Przesunięty przez: Łukasz 8 Luty 2012, 17:57 |
Wisco |
Autor |
Wiadomość |
dziubek82
Dołączył: 21 Mar 2008 Posty: 9 Skąd: Osiek
|
Wysłany: 6 Kwiecień 2008, 13:04 Wisco
|
|
|
Jak sprawdzic czy wiskoza jest sprawna. Wiem ze najlepiej zagrzac silnik do wysokiej temp. i zobaczyc jak wiatrak smiga ale przy tej temperaturze powietrza nie jest to łatwe. Mam C220D i jeden mechanik podejrzewa ze siadło wisko a inny z kolei ze nie koniecznie. Przy jezdzie silnik nie łapie wysokiej temp. wskaznik wskazuje troszke ponad 80 stopni. Czy przy zapalaniu silnika jest sie w stanie zatrzymac wiatrak ręką? Nie chce wydawac zbednie pieniedzy skoro nie jest to dokładnie zdiagnozowane. I jakie wisco kupic jezeli bedzie to konieczne i za ile. |
_________________ Bajka |
|
|
|
|
mark
Pomógł: 18 razy Dołączył: 19 Sty 2008 Posty: 126 Skąd: Kluczbork
|
Wysłany: 6 Kwiecień 2008, 13:33
|
|
|
dziubek82 napisał/a: | Przy jezdzie silnik nie łapie wysokiej temp. wskaznik wskazuje troszke ponad 80 stopni. Czy przy zapalaniu silnika jest sie w stanie zatrzymac wiatrak ręką? Nie chce wydawac zbednie pieniedzy skoro nie jest to dokładnie zdiagnozowane. I jakie wisco kupic jezeli bedzie to konieczne i za ile. |
Witaj , przy utrzymującej się temperaturze silnika tuż powyżej 80 st. C wstrzymaj się na razie z kupnem wiskozy ( jest to prawidłowa temperatura silnika) . Dopiero gdy temperatura zacznie przekraczać 90 st. C sprawdż ,, warsztatowym sposobem ,, czyli zwiniętym w rulon zwojem gazet spróbuj zatrzymać wentylator , jeśli Ci się to uda wówczas wisco jest do wymiany ( nie próbuj tego robić ręką .) . Po uruchomieniu silnika sprzęgło wiskotyczne przez około 2-3minuty utrzymuje podwyższone obroty wentylatora , które następnie przy prawidłowej temperaturze są w zakresie do około 2 tys. obr, przy nadmiernym wzroście temperatury obroty wentylatora max. zwiększają się do 3,5 tys. Najlepsze sprzęgła wiskotyczne to Behr , Sachs wydatek ok 500-700 zł , zamienniki są za ok 200zł ( trwałość jednak odpowiada cenie )
Pzdr. |
_________________ W220 S500 1999r.
+W210/96r-E280 automat
+ W168 / 2001r. 1,6 automat
i kilka sztuk MB poprzednio |
|
|
|
|
GREG
Pomógł: 12 razy Dołączył: 05 Mar 2007 Posty: 76 Skąd: INOWROCŁAW
|
Wysłany: 6 Kwiecień 2008, 19:03
|
|
|
Witam.
U siebie visco zmieniłem tydzień temu. Długo się zastanawiałem czy jest sprawne czy nie, bo niby nie mogłem go zatrzymać swobodnie ręką ale w ogóle zatrzymać się dało. A że miałem trochę gotówki to stwierdziłem, że kupię a stare i tak sobie zregeneruję jak koledzy to czynią. Visco kupiłem firmy Sachs w Intercars-ie za 275zł. Myśle że kwota do przełknięcia. Teraz wiem, że poprzednie visco się skończyło napewno. Nie ryzykuję włożenia teraz głowy pod otwartą maskę jak silnik pracuje bo strach, że urwie Różnica kolosalna .
