Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
10 Luty 2012, 11:19
Świece
Autor Wiadomość
JB 
JB

Dołączył: 10 Mar 2008
Posty: 114
Skąd: Inowrocław
Wysłany: 23 Kwiecień 2008, 14:42   Świece

Witam. Ostatnio usłyszałem u jednego z mechaników, że świece żarowe należy co jakiś czas (chyba podał 30 tys km) wymieniać - mimo że są jeszcze dobre. Wprawdzie powiedział że nie trzeba ich wymieniac, ale wykręcać, ale skoro już wykręcamy to możnaby je wymienić. A trzeba tak robić bo podobno często zdarza sie że zapiekają sie na gwincie i wtedy trzeba trzeba ściagać cała głowicę czy cos tam (nie znam się).
Czy rzeczywiście tak jest?
_________________
JB
Mercedes C 220 CDI Elegance, 1999r.
Inowrocław
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 23 Kwiecień 2008, 17:45   

chyba pomyliles swiece zarowe z zaplonowymi

albo twoj mechanik - ktorys z was sie myli
 
 
sewan 
Oderint dum metuant

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 10 Lip 2006
Posty: 900
Skąd: W-wa
Wysłany: 23 Kwiecień 2008, 18:24   Re: Świece

JB napisał/a:
Czy rzeczywiście tak jest?

Tak rzeczywiście jest. To znana przypadłość CDI ekspoloatowanych na złej jakości paliwie.
_________________
Myślę, więc jeżdżę :mb:
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 23 Kwiecień 2008, 18:29   Re: Świece

sewan napisał/a:
JB napisał/a:
Czy rzeczywiście tak jest?

Tak rzeczywiście jest. To znana przypadłość CDI ekspoloatowanych na złej jakości paliwie.


co ty za rzeczy opowiadasz? co ma kiepskiej jakosci paliwo do swiec zarowych?? ja rozumiem, ze wtryskiwacze moga cierpiec, ale swiece zarowe..... to jakas ciekawostka :)
 
 
pytka 

Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 10
Skąd: Tczewowo
Wysłany: 23 Kwiecień 2008, 19:21   

ja tez watpie ze to od lipnego paliwa ja własnie kupiłem w202 220D z rajchu i okazało sie ze rano ciezko pali