Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
8 Luty 2012, 18:04
Jak sprawdza sie olej w Automatycznej skrzyni biegów
Autor Wiadomość
Endrju 

Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 8
Skąd: Janów Lubelski
Wysłany: 15 Marzec 2008, 19:16   Jak sprawdza sie olej w Automatycznej skrzyni biegów

posiadam Mercedesa C klasa C 200 CDI kombi model w202 rok produkcji 2000
mam pytanie jak sprawdza sie olej w automatycznej skrzynie biegów i ile go wchodzi i jakiej firym zalewa sie.
podejzenie jest ze jest nie pełny stan oleju,
Problem jaes taki ze jak cofam do tyłu po równym musze czasami więcej dac obrotów kooło 2500, czasami jest OK ze nie trzeba zwiekszac obrotów. przemieszam dzwignia i jest OK. prosze o odpowiedz
 
 
Marian25td 
Marian25td

Dołączył: 22 Lip 2007
Posty: 167
Skąd: Dzierżoniów
Wysłany: 16 Marzec 2008, 12:23   

Witam,temat oleju był juz poroszany Olej najprosciej sprawdzić np linką od hamulca roweru.Odkrecasz zaślepke bagnetu wpuszczac linke do srodka wyciągasz i sprawdzasz oczywiscie na zapalonym silniki.A ztym cofaniem masz juz wytarde tarczysko sprzegała Pozdrawiam
 
 
 
Marcin13736 
MBmiłośnik


Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Lut 2007
Posty: 466
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 17 Marzec 2008, 19:30   

kolego odsyłam do lektury www.automat.pl
_________________
C-250TD 150KM '97- ex
E-320 PB automat. '00
Z przodu gwiazda z tyłu gwiazda, no i ta JAZDA
 
 
Jonson 

Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 11
Skąd: Końskie
Wysłany: 18 Marzec 2008, 20:21   

Kolego olej w A.S.B. sprawdza się z rana po odpaleniu silnika na zimnym.Odpalasz i podnosisz maskę i sprawdzasz bagnetem.
Pozdro!!
W202 CDI Kombi 2000r.
_________________
Jarekw
 
 
Endrju 

Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 8
Skąd: Janów Lubelski
Wysłany: 18 Marzec 2008, 21:28   

Witam
Nie mowcie ze mi sie skrzynia kończy.
dzisiaj tez taki problem miałem ze na zimnym silniku nie mogłem ruszyc do przodu musiałem dac obrotów około 2500. czsami jest ok nic sie nie dzieje. kolega mi mowi ze to tarcza sprzegła.

problem to tyczy mercedesa CDI C klasa kombi automat rok 2000

pozdrawiam

[ Dodano: 18 Marzec 2008, 20:32 ]
ile kosztuje bagnet do oleju automatycznej skrzyni biegów

[ Dodano: 18 Marzec 2008, 20:35 ]
nie wiem moze oleju brakuje w skrzyni.
jakim oleje najlepiej zalac automata
nr nadwozia WDB 2021941F997768

pozdrawiam

[ Dodano: 18 Marzec 2008, 20:38 ]
ile tarcza kosztuje do takiej skrzyni??? :mb:

[ Dodano: 18 Marzec 2008, 20:38 ]
pozdrawiam czekam cierpliwie na odp.
 
 
Jonson 

Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 11
Skąd: Końskie
Wysłany: 18 Marzec 2008, 22:50   

Jak ile kosztuje bagnet do skrzyni biegów - nie rozumiem!!!!!!!
Przecież bagnet jest maską!!!!!!!!
O olej zapytaj w sklepie i przy okazji zapytaj o filtr magnetyczny do skrzyni, który też by się zdało wymienić.
Opisz dokładniej problem z detalami.
_________________
Jarekw
 
 
k.adamczyk 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Paź 2007
Posty: 113
Skąd: Wlkp.
Wysłany: 19 Marzec 2008, 00:13   

Olej nr oryginalu.: 001 989 21 03.
No nie chce byc zlosliwy ani zle wrozyc lecz uwazam ze skrzynia sie konczy.
Proponuje wizyte u specjalisty od automatow. Dolewajac olej lub go wymieniajac obawiam sie ze nic nie zdzialasz a wpedzisz sie tylko w dodatkowe koszty.
Jaka tarcza w automacie???
_________________
C220 CDI Sport automat, ksenon 1999r.

 
 
Marian25td 
Marian25td

Dołączył: 22 Lip 2007
Posty: 167
Skąd: Dzierżoniów
Wysłany: 19 Marzec 2008, 11:02   

Witam,nie wszytkie mercedesy maja bagnet ja np nie mam:)
 
 
 
sewan 
Oderint dum metuant

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 10 Lip 2006
Posty: 900
Skąd: W-wa
Wysłany: 19 Marzec 2008, 11:14   

Jonson napisał/a:
Jak ile kosztuje bagnet do skrzyni biegów - nie rozumiem!!!!!!!
Przecież bagnet jest maską!!!!!!!!
O olej zapytaj w sklepie i przy okazji zapytaj o filtr magnetyczny do skrzyni, który też by się zdało wymienić.
Opisz dokładniej problem z detalami.


