Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
8 Luty 2012, 17:57
Wisco
Autor Wiadomość
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 30 Maj 2008, 21:16   

Daniel napisał/a:
widze, ze kolega zupelnie nie ma pojecia na jakiej zasadzie pracuje wisko.... szkoda


Poszukaj moich postow w tym temacie (z ubr) to sie przekonasz, kto ma pojęcie :wink:
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
art-34 
C220 Elegant D 16V

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Maj 2008
Posty: 251
Skąd: LB
  Wysłany: 30 Maj 2008, 23:00   

halo halo puk puk relax
Panowie to nie ten dział na spory i zwady, nie odbiegajmy od tematu...
:o to nieprzystoi kierowcom i posiadaczom :mb:
_________________
Wiek średni poznajemy po tym jak szeroki umysł z wąską talią zamieniaja się miejscami... ;)
http://pl.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_W202
WDB2021211A327558
http://www.partscatalog.ru/mercedes/ wklejamy Vin i kod do radia gratis... ;)
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 31 Maj 2008, 08:06   

Jary napisał/a:
Daniel napisał/a:
widze, ze kolega zupelnie nie ma pojecia na jakiej zasadzie pracuje wisko.... szkoda


Poszukaj moich postow w tym temacie (z ubr) to sie przekonasz, kto ma pojęcie :wink:


nie musze szukac twoich postow - zasada pracy wisko jest zawsze taka sama i polega na (w skrócie) blokowaniu wentylatora pod wplywem temperatury. jezeli temperatura (cieplota) silnika nie bedzie dochodzila do sprzegla, to sie po prostu nie zblokuje

więc gdyby przyjac, tak jak napisal Adaśko, ze srodkowa czesc chlodnicy jest zapchana to wisko nie bedzie zasprzeglac sie przy odpowiedniej temperaturze
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 31 Maj 2008, 11:46   

Daniel napisał/a:
nie musze szukac twoich postow -


To nie szukaj i tkwij w swoim przekonaniu :P , no i przy okazji zapoznaj się z budową visco oraz skąd ono bierze temperaturę i co jest czynnikiem napędowym :wink:
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
m00n

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Sie 2007
Posty: 674
Skąd: Morąg
Wysłany: 31 Maj 2008, 11:56   

ok panowie:
sprawa wyglada tak
-chlodnice wczoraj wyczyscilem zwykla szczatka (nie druciana :P ) z woda pelno tam bylo owadow (doslowania cala powierzchnia) piasku itp. Teraz chlodnica jest czysta, wczoraj na rozgrzanym silniku dotykalem chlodnicy na calej jej powierzchni i byla goraca wszedze wiec chyba ok. Jak sprawdzic czy jest kamien czyc os w tym stylu ?
-jak na zimnym silniku odkrece korek wlewu plynu chlodniczego, tot ak jakby zasysa powietrze i widac ze plyn spada o pare cm nizej na szyjce zbiornika wyrownawczego. Czy to znaczy ze korek nie trzyma cisnienia ?
-Plynu w ukladzie nie ubywa
-Na wylaczonym zimnym silniku jak zkrece wisco to stawia opor
-wczoraj na rozgrzanym silniku na biegu jalowym na niskich obrotach spokojnie zatrzymalem wentylator reka.
-Czy pompa wody ma cos z tym wspolnego ?
-Jak sprawdzic termostat i czy zrobie to we wlasnym zakresie ?


Co mam jeszce sprawdzic bo przy tej pogodzie przy dluzszej jezdzie po miescie mam 100 stopni a w trasie ok 90 i mnie to martwi.

Pozdrawiam

A tak btw. to jary ma racje, przynajmniej wedlug wikipedii :)

Kod:
W zależności od zastosowania, temperaturę oleju można zmieniać na różne sposoby. Jeżeli sprzęgło reguluje prędkość obrotową wentylatora chłodnicy to temperaturą oleju może być temperatura w przedniej części bloku silnika. Wał wirnika pompy wody podczas pracy silnika kręci się z prędkością równą prędkości obrotowej silnika, natomiast wentylator musi kręcić się z różną prędkością, aby utrzymać odpowiednią temperaturę bloku silnika. Im temperatura silnika wyższa tym szybciej powinien się obracać wentylator. Jednocześnie im wyższa temperatura, tym tarcie większe, zatem zgodnie z założeniem wentylator obraca się szybciej. Przy sztywnym połączeniu wentylator kręci się z prędkością wirnika pompy wody.


