Przepustnica i adaptacja |
Autor |
Wiadomość |
Przemek
Site Admin W202 C180 LPG Esprit
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Gru 2005 Posty: 405 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 5 Wrzesień 2006, 22:41 Przepustnica i adaptacja
|
|
|
Witam
Mam problem z wolnymi obrotami a raczej ich brakiem sterowania. Gdy kupilem auto po jakims czasie stracil obroty , lekko falowal wiec zostala przeczyszczona przpeustnica i wszsytko wrocilo do normy ale do czasu...w chwili obecnej znow brak jest sterowania wolnymi obrotami, sprawa wyglada tak jak by ECU wogole nie sterowalo silniczkiem krokowym przepsutnicy...., silniczek dziala bo byl sprawdzany na sucho, styk polozenia przepusnticy oraz caly potencjometr zachowuje sie prawidlowo, wszsytko mierzone bylo miernikiem zgodnie z wskazowkami z" Autodaty", brak jest tylko sterowania z ECU.
Czy adaptacja przepustnicy pomoze? jakim sprzetem to sie robi i jakie koszty? Prosze o jakiekolwieg uwagi i informacje na ten temat, szczegolnie licze na kolege Gerriego.
auto to c180 silnik 111.920 sterowanie i sterownik to siemens PMS |
_________________ W służbie Jej Królewskiej Mości
W202 C180 Esprit LPG => BRC Sequent 24 |
Ostatnio zmieniony przez Przemek 6 Wrzesień 2006, 17:17, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
topol
Moderator wiochmen
Pomógł: 40 razy Dołączył: 19 Kwi 2006 Posty: 4027 Skąd: dalej od Warszawy
|
Wysłany: 6 Wrzesień 2006, 07:39 Re: Przepustnica i adaptacja
|
|
|
Przemek napisał/a: | Witam
Mam problem z wolnymi obrotami a raczej ich brakiem sterowania. Gdy kupilem auto po jakims czasie stracil obroty , lekko falowal wiec zostala przeczyszczona przpeustnica i wszsytko wrocilo do normy ale do czasu...w chwili obecnej znow brak jest sterowania wolnymi obrotami, sprawa wyglada tak jak by ECU wogole nie sterowalo silniczkiem krokowym przepsutnicy...., silniczek dziala bo byl sprawdzany na sucho, styk polozenia przepusnticy oraz caly potencjometr zachowuje sie prawidlowo, wszsytko mierzone bylo miernikiem zgodnie z wskazowkami z" Autodaty", brak jest tylko sterowania z ECU.
Czy adaptacja przepustnicy pomoze? Prosze o jakiekolwieg uwagi i informacje na ten temat, szczegolnie licze na kolege Gerriego.
auto to c180 silnik 111.920 sterowanie i sterownik to siemens PMS |
Z tego co mi wiadomo, to przepustnica ma autonomiczne sterowanie i to ona informuje ECU co robi.
Podobne objawy miałem, gdy siadał mi HFM, w następpstwie tego i sama przepustnica "się" rozprogramowała....
Pozdrawiam. |
_________________ topol
Jeep Grand Cherokee Limited '04 - Wojtek
MB 420 SEC '87 - Greta - w trakcie restauracji...
MB A150 BlueEFFICIENCY '09 - Helga
MB C180 T '98 + LPG AKME - Hilda - Sprzedana....
Ludzie myślą czasem, jak zabić czas, a to czas ich zabija...
Myślisz nad LPG? Zajrzyj http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=14956
|
|
|
|
|
Przemek
Site Admin W202 C180 LPG Esprit
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Gru 2005 Posty: 405 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 6 Wrzesień 2006, 17:14
|
|
|
topol napisał/a: | Z tego co mi wiadomo, to przepustnica ma autonomiczne sterowanie i to ona informuje ECU co robi.
Podobne objawy miałem, gdy siadał mi HFM, w następpstwie tego i sama przepustnica "się" rozprogramowała....
Pozdrawiam. |
Ona i informuje ECU miedzy innymi o polozeniu pedalu przyspieszenia jak i o otwarciu i zamknieciu...
ale tez dostaje informacje od ECU dla silniczka krokowego ktory reguluje klapa przepustnicy.
HFM to to juz troszke nowszy uklad sterowania gdyz obsluguje dodatkowo m.in przeplywomierz.
Jak zakonczyla sie twoja sytuacja z adaptacja i programowaniem kompa? jakie koszty? |
_________________ W służbie Jej Królewskiej Mości
W202 C180 Esprit LPG => BRC Sequent 24 |
|
|
|
|
topol
Moderator wiochmen
Pomógł: 40 razy Dołączył: 19 Kwi 2006 Posty: 4027 Skąd: dalej od Warszawy
|
Wysłany: 7 Wrzesień 2006, 08:19
|
|
|
W moim przypadku wymieniłem przepływomierz (400 złotych na Allegro) zostało wgrane nowe oprogramowanie przepustnicy, czyszczenie, jakieś drugie 400 złotych orientacyjnie. |
_________________ topol
Jeep Grand Cherokee Limited '04 - Wojtek
MB 420 SEC '87 - Greta - w trakcie restauracji...
