Przesunięty przez: Łukasz 14 Styczeń 2012, 20:59 |
Wyje most w MERC C-180 1.8 96r |
Autor |
Wiadomość |
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 4 Czerwiec 2008, 13:27
|
|
|
Borat napisał/a: | Szkoda, ze na wielu forach takie dyskusje czesto koncza sie nieporozumieniami. | Bo jak to gdzieś słyszałem, do czegoś zobowiązuje |
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 4 Czerwiec 2008, 14:31
|
|
|
Szanowni Koledzy - Borat i Adaśko
Wszyscy z nas po trochu mają rację, ale prawdziwą rację ma zawsze ten co pisał instrukcje eksploatacji MB - nie ma sensu podważać doświadczenia Mercedesa.
Tak dla ciekawości (to do kolegi Borat-a) - NIE CHCE być traktowany jak złośliwiec, sam też parę razy lekko minąłem się z prawdą, ale bardzo Cie prosze nie pisz rzeczy, które są niemożliwe - w tylnym moście nie mogą znależć się opiłki!!!!!!! to jest jedyna przekłądnia, która pracuje bez żadnej mozliwości uszkodzenia uzębienia. Opiłki mogą pojawić się tylko w ręcznej lub automatycznej skrzyni biegów. W ręcznej np. przy przełączaniu ze "zgrzytami". oczywiście mówimy o eksploatacji zgodnej z przeznaczeniem samochodu - jak wspomniałem wczesniej np. drifting nie jest NORMALNĄ eksploatacją
reansumując - olej w moście wymienia się tylko podczas remontu przekładni. co do sprawdzania poziomu oleju co 20tkm - no chyba nie muszę nikomu tłumaczyć jak sprawdza się poziom oleju w tylnym moście!!!!!!!!!! a sprawdza się na ewentualnośc wycieków.
i jeszcze jedno - jeżeli most wyje to (NAJCZĘŚCIEJ) jest przyczyną (jak pisałem wcześniej) nieprawidłowej eksploatacji. taką przyczyną może być jazda na zbyt niskim poziomie oleju (z powodu wycieków)
jest jeszcze jedna sprawa - która dotyczy większości z nas. My kupujemy używane samochody, nigdy nie ma 100% pewności jak były eksploatowane, bo ja w dziadków emedrytów, którzy wyjeżdzali raz na tydzien do kościoła, to już dawno przestałem wierzyć. Tak naprawdę aby uczciwie ocenić eksploatację naszych MB powinniśmy je kupić jako nowe i przejechać kilkaset tysięcy kilometrów - czego wszystkim życzę |
Ostatnio zmieniony przez Daniel 4 Czerwiec 2008, 15:23, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
Wysłany: 4 Czerwiec 2008, 15:00
|
|
|
Daniel, weź tylko pod uwagę fakt, że instrukcję pisze się dla samochodów nowych, na gwarancji. Podejrzewam, że przez cały okres gwarancyjny nie ma potrzeby wymiany wspomnianych płynów, więc producent o tym nie wspomina (bo i po co, jeszcze ktoś zmieni i będą problemy). A po upływie gwarancji - rób co chcesz.
Sam zastanawiam się nad wymianą, ale wiem, że powinien zrobić to fachowiec, a nie pierwszy lepszy mechanik z kanałem. Dlatego na razie, dopóki nie mam problemów, zostawię tak jak jest. A jak problemy się pojawią, to.. to wtedy pomyślę Chociaż mam cichą nadzieję, że nie będę musiał. Bardzo tego nie lubię
Nie podważam w tym miejscu technologii, wiedzy i kompetencji producenta naszych To tylko moje prywatne dywagacje |
Ostatnio zmieniony przez G. 4 Czerwiec 2008, 15:06, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Aloiz
Pomógł: 28 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 754 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 4 Czerwiec 2008, 15:05
|
|
|
Ja ostatnio wymieniłem Profilaktycznie olej w Skrzyni i w moście....... niedawno bylem pod autem sprawdzić czy nie ma gdzieś wycieków i jak na razie suchutko..... wiec dużo zależy kto i jak to zrobił..... Wszystko zalane Olejami |
_________________ Ex: C180 Elegance '94
WDB2020181A089266
E320 CDI Avantgarde '99
WDB2100261A988449 |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 4 Czerwiec 2008, 15:19
|
|
|
Gomezio napisał/a: | Daniel, weź tylko pod uwagę fakt, że instrukcję pisze się dla samochodów nowych, na gwarancji. Podejrzewam, że przez cały okres gwarancyjny nie ma potrzeby wymiany wspomnianych płynów, więc producent o tym nie wspomina (bo i po co, jeszcze ktoś zmieni i będą problemy). A po upływie gwarancji - rób co chcesz.
