Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Camel-
26 Styczeń 2012, 12:12
problem z pompowaniem foteli - pompka centralnego zamka?
Autor Wiadomość
Gość

Wysłany: 23 Sierpień 2006, 10:36   problem z pompowaniem foteli - pompka centralnego zamka?

witam i pojawiam sie z kolejnym problemem...

jako ze wersje auta mam nienajgorsza to mam pompowane fotele (choc poki co nie dzialaja niestety)

odpowiada za to ta sama pompka co zamyka/otwiera centralny.

i tak: centralny dziala, a pompowanie fotel nie. fotele daja sie napompowac zwykla pompka i trzymaja cisnienie wiec instalacja szczelna.

pytania:
1. czy uszkodzona jest w takim razie pompka (poniewaz sterowanie przy fotelach jest tylko hydrauliką bez elektryki to pompka powinna dawac cisnienie do foteli caly czas - czy sie myle?) i czy mozna to jakos sprawdzic i/lub ewentualnei naprawic? czy przyczyna moze byc jeszcze gdzie indziej

2. czy ktos sie orientuje czy pompka o innym numerze bedzie dzialac? - takie same wejscia na wtyczki elektr. jak i wyjscia podcisnien

z góry dziekuję za pomoc i pozdrawiam.
 
 
Gość

Wysłany: 23 Sierpień 2006, 16:52   

Witam.
To pewnie wina pompy
Ja miałem podobny problem, tylko że u mnie spaliła się poprostu cała pompka od centarlnego. Przesatły mi działać pompowane fotele, opuszczane zagłówki i cała reszta.
Ze znalezieniem idnentycznej pomki był problem ale dorawałem inna bez pompowanych zagłowków i jest ok:)
A jak byś szukał pompy to poszperaj na wyprzedaży częsci od merca bo ostatnio chyba pompa była. http://www.czesci.mercedes-benz.pl/
 
 
Gość

Wysłany: 24 Sierpień 2006, 08:29   

dzieki.

znalazlem. acz nr czesci minimalnie sie rozni od oryginalu (dowiem sie czy to ma jakeies znaczenie czy nie).

pytanie tylko czy to na 100% wina pompki. bo kupic ja po to zeby okazalo sie ze to jednak nie pompka byloby nie tylke przykrym co kosztownym wynikiem.

pozdr
M.
 
 
Przemek 
Site Admin
W202 C180 LPG Esprit

Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Gru 2005
Posty: 405
Skąd: lubuskie
Wysłany: 25 Sierpień 2006, 10:08   

Witam

Sprawdzales przewody- wezyki ktory dochdodza do foteli oraz podlaczenia?
_________________
W służbie Jej Królewskiej Mości
W202 C180 Esprit LPG => BRC Sequent 24
 
 
Gość

Wysłany: 25 Sierpień 2006, 10:22   

zamiast orygianlnej pompki podlaczylem zwykla reczna i napompowalem fotele.
po odlaczeniu pompki cisnienie (dosc wysokie) zeszlo z ukladu ale fotele zostaly napompowane, wiec szczelne.

co powinienem jeszcze sprawdzic?

M.

p.s. jaka jest zasada dzialania pompki do foteli? daje cisnienie caly czas czy tez (jak sugeruje pewien fachowiec) jest jakis zbiornik cisnieniowy po drodze do foteli (gdzie?) ktory jest "co jakis czas" nabijany przez pompke do odowiedniego cisnienia (nie wydaj mi sie bo po odlaczeniu zwyklej pomki foteli juz nie ma jak napompowac) z ktorego bierze sie powietzre do foteli.
 
 
mcteusz 
C240 ESPRIT '99 LPG


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 372
Skąd: Wysokie Mazowieckie
Wysłany: 25 Styczeń 2012, 11:54   

Odgrzebię stary temat, ale może akurat ktoś będzie w stanie co nieco wyjaśnić odnośnie pracy tej nieszczęsnej pompki.
Otóż w mojej :mb: jest pompowany fotel kierowcy. Od momentu zakupu nie działa pompowanie boczków- ten podłużny przycisk nie reaguje. Ale ostatnio zauważyłem inny mankament. Otóż po uruchomieniu silnika słychać przez dłuższy czas pracę tejże pompki na niepełnych obrotach.
Dziś na przykład uruchomiłem silnik i słyszę, że pracuje. Zacząłem bawić się pokrętłami pompowania fotela. Przy pompowaniu pompka wchodzi na wyższe obroty. Po kilkudziesięciu sekundach zabawy pompka ucichła i przestała reagować na jakiekolwiek manewry pokrętłami pompowania fotela.
Podpowiecie co sprawdzać?
W ogóle czy do fotela i centralnego jest ta sama pompka czy są to dwie odrębne? Bo jeszcze tam nie zaglądałem... :oops:
_________________
C240 ESPRIT '99 WDB2020861F878860 197 Obsidianschwarz
STAG 300-6 plus, KME Silver, OMVL Reg Fast
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=15312
 
 
maurycy 
C43 ///AMG


Pomógł: 97 razy
Dołączył: 28 Kwi 2009
Posty: 5420
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 25 Styczeń 2012, 11:57   

mcteusz napisał/a:
W ogóle czy do fotela i centralnego jest ta sama pompka czy są to dwie odrębne? Bo jeszcze tam nie zaglądałem...

