Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Pioterek
13 Styczeń 2012, 01:09
Wahacz górny
Autor Wiadomość
pavel 
pavel


Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 792
Skąd: szwecja
Wysłany: 22 Luty 2008, 13:42   

kudek5 napisał/a:
podkładki nie ma. Pavel a u ciebie ta śruba jest prosta?

tak, u mnie jest prosta. z gwintem w srodku.
_________________
C180 Elegance 94

VIN WDB2020181F062833
 
 
robertjaworski 


Dołączył: 07 Gru 2007
Posty: 33
Skąd: Żelechów
Wysłany: 22 Luty 2008, 15:51   

moj merc jest przed liftingiem i nie ma podkladkina srubie, i nie ma zadnej regulacji na gornym wahaczu, zreszta to byloby dziwne gdyby mozna bylo regulowac pochylenie na gornym i dolnym wahaczu
_________________
2.2 benzyna 94 r sport
 
 
pavel 
pavel


Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 792
Skąd: szwecja
Wysłany: 22 Luty 2008, 15:55   

robertjaworski napisał/a:
moj merc jest przed liftingiem i nie ma podkladkina srubie, i nie ma zadnej regulacji na gornym wahaczu, zreszta to byloby dziwne gdyby mozna bylo regulowac pochylenie na gornym i dolnym wahaczu

dokladnie jak u mnie. mamy te same roczniki.
_________________
C180 Elegance 94

VIN WDB2020181F062833
 
 
newjunior 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Lut 2006
Posty: 81
Skąd: Srebrowo
Wysłany: 19 Marzec 2010, 22:58   

U mnie jest do wymiany na przedzie, prawy, górny wahacz, dam radę sam to zrobić? Jakiej firmy polecacie??
_________________
c200 Sport '95
 
 
Łukasz 

Pomógł: 110 razy
Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 3803
Skąd: EPWA
Wysłany: 19 Marzec 2010, 23:41   

newjunior napisał/a:
Jakiej firmy polecacie??

Lemforder ;)
 
 
Nex@pl 
ex C180T 98'


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 2111
Skąd: Szczecin
Wysłany: 20 Marzec 2010, 00:30   

newjunior napisał/a:
U mnie jest do wymiany na przedzie, prawy, górny wahacz, dam radę sam to zrobić? Jakiej firmy polecacie??


Wymień obydwa, w sensie lewy też, rade może i dasz, mnie musiał brat pomóc :)
_________________
W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981
 
 
 
newjunior 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Lut 2006
Posty: 81
Skąd: Srebrowo
Wysłany: 20 Marzec 2010, 09:57   

Nex@pl czemu obydwa, to jakaś reguła??
_________________
c200 Sport '95
 
 
Nex@pl 
ex C180T 98'


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 2111
Skąd: Szczecin
Wysłany: 20 Marzec 2010, 10:24   

Drugi też niedługo padnie, ja wolałem od razu wymeinić obydwa za jednym zamachem, nie musiałem potem tam zaglądać. Dzień wolnego i ponad rok już spokój.
_________________
W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981
 
 
 
13696 
Mateusz

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 664
Skąd: lubelskie
Wysłany: 20 Marzec 2010, 10:36   

Nex@pl, nie przesadzaj, byc moze drugi wahacz u koleginewjunior, pochodzi jeszcze dlugo a wymienianie na zapas nic nie da ludzie wchodzacy na forum robia to po to zeby oszczedzic pare zl bo zawsze mozna pojechac do serwisu i tam tez podobnie zrobia bo wymienia to i jeszcze pare innych czesci

prawa strona zazwyczaj wytłukuje sie pierwasza poniewaz zazwyczaj prawe kolo narazone jest na wiecej ubytkow w jezdni, podjazdy na krawężniki itp
_________________
c200 kompressor (lpg stag-4)
 
 
 
Nex@pl 
ex C180T 98'


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 2111
Skąd: Szczecin
Wysłany: 20 Marzec 2010, 11:36   

13696 napisał/a:
prawa strona zazwyczaj wytłukuje sie pierwasza poniewaz zazwyczaj prawe kolo narazone jest na wiecej ubytkow w jezdni, podjazdy na krawężniki itp


Wiesz, to wytłumacz mi czemu w W201 pierwsza padła lewa końcówka drążka kierowniczego? :) Bynajmniej nie był to anglik przekładany. Wymieniony był komplet 6 lat temu.

Kwestia co kto lubi, ja jak robię to patrzę na przyszłość - nie zrobię teraz, będę musiał potem, a ten niby dobry zawsze mogę zostawić awaryjne w razie poważnej usterki owego nowego wahacza.
_________________
W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981
 
 
 
13696 
Mateusz

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 664
Skąd: lubelskie
Wysłany: 20 Marzec 2010, 11:52   

Nex@pl napisał/a:
Wiesz, to wytłumacz mi czemu w W201 pierwsza padła lewa końcówka drążka kierowniczego

czytanie ze zrozumieniem
Nex@pl napisał/a:
zazwyczaj
tego Ci nie bede tlumaczyl zrób sondę na ten temat to bedziesz wiedzial

kolega chce wymienic wahacz do tego zrobic to samemu, widac ze ma duzo kasy??
Nex@pl, nie przesadzaj na zas to mozna odrazu wszystko w zawieszniu wymienic tylko po co, a co do wahacza górnego to zuzycie jest wyczowalne jesli nie to nie jest zuzyty z reszta wymiana jednego zajmie mu przypuśćmu 3 godziny, dwóch 5 godzin 45 minut bo nie bedzie musial kluczy znowu rozkładac a jak i drugi poleci to znowu 3h posiedzi.oszczednosc 15 minut gdyby za jakis czas mu drugi poszedł
_________________
c200 kompressor (lpg stag-4)
 
 
 
Nex@pl 
ex C180T 98'


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 2111
Skąd: Szczecin
Wysłany: 20 Marzec 2010, 17:20   

Dobrze, nie będę się kłócił, jak napisałem jak kto woli, mój czas kosztuje a i tak naprawiam samemu w większości, stąd chcąc zaoszczędzić czas, robie "na zaś" :)
_________________
W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981
 
 
 
13696 
Mateusz

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 664
Skąd: lubelskie
Wysłany: 6 Kwiecień 2010, 11:35   

no i tak ja wahacz wymienilem no i wyglada to tak

potrzebne narzędzia:
-klucz do kół, podnośnik
-2xklucz 15 (do sruby wahacza) z czego co najmniej jeden plaski(takim najlepiej podejsc bo jest naprawde malo miejsca)
-klucz 17 (do sworznia)
-klucz 10 (do zbiorniczka spryskiwaczy)
-młotek okolo 1,5kg zależnie od stawianego oporu sworznia lub ściągacz jesli ktos posiada

operacja:

koło ściągamy z wozu :wink:

odkrecamy srube sworznia

nastepnie wybijamy sworzen mlotkiem lub sciagaczem

teraz czas na zdjecie zbiorniczka płynu do spryskiwaczy tj jedna sruba i pociagamy wszystko do góry (nie wiem czy rowniez tak jest jesli ktos ma podgrzewany plyn do spryskiwaczy)i dobranie sie do sruby wahacza


prawie centralnie widoczna na zdjeciu

i nakrętki
widac słabo bo taki tylko jest dostęp dlatego najlepiej klucz płaski
minimalnie w lewo i w góre widac jej łepek



no i w sumie juz mamy wahacz w reku


no i brudna robota za nami założenie nowego to pikus tyle ze najpierw wkladamy srube wahacza, lekko zakladamy nakretke a dokrecamy tylko sworzen. Opuszczamy autko z zalozonym kolem i wtedy dopiero zakrecamy pozadnie srube wahacza

czas operacji okolo 30minut
_________________
c200 kompressor (lpg stag-4)
 
 
 
malacz 

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Lut 2010
Posty: 94
Skąd: dąbrowa górnicza
Wysłany: 6 Kwiecień 2010, 14:24   

tak jak mówisz trzeba pamiętać żeby dokręcać jak samochód stoi na ziemi
_________________
merc w 202 1.8 esprit
merc w 202 2.3 kompresor sport
 
 
K@MIL 
C 220 Diesel---93r.

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Mar 2011
Posty: 179
Skąd: EKU
Wysłany: 25 Czerwiec 2011, 20:59   

13696 napisał/a:
no i tak ja wahacz wymienilem no i wyglada to tak

potrzebne narzędzia:
-klucz do kół, podnośnik
-2xklucz 15 (do sruby wahacza) z czego co najmniej jeden plaski(takim najlepiej podejsc bo jest naprawde malo miejsca)
-klucz 17 (do sworznia)
-klucz 10 (do zbiorniczka spryskiwaczy)
-młotek okolo 1,5kg zależnie od stawianego oporu sworznia lub ściągacz jesli ktos posiada

operacja:

koło ściągamy z wozu :wink:

odkrecamy srube sworznia
Obrazek
nastepnie wybijamy sworzen mlotkiem lub sciagaczem

teraz czas na zdjecie zbiorniczka płynu do spryskiwaczy tj jedna sruba i pociagamy wszystko do góry (nie wiem czy rowniez tak jest jesli ktos ma podgrzewany plyn do spryskiwaczy)i dobranie sie do sruby wahacza


prawie centralnie widoczna na zdjeciu
Obrazek
i nakrętki
widac słabo bo taki tylko jest dostęp dlatego najlepiej klucz płaski
minimalnie w lewo i w góre widac jej łepek

Obrazek

no i w sumie juz mamy wahacz w reku
Obrazek

no i brudna robota za nami założenie nowego to pikus tyle ze najpierw wkladamy srube wahacza, lekko zakladamy nakretke a dokrecamy tylko sworzen. Opuszczamy autko z zalozonym kolem i wtedy dopiero zakrecamy pozadnie srube wahacza

czas operacji okolo 30minut


proponuje umieścić posta w dziale "zrób to sam" pt: Wymiana górnego wahacza.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,176 sekundy. Zapytań do SQL: 10