Przesunięty przez: Łukasz 14 Styczeń 2012, 20:07 |
Przewody sprzęgła - pilna sprawa !!! |
Autor |
Wiadomość |
pulsarus
Mercedes C200D
Dołączył: 05 Sty 2007 Posty: 30 Skąd: Świecie
|
Wysłany: 8 Marzec 2008, 19:46 Przewody sprzęgła - pilna sprawa !!!
|
|
|
Dziś jechałem do Gdańska i w połowie drogi wpadł mi pedał sprzęgł i już tak został, odciągnąłem go ręką i trochę podpompowałem ale nie wysprzęglał. Pozostało mi zjechać do domu i pojawił się problem. Podpompowałem sprzęgło kilka raz i stało sie tak twarde że nie szło go w ogóle ruszyć :/. Musiałem cofnąć więc wrzuciłem bieg i cofałem. Chcąc się zatrzymac spróbowałem wcisnąć sprzegło i wpadlo a tym samym pękł wężyk elastyczny który idzie do wysprzęglika. Wjechałem na kanał odkręciłem wężyk i był rozerwany. Chciałem kupić nowy ale pojawił się problem bo zwiedziłem z 20 sklepów i tylko w jednym sprzedawca był w miarę obeznany i jedyne co powiedział żeby podpasowac przewód cały elastyczny z Sprintera Króy da się przykręcić do wysprzeglika i wkręcić z drugiej strony do przewodu który idzie od strony sprzęgła ale średnio przemawia do mnie ta opcja.
Znacie może jakieś sklepy gdzie można dostać taki przewód? Od wysprzęglika jest stalowy, idzie nad sprzegłem/skrzynią biegów i dołączony jest do niego kawałek przewodu elastycznego z gniazdem w które wchodzi przewód sztywny który idzie do pompki sprzęgła.
dodam że na trasie (w drodze powrotnej) jak kilka razy podpompowałem pedałem sprzęgła to wysprzęglał ale nie tak jak powinien więc wnioskuje że pompa sprzęgł i wysprzeglik są ok dodam że są kompletnie suche.
No i pytanie dlaczego tak się stało ? Obstawiam opcję że w przewodzie elastycznym najpierw zrobiła się jakaś dziurka i złapało fałszywe powietrze dlatego nie wysprzeglał. Tylko z drugiej strony dlaczego jak przyjechałem do domu i podpompowałem kilka razy energicznie pedał sprzegła to zrobił się twardy że nie szło go wcisnąć. Bo jak już wężyk pękł to wpadło normalnie. Może się wtedy coś przytkało w obwodzie.
Prosze o jakieś odpowiedzi bo jestem bez samochodu :/ |
|
|
|
|
btx
Pomógł: 45 razy Dołączył: 23 Maj 2006 Posty: 1736 Skąd: Looblyn
|
Wysłany: 9 Marzec 2008, 12:27
|
|
|
Jesli Sprinter ma taki sam przekroj to moze bedzie pasowal.
Przewod nie powinien sie roznic przekrojem, tak slyszalem. |
|
|
|
|
pulsarus
Mercedes C200D
Dołączył: 05 Sty 2007 Posty: 30 Skąd: Świecie
|
Wysłany: 9 Marzec 2008, 19:43
|
|
|
A może ktoś zna numer tej części tj tego przewodu łączacego pompe przy pedale sprzęgła z tłoczkiem przy obudowie sprzęgła?
Naszukałem sie tego dużo i znaleźć nie mogę :/ |
|
|
|
|
btx
Pomógł: 45 razy Dołączył: 23 Maj 2006 Posty: 1736 Skąd: Looblyn
|
|
|
|
|
pulsarus
Mercedes C200D
Dołączył: 05 Sty 2007 Posty: 30 Skąd: Świecie
|
Wysłany: 10 Marzec 2008, 23:12
|
|
|
Podpasowałem już sobie przewody i odpowietrzyłem układ ale ...
... no właśnie pojawiły się nowe problemy bo pedał sprzęgła pozostał twardy jak kamlot. Wykręciłem siłownik sprzegła który był w pozycji wypchnietej na maksa i jeszcze się zakleszczył i do tego ten pręt który popycha został w obudowie sprzęgła. Wyciągnełem go i wsadziłem śrubokręt który wpadł na głębokość ok 10cm i dotykał tarczy sprzęgła juz :/. Wykręciłem ze szfagrem skrzynię biegów i wyszło co jest nie tak. Pękła śruba taki grzybek który jest po drugiej stronie sprzęgła względem siłowniczka i przytrzymuje ten motylek do wysprzeglania.
Czy ktoś sie orientuje czy jest to rzecz do kupienia taka śruba grzybkowa ? |
|
|
|
|
btx
Pomógł: 45 razy Dołączył: 23 Maj 2006 Posty: 1736 Skąd: Looblyn
|
|
|
|
|
pavel
pavel
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2007 Posty: 792 Skąd: szwecja
|
Wysłany: 11 Marzec 2008, 10:46
|
|
|
Naprawde rzadkosc zeby taka sruba pekla. moze wada materialowa. Zamow u ta czesc, niepowinna byc droga. |
_________________ C180 Elegance 94
VIN WDB2020181F062833 |
|
|
|
|
Jachu
Dołączył: 26 Lut 2010 Posty: 10 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 12 Czerwiec 2010, 17:16
|
|
|
Wiem, że odgrzewam temat ale mam tę samą usterkę i potrzebuje numer tego węża a detali.ru nie działa, tak więc pomógłby ktoś i dał numer części? |
_________________ C200 DIESEL 1994r |
|
|
|
|
|