Pozdrawiam |
_________________ GREG
C180 Classic 96' + LPG Stag 200
|
|
|
|
|
m00n
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Sie 2007 Posty: 674 Skąd: Morąg
|
Wysłany: 7 Kwiecień 2008, 10:29
|
|
|
dokaldnie visco sachsa ok 300 zl behra 500 zl, najlpiej sprawdzic jak silnik jest zimny i lekko pokrecic wentylatorem; jesli lekko sie przesunie i stawi opor to jest ok, jesli spokojnie obkreci 360 stopni albo wiecej to do smietnika |
_________________ C200 Esprit benzyna (bez gazu) 1994
"Jestem nędzarzem, posiadam tylko marzenia, rozsiałem je u twych stóp, stąpaj lekko, gdyż stąpasz po moich marzeniach..." |
|
|
|
|
zetef
miłośnik MB
Pomógł: 4 razy Dołączył: 29 Lip 2007 Posty: 144 Skąd: Ostrów Wlkp.
|
Wysłany: 7 Kwiecień 2008, 17:15
|
|
|
Pytanie do właścicieli CDi, czy podczas pracy silnika obraca się wam wentylator?
[ Dodano: 22 Kwiecień 2008, 19:52 ]
Czy ktoś z właścicieli CDI może mi odpowiedzieć czy podczas pracy na biegu jałowym obraca się wentylator chłodzenia w silniku? |
_________________ Srebrna Gwiazda C200 CDI Esprit 99r.
|
|
|
|
|
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 27 Maj 2008, 15:45
|
|
|
Trochę odświeżę temat, A co powiecie o firmie HANS PREIS, którzy też robią visko do naszych Zastanawiam się nad kupnem, koszt ok 210 zł. |
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
sewan
Oderint dum metuant
Pomógł: 35 razy Dołączył: 10 Lip 2006 Posty: 900 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 27 Maj 2008, 16:02
|
|
|
Adaśko napisał/a: | Trochę odświeżę temat, A co powiecie o firmie HANS PREIS, którzy też robią visko do naszych Zastanawiam się nad kupnem, koszt ok 210 zł. |
Nie robią, tylko pakują coś w swoje pudełka. To coś równie dobrze może być Behra, jak i skośnookie g....
Ja nie kupuję konfekcjonowanych rzeczy, wolę dać więcej za dobrą markę. |
_________________ Myślę, więc jeżdżę
|
|
|
|
|
Aloiz
Pomógł: 28 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 754 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 27 Maj 2008, 16:02
|
|
|
A nie probowałeś zreanimować starego Viska według sposobu opisanego w dziale Zrób to Sam... ja sprobowałem i działa ..... w korkach wskazówka jest lekko nad 80 ( przed naprawą była powyżej środkowej kreski), wcześniej była ( na 80) tylko w czasie jazdy w trasie..... koszt potrzebnych produktów to jakieś 20 zł... ( nie wliczając klucza 36 i i opalarki).... opalarkę można zastąpić grillem Co do producenta to sie nie wypowiem, ponieważ niecały rok temu kopiłem nowe visko firmy Sachs i po nie całym roku już nie działa..... wysłałem w ramach gwarancji.... |
_________________ Ex: C180 Elegance '94
WDB2020181A089266
E320 CDI Avantgarde '99
WDB2100261A988449 |
|
|
|
|
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 27 Maj 2008, 16:12
|
|
|
Właśnie przeglądałem jak zreanimować, tylko różne są opinie na temat jaki olej wlać. U mnie temp wzrasta w korkach między środkową kreską, a tą powyżej, wiatrak luźno się kręci, nawet palcami przy ponad 80 st można zatrzymać. Wydaje mi się że ratują mnie przed nadmiernym przegrzaniem dwa wentylatory z przodu, ale nie chcę jeździć jak to się mówi na pół gwizdka, a Ty jaki olej wlałeś? |
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
Aloiz
Pomógł: 28 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 754 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 27 Maj 2008, 16:16
|
|
|
MotoDoktor Panie zloty(17 zl)..... Po zalaniu oleju i ostygnięciu Viska.... ledwo co dałem rade nim pokręcić....czyli coś mu brakowało bo przed operacja kręciło sie bardzo lekko |
_________________ Ex: C180 Elegance '94
WDB2020181A089266
E320 CDI Avantgarde '99
WDB2100261A988449 |
|
|
|
|
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 27 Maj 2008, 16:28
|
|
|
Dzięki bardzo, spróbuję w sobotę zadziałać. Leje się do pełna czy według strzykawki 10-20 ml?