Zaglądałeś w ogóle pod maskę? Założę się, że nie masz tam bagnetu.
Filtr magnetyczny - to też kolejna ciekawostka. Filtr jest zwykły, gąbkowy. Dodatkowo w misce olejowej leży sobie taki mały zwykły magnesik.
Bagnet jest dostępny w ASO. Cena ok 320zł.

Endrju - wymiana oleju i filtra w ASO to pierwsza rzecz, jaką bym polecił w wypadku tej skrzyni.
Od kowali trzymaj się z daleka.
_________________
Myślę, więc jeżdżę :mb:
 
 
Endrju 

Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 8
Skąd: Janów Lubelski
Wysłany: 19 Marzec 2008, 23:30   

Witam

Problem jaes taki że jak cofam do tyłu po równym musze czasami więcej dac obrotów kooło 2500, czasami jest OK że nie trzeba zwiekszac obrotów(wyglada to jak by sie tarcza slizgała) Przemieszam dzwignią na P lub N jest OK.
Jezeli ruszam z miejsca dodaje 2500 obrotów to na 2 przeskakuje przy 4000 tys obr.
tez nie zwsze to jest.
Mysle ze nie mam stanu oleju w skrzyni, skrzynia sie poci, nie wim jak sprawdzic stan bo mie mam bagnetu jest tylko zalepka, taka sama ja przy bagnecie do silnika tylko tam jest bagnet. olej i filter był zmieniany przejechałem 17 tys,

Problem dot. Mercedesa C klasa C 200 CDI kombi, pojemnisc 2149, skrz. automat model w202 rok produkcji 2000
nr nadwozia WDB 2021941F997768

Pozdrawiam czekam na ODP.
 
 
Aloiz 


Pomógł: 28 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 754
Skąd: Sanok
Wysłany: 19 Marzec 2008, 23:58   

Pytanie Off topic : powiedz Kolego jak mozna cofac do przodu ...... :lol:
_________________
Ex: C180 Elegance '94
WDB2020181A089266
E320 CDI Avantgarde '99
WDB2100261A988449
 
 
 
Jonson 

Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 11
Skąd: Końskie
Wysłany: 20 Marzec 2008, 00:56   

Kolego Sewan ,możemy się zakładać , tylko o co? myślę,że te 320,- zł(cena bagnetu z ASO)
może być kwotą zakładu. Zakład stoi??????????
Na dowód że mam bagnet umieszczę na forum zdjęcie( dużej rozdzielczości) tego bagnetu jak go wyciągam no i jeszcze ja się zmieszczę na zdjęciu.
Filtr zwykły Gąbkowy, a to ciekawe! No i jeszcze ten magnesik mały sobie leży, tak luzem sobie leży??????????
Jak widziałem filtr z mojego :mb: to tak na oko miał 25 cm. na 30cm.(szkoda że go nie sfotografowałem) taka płytka i mechanik powiedział że to jest filtr magnesowy i więcej filtrów nie wymieniał nawet gąbkowych.
Jak myślicie skąd bagnet w mojej skrzyni biegów?????????? może poprzedni właściel kupił w ASO za 320,- i go tam umieścił??? Eeee bez sensu .
Dodam jeszcze że kiedys przed :mb: miałem VW Passata w automacie i tam też miałem bagnet.

Kolego Endrju Informuj na forum o postępach w naprawie.


Filtr oleju

Filtr oleju filtruje olej pracujący w skrzyni zatrzymując wszelkiego typu opiłki i tak zwany szlam potarczkowy powstałe w wyniku naturalnego zużywania się elementów. Od jego kondycji i jakości uzależniona jest prawidłowa praca skrzyni, a przestrzeganie zaleceń producenta co do czasu jego wymiany ma istotny wpływ na czas bezawaryjnej pracy skrzyni. Usytuowanie filtra oleju w skrzyni uzależnione jest od jej konstrukcji. Jeżeli skrzynia posiada dolną miskę olejową dostęp do filtra oleju zazwyczaj uzyskujemy po jej zdjęciu. Jest to najczęściej spotykane usytuowanie filtra. W niektórych modelach skrzyni dostęp do filtra oleju uzyskujemy po zdemontowaniu specjalnej pokrywy, pod którą znajduje się filtr. Przykładem takiej konstrukcji może być skrzynia ZF-4HP18 stosowana między innymi w samochodach Peugeot 605 i Citroen XM. W skrzyniach biegów skonstruowanych do przedniego napędu częstym rozwiązaniem jest wewnętrzne usytuowanie filtra bez możliwości bezpośredniego dostępu. W takich przypadkach wymiana filtra możliwa jest tylko w procesie naprawczym.

