Przesunięty przez: Camel- 26 Styczeń 2012, 12:12 |
problem z pompowaniem foteli - pompka centralnego zamka? |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: 23 Sierpień 2006, 10:36 problem z pompowaniem foteli - pompka centralnego zamka?
|
|
|
witam i pojawiam sie z kolejnym problemem...
jako ze wersje auta mam nienajgorsza to mam pompowane fotele (choc poki co nie dzialaja niestety)
odpowiada za to ta sama pompka co zamyka/otwiera centralny.
i tak: centralny dziala, a pompowanie fotel nie. fotele daja sie napompowac zwykla pompka i trzymaja cisnienie wiec instalacja szczelna.
pytania:
1. czy uszkodzona jest w takim razie pompka (poniewaz sterowanie przy fotelach jest tylko hydrauliką bez elektryki to pompka powinna dawac cisnienie do foteli caly czas - czy sie myle?) i czy mozna to jakos sprawdzic i/lub ewentualnei naprawic? czy przyczyna moze byc jeszcze gdzie indziej
2. czy ktos sie orientuje czy pompka o innym numerze bedzie dzialac? - takie same wejscia na wtyczki elektr. jak i wyjscia podcisnien
z góry dziekuję za pomoc i pozdrawiam. |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 23 Sierpień 2006, 16:52
|
|
|
Witam.
To pewnie wina pompy
Ja miałem podobny problem, tylko że u mnie spaliła się poprostu cała pompka od centarlnego. Przesatły mi działać pompowane fotele, opuszczane zagłówki i cała reszta.
Ze znalezieniem idnentycznej pomki był problem ale dorawałem inna bez pompowanych zagłowków i jest ok:)
A jak byś szukał pompy to poszperaj na wyprzedaży częsci od merca bo ostatnio chyba pompa była. http://www.czesci.mercedes-benz.pl/ |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 24 Sierpień 2006, 08:29
|
|
|
dzieki.
znalazlem. acz nr czesci minimalnie sie rozni od oryginalu (dowiem sie czy to ma jakeies znaczenie czy nie).
pytanie tylko czy to na 100% wina pompki. bo kupic ja po to zeby okazalo sie ze to jednak nie pompka byloby nie tylke przykrym co kosztownym wynikiem.
pozdr
M. |
|
|
|
|
Przemek
Site Admin W202 C180 LPG Esprit
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Gru 2005 Posty: 405 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 25 Sierpień 2006, 10:08
|
|
|
Witam
Sprawdzales przewody- wezyki ktory dochdodza do foteli oraz podlaczenia? |
_________________ W służbie Jej Królewskiej Mości
W202 C180 Esprit LPG => BRC Sequent 24 |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 25 Sierpień 2006, 10:22
|
|
|
zamiast orygianlnej pompki podlaczylem zwykla reczna i napompowalem fotele.
po odlaczeniu pompki cisnienie (dosc wysokie) zeszlo z ukladu ale fotele zostaly napompowane, wiec szczelne.
co powinienem jeszcze sprawdzic?
M.
p.s. jaka jest zasada dzialania pompki do foteli? daje cisnienie caly czas czy tez (jak sugeruje pewien fachowiec) jest jakis zbiornik cisnieniowy po drodze do foteli (gdzie?) ktory jest "co jakis czas" nabijany przez pompke do odowiedniego cisnienia (nie wydaj mi sie bo po odlaczeniu zwyklej pomki foteli juz nie ma jak napompowac) z ktorego bierze sie powietzre do foteli. |
|
|
|
|
mcteusz
C240 ESPRIT '99 LPG
Pomógł: 5 razy Dołączył: 16 Maj 2011 Posty: 372 Skąd: Wysokie Mazowieckie
|
Wysłany: 25 Styczeń 2012, 11:54
|
|
|
Odgrzebię stary temat, ale może akurat ktoś będzie w stanie co nieco wyjaśnić odnośnie pracy tej nieszczęsnej pompki.
Otóż w mojej jest pompowany fotel kierowcy. Od momentu zakupu nie działa pompowanie boczków- ten podłużny przycisk nie reaguje. Ale ostatnio zauważyłem inny mankament. Otóż po uruchomieniu silnika słychać przez dłuższy czas pracę tejże pompki na niepełnych obrotach.
Dziś na przykład uruchomiłem silnik i słyszę, że pracuje. Zacząłem bawić się pokrętłami pompowania fotela. Przy pompowaniu pompka wchodzi na wyższe obroty. Po kilkudziesięciu sekundach zabawy pompka ucichła i przestała reagować na jakiekolwiek manewry pokrętłami pompowania fotela.
Podpowiecie co sprawdzać?
