Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
14 Styczeń 2012, 20:59
Wyje most w MERC C-180 1.8 96r
Autor Wiadomość
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 4 Czerwiec 2008, 18:47   

Borat napisał/a:


Chodzi mi o to, że zalecenia serwisowe nie zawsze są poprawne.



przepraszam, czy my tutaj piszemy o MB ?? zalecenia serwisowe nie sa poprawne??

to co jest poprawne????

[ Dodano: 4 Czerwiec 2008, 18:58 ]
Borat napisał/a:
Daniel napisał/a:
w tylnym moście nie mogą znależć się opiłki!!!!!!!


To, że nie ma zgrzytów nie oznacza, że nie ma opiłków. Nie mówie tutaj o opiłkach które moga Ci rece pokroić ale o tym co wytracą sie z kół zębatych podczas ich normalnej pracy. Bardzo małe opiłki, któe krążąc z olejem wpadaja z powrotem pod przemiał i tak przy długo nie wymienianym oleju proces zużycia narasta lawinowo.


nie mam zamiaru doktoryzowac sie tutaj z tribologii, ale piszesz rzeczy, ktore mijają się z prawdą.

- to ze MB nie przewiduje wymiany oleju jest wynikiem miedzy innymi zastosowaniem materialow, ktore sa bardzo doporne na zuzycie (ścieranie). prawidlowa konstrukcja (ktora juz prawie 40 lat temu zostala uznana jako niezniszczalna), zastosowanie bardzo wytrzymalych materialow, obrobka cieplna, obrobka skrawaniem - to wszystko powoduje, ze oleju wymieniac nie trzeba. koniec i kropka.

- oczywiscie mozemy tutaj przytaczac jakies jednostkowe przypadki, ktore i tak pewnie trudno zweryfikowac co tak naprawde bylo podstawowa przyczyna wystapienia awarii, ale to nie ma wplywu na ocene eksploatacji wiekszosci samochodow

- co do twoich opilkow - w korku spustowym jest zainstalowany magnes - on wlasnie ma zadanie wylapywac ewentualny szlam, ktory moze (nie musi) powstac podczas eksploatacji
 
 
Borat

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Maj 2008
Posty: 166
Skąd: Berlin/Zgierz
Wysłany: 4 Czerwiec 2008, 19:07   

Cytat:
przepraszam, czy my tutaj piszemy o MB ?? zalecenia serwisowe nie sa poprawne??

to co jest poprawne????


Nie mam juz sily przytaczac zalecen serwisowych z Niemiec dotyczacych wymiany oleju w ASB. Kolego prosze przczytaj to co pisalem wczesniej. Jest zalecenie serwisowe? jest. POprawne? chyba nie do konca.
Cytat:
- to ze MB nie przewiduje wymiany oleju jest wynikiem miedzy innymi zastosowaniem materialow, ktore sa bardzo doporne na zuzycie (ścieranie). prawidlowa konstrukcja (ktora juz prawie 40 lat temu zostala uznana jako niezniszczalna), zastosowanie bardzo wytrzymalych materialow, obrobka cieplna, obrobka skrawaniem - to wszystko powoduje, ze oleju wymieniac nie trzeba. koniec i kropka.


Nie ma materiałow ktore sie nie scierają. Koniec, kropka.
Daniel napisał/a:
w korku spustowym jest zainstalowany magnes


w moscie? no moze w w202 jest, ale w 201 i 124 jakos tego nie uswiadczylem. Owszem w skrzyni tak.

Koncze temat bo mozemy sobie mnozyc argumenty. Jak ktos bedzie chcial to wymieni, a jak nie to nie wymieni. Mam tylko nadzieje, ze ta dyskusja pomoze komus podjac decyzje.
_________________
W202 200CDI 10.1998
 
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 4 Czerwiec 2008, 19:16   

Borat napisał/a:



nie wiem dlaczego tak uparcie bronisz teorii, ze prawie nic sie nie wymienia. To sa tylko chemikalia ktore po pewnym czasie traca swoje właściwości. Nie rozumiem również w czym stary olej czy płyn jest lepszy od nowego?


oczywiscie - zawsze mozna powiedziec, ze nowe jest lepsze od starego.... moze powinies kupis sobie nowego MB - wtedy nie bedziesz mial problemow eksploatacyjnych

juz to pisalem i jeszcze raz powtorze:

podwazanie doswiadczenia, technologii MB jest dla mnie po prostu blazenadą.

