Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
14 Styczeń 2012, 20:59
Wyje most w MERC C-180 1.8 96r
Autor Wiadomość
Adaśko 
Pomorskie

Pomógł: 100 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 2557
Skąd: Rumia
Wysłany: 4 Czerwiec 2008, 13:27   

Borat napisał/a:
Szkoda, ze na wielu forach takie dyskusje czesto koncza sie nieporozumieniami.
Bo jak to gdzieś słyszałem, :mb: do czegoś zobowiązuje :wink:
_________________
Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561

 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 4 Czerwiec 2008, 14:31   

Szanowni Koledzy - Borat i Adaśko

Wszyscy z nas po trochu mają rację, ale prawdziwą rację ma zawsze ten co pisał instrukcje eksploatacji MB - nie ma sensu podważać doświadczenia Mercedesa.

Tak dla ciekawości (to do kolegi Borat-a) - NIE CHCE być traktowany jak złośliwiec, sam też parę razy lekko minąłem się z prawdą, ale bardzo Cie prosze nie pisz rzeczy, które są niemożliwe - w tylnym moście nie mogą znależć się opiłki!!!!!!! to jest jedyna przekłądnia, która pracuje bez żadnej mozliwości uszkodzenia uzębienia. Opiłki mogą pojawić się tylko w ręcznej lub automatycznej skrzyni biegów. W ręcznej np. przy przełączaniu ze "zgrzytami". oczywiście mówimy o eksploatacji zgodnej z przeznaczeniem samochodu - jak wspomniałem wczesniej np. drifting nie jest NORMALNĄ eksploatacją

reansumując - olej w moście wymienia się tylko podczas remontu przekładni. co do sprawdzania poziomu oleju co 20tkm - no chyba nie muszę nikomu tłumaczyć jak sprawdza się poziom oleju w tylnym moście!!!!!!!!!! a sprawdza się na ewentualnośc wycieków.

i jeszcze jedno - jeżeli most wyje to (NAJCZĘŚCIEJ) jest przyczyną (jak pisałem wcześniej) nieprawidłowej eksploatacji. taką przyczyną może być jazda na zbyt niskim poziomie oleju (z powodu wycieków)

jest jeszcze jedna sprawa - która dotyczy większości z nas. My kupujemy używane samochody, nigdy nie ma 100% pewności jak były eksploatowane, bo ja w dziadków emedrytów, którzy wyjeżdzali raz na tydzien do kościoła, to już dawno przestałem wierzyć. Tak naprawdę aby uczciwie ocenić eksploatację naszych MB powinniśmy je kupić jako nowe i przejechać kilkaset tysięcy kilometrów - czego wszystkim życzę :)
Ostatnio zmieniony przez Daniel 4 Czerwiec 2008, 15:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 4 Czerwiec 2008, 15:00   

Daniel, weź tylko pod uwagę fakt, że instrukcję pisze się dla samochodów nowych, na gwarancji. Podejrzewam, że przez cały okres gwarancyjny nie ma potrzeby wymiany wspomnianych płynów, więc producent o tym nie wspomina (bo i po co, jeszcze ktoś zmieni i będą problemy). A po upływie gwarancji - rób co chcesz.

Sam zastanawiam się nad wymianą, ale wiem, że powinien zrobić to fachowiec, a nie pierwszy lepszy mechanik z kanałem. Dlatego na razie, dopóki nie mam problemów, zostawię tak jak jest. A jak problemy się pojawią, to.. to wtedy pomyślę ;-) Chociaż mam cichą nadzieję, że nie będę musiał. Bardzo tego nie lubię :-)

Nie podważam w tym miejscu technologii, wiedzy i kompetencji producenta naszych :mb: To tylko moje prywatne dywagacje :-)
Ostatnio zmieniony przez G. 4 Czerwiec 2008, 15:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Aloiz 


Pomógł: 28 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 754
Skąd: Sanok
Wysłany: 4 Czerwiec 2008, 15:05   

Ja ostatnio wymieniłem Profilaktycznie olej w Skrzyni i w moście....... niedawno bylem pod autem sprawdzić czy nie ma gdzieś wycieków i jak na razie suchutko..... wiec dużo zależy kto i jak to zrobił..... Wszystko zalane Olejami :mb:
_________________
Ex: C180 Elegance '94
WDB2020181A089266
E320 CDI Avantgarde '99
WDB2100261A988449
 
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 4 Czerwiec 2008, 15:19   

Gomezio napisał/a:
Daniel, weź tylko pod uwagę fakt, że instrukcję pisze się dla samochodów nowych, na gwarancji. Podejrzewam, że przez cały okres gwarancyjny nie ma potrzeby wymiany wspomnianych płynów, więc producent o tym nie wspomina (bo i po co, jeszcze ktoś zmieni i będą problemy). A po upływie gwarancji - rób co chcesz.

Sam zastanawiam się nad wymianą, ale wiem, że powinien zrobić to fachowiec, a nie pierwszy lepszy mechanik z kanałem. Dlatego na razie, dopóki nie mam problemów, zostawię tak jak jest. A jak problemy się pojawią, to.. to wtedy pomyślę ;-) Chociaż mam cichą nadzieję, że nie będę musiał. Bardzo tego nie lubię :-)

Nie podważam w tym miejscu technologii, wiedzy i kompetencji producenta naszych :mb: To tylko moje prywatne dywagacje :-)


MB nie przewiduje wymiany oleju (np. tylny most) tylko podczas okresu gwarancji (który trwa raptem dwa lata) ale przez cały okres eksploatacji samochodu - to jest istotna różnica

[ Dodano: 4 Czerwiec 2008, 15:22 ]
z wymiana (lub nie) oleju jest podobnie jak z plynem w chlodnicy - MB przewiduje wymiane co 15 lat lub 250 tkm - a jak pojedziesz do mechanika to ci powie: " e tam panie, ja bym wymienil, to tylko pare zlotych a ile spokoju" - to jest powszechne podejscie

a ja bede ciagle powtarzal - nie po to ktos opracowal rozwiazanie wydluzajace wymiane plynu, aby ktos inny to podeptal

[ Dodano: 4 Czerwiec 2008, 15:22 ]
z wymiana (lub nie) oleju jest podobnie jak z plynem w chlodnicy - MB przewiduje wymiane co 15 lat lub 250 tkm - a jak pojedziesz do mechanika to ci powie: " e tam panie, ja bym wymienil, to tylko pare zlotych a ile spokoju" - to jest powszechne podejscie

a ja bede ciagle powtarzal - nie po to ktos opracowal rozwiazanie wydluzajace wymiane plynu, aby ktos inny to podeptal
 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 4 Czerwiec 2008, 15:30   

Daniel napisał/a:
MB nie przewiduje wymiany oleju (np. tylny most) tylko podczas okresu gwarancji (który trwa raptem dwa lata) ale przez cały okres eksploatacji samochodu - to jest istotna różnica


Jest to powiedziane wprost czy w ogóle się o tym nie wspomina?

Może wreszcie ktoś podzieli się swoim "Service Heft" ze mną ;-)
 
 
Adaśko 
Pomorskie

Pomógł: 100 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 2557
Skąd: Rumia
Wysłany: 4 Czerwiec 2008, 15:32   

Dla zobrazowania tego wszystkiego strona na temat oleju w skrzyni i moście.

olej.jpg
Plik ściągnięto 478 raz(y) 173,23 KB

_________________
Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561

 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 4 Czerwiec 2008, 15:34   

jasno i prosto :)
 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 4 Czerwiec 2008, 15:36   

Ale czy to jest oficjalna wykładnia MB? :D
 
 
Adaśko 
Pomorskie

Pomógł: 100 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 2557
Skąd: Rumia
Wysłany: 4 Czerwiec 2008, 15:48   

Z tej książki, jest ona w naszym dziale do ściągnięcia

Resize of Scan0003.jpg
Plik ściągnięto 197 raz(y) 53,36 KB

Resize of Scan0002.jpg
Plik ściągnięto 56 raz(y) 25,61 KB

Resize of Scan0001.jpg
Plik ściągnięto 65 raz(y) 41,95 KB

_________________
Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561

 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 4 Czerwiec 2008, 15:57   

Gomezio napisał/a:
Ale czy to jest oficjalna wykładnia MB? :D



[.........] cenzura :) :) :D :D
 
 
Borat

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Maj 2008
Posty: 166
Skąd: Berlin/Zgierz
Wysłany: 4 Czerwiec 2008, 16:35   

Daniel napisał/a:
w tylnym moście nie mogą znależć się opiłki!!!!!!!


To, że nie ma zgrzytów nie oznacza, że nie ma opiłków. Nie mówie tutaj o opiłkach które moga Ci rece pokroić ale o tym co wytracą sie z kół zębatych podczas ich normalnej pracy. Bardzo małe opiłki, któe krążąc z olejem wpadaja z powrotem pod przemiał i tak przy długo nie wymienianym oleju proces zużycia narasta lawinowo.

Tak jak już kiedys wspomnialem... książka SAM NAPRAWIAM, nie jest dla mnie oficjalnym zaleceniem serwisowym. A nawet jesli, to oficjalne zalecenie serwisowe w DE mowi, zeby nie wymieniac oleju w ASB, a skrzynki leca... dlatego wymiana pomoze (co czuc przy zmianie biegow), a juz na pewno nie zaszkodzi!
Daniel napisał/a:
MB przewiduje wymiane co 15 lat lub 250 tkm - a jak pojedziesz do mechanika to ci powie: " e tam panie, ja bym wymienil, to tylko pare zlotych a ile spokoju" - to jest powszechne podejscie


nie wiem dlaczego tak uparcie bronisz teorii, ze prawie nic sie nie wymienia. To sa tylko chemikalia ktore po pewnym czasie traca swoje właściwości. Nie rozumiem również w czym stary olej czy płyn jest lepszy od nowego?
_________________
W202 200CDI 10.1998
 
 
 
Adaśko 
Pomorskie

Pomógł: 100 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 2557
Skąd: Rumia
Wysłany: 4 Czerwiec 2008, 16:49   

Ale o ASB jest opisane w tym miejscu.

[ Dodano: 4 Czerwiec 2008, 16:50 ]
Przekładnia główna, a skrzynia biegów to chyba dwie odrębne rzeczy, temat dotyczy tylnego mostu, nie mylmy pojęć.

Resize of Scan0280.JPG
Plik ściągnięto 109 raz(y) 211,18 KB

_________________
Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561

 
 
Borat

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Maj 2008
Posty: 166
Skąd: Berlin/Zgierz
Wysłany: 4 Czerwiec 2008, 16:55   

Adaśko napisał/a:
Ale o ASB jest opisane w tym miejscu.


Chodzi mi o to, że zalecenia serwisowe nie zawsze są poprawne. Przytaczam przykład skrzyni biegów bo ten przypadek widziałem na własne oczy.
_________________
W202 200CDI 10.1998
 
 
 
Adaśko 
Pomorskie

Pomógł: 100 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 2557
Skąd: Rumia
Wysłany: 4 Czerwiec 2008, 17:00   

Ok, myślę że to powinno znaleźć się w dziale o ASB
_________________
Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,207 sekundy. Zapytań do SQL: 12