MB A150 BlueEFFICIENCY '09 - Helga
MB C180 T '98 + LPG AKME - Hilda - Sprzedana....
Ludzie myślą czasem, jak zabić czas, a to czas ich zabija...
Myślisz nad LPG? Zajrzyj http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=14956
|
|
|
|
|
s1951
Pomógł: 5 razy Dołączył: 14 Maj 2006 Posty: 43 Skąd: W-ek
|
Wysłany: 30 Październik 2006, 22:47 Przepustnica i adaptacja
|
|
|
Witam. Nie często włączam się do dyskusji, bo za mało jestem obeznany z
Raczej korzystam z wiedzy bardziej doswiadczonych w temacie.
W lipcu br elektronik czyścił przepustnicę i kasował jekieś tam błędy. W każdym razie po tym zabiegu nie gaśnie już na wolnych obrotach, chociaż praca silnika na wolnych nie jest równa.
Dziś wymieniałem świece więc zajrzałem tez w przepustnicę. Sprawa jest taka, że powiedzmy, jest czysto do osi przepustnicy, dale jest czarny syf.
Pytanie: czy czyszczenie odbywa się bez demontażu przepustnicy, tak jak to zrobiono w moim C180, czy należałoby ją zdemontować i wyczyścić w całości.
I jeżeli to zrobię sam jak należy, to czy niezbędne jest później podpięcie pod komputer. |
_________________ MB W202 |
|
|
|
|
HenrykN
Pomógł: 7 razy Dołączył: 27 Lip 2006 Posty: 187 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2 Listopad 2006, 19:27 Przepustnica i adaptacja
|
|
|
Witam !!
W mojej gwiazdeczce też czyściłem przeustnicę.
Zrobiłem to sam( wcześniej wyłączyłem akumulator). TO WAżNE!!!
Wymontowanie przepustnicy nie jest trudne!.
Po dokładnym umyciu i zamontowaniu wszystko działa OKY.
Nie musiałem podłączać do komputera.
Pozdrawiam.
HenrykN |
_________________ HenrykN C180-1998r-LPG-Automat;VIN WDB2020181A661019 + Yamaha DragStar 650
W204 C200 1.8 Kompressor 184 KM
VIN WDD 2040411F001502 |
|
|
|
|
s1951
Pomógł: 5 razy Dołączył: 14 Maj 2006 Posty: 43 Skąd: W-ek
|
Wysłany: 2 Listopad 2006, 20:15 Przepustnica i adaptacja
|
|
|
Dzięki za rzeczową poradę
Wkrótce wezmę się za czyszczenie. |
_________________ MB W202 |
|
|
|
|
lojek
mesio
Pomógł: 12 razy Dołączył: 11 Sie 2006 Posty: 607 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 4 Listopad 2006, 14:46
|
|
|
U mnie autko czasmi złapie 1,5 tyś obrotów i tak trzyma ż mu nie dodam ponownie gazu wtedy wszystko wraca do normy
Może też powinienem wyczyścić przepustnice? |
_________________ W 202 z 1995- sprzedany
W 203 C200 K z 2002r - sprzedany
W 202 z 1993 2,2 benzyna w automacie
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi ... naprawdę ...aż ciężko czasami ich wyprzedzić. |
|
|
|
|
toart
Pomógł: 8 razy Dołączył: 06 Cze 2006 Posty: 260 Skąd: opole
|
Wysłany: 4 Listopad 2006, 23:28
|
|
|
lojek napisał/a: | mnie autko czasmi złapie 1,5 tyś obrotów i tak trzyma ż mu nie dodam ponownie gazu wtedy wszystko wraca do normy |
-mam to samo ale dzieje sie tak na zimnym silniku.
moze ktos cos poradzi
pozdrawiam |
_________________ C180 classic 4/97 (before FL) |
|
|
|
|
TomeK
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Sty 2006 Posty: 112 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 5 Listopad 2006, 12:42
|
|
|
u mnie jade albo stoje nie ma znaczenia czasam ijest jak by silnikowi odcieło paliwo na gaz przez 3 sekundy nie reaguje [ a jak przytrafi sie to przy wyprzedzaniu :/]
Przepustnica,przepływomierZ?