MB stosuje takie rozwiazania, ktore wybiegaja czasami w przyszlosc - nie wszyscy chca, lub potrafia to zrozumiec.

Przyklad z naszego podworka - w w123 kiedys wymienialo sie olej po 7.5 tkm - dzisiaj wymiany siegaja 20 lub wiecej tys. kilometrow..... i co?? MB sie myli???? a moze chce celowo obnizyc trwalosc swoich silnikow?? moze liczy na zyski z serwisu...

Kolejny przyklad z naszego podworka - po wprowadzeniu systemu Assyst niektore modele ciezarowek (wlasciwie to ich silniki) mialy wymiany oleju co 100 tkm!! to sie nie miescilo w glowie (w mojej tez!) ale tak jest - jezeli samochod jest eksploatowany na dlugich trasach i ze stalym obciazeniem, to wymiana moze byc taka rzadka - to po prostu trzeba chciec zrozumiec - i tyle

podsumowanie generalne - jak ktos chce to niech wymienia olej w tylnym moscie razem z wymiana oleju w samochodzie - jego małpy, jego cyrk :)

[ Dodano: 4 Czerwiec 2008, 19:22 ]
Borat, piszesz: "Nie ma materiałow ktore sie nie scierają. Koniec, kropka. "

oczywiscie, że masz racje - wszyscy maja racje - wszystko sie zuzywa - wszystko kiedys wyladuje na zlomowcu :)

nie wiem, dlaczego nie potrafisz zrozumiec, ze takie upieranie sie przy watpliwych teoriach dotyczacych eksploatacji wcale nie ułatwi podjęcia decyzji, zwlaszcza poczatkujacemu uzytkownikowi. on potrzebuje wyraznej opinii: wymieniac czy nie. on nie potrzebuje wymiany argumentow - on chce wiedziec

rzeczywiscie, byc moze nie ma magnesu w korku spustkowym oleju w tylnym moscie, ale to tylko i wylacznie potwierdza, to co napisalem wczesniej - w tylnym moscie NIE MA prawa cokolwiek sie "wytracac" poprzez ścieranie

może skończmy już tą żenującą wymianę argumentów
 
 
Borat

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Maj 2008
Posty: 166
Skąd: Berlin/Zgierz
Wysłany: 4 Czerwiec 2008, 19:24   

Daniel napisał/a:
moze powinies kupis sobie nowego MB - wtedy nie bedziesz mial problemow eksploatacyjnych

nie mam problemów eksploatacyjnych, ale pójde za rada i na pewno niedlugo sobie kupie nowego Merca. Dzieki za dobra rade :wink: Rozumiem, ze Ty uwazasz ze stary Merc jest lepszy od nowego (podobnie jak olej).

Cytat:
podwazanie doswiadczenia, technologii MB jest dla mnie po prostu blazenadą.


Tak jak i chore i ślepe wierzenia w to co wypisuja w jakże specjalistycznych ksiązkach "Sam naprawiam".

Daniel napisał/a:
rzyklad z naszego podworka - w w123 kiedys wymienialo sie olej po 7.5 tkm


Kolego nie porównuj 123... prosze,.... Wiesz w jakich latach bylo produkowane? Wiesz jakie wtedy byly oleje a jakie sa teraz? Porownanie zupelnie nietrafione, no ale...

Temat ten jest wałkowany na każdym z for o Mercedesach i na kazdym z nich jest długa dyskusja... wybór nalezy do kazdego z nas.
_________________
W202 200CDI 10.1998
 
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 4 Czerwiec 2008, 19:33   

zapewniam cie, ze swoja wiedze na temat eksploatacji nie czerpie tylko z "sam naprawiam"

co do w123 - chcialem ci tylko obrazowo pokazac, co oznacza rozwoj technologii. oczywiscie, ze wtedy byly inne oleje inne materialy z ktorych budowano silniki.

i tak samo jest dzisiaj - sa inne oleje, inne materialy i dlatego nasze dzisiejsze MB sa takie a nie inne. i dlatego sa coraz bardziej bezobslugowe
 
 
carlos 


Pomógł: 30 razy
Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 1055
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 4 Czerwiec 2008, 20:45   

Daniel, trudno mi jest się z Tobą niezgodzić.
Z doświadczenia moge powiedzieć tylko tyle, że MB nigdy nie zalecał wymiany oleju w swoich mostach a dlaczego wiele osób już sie przekonało i ja też kiedy po wymianie most po prostu zaczął wyć w moim poprzednim aucie :cry:
Cytat:
Chodzi mi o to, że zalecenia serwisowe nie zawsze są poprawne.

