Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
8 Luty 2012, 17:57
Wisco
Autor Wiadomość
K@MIL 
C 220 Diesel---93r.

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Mar 2011
Posty: 179
Skąd: EKU
Wysłany: 26 Październik 2012, 18:11   

Javoreczek napisał/a:
Jeśli masz dobry termostat, to pracujący wiatrak nie wpłynie na temperturę silnika. Tyle tylko, że takie śmigło to pewne obciążenie dla silnika, więc jeżdżenie tak wpływa na wzrost zużycia paliwa.


Czyli wychodzi na to że trzeba to wymontować bo tylko wiecej przez to pali, a nie wpływa na temerature to po co to :idea:
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 26 Październik 2012, 18:12   

K@MIL napisał/a:
No ale u mnie właśnie chodzi cały czas

To wykręć- klucz 36, lewy gwint - trzeba się troszkę namęczyć ale nic skomplikowanego.
Javoreczek napisał/a:
Jeśli masz dobry termostat, to pracujący wiatrak nie wpłynie na temperturę silnika.

w zasadzie nie, ale przy dużym mrozie po rozruchu silnik troszeczkę wolniej się nagrzewa. Wiem z autopsji bo u mnie też tak jakby dmuchało trochę za mocno przy nie rozgrzanym motorze a w zeszłym roku wykręciłem przed zimą i na wiosnę włożyłem z powrotem :mrgreen: Cóż, taki urok tanich produktów, a nie będę leciał po Behra za 600zł...
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
arekkan 

Dołączył: 18 Paź 2007
Posty: 27
Skąd: Szczecin
Wysłany: 11 Listopad 2012, 23:57   Dziwnie działajace wisco

Podłaczę sie do tematu z prosba o info. Mój wiatrak (wisco) działa tylko że chyba za czesto. Tzn wiatrak kręci sie cały czas a jak obroty silnika utrzymuja sie na poziomie od ok 1800 wzwyż to wiatrak co ok. 30-40 sekund przyspiesza na kilka sekund - słychac co 30-40 sekund wycie w kabinie, im szybciej jade tym głosniej wyje.
Sprawdziłem na postoju i faktycznie co ok. 30 sekund wiatrak mocno przyspiesza.
Dodam że temperatura silnika cały czas lekko ponad 80.
Wisco było wymieniane ok. 2 lata temu - mechanik dal mi do wyboru za 600 i za 300 (nie pamietam nazw firm) to wziąłem za 300.
Sytuacje z wisco zauważyłem od około roku - w zasadzie dzieki wyjazdowi w trasę, w mieście jeżdże spokojnie to hałas nie był i nie jest odczuwalny
Czy wisco jest do wymiany na te droższe czy jest inny sposób aby zaczeło normalnie pracować
_________________
C250 TD kombi 1997 VIN WDB2021881F636468 wersja Elegance
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 12 Listopad 2012, 15:14   

A jakie to wisko w ogóle?
Pewnie jest uszkodzone. Generalnie u mnie wiska nie slychać wcale, chyba, że temperatura silnika zbliża się do setki, to wtedy od ok 2-3 tys lubi sobie zahuczeć.
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
arekkan 

Dołączył: 18 Paź 2007
Posty: 27
Skąd: Szczecin
Wysłany: 13 Listopad 2012, 08:24   wISCO

Wisco było nowe, nazwy firmy nie pamiętam. A moje huczy jak temperatura jest lekko ponad 80. Nie wiem tylko na czym to uszkodzenie wisco miałoby polegać.
Przy wyłączonym silniku na zimno kręci się z lekkim oporem.
Na zimnym właczonym silniku kręci sie wg mnie równo z obrotami silnika.
Pomyslałem że ten olej w srodku sie nie przelewa i moje wisco jest na stałe złączone (zasprzęglone) z obrotami silnika. Tylko czemu przy tych 2 tys. jeszcze przyspiesza jakbym miał odfrunąć i po kilku sekundach zwalnia.
Wisco moge zmienic ale nabieram obaw czy to na pewno wisco czy moze jakis moduł sterujący, o którym tu na formu wyczytałem (jest gdzieś w lewym nadkolu.
Można wymienic i wisco i moduł tylko nie chcę niepotrzebnie wydac niemałej kasy.
_________________
C250 TD kombi 1997 VIN WDB2021881F636468 wersja Elegance
 
 
Abdul 


Pomógł: 195 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 3895
Skąd: Kraków
Wysłany: 13 Listopad 2012, 08:50   

arekkan, wisco nie ma modułu sterującego - doczytałeś na pewno wszystko? ;)
Zrób prosty test - na zapalonym silniku, kiedy wisco się kręci weź np. zwiniętą gazetę i spróbuj zatrzymać wiatrak, jeżeli się uda - wisco do zmiany/regeneracji...
Po odpaleniu wisco kręci się przez parę chwil z większą prędkością.
_________________
EX: W202 C180 Esprit '96 WDB2020181A395981
Mój Czesiek

EX: E39 3.0iA Touring '00 GV40725
Mój Batmobil

S211 E320 4-matic '04 WDB2112821X123497
Mój Lord

 Pomogłem?
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 13 Listopad 2012, 20:34   

arekkan napisał/a:
A moje huczy jak temperatura jest lekko ponad 80.


Czyli masz sprawne i daj mu spokój :idea:
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
arekkan 

Dołączył: 18 Paź 2007
Posty: 27
Skąd: Szczecin
Wysłany: 13 Listopad 2012, 21:30   Do Jary

Słuchaj a Ty jestes pewien że to moje wisco jest dobre?
Wydaje mi się że powinno załączac się troche rzadziej i na troche dłużej niż co 30 sekund na 3-4 sekundy.
Musze jeszcze sprawdzic czy jak temperatura jest nizsza niz 80 C to też tak mocno przyspieszy.
Poza tym przed wymianą to ja tego wentylatora w kabinie nie słyszałem a teraz to słychac wyraźnie. Ktokolwiek ze mna jedzie po raz pierwszy to też to słyszy.
Chciałbym abys miał rację
_________________
C250 TD kombi 1997 VIN WDB2021881F636468 wersja Elegance
 
 
Łukasz 

Pomógł: 110 razy
Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 3803
Skąd: EPWA
Wysłany: 13 Listopad 2012, 21:46   

2 lata temu kolega Gomezio ogarnął temat i znalazł wiskozy BEHR-a w dobrej cenie na allegro. Skorzystałem z tego źródła i już ponad 2 lata jeżdżę z tą wiskozą.
Być może po odpaleniu jest zapięta ale ja nie ruszam od razu. Co do pracy później:
Jeżeli jest więcej niż 14 stopni na zewnątrz to wiskoza odzywa sie w korkach. Trochę stoisz, podjedziesz 3 metry, a trzeba wziąć pod uwagę, że w moim przypadku "zapięty" automat obciąża silnik. W lato tzn. pow 25 stopni wiskoza pracuje nieprzerwanie po rozgrzaniu silnika.
 
 
arekkan 

Dołączył: 18 Paź 2007
Posty: 27
Skąd: Szczecin
Wysłany: 14 Listopad 2012, 08:55   WISCO

Ja mojego wisco w korkach nie słyszę. Słyszę je jak jadę gdzies w trasie i utrzymuje obroty silnika w okolicy 2 tys. i więcej. I hałas ten wywołany jest mocnym przyspieszaniem wisco co 30-40 sek i trwa 3-4 sekundy.
Oprócz tych mocnych przyspieszeń wiatrak sie kręci cały czas tylko z predkoscia niesłyszalną w kabinie.
Dzisiaj sprawdzę czy jak silnik jest lekko ciepły (tk ok. 40 c) to czy wentylator bedzie przyspieszał.
_________________
C250 TD kombi 1997 VIN WDB2021881F636468 wersja Elegance
 
 
bart1527 

Pomógł: 13 razy
Dołączył: 18 Lip 2008
Posty: 451
Skąd: warszawa
Wysłany: 14 Listopad 2012, 09:10   

arekkan napisał/a:
Wisco moge zmienic ale nabieram obaw czy to na pewno wisco czy moze jakis moduł sterujący, o którym tu na formu wyczytałem (jest gdzieś w lewym nadkolu.
Można wymienic i wisco i moduł tylko nie chcę niepotrzebnie wydac niemałej kasy.
- arekkan, poczytaj jeszcze troche o "WISCO" i module sterującym, bo chyba nie wiesz o czym piszesz.
Masz do tego wisco podpięte jakieś przewody elektryczne, że chcesz go sterować modułem...?
_________________
W208 CLK 230 '01
S202 C220 D '97
W124 300E 2.8 '93
W126 420 SEL '86
 
 
Abdul 


Pomógł: 195 razy
Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 3895
Skąd: Kraków
Wysłany: 14 Listopad 2012, 09:40   

arekkan, zrób tak jak pisałem prosty test z gazetą i spróbuj zatrzymać wisco...
_________________
EX: W202 C180 Esprit '96 WDB2020181A395981
Mój Czesiek

EX: E39 3.0iA Touring '00 GV40725
Mój Batmobil

S211 E320 4-matic '04 WDB2112821X123497
Mój Lord

 Pomogłem?
 
 
Czarny_78 

Dołączył: 08 Gru 2013
Posty: 22
Skąd: Elbląg
Wysłany: 10 Kwiecień 2016, 20:29   

Witam.
Mam problem z wisco,ponieważ na zimnym silniku śmiga bez oporu w lewą i prawą stronę,a na ddodatek coś tam grzechocze.Temperatura sprawdzana na climatronicu i dochodzi do 94-96 stopni.Wiatraki od klimy się przez jakiś czas kręcą i chłodzą silnik nawet jeśli klima nie jest uruchomiona,a właściwie nie działa bo jest za mało czynnika.Jakie wisco polecacie ?
Z góry dzięki za odpowiedź.
_________________
Mercedes C200 Kompressor 95 r
wersja Elegance
WDB2020251F322076
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 11 Kwiecień 2016, 04:42   

Najlepiej Behru. Ale to koszt. Więc coś tańszego też da radę.
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
Czarny_78 

Dołączył: 08 Gru 2013
Posty: 22
Skąd: Elbląg
Wysłany: 11 Kwiecień 2016, 09:58   

perzu 126 dzięki za odpowiedź.
Mam pytanie czy mogę dalej tak jeździć,czy teraz szybko muszę wymienić te wisco.Zeszły rok tak przejeździłem i nic się nie działo silnik się ani razu nie zagotował.Co do tańszej wiscozy to co byście polecili ?
Pozdrawiam.
_________________
Mercedes C200 Kompressor 95 r
wersja Elegance
WDB2020251F322076
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,322 sekundy. Zapytań do SQL: 11