Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
8 Luty 2012, 17:57
Wisco
Autor Wiadomość
jaro 

Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 43
Skąd: pilawa
Wysłany: 28 Maj 2008, 22:19   

siemanko jeśli moge to dodam że da sie to naprawić bez wyciągania tego z samochodu tylko trzeba jeszcze pensety użyć do tej szpileczki . dziś to naprawiłem teraz to widać i słychać że wiscoza dziala. pozdrowionka
 
 
art-34 
C220 Elegant D 16V

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Maj 2008
Posty: 251
Skąd: LB
Wysłany: 28 Maj 2008, 22:20   

m00n napisał/a:
tzn ze jak jest np 5500 obrotow to wisco kreci sie dalej 4000 rpm ? To by wyjasnialo dlaczego przy powiedzmy 180 km/h :D temperatura mi wzrastana 95 stopni ? Bo wisco wymienialem rok temu razem z plynem chlodniczym, kupilem sachsa z chlodnicy wyciekow niema, plynu nie ubywa, a jak mu wcisne ;] t sie wlasnie tak grzeje a no i jak w korku stoje w miescie jak jest sloneczko to mi na 100 stopni wchodzi, potem jak go przegonie to spada, jak wlacze goracy nawiew to jest non stop 80 stopni. Musze jeszcze termostat sprawdzic.


Witam!
Visco sprawdź gazetą na wolnych obrotach nawet jesli jest nowe a było źle przychowywane może być uszkodzone, podwyższona temperatura może być też oznaką niedługiego "końca" termostatu miałem taki objaw w Passacie 1.8, choć ze wzgledu na opis odnośnie nawiewu w kabinie obstawiam Visco i chłodnicę (np.osad (kamień), lub mnóstwo owadów;) )
Pozdrawiam!

[ Dodano: 28 Maj 2008, 22:58 ]
jaro napisał/a:
siemanko jeśli moge to dodam że da sie to naprawić bez wyciągania tego z samochodu tylko trzeba jeszcze pensety użyć do tej szpileczki . dziś to naprawiłem teraz to widać i słychać że wiscoza dziala. pozdrowionka


A co tą pęsetą za przeproszeniem się robi ?? Jeśli olej się przegrzeje i "wykipi" to Visco przestanie działać bo trzeba uzupełnić niedobory (jak w życiu), po wyczyszczeniu wystarczy bimetal nacisnąć parę razy jeśli "chodzi" bez zacięć to "bedzie pan zadowolony" .

[ Dodano: 28 Maj 2008, 23:04 ]
m00n napisał/a:
dokaldnie visco sachsa ok 300 zl behra 500 zl, najlpiej sprawdzic jak silnik jest zimny i lekko pokrecic wentylatorem; jesli lekko sie przesunie i stawi opor to jest ok, jesli spokojnie obkreci 360 stopni albo wiecej to do smietnika


Do smietnika nie, jesli nie jest uszkodzone mechanicznie to chetnie odkupię...
_________________
Wiek średni poznajemy po tym jak szeroki umysł z wąską talią zamieniaja się miejscami... ;)
http://pl.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_W202
WDB2021211A327558
http://www.partscatalog.ru/mercedes/ wklejamy Vin i kod do radia gratis... ;)
 
 
Adaśko 
Pomorskie

Pomógł: 100 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 2557
Skąd: Rumia
Wysłany: 29 Maj 2008, 12:10   

U mnie skończyło się na wyczyszczeniu syfu z przodu wiska i jest ok.
_________________
Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561

 
 
m00n

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Sie 2007
Posty: 674
Skąd: Morąg
Wysłany: 29 Maj 2008, 20:57   

hmmm owadow to ja mam sporo z przodu chlodnicy tzn wszelkich muszek i innych ale to chyba zartem bylo powiedziane :D ?
_________________
C200 Esprit benzyna (bez gazu) 1994

"Jestem nędzarzem, posiadam tylko marzenia, rozsiałem je u twych stóp, stąpaj lekko, gdyż stąpasz po moich marzeniach..."
 
 
Lukas 
Moderator

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Gru 2005
Posty: 440
Skąd: Brodnica
Wysłany: 29 Maj 2008, 21:02   

m00n napisał/a:
hmmm owadow to ja mam sporo z przodu chlodnicy tzn wszelkich muszek i innych ale to chyba zartem bylo powiedziane :D ?


nie koniecznie. U mnie mimo sprawnego wisco silnik łapał wysokie temperatury przy V ponad 100km/h. Wystarczyło dobrze wydmuchać szczeliny w chłodnicy i od razu lepiej. Piach, owady i inne świństwa uniemożliwiły przepływ powietrza i chłodzenie
_________________
202 200D '93 - Aż żal się spieszyć
 
 
m00n

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Sie 2007
Posty: 674
Skąd: Morąg
Wysłany: 30 Maj 2008, 11:07   

Lukas, hmmm ja mam to samo tzn mzoe nei powyzej 100 ale tae powyzej 150 to tak
a jak to pousuwac ?
_________________
C200 Esprit benzyna (bez gazu) 1994

"Jestem nędzarzem, posiadam tylko marzenia, rozsiałem je u twych stóp, stąpaj lekko, gdyż stąpasz po moich marzeniach..."
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 30 Maj 2008, 11:24   

m00n napisał/a:
Lukas, hmmm ja mam to samo tzn mzoe nei powyzej 100 ale tae powyzej 150 to tak
a jak to pousuwac ?