Proszę o jakieś przykłady niepoprawnych zaleceń serwisowych, widzimisie odpadają. Ma kolega takie bo ja wątpie :lol:
_________________
ex:W 202 C 200 CDI '99
W 246 B 180 CDI '14
 
 
Nex@pl 
ex C180T 98'


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 2111
Skąd: Szczecin
Wysłany: 4 Czerwiec 2008, 21:29   

Jeśli chodzi o wyjący most to wg WISa może być na łączeniu środkowym wału coś tam do wymiany - nie pamiętam :)
_________________
W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981
 
 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 4 Czerwiec 2008, 21:56   

carlos napisał/a:
po wymianie most po prostu zaczął wyć


Widać tęsknił za starym olejem.. ;-)
 
 
Borat

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Maj 2008
Posty: 166
Skąd: Berlin/Zgierz
Wysłany: 4 Czerwiec 2008, 22:32   

carlos napisał/a:
Proszę o jakieś przykłady niepoprawnych zaleceń serwisowych, widzimisie odpadają. Ma kolega takie bo ja wątpie


Cofnij sie o stronę to sobie poczytasz.

a jeszcze dodam, ze jest napisane "olej nie musi być wymieniany". Nie ma ani słowa o waszych buczeniach i innych pierdach po wymianie (jeżeli by tak było, to by napisali "pod żadnym pozorem nie wymieniac oleju). No chyba ze ktos trocin nawalil, albo wlal duzo gestszy olej, to jak wymieniles i zaczelo sie dziac to juz wiesz co bylo robione. Ja w w201, teraz w w202 i w poprzednich 123 zawsze wymienialem i nic sie jakos nie dzialo.
_________________
W202 200CDI 10.1998
 
 
 
Adaśko 
Pomorskie

Pomógł: 100 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 2557
Skąd: Rumia
Wysłany: 5 Czerwiec 2008, 09:58   

No i temat powinno się zamknąć opierając teorię z praktyką o barek :mrgreen:
_________________
Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561

 
 
carlos 


Pomógł: 30 razy
Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 1055
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 5 Czerwiec 2008, 10:29   

Cytat:

a jeszcze dodam, ze jest napisane "olej nie musi być wymieniany". Nie ma ani słowa o waszych buczeniach i innych pierdach po wymianie (jeżeli by tak było, to by napisali "pod żadnym pozorem nie wymieniac oleju). No chyba ze ktos trocin nawalil, albo wlal duzo gestszy olej, to jak wymieniles i zaczelo sie dziac to juz wiesz co bylo robione. Ja w w201, teraz w w202 i w poprzednich 123 zawsze wymienialem i nic sie jakos nie dzialo.


Tak trocin nawalił do mostu auta które w chwili zakupu miało 92kkm :lol:
Dyskusja jest bezcelowa, bo dowiadujemy się, że powinno pisać w instrukcji że po wymianie może buczeć albo huczeć a jak będzie szczerękał to niemożliwe bo w instrukcji nie pisze. Jak ktoś lubi fabrykę poprawiać to jest jedno określenie na to a wniosek nasuwa się jeden MB specjalnie źle pisze instrukcje żeby sprzedawać części i auta :lol:
Ciekawe, że w W123 124 i 201 też WIS nie zaleca wymiany oleju w mostach :shock:
_________________
ex:W 202 C 200 CDI '99
W 246 B 180 CDI '14
 
 
Borat

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Maj 2008
Posty: 166
Skąd: Berlin/Zgierz
Wysłany: 5 Czerwiec 2008, 11:07   

carlos napisał/a:
Dyskusja jest bezcelowa, bo dowiadujemy się, że powinno pisać w instrukcji że po wymianie może buczeć albo huczeć a jak będzie szczerękał to niemożliwe bo w instrukcji nie pisze.