Z czego wynika ze nie z chlodnicy bierze wisco temperature a z bloku silnika
_________________
C200 Esprit benzyna (bez gazu) 1994

"Jestem nędzarzem, posiadam tylko marzenia, rozsiałem je u twych stóp, stąpaj lekko, gdyż stąpasz po moich marzeniach..."
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 31 Maj 2008, 12:23   

m00n napisał/a:
Czy to znaczy ze korek nie trzyma cisnienia ?

Te objawy wskazują raczej,że trzyma
m00n napisał/a:
-Na wylaczonym zimnym silniku jak zkrece wisco to stawia opor

Czyli prawidłowo
m00n napisał/a:
Czy pompa wody ma cos z tym wspolnego ?

Jak najbardziej ma, może wirnik już zużyty
m00n napisał/a:
Jak sprawdzic termostat i czy zrobie to we wlasnym zakresie ?

Tak, wymontuj i sprawdź w gorącej wodzie czy termostat pracuje w całym zakresie
m00n napisał/a:
Co mam jeszce sprawdzic

Sprawdź czujnik i wskaźnik temperatury może to one fałszują pomiar :mb:
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
Borat

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Maj 2008
Posty: 166
Skąd: Berlin/Zgierz
Wysłany: 31 Maj 2008, 12:25   

m00n napisał/a:
Jak sprawdzic czy jest kamien czyc os w tym stylu ?


sam odpowidziales na to pytanie :
m00n napisał/a:
calej jej powierzchni i byla goraca wszedze wiec chyba ok


Wiec powinno byc ok. Sprawdz tylko czy nagrzewa sie rownomiernie.

m00n napisał/a:
Czy to znaczy ze korek nie trzyma cisnienia ?


To oznacza ze korek trzyma cisnienie. jak okrecisz to plynu troche zejdzie po pompa wody pracuje caly czas wiec troche plynu sciagnie.
_________________
W202 200CDI 10.1998
 
 
 
m00n

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Sie 2007
Posty: 674
Skąd: Morąg
Wysłany: 31 Maj 2008, 12:27   

Cytat:
Sprawdź czujnik i wskaźnik temperatury może to one fałszują pomiar :mb:


o o tym nie pomyslalem a gdzie znajduja sie te czujniki i jakie wartosci powinny trzymac ? bo mam pewnie ich opornosc zmierzyc ?

Cytat:
Wiec powinno byc ok. Sprawdz tylko czy nagrzewa sie rownomiernie.


a jak powinna ? najpierw dol potem gora czy odwrotnie ?

Cytat:
Jak najbardziej ma, może wirnik już zużyty


czy to tez sam sprawdze ?
_________________
C200 Esprit benzyna (bez gazu) 1994

"Jestem nędzarzem, posiadam tylko marzenia, rozsiałem je u twych stóp, stąpaj lekko, gdyż stąpasz po moich marzeniach..."
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 31 Maj 2008, 23:38   

Daniel napisał/a:
nie musze szukac twoich postow -


Daniel- dociekliwy, gdzie jesteś :?: Larum grają :mb:
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
art-34 
C220 Elegant D 16V

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Maj 2008
Posty: 251
Skąd: LB
Wysłany: 1 Czerwiec 2008, 21:58   

m00n napisał/a:
ok panowie:
sprawa wyglada tak
-chlodnice wczoraj wyczyscilem zwykla szczatka (nie druciana :P ) z woda pelno tam bylo owadow (doslowania cala powierzchnia) piasku itp. Teraz chlodnica jest czysta, wczoraj na rozgrzanym silniku dotykalem chlodnicy na calej jej powierzchni i byla goraca wszedze wiec chyba ok. Jak sprawdzic czy jest kamien czyc os w tym stylu ?
-jak na zimnym silniku odkrece korek wlewu plynu chlodniczego, tot ak jakby zasysa powietrze i widac ze plyn spada o pare cm nizej na szyjce zbiornika wyrownawczego. Czy to znaczy ze korek nie trzyma cisnienia ?
-Plynu w ukladzie nie ubywa
-Na wylaczonym zimnym silniku jak zkrece wisco to stawia opor
-wczoraj na rozgrzanym silniku na biegu jalowym na niskich obrotach spokojnie zatrzymalem wentylator reka.
-Czy pompa wody ma cos z tym wspolnego ?
-Jak sprawdzic termostat i czy zrobie to we wlasnym zakresie ?