W konstrukcji filtrów stosowane są różne materiały filtrujące. Najczęściej stosowane materiały to: pleciona siatka metalowa o odpowiedniej gęstości oczek, spilśniony wojłok z materiałów naturalnych lub sztucznych, specjalny papier higroskopijny oraz siatka z tworzywa sztucznego. Od rodzaju użytego materiału zależy dokładność filtrowania oleju.
W każdej nawet najlepiej pracującej automatycznej skrzyni biegów w wyniku tarcia elementów następuje zanieczyszczenie oleju cząsteczkami metalu i materiałem z okładzin tarczek i taśm hamulcowych. W większości modeli skrzyń jako elementy wspomagające filtr w procesie filtrowania zastosowane są magnesy. Zadaniem magnesów jest wyłapywanie z oleju cząsteczek magnetycznych. Dopóki energia pola magnetycznego magnesów jest większa od energii przemieszczających się cząsteczek, magnesy spełniają swoją rolę. Postępujący wzrost zanieczyszczenia magnesów zmniejsza energię ich pola magnetycznego. Powoduje to przemieszczanie się cząsteczek metalu i szlamu magnetycznego wraz z olejem w kierunku filtra.

Przy filtrach z czynnikiem filtrującym w postaci wojłoka lub papieru cząsteczki metalu i szlam powstałe w wyniku tarcia wbijają się w materiał filtrujący. Po pewnym czasie powoduje to ograniczenie możliwości swobodnego przepływu strumienia oleju i spadek wartości ciśnienia liniowego. Spadek wartości ciśnienia liniowego poniżej dopuszczalnej wartości dla danego modelu skrzyni powoduje jej bardzo szybkie zużycie i uszkodzenie.
Przy filtrach z czynnikiem filtrującym w postaci metalowej siatki cząsteczki mniejsze od średnicy oczek siatki przedostają się do hydraulicznego układu sterowania. Jednocześnie cząsteczki większe energią przepływającego oleju bombardują plecionkę siatki i powodują stopniowe, lecz stałe powiększanie się średnicy oczek. Po pewnym czasie przez filtr przedostają się cząsteczki o wielkości powodującej rysowanie gniazd i zaworów hydraulicznego układu sterowania. W przypadku elektronicznego układu sterowania mogą również spowodować uszkodzenie elektrozaworów. Porysowanie gniazd i zaworów w hydraulicznym układzie sterowania może powodować zacinanie się zaworów i uszkodzenie elementów wykonawczych skrzyni.

Przy wymianie filtra oleju należy zawsze stosować filtry zalecanych przez producenta skrzyni. Tylko takie filtry zapewniają prawidłowe działanie. W filtrach słabych marek średnica oczek siatki filtrującej nowego filtra jest najczęściej większa niż maksymalnie dopuszczalna w filtrze używanym, a higroskopijność wojłoka lub papieru w filtrze nowym niewiele odbiega od filtra kwalifikującego się do wymiany. Stosowanie gorszej jakości materiałów filtrujących przez niektórych producentów wiąże się ze znaczną różnicą cen użytego surowca. Na rynkach zachodnich widać zdecydowaną różnicę między ceną zakupu filtra wyprodukowanego przez producenta preferowanego dla danego typu skrzyni od tandetnej podróby. W polskich warunkach niestety, cena filtra słabszej marki jest zazwyczaj równa cenie filtra oryginalnego.

Źródło:
www.czesci-samochodowe.net

Jarek W203 220 CDI automat.
Pozdro!!!
_________________
Jarekw
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 20 Marzec 2008, 09:34   

W 722.6xx bagnetu nie ma (producent określił je jako "bezobsługowe"). W .4xx jest. W .3xx również. :idea:
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
sewan 
Oderint dum metuant

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 10 Lip 2006
Posty: 900
Skąd: W-wa
Wysłany: 20 Marzec 2008, 09:48   

Kolego Jonson - nie będę się z Tobą kłócił, bo używasz za dużo wykrzykników.
Niecierpliwie czekam na zdjęcie jak wyciągasz bagnet w automatycznej skrzyni w W202 (czy W203, bo już sam nie wiem, zdecyduj się) z 2000 roku.
Odnośnie filtra i magnesu - nie zauważyłeś, że przytoczony przez Ciebie opis zaprzecza temu co sam wcześniej napisałeś?
Czytaj ze zrozumieniem, pomoże to nam wszystkim.
_________________
Myślę, więc jeżdżę :mb:
 
 
Jonson 

Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 11
Skąd: Końskie
Wysłany: 20 Marzec 2008, 18:22   

Kolego Sewan pomysł z zakładem jest Twoim pomysłem.
Musisz jeszcze kolego Sewan nauczyć się rozpoznawać pomiędzy wykrzyknikiem( ! ), a znakiem zapytania( ? ).
Ja mam w 202 , żona w 203 . czasami na odwrót .
Gorąco pozdrawiam.
P.S. Nie ma to jak jazda automatem, można jeść w czasie jazdy.
Jarek W202 220 CDI 2000r Kombi.
_________________
Jarekw
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,131 sekundy. Zapytań do SQL: 10