Pozdrawiam |
_________________ C180 1995r ; Pb |
|
|
|
|
lojek
mesio
Pomógł: 12 razy Dołączył: 11 Sie 2006 Posty: 607 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 5 Listopad 2006, 14:53
|
|
|
toart napisał/a: | lojek napisał/a: | mnie autko czasmi złapie 1,5 tyś obrotów i tak trzyma ż mu nie dodam ponownie gazu wtedy wszystko wraca do normy |
-mam to samo ale dzieje sie tak na zimnym silniku.
moze ktos cos poradzi
pozdrawiam |
Dzisiaj nasmarowałem tawocikiem linkęod gazu w miejscy gdzie jest regulacja naciągu przy przepustnicy taki plastikowy wykręcany bajer u mnie jest on pęknięty/ złamany i tam zauwarzyłem ze się linka ociera i na razie jest dobrze obroty spadają do ok 800-900 zobaczymy jak bedzie dalej |
_________________ W 202 z 1995- sprzedany
W 203 C200 K z 2002r - sprzedany
W 202 z 1993 2,2 benzyna w automacie
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi ... naprawdę ...aż ciężko czasami ich wyprzedzić. |
|
|
|
|
maromer
C200 Sport 95r
Pomógł: 12 razy Dołączył: 03 Maj 2006 Posty: 444 Skąd: Pułtusk
|
Wysłany: 25 Grudzień 2006, 08:44
|
|
|
witam wszystkich kolegów z forum w202 jestem bardzo zadowolony z funkcjonalności tego forum bardzo duzo tutaj uzyskałem pomocnych wiadomości i wskazówek.Mam taki mały problem z falującymi obrotami z rana, ale jak wyczyściłem przepustnicę to teraz nie faluje, ale za to mam podwyższone obroty i na biegu jałowym i na ssaniu Potrzebuję jakieś informacje na temat ADAPTACJI PRZEPUSTNICY co ona daje i gdzie to mogę zrobić i ewentualnie czy tylko serwis czu może jakis mechanik jestem z Pułtuska.
pozdrawiam |
|
|
|
|
marcin893
Dołączył: 30 Sie 2008 Posty: 15 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13 Kwiecień 2009, 10:29 Przepustnica - Pedał Gazu
|
|
|
Witam Wszystkich.
Kilka miesięcy temu byłem na stacji diagnostycznej i podpinali mojego Merca pod komputer - błąd: Brak synchronizacji pedału gazu z przepustnicą. Kilka dni temu wykręciłem przepustnice i wyczyściłem. Objaw tego problemu to: Gdy dodaje gazu przyśpieszenie jest odczuwalne dopiero po jakiś 2 sekundach, czyli przepustnica otwiera się dopiero po jakimś czasie po wciśnięciu pedału gazu, a z tego co wiem tego opóźnienia nie powinno być tylko samochód powinien przyśpieszać, dodam jeszcze że jak pusze pedał gazu to samo się dzieje, dopiero po pewnym czasie czuć że samochód schodzi z obrotów.
P.S. i mam jeszcze jeden problem pedał gazu się czasami blokuje i nie chce zejść z obrotów.
Miał ktoś już takie problemy? |
_________________ C220 150 KM 1994r.
WDB2020221A125822 |
|
|
|
|
Nex@pl
ex C180T 98'
Pomógł: 19 razy Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 2111 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 13 Kwiecień 2009, 12:59
|
|
|
Miałem coś podobnego, po wymianie 10 letniego przepływomierza na oryginalny nowy i adaptacji przepustnicy problem jak ręką odjął - licznikową V max osiąga bez problemu. |
_________________ W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981 |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 16 Czerwiec 2010, 21:00
|
|
|
Jeżeli chodzi o mój problem to auto zachowuje się tak samo na benzynie jak i na gazie.Oczywiście wszystkie naprawy były robione na benzynie.Na wolnych obrotach obroty falują między 800 a 200 obr i po chwili silnik gaśnie.Tak samo zachowuje się na benzynie i na gazie.Po wielu pobytach u mechanika,naprawieniu ponoć zaśniedziałych wiązek, ustawino mi obroty na poziomie 1000 ,w jaki sposób ,tego nie wiem.Cały czas na komputerze ,jednak, pojawiał się komunikat "błąd wolnych obrotów,brak prądu na sterowniku siłownika przepustnicy" o ile dobrze cytuję,nikt nie potrafił mi pomóc a każdy powtarzał kup nową przepustnicę i problem zniknie,więc zakupiłem nową przepustnicę .Pojechałem do servisu w Niemczech i tam mi ją zaadaptowano i wszystko było ok.Nikt jednak nie wykonał jazdy próbnej i po kilku kilometrach problem braku,falowania wolnych obrotów,powrócił.Zmęczony całą sytuacją powróciłem do starej przepustnicy.Obroty mam na poziomie 1000, podłączając komputer, komunikat pojawia cały czas taki sam i tak jeżdżę,ale gnębi mnie to strasznie bo pieniędzy wydałem sporo a problem nie zniknął.W jakiś sposób prawdopodobnie stara przepustnica oszukuje system,ale to inna sprawa.Ostatnio pojawiła się teoria o zepsutym komputerze co zaczyna mnie już bawić.Chociaż kto wie,może jeden z pinów od kompa nie styka,sam juz nie wiem.Podobno w tych modułach można grzebać,ot taki to problem mnie spotkał.
_________________
v klasa ,638, 2.3 benzyna,1998r |
|
|
|
|
|