Sam zastanawiam się nad wymianą, ale wiem, że powinien zrobić to fachowiec, a nie pierwszy lepszy mechanik z kanałem. Dlatego na razie, dopóki nie mam problemów, zostawię tak jak jest. A jak problemy się pojawią, to.. to wtedy pomyślę Chociaż mam cichą nadzieję, że nie będę musiał. Bardzo tego nie lubię
Nie podważam w tym miejscu technologii, wiedzy i kompetencji producenta naszych To tylko moje prywatne dywagacje |
MB nie przewiduje wymiany oleju (np. tylny most) tylko podczas okresu gwarancji (który trwa raptem dwa lata) ale przez cały okres eksploatacji samochodu - to jest istotna różnica
[ Dodano: 4 Czerwiec 2008, 15:22 ]
z wymiana (lub nie) oleju jest podobnie jak z plynem w chlodnicy - MB przewiduje wymiane co 15 lat lub 250 tkm - a jak pojedziesz do mechanika to ci powie: " e tam panie, ja bym wymienil, to tylko pare zlotych a ile spokoju" - to jest powszechne podejscie
a ja bede ciagle powtarzal - nie po to ktos opracowal rozwiazanie wydluzajace wymiane plynu, aby ktos inny to podeptal
[ Dodano: 4 Czerwiec 2008, 15:22 ]
z wymiana (lub nie) oleju jest podobnie jak z plynem w chlodnicy - MB przewiduje wymiane co 15 lat lub 250 tkm - a jak pojedziesz do mechanika to ci powie: " e tam panie, ja bym wymienil, to tylko pare zlotych a ile spokoju" - to jest powszechne podejscie
a ja bede ciagle powtarzal - nie po to ktos opracowal rozwiazanie wydluzajace wymiane plynu, aby ktos inny to podeptal |
|
|
|
|
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
Wysłany: 4 Czerwiec 2008, 15:30
|
|
|
Daniel napisał/a: | MB nie przewiduje wymiany oleju (np. tylny most) tylko podczas okresu gwarancji (który trwa raptem dwa lata) ale przez cały okres eksploatacji samochodu - to jest istotna różnica |
Jest to powiedziane wprost czy w ogóle się o tym nie wspomina?
Może wreszcie ktoś podzieli się swoim "Service Heft" ze mną |
|
|
|
|
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 4 Czerwiec 2008, 15:32
|
|
|
Dla zobrazowania tego wszystkiego strona na temat oleju w skrzyni i moście.
olej.jpg
|
|
Plik ściągnięto 478 raz(y) 173,23 KB |
|
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 4 Czerwiec 2008, 15:34
|
|
|
jasno i prosto |
|
|
|
|
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
Wysłany: 4 Czerwiec 2008, 15:36
|
|
|
Ale czy to jest oficjalna wykładnia MB? |
|
|
|
|
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 4 Czerwiec 2008, 15:48
|
|
|
Z tej książki, jest ona w naszym dziale do ściągnięcia
Resize of Scan0003.jpg
|
|
Plik ściągnięto 197 raz(y) 53,36 KB |
Resize of Scan0002.jpg
|
|
Plik ściągnięto 56 raz(y) 25,61 KB |
Resize of Scan0001.jpg
|
|
Plik ściągnięto 65 raz(y) 41,95 KB |
|
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 4 Czerwiec 2008, 15:57
|
|
|
Gomezio napisał/a: | Ale czy to jest oficjalna wykładnia MB? |
[.........] cenzura |
|
|
|
|
Borat
Pomógł: 5 razy Dołączył: 04 Maj 2008 Posty: 166 Skąd: Berlin/Zgierz
|
Wysłany: 4 Czerwiec 2008, 16:35
|
|
|
Daniel napisał/a: | w tylnym moście nie mogą znależć się opiłki!!!!!!! |
To, że nie ma zgrzytów nie oznacza, że nie ma opiłków. Nie mówie tutaj o opiłkach które moga Ci rece pokroić ale o tym co wytracą sie z kół zębatych podczas ich normalnej pracy. Bardzo małe opiłki, któe krążąc z olejem wpadaja z powrotem pod przemiał i tak przy długo nie wymienianym oleju proces zużycia narasta lawinowo.
Tak jak już kiedys wspomnialem... książka SAM NAPRAWIAM, nie jest dla mnie oficjalnym zaleceniem serwisowym. A nawet jesli, to oficjalne zalecenie serwisowe w DE mowi, zeby nie wymieniac oleju w ASB, a skrzynki leca... dlatego wymiana pomoze (co czuc przy zmianie biegow), a juz na pewno nie zaszkodzi!
Daniel napisał/a: | MB przewiduje wymiane co 15 lat lub 250 tkm - a jak pojedziesz do mechanika to ci powie: " e tam panie, ja bym wymienil, to tylko pare zlotych a ile spokoju" - to jest powszechne podejscie |
nie wiem dlaczego tak uparcie bronisz teorii, ze prawie nic sie nie wymienia. To sa tylko chemikalia ktore po pewnym czasie traca swoje właściwości. Nie rozumiem również w czym stary olej czy płyn jest lepszy od nowego? |
_________________ W202 200CDI 10.1998 |
|
|
|
|
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 4 Czerwiec 2008, 16:49
|
|
|
Ale o ASB jest opisane w tym miejscu.
[ Dodano: 4 Czerwiec 2008, 16:50 ]
Przekładnia główna, a skrzynia biegów to chyba dwie odrębne rzeczy, temat dotyczy tylnego mostu, nie mylmy pojęć.
Resize of Scan0280.JPG
|
|
Plik ściągnięto 109 raz(y) 211,18 KB |
|
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
Borat
Pomógł: 5 razy Dołączył: 04 Maj 2008 Posty: 166 Skąd: Berlin/Zgierz
|
Wysłany: 4 Czerwiec 2008, 16:55
|
|
|
Adaśko napisał/a: | Ale o ASB jest opisane w tym miejscu. |
Chodzi mi o to, że zalecenia serwisowe nie zawsze są poprawne. Przytaczam przykład skrzyni biegów bo ten przypadek widziałem na własne oczy. |
_________________ W202 200CDI 10.1998 |
|
|
|
|
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 4 Czerwiec 2008, 17:00
|
|
|
Ok, myślę że to powinno znaleźć się w dziale o ASB |
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
|