Co mam jeszce sprawdzic bo przy tej pogodzie przy dluzszej jezdzie po miescie mam 100 stopni a w trasie ok 90 i mnie to martwi.

Pozdrawiam

A tak btw. to jary ma racje, przynajmniej wedlug wikipedii :)

Kod:
W zależności od zastosowania, temperaturę oleju można zmieniać na różne sposoby. Jeżeli sprzęgło reguluje prędkość obrotową wentylatora chłodnicy to temperaturą oleju może być temperatura w przedniej części bloku silnika. Wał wirnika pompy wody podczas pracy silnika kręci się z prędkością równą prędkości obrotowej silnika, natomiast wentylator musi kręcić się z różną prędkością, aby utrzymać odpowiednią temperaturę bloku silnika. Im temperatura silnika wyższa tym szybciej powinien się obracać wentylator. Jednocześnie im wyższa temperatura, tym tarcie większe, zatem zgodnie z założeniem wentylator obraca się szybciej. Przy sztywnym połączeniu wentylator kręci się z prędkością wirnika pompy wody.


Z czego wynika ze nie z chlodnicy bierze wisco temperature a z bloku silnika



Sprawdź czy z przodu Visco jest oczyszczone z zanieczyszczen szczególnie pod bi-metalem potrafi się nabić sporo błota utrudniając bądź uniemożliwiając poprawne działanie sprzęgła.

Pozdr.
_________________
Wiek średni poznajemy po tym jak szeroki umysł z wąską talią zamieniaja się miejscami... ;)
http://pl.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_W202
WDB2021211A327558
http://www.partscatalog.ru/mercedes/ wklejamy Vin i kod do radia gratis... ;)
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 2 Czerwiec 2008, 21:28   

m00n napisał/a:

Z czego wynika ze nie z chlodnicy bierze wisco temperature a z bloku silnika


sprzęgło wisko zastosowane w naszych MB jest sterowane ciepłotą chłodnicy. proszę nie powielać szkodliwych zabobonów
 
 
m00n

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Sie 2007
Posty: 674
Skąd: Morąg
Wysłany: 2 Czerwiec 2008, 21:58   

wikipedia nie jest zabobonem :P
_________________
C200 Esprit benzyna (bez gazu) 1994

"Jestem nędzarzem, posiadam tylko marzenia, rozsiałem je u twych stóp, stąpaj lekko, gdyż stąpasz po moich marzeniach..."
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 2 Czerwiec 2008, 22:16   

m00n napisał/a:
wikipedia nie jest zabobonem :P


zapewniam cie, ze nie raz czytalem w wikipedii kompletne bzdury (podejrzewam zreszta, ze nie tylko ja) - kazdy moze tam zalozyc swoje haslo - i nie zawsze inni uzytkownicy sa w stanie wszystko skorygowac

zasada dzialania sprzegła wisko została juz wielokrotnie opisana, nia ma sensu poruszac dalej tego samego tematu
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 2 Czerwiec 2008, 22:45   

Daniel napisał/a:
sprzęgło wisko zastosowane w naszych MB jest sterowane ciepłotą chłodnicy


A ten zabobon gdzie wyczytałeś :?: Bo jak żyję większej niedorzeczności nie słyszałem :P
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
art-34 
C220 Elegant D 16V

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Maj 2008
Posty: 251
Skąd: LB
Wysłany: 2 Czerwiec 2008, 23:15   

To z Wiki bardziej mi wygląda na opis silnika chłodzonego powietrzem gdyby nie wstawki o pompie wodnej, po co w takim razie ten bi-metal od chłodnicy?

Proponuję looknąć http://www.behrservice.co...=64&id_prod=262
_________________
Wiek średni poznajemy po tym jak szeroki umysł z wąską talią zamieniaja się miejscami... ;)
http://pl.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_W202
WDB2021211A327558
http://www.partscatalog.ru/mercedes/ wklejamy Vin i kod do radia gratis... ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,209 sekundy. Zapytań do SQL: 6