[ Dodano: 27 Maj 2008, 16:31 ]
Ok, już wiem, dzięki, chętnie punkcik dałbym, ale może będzie okazja to w postaci płynnej |
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
Aloiz
Pomógł: 28 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 754 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 27 Maj 2008, 16:32
|
|
|
W Opisie było 20 -30 ml..... ja wlałem cos 50 ml bo wchodziło... teraz widzę że za dużo wlałem, bo Visko wyrzuca nadmiar oleju...... dawkuj sobie po 10 ml tak jak pisało W opisie napełniania.... możesz obracać Viskiem pomiędzy poszczególnymi dawkami.....
Napewno Zdarzy sie taka okazja , aby upłynnić ten punkcik... |
_________________ Ex: C180 Elegance '94
WDB2020181A089266
E320 CDI Avantgarde '99
WDB2100261A988449 |
|
|
|
|
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 27 Maj 2008, 16:36
|
|
|
Ziola napisał/a: | Napewno Zdarzy sie taka okazja , aby upłynnić ten punkcik | Wielkie dzięki, o efektach napiszę. |
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
art-34
C220 Elegant D 16V
Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Maj 2008 Posty: 251 Skąd: LB
|
Wysłany: 28 Maj 2008, 20:17
|
|
|
mark napisał/a: | Po uruchomieniu silnika sprzęgło wiskotyczne przez około 2-3minuty utrzymuje podwyższone obroty wentylatora , które następnie przy prawidłowej temperaturze są w zakresie do około 2 tys. obr, przy nadmiernym wzroście temperatury obroty wentylatora max. zwiększają się do 3,5 tys. |
Witam!
Rad bym posłuchac skad visco bierze te podwyzszone obroty...
Visco obraca się z prędkością silnika nie większą jednak niż około 1000 obrotów na minutę, załącza się przy około 90 st celsjusza i wtedy prędkość wzrasta wraz z prędkością silnika do około 4000 obrotów jednak po przekroczeniu tej granicy sprzęgło automatycznie odłącza wiatrak aby nie przegrzał się olej silikonowy, jeśli prędkość spadnie poniżej 4000 obrotów sprzęgło się załącza. Dzięki okresowej pracy sprzęgła zwiększa się użyteczna moc silnika i zmniejsza się zużycie paliwa.
Pozdrawiam! |
_________________ Wiek średni poznajemy po tym jak szeroki umysł z wąską talią zamieniaja się miejscami...
http://pl.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_W202
WDB2021211A327558
http://www.partscatalog.ru/mercedes/ wklejamy Vin i kod do radia gratis... |
|
|
|
|
m00n
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Sie 2007 Posty: 674 Skąd: Morąg
|
Wysłany: 28 Maj 2008, 21:17
|
|
|
tzn ze jak jest np 5500 obrotow to wisco kreci sie dalej 4000 rpm ? To by wyjasnialo dlaczego przy powiedzmy 180 km/h temperatura mi wzrastana 95 stopni ? Bo wisco wymienialem rok temu razem z plynem chlodniczym, kupilem sachsa z chlodnicy wyciekow niema, plynu nie ubywa, a jak mu wcisne ;] t sie wlasnie tak grzeje a no i jak w korku stoje w miescie jak jest sloneczko to mi na 100 stopni wchodzi, potem jak go przegonie to spada, jak wlacze goracy nawiew to jest non stop 80 stopni. Musze jeszcze termostat sprawdzic. |
_________________ C200 Esprit benzyna (bez gazu) 1994
"Jestem nędzarzem, posiadam tylko marzenia, rozsiałem je u twych stóp, stąpaj lekko, gdyż stąpasz po moich marzeniach..." |
|
|
|
|
|