W ogóle czy do fotela i centralnego jest ta sama pompka czy są to dwie odrębne? Bo jeszcze tam nie zaglądałem... |
_________________ C240 ESPRIT '99 WDB2020861F878860 197 Obsidianschwarz
STAG 300-6 plus, KME Silver, OMVL Reg Fast
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=15312 |
|
|
|
|
maurycy
C43 ///AMG
Pomógł: 97 razy Dołączył: 28 Kwi 2009 Posty: 5420 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 25 Styczeń 2012, 11:57
|
|
|
mcteusz napisał/a: | W ogóle czy do fotela i centralnego jest ta sama pompka czy są to dwie odrębne? Bo jeszcze tam nie zaglądałem... |
jedna i ta sama......
u mnie także pompka się często włącza ze względu na ortopedyczne fotele właśnie mianowicie jak wsiadam i docisnę fotel to pompka dopompowywuje powietrze aby wyrównać zadany przez użytkownika stan fotela na sterowniku
i boki u mnie także niby nie działają jakoś nie miałem okazji sprawdzić jak powinny działać niby trzeba trzymać ten przycisk przesunięty w prawo i tak sobie pompuje i pompuje |
_________________ MB C43 AMG
Szmaragdowe C43 AMG 98'
WDB2020331F726355
nie mam czasu pomagać poza forum, proszę nie wysyłać do mnie maili z pretensjami |
|
|
|
|
kmtaxi
Krzysztof
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Maj 2010 Posty: 167 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 25 Styczeń 2012, 17:02
|
|
|
Jest nieszczelność na rozdzielaczu w manipulatorze przy siedzeniu. Wypiąć przewód pneumatyczny, wyjąć fotel i delikatnie rozebrać obudowę manipulatora, dobrze się przyjrzeć i będzie wszystko jasne. Jak tam będzie wszystko szczelne to czeka rozebranie tapicerki, aby dostać się do poduszek, które nie chodzą. Częsta i długa praca pompki doprowadzi do jej uszkodzenia. |
_________________ W210 2.2 Cdi automat 2001r
był W202 2,2 D 1996r
Jestem też tu:
http://www.w210.pl/index.php
http://www.mercmania.pl/forum/ |
|
|
|
|
mcteusz
C240 ESPRIT '99 LPG
Pomógł: 5 razy Dołączył: 16 Maj 2011 Posty: 372 Skąd: Wysokie Mazowieckie
|
Wysłany: 26 Styczeń 2012, 07:38
|
|
|
kmtaxi napisał/a: | wyjąć fotel | Ło matko Fotel trzeba wyjmować? To chyba na wiosnę dopiero zajrzę...
Dzięki za trop... |
_________________ C240 ESPRIT '99 WDB2020861F878860 197 Obsidianschwarz
STAG 300-6 plus, KME Silver, OMVL Reg Fast
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=15312 |
|
|
|
|
jacon
NIGHT HUNTER
Pomógł: 157 razy Dołączył: 07 Lis 2006 Posty: 1948 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 16 Listopad 2012, 07:50
|
|
|
Żadnego fotela nie trzeba wyjmować z autka, wystarczy odkręcić plecy fotela i tam jak na tapecie ukaże się widok wężyków podpiętych do gumowego trójnika, owy trójnik lubi się czasami wypiąć i awaria fotelika gotowa.
To tak na przyszłość co by inni szukając odpowiedzi tu ją znaleźli. |
_________________ NIECH MOC BĘDZIE Z WAMI
esprit champion limited 98' ex
W203 Awantgarde 2001 kombi automat 2.0 kompressor teraz syna
R170 SLK 2002r. 2.0 kompressor automat żony
W201 1990r. 2.0 E automat obecnie moje autko |
|
|
|
|
maurycy
C43 ///AMG
Pomógł: 97 razy Dołączył: 28 Kwi 2009 Posty: 5420 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 16 Listopad 2012, 08:05
|
|
|
co do tego trójnika to polecam kupić szybko złączki powietrzne i kawałek przewodu 4mm i po prostu wywalić ten gumowy trójnik który jest zrobiony na styk i przy siadaniu on wypada, sprawdziłem |
_________________ MB C43 AMG
Szmaragdowe C43 AMG 98'
WDB2020331F726355
nie mam czasu pomagać poza forum, proszę nie wysyłać do mnie maili z pretensjami |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 19 Listopad 2012, 20:39
|
|
|
Może byc także taka sytuacja- jak u mnie, że poduszka jest dziurawa i powietrze ucieka. Nie działalało mi pompowanie boczków foteli, naciskałem guzik było słychac jak pompka pracuje, ale było slychać jak gdzies w oparciu cos syczy. Zacząć od słuchu czy cos się dzieje czy nie zanim rozbebeszycie pół auta. |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 20 Listopad 2012, 14:27
|
|
|
perzu126, jak sie trójnik wypnie to też będzie syczeć Na pewno poducha? |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
|
|
|
|
MICHAL200
Michal200
Pomógł: 187 razy Dołączył: 02 Sie 2007 Posty: 7365 Skąd: _____
|
|
|
|
|
|