Przesunięty przez: Łukasz 8 Luty 2012, 17:57 |
Wisco |
Autor |
Wiadomość |
K@MIL
C 220 Diesel---93r.
Pomógł: 3 razy Dołączył: 31 Mar 2011 Posty: 179 Skąd: EKU
|
Wysłany: 26 Październik 2012, 18:11
|
|
|
Javoreczek napisał/a: | Jeśli masz dobry termostat, to pracujący wiatrak nie wpłynie na temperturę silnika. Tyle tylko, że takie śmigło to pewne obciążenie dla silnika, więc jeżdżenie tak wpływa na wzrost zużycia paliwa. |
Czyli wychodzi na to że trzeba to wymontować bo tylko wiecej przez to pali, a nie wpływa na temerature to po co to |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 26 Październik 2012, 18:12
|
|
|
K@MIL napisał/a: | No ale u mnie właśnie chodzi cały czas |
To wykręć- klucz 36, lewy gwint - trzeba się troszkę namęczyć ale nic skomplikowanego.
Javoreczek napisał/a: | Jeśli masz dobry termostat, to pracujący wiatrak nie wpłynie na temperturę silnika. |
w zasadzie nie, ale przy dużym mrozie po rozruchu silnik troszeczkę wolniej się nagrzewa. Wiem z autopsji bo u mnie też tak jakby dmuchało trochę za mocno przy nie rozgrzanym motorze a w zeszłym roku wykręciłem przed zimą i na wiosnę włożyłem z powrotem Cóż, taki urok tanich produktów, a nie będę leciał po Behra za 600zł... |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
|
|
|
|
arekkan
Dołączył: 18 Paź 2007 Posty: 27 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 11 Listopad 2012, 23:57 Dziwnie działajace wisco
|
|
|
Podłaczę sie do tematu z prosba o info. Mój wiatrak (wisco) działa tylko że chyba za czesto. Tzn wiatrak kręci sie cały czas a jak obroty silnika utrzymuja sie na poziomie od ok 1800 wzwyż to wiatrak co ok. 30-40 sekund przyspiesza na kilka sekund - słychac co 30-40 sekund wycie w kabinie, im szybciej jade tym głosniej wyje.
Sprawdziłem na postoju i faktycznie co ok. 30 sekund wiatrak mocno przyspiesza.
Dodam że temperatura silnika cały czas lekko ponad 80.
Wisco było wymieniane ok. 2 lata temu - mechanik dal mi do wyboru za 600 i za 300 (nie pamietam nazw firm) to wziąłem za 300.
Sytuacje z wisco zauważyłem od około roku - w zasadzie dzieki wyjazdowi w trasę, w mieście jeżdże spokojnie to hałas nie był i nie jest odczuwalny
Czy wisco jest do wymiany na te droższe czy jest inny sposób aby zaczeło normalnie pracować |
_________________ C250 TD kombi 1997 VIN WDB2021881F636468 wersja Elegance |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 12 Listopad 2012, 15:14
|
|
|
A jakie to wisko w ogóle?
Pewnie jest uszkodzone. Generalnie u mnie wiska nie slychać wcale, chyba, że temperatura silnika zbliża się do setki, to wtedy od ok 2-3 tys lubi sobie zahuczeć. |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
arekkan
Dołączył: 18 Paź 2007 Posty: 27 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 13 Listopad 2012, 08:24 wISCO
|
|
|
Wisco było nowe, nazwy firmy nie pamiętam. A moje huczy jak temperatura jest lekko ponad 80. Nie wiem tylko na czym to uszkodzenie wisco miałoby polegać.
Przy wyłączonym silniku na zimno kręci się z lekkim oporem.
Na zimnym właczonym silniku kręci sie wg mnie równo z obrotami silnika.
Pomyslałem że ten olej w srodku sie nie przelewa i moje wisco jest na stałe złączone (zasprzęglone) z obrotami silnika. Tylko czemu przy tych 2 tys. jeszcze przyspiesza jakbym miał odfrunąć i po kilku sekundach zwalnia.
Wisco moge zmienic ale nabieram obaw czy to na pewno wisco czy moze jakis moduł sterujący, o którym tu na formu wyczytałem (jest gdzieś w lewym nadkolu.
Można wymienic i wisco i moduł tylko nie chcę niepotrzebnie wydac niemałej kasy. |
_________________ C250 TD kombi 1997 VIN WDB2021881F636468 wersja Elegance |
|
|
|
|
Abdul
Pomógł: 195 razy Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 3895 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 13 Listopad 2012, 08:50
|
|
|
arekkan, wisco nie ma modułu sterującego - doczytałeś na pewno wszystko?
Zrób prosty test - na zapalonym silniku, kiedy wisco się kręci weź np. zwiniętą gazetę i spróbuj zatrzymać wiatrak, jeżeli się uda - wisco do zmiany/regeneracji...
Po odpaleniu wisco kręci się przez parę chwil z większą prędkością. |
_________________ EX: W202 C180 Esprit '96 WDB2020181A395981
Mój Czesiek
EX: E39 3.0iA Touring '00 GV40725
Mój Batmobil
S211 E320 4-matic '04 WDB2112821X123497
Mój Lord
Pomogłem? |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 13 Listopad 2012, 20:34
|
|
|
arekkan napisał/a: | A moje huczy jak temperatura jest lekko ponad 80. |
Czyli masz sprawne i daj mu spokój |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
arekkan
Dołączył: 18 Paź 2007 Posty: 27 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 13 Listopad 2012, 21:30 Do Jary
|
|
|
Słuchaj a Ty jestes pewien że to moje wisco jest dobre?