jedna i ta sama......
u mnie także pompka się często włącza ze względu na ortopedyczne fotele właśnie mianowicie jak wsiadam i docisnę fotel to pompka dopompowywuje powietrze aby wyrównać zadany przez użytkownika stan fotela na sterowniku
i boki u mnie także niby nie działają jakoś nie miałem okazji sprawdzić jak powinny działać niby trzeba trzymać ten przycisk przesunięty w prawo i tak sobie pompuje i pompuje
_________________
MB C43 AMG
Szmaragdowe C43 AMG 98'
WDB2020331F726355

nie mam czasu pomagać poza forum, proszę nie wysyłać do mnie maili z pretensjami :)
 
 
kmtaxi 
Krzysztof

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 167
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 25 Styczeń 2012, 17:02   

Jest nieszczelność na rozdzielaczu w manipulatorze przy siedzeniu. Wypiąć przewód pneumatyczny, wyjąć fotel i delikatnie rozebrać obudowę manipulatora, dobrze się przyjrzeć i będzie wszystko jasne. Jak tam będzie wszystko szczelne to czeka rozebranie tapicerki, aby dostać się do poduszek, które nie chodzą. Częsta i długa praca pompki doprowadzi do jej uszkodzenia.
_________________
W210 2.2 Cdi automat 2001r
był W202 2,2 D 1996r
Jestem też tu:
http://www.w210.pl/index.php
http://www.mercmania.pl/forum/
 
 
mcteusz 
C240 ESPRIT '99 LPG


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 372
Skąd: Wysokie Mazowieckie
Wysłany: 26 Styczeń 2012, 07:38   

kmtaxi napisał/a:
wyjąć fotel
Ło matko :shock: Fotel trzeba wyjmować? To chyba na wiosnę dopiero zajrzę...
Dzięki za trop...
_________________
C240 ESPRIT '99 WDB2020861F878860 197 Obsidianschwarz
STAG 300-6 plus, KME Silver, OMVL Reg Fast
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=15312
 
 
jacon 
NIGHT HUNTER

Pomógł: 157 razy
Dołączył: 07 Lis 2006
Posty: 1948
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 16 Listopad 2012, 07:50   

Żadnego fotela nie trzeba wyjmować z autka, wystarczy odkręcić plecy fotela i tam jak na tapecie ukaże się widok wężyków podpiętych do gumowego trójnika, owy trójnik lubi się czasami wypiąć i awaria fotelika gotowa.
To tak na przyszłość co by inni szukając odpowiedzi tu ją znaleźli.
_________________
NIECH MOC BĘDZIE Z WAMI
esprit champion limited 98' ex
W203 Awantgarde 2001 kombi automat 2.0 kompressor teraz syna
R170 SLK 2002r. 2.0 kompressor automat żony
W201 1990r. 2.0 E automat obecnie moje autko
 
 
 
maurycy 
C43 ///AMG


Pomógł: 97 razy
Dołączył: 28 Kwi 2009
Posty: 5420
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 16 Listopad 2012, 08:05   

co do tego trójnika to polecam kupić szybko złączki powietrzne i kawałek przewodu 4mm i po prostu wywalić ten gumowy trójnik który jest zrobiony na styk i przy siadaniu on wypada, sprawdziłem :)
_________________
MB C43 AMG
Szmaragdowe C43 AMG 98'
WDB2020331F726355

nie mam czasu pomagać poza forum, proszę nie wysyłać do mnie maili z pretensjami :)
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 19 Listopad 2012, 20:39   

Może byc także taka sytuacja- jak u mnie, że poduszka jest dziurawa i powietrze ucieka. Nie działalało mi pompowanie boczków foteli, naciskałem guzik było słychac jak pompka pracuje, ale było slychać jak gdzies w oparciu cos syczy. Zacząć od słuchu czy cos się dzieje czy nie zanim rozbebeszycie pół auta.
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 20 Listopad 2012, 14:27   

perzu126, jak sie trójnik wypnie to też będzie syczeć :) Na pewno poducha? :)
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 20 Listopad 2012, 19:21   

Tak czy siak trzeba posłuchać, gdzie ucieka powietrze i np zdjąc osłone tylnego oparcia i zobaczyc czy to trujnik czy jeszcze cos innego :wink:
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
MICHAL200 
Michal200


Pomógł: 187 razy
Dołączył: 02 Sie 2007
Posty: 7365
Skąd: _____
Wysłany: 21 Luty 2013, 15:39   

Czy pompka o nr A2108001948 obsluży pompowany fotel :?: taka mam montowana seryjnie.
_________________
Zapraszam
https://www.facebook.com/...96971867316029/

W211 E240 Elegance USA
WDB2110611A465003

EX: W202 C 180 1999r. Classic Selection -> Sport DTM USA
WDB2020181A823149
http://www.w202.pl/viewto...t=19013&start=0
EX: W202 C180 1997r.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,137 sekundy. Zapytań do SQL: 10