musisz polac wodą z węża (ale nie karcher!!) ogrodowego od strony silnika - wszystko pięknie wyleci

nie wiem, jak to sie ma przy klimatyzacji - skraplacz zasłania chłodnice. tak czy inaczej na pewno pomoże
 
 
Adaśko 
Pomorskie

Pomógł: 100 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 2557
Skąd: Rumia
Wysłany: 30 Maj 2008, 11:47   

Trochę poszperałem po necie i podzielę się z Wami na temat wisko. Winą słabo działającego wisko może być zakamieniona, lub zapchana chłodnica, trzeba sprawdzić czy po dobrym rozgrzaniu auta w środkowej części chłodnicy czy jest ona gorąca. Może okazać się że sprzęgło jest ok, a temperatura w chłodnicy nie jest odpowiednia. nie każdy silnik ma ustawione to sprzęgło jednakowo i nie należy sugerować się tym, że u kolegi jak jest zimny to ledwo co zrobi obrót na zimnym silniku, a u mnie zrobi dwa obroty. Diesel przy innej temp załącza, benzyniak przy innej, doładowany silnik jeszcze przy innej i nie każdy z jednakową siłą stawia opór. Proponuję dobrze się zastanowić przed regeneracją, chyba że temp przekracza na wskaźniku powyżej przedostatniej kreski, wtedy należy dobrze sprawdzić poczynając od ilości płynu, poprzez sprawdzenie ręką czy chłodnica w środkowej części jest gorąca, a skończywszy na wisko. Tyle wyczytałem na internecie.
_________________
Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561

 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 30 Maj 2008, 11:59   

Adaśko napisał/a:
Trochę poszperałem po necie i podzielę się z Wami na temat wisko. Winą słabo działającego wisko może być zakamieniona, lub zapchana chłodnica, trzeba sprawdzić czy po dobrym rozgrzaniu auta w środkowej części chłodnicy czy jest ona gorąca. Może okazać się że sprzęgło jest ok, a temperatura w chłodnicy nie jest odpowiednia. nie każdy silnik ma ustawione to sprzęgło jednakowo i nie należy sugerować się tym, że u kolegi jak jest zimny to ledwo co zrobi obrót na zimnym silniku, a u mnie zrobi dwa obroty. Diesel przy innej temp załącza, benzyniak przy innej, doładowany silnik jeszcze przy innej i nie każdy z jednakową siłą stawia opór. Proponuję dobrze się zastanowić przed regeneracją, chyba że temp przekracza na wskaźniku powyżej przedostatniej kreski, wtedy należy dobrze sprawdzić poczynając od ilości płynu, poprzez sprawdzenie ręką czy chłodnica w środkowej części jest gorąca, a skończywszy na wisko. Tyle wyczytałem na internecie.


termostat - równiez częsta przyczyny braku odpowiedniej temperatury chłodnicy, a co za tym idzie - nieprawidłowego działania wisko
 
 
Adaśko 
Pomorskie

Pomógł: 100 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 2557
Skąd: Rumia
Wysłany: 30 Maj 2008, 12:50   

Daniel napisał/a:
termostat - równiez częsta przyczyny braku odpowiedniej temperatury chłodnicy,
Tak tylko że całej chłodnicy, a tu chodzi o to, że chłodnica w środkowej części jest chłodniejsza przez zapchane kanaliki. Po bokach jest gorąca, a część gdzie temperatura wpływa na pracę wisko jest za niska.
_________________
Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561

 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 30 Maj 2008, 13:21   

Daniel napisał/a:
termostat - równiez częsta przyczyny braku odpowiedniej temperatury chłodnicy, a co za tym idzie - nieprawidłowego działania wisko


Termostat, zapchana chłodnica, etc. etc nie mają żadnego wpływu na pracę Visco, ono jest albo sprawne albo nie i to wszystko :idea:
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 30 Maj 2008, 13:25   

Jary napisał/a:
Daniel napisał/a:
termostat - równiez częsta przyczyny braku odpowiedniej temperatury chłodnicy, a co za tym idzie - nieprawidłowego działania wisko


Termostat, zapchana chłodnica, etc. etc nie mają żadnego wpływu na pracę Visco, ono jest albo sprawne albo nie i to wszystko :idea:


widze, ze kolega zupelnie nie ma pojecia na jakiej zasadzie pracuje wisko.... szkoda :)
 
 
Adaśko 
Pomorskie

Pomógł: 100 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 2557
Skąd: Rumia
Wysłany: 30 Maj 2008, 13:26   

Jeżeli przed wiskiem w chłodnicy jest zbyt niska temperatura, to nie rozgrzeje na tyle bimetal by bardziej się zesprzęgliło wisko, to nie będzie wina źle działającego sprzęgła, a silnik będzie się grzał.
_________________
Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561

 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 30 Maj 2008, 13:28   

Adaśko napisał/a:
Jeżeli przed wiskiem w chłodnicy jest zbyt niska temperatura, to nie rozgrzeje na tyle bimetal by bardziej się zesprzęgliło wisko, to nie będzie wina źle działającego sprzęgła, a silnik będzie się grzał.


dokladnie i na temat - jak zwykle trojmiasto :D :D
 
 
Adaśko 
Pomorskie

Pomógł: 100 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 2557
Skąd: Rumia
Wysłany: 30 Maj 2008, 13:32   

Daniel napisał/a:
jak zwykle trojmiasto
:wink:
_________________
Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,173 sekundy. Zapytań do SQL: 7