Kolego czytaj proszę ze zrozumieniem, a nie naciągasz moje wypowiedzi do swoich idznwych teorii. Chodzi o to, że jesli wymiana oleju spowodowałaby takie rzeczy którymi tak straszysz biednych użytkowników, to wydaje mi się, ze fachowcy z MB starali by się napisać , ze wymiana oleju pogorszy stan mostu. Jest jasno napisane" olej nie musi być wymieniany", wiec nie jest napisane "Oleju w moscie nie wymienia się bo może nastapic pogroszenie stanu przekładn".
Adaśko napisał/a:
No i temat powinno się zamknąć opierając teorię z praktyką o barek


Dokładnie, zatem ja koncze juz ta dyskusje, bo jak juz wczesniej napisałem, argumenty mozna mnozyc. Ja w swojej dosc dlugiej karierze z MB, w żadnym moscie (fakt mialem MB w bdb stanie) po wymianie nie stwierdzilem, żadnych z wyżej wymienionych dolegliwosci (niektorymi zrobilem nawet po 50 000 km. nawet przyszli wlasciciele nie stwierdzil tych dolegliwosci a nawet im zalecalem kolejna wymiane gdy przebieg osiagnie 60 000km).

Koledzy szanuje Wasze poglądy i Wy uszanujcie moje. Mysle, ze przy piwie mozemy temat zgłębić na jakims zlocie. :wink:
_________________
W202 200CDI 10.1998
 
 
 
carlos 


Pomógł: 30 razy
Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 1055
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 5 Czerwiec 2008, 11:20   

Borat napisał/a:
niektorymi zrobilem nawet po 50 000 km.

Akurat dla mnie to żaden przebieg, średnio MB podczas użytkowania robię od 300kkm w górę, zero problemów z mostami tylko raz po wymianie oleju ale może to przypadek.

Borat napisał/a:
Jest jasno napisane" olej nie musi być wymieniany", wiec nie jest napisane "Oleju w moscie nie wymienia się bo może nastapic pogroszenie stanu przekładn"


Z moich informacji wynika, że prawnicy nie piszą instrukcji obsługi ale mogę się mylić, kolega nadinterpretował to zdanie albo za dużo czasu spędził w USA gdzie nawet w instrukcji obsługi roweru pisze że można z niego spaść :lol:

Borat napisał/a:
Koledzy szanuje Wasze poglądy i Wy uszanujcie moje. Mysle, ze przy piwie mozemy temat zgłębić na jakims zlocie.

Na pewno zgłebimy :D
_________________
ex:W 202 C 200 CDI '99
W 246 B 180 CDI '14
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 5 Czerwiec 2008, 14:15   

gadanie, gadanie, a i tak nie ma jednego wniosku..... jakie do Polskie.....

[ Dodano: 5 Czerwiec 2008, 14:18 ]
carlos napisał/a:

Z moich informacji wynika, że prawnicy nie piszą instrukcji obsługi ale mogę się mylić, kolega nadinterpretował to zdanie albo za dużo czasu spędził w USA gdzie nawet w instrukcji obsługi roweru pisze że można z niego spaść :lol:



dokładnie :D
 
 
Borat

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Maj 2008
Posty: 166
Skąd: Berlin/Zgierz
Wysłany: 5 Czerwiec 2008, 14:23   

carlos napisał/a:
Z moich informacji wynika, że prawnicy nie piszą instrukcji obsługi ale mogę się mylić, kolega nadinterpretował to zdanie albo za dużo czasu spędził w USA gdzie nawet w instrukcji obsługi roweru pisze że można z niego spaść


A no faktycznie troche czasu w USA spedziłem, ale nie czytałem tam instrukcji. Natomiast pracuje w dziale konstrukcyjnym, gdzie również jest sekcja od instrukcji obslugi, ktora tworzy instrukcje na wszystkie kraje Europy i uwierz, ze musza one byc bardzo precyzyjne. No ale nie zagłębiajmy sie w kolejny temat... :wink:

Daniel napisał/a:
gadanie, gadanie, a i tak nie ma jednego wniosku..... jakie do Polskie.....


Wnioski sobie kazdy sam dla siebie wyciagnie.
_________________
W202 200CDI 10.1998
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,133 sekundy. Zapytań do SQL: 10