Wydaje mi się że powinno załączac się troche rzadziej i na troche dłużej niż co 30 sekund na 3-4 sekundy.
Musze jeszcze sprawdzic czy jak temperatura jest nizsza niz 80 C to też tak mocno przyspieszy.
Poza tym przed wymianą to ja tego wentylatora w kabinie nie słyszałem a teraz to słychac wyraźnie. Ktokolwiek ze mna jedzie po raz pierwszy to też to słyszy.
Chciałbym abys miał rację |
_________________ C250 TD kombi 1997 VIN WDB2021881F636468 wersja Elegance |
|
|
|
|
Łukasz
Pomógł: 110 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3803 Skąd: EPWA
|
Wysłany: 13 Listopad 2012, 21:46
|
|
|
2 lata temu kolega Gomezio ogarnął temat i znalazł wiskozy BEHR-a w dobrej cenie na allegro. Skorzystałem z tego źródła i już ponad 2 lata jeżdżę z tą wiskozą.
Być może po odpaleniu jest zapięta ale ja nie ruszam od razu. Co do pracy później:
Jeżeli jest więcej niż 14 stopni na zewnątrz to wiskoza odzywa sie w korkach. Trochę stoisz, podjedziesz 3 metry, a trzeba wziąć pod uwagę, że w moim przypadku "zapięty" automat obciąża silnik. W lato tzn. pow 25 stopni wiskoza pracuje nieprzerwanie po rozgrzaniu silnika. |
|
|
|
|
arekkan
Dołączył: 18 Paź 2007 Posty: 27 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 14 Listopad 2012, 08:55 WISCO
|
|
|
Ja mojego wisco w korkach nie słyszę. Słyszę je jak jadę gdzies w trasie i utrzymuje obroty silnika w okolicy 2 tys. i więcej. I hałas ten wywołany jest mocnym przyspieszaniem wisco co 30-40 sek i trwa 3-4 sekundy.
Oprócz tych mocnych przyspieszeń wiatrak sie kręci cały czas tylko z predkoscia niesłyszalną w kabinie.
Dzisiaj sprawdzę czy jak silnik jest lekko ciepły (tk ok. 40 c) to czy wentylator bedzie przyspieszał. |
_________________ C250 TD kombi 1997 VIN WDB2021881F636468 wersja Elegance |
|
|
|
|
bart1527
Pomógł: 13 razy Dołączył: 18 Lip 2008 Posty: 451 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 14 Listopad 2012, 09:10
|
|
|
arekkan napisał/a: | Wisco moge zmienic ale nabieram obaw czy to na pewno wisco czy moze jakis moduł sterujący, o którym tu na formu wyczytałem (jest gdzieś w lewym nadkolu.
Można wymienic i wisco i moduł tylko nie chcę niepotrzebnie wydac niemałej kasy. | - arekkan, poczytaj jeszcze troche o "WISCO" i module sterującym, bo chyba nie wiesz o czym piszesz.
Masz do tego wisco podpięte jakieś przewody elektryczne, że chcesz go sterować modułem...? |
_________________ W208 CLK 230 '01
S202 C220 D '97
W124 300E 2.8 '93
W126 420 SEL '86 |
|
|
|
|
Abdul
Pomógł: 195 razy Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 3895 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 14 Listopad 2012, 09:40
|
|
|
arekkan, zrób tak jak pisałem prosty test z gazetą i spróbuj zatrzymać wisco... |
_________________ EX: W202 C180 Esprit '96 WDB2020181A395981
Mój Czesiek
EX: E39 3.0iA Touring '00 GV40725
Mój Batmobil
S211 E320 4-matic '04 WDB2112821X123497
Mój Lord
Pomogłem? |
|
|
|
|
Czarny_78
Dołączył: 08 Gru 2013 Posty: 22 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 10 Kwiecień 2016, 20:29
|
|
|
Witam.
Mam problem z wisco,ponieważ na zimnym silniku śmiga bez oporu w lewą i prawą stronę,a na ddodatek coś tam grzechocze.Temperatura sprawdzana na climatronicu i dochodzi do 94-96 stopni.Wiatraki od klimy się przez jakiś czas kręcą i chłodzą silnik nawet jeśli klima nie jest uruchomiona,a właściwie nie działa bo jest za mało czynnika.Jakie wisco polecacie ?
Z góry dzięki za odpowiedź. |
_________________ Mercedes C200 Kompressor 95 r
wersja Elegance
WDB2020251F322076 |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
|
|
|
|
Czarny_78
Dołączył: 08 Gru 2013 Posty: 22 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 11 Kwiecień 2016, 09:58
|
|
|
perzu 126 dzięki za odpowiedź.
Mam pytanie czy mogę dalej tak jeździć,czy teraz szybko muszę wymienić te wisco.Zeszły rok tak przejeździłem i nic się nie działo silnik się ani razu nie zagotował.Co do tańszej wiscozy to co byście polecili ?
Pozdrawiam. |
_________________ Mercedes C200 Kompressor 95 r
wersja Elegance
WDB2020251F322076 |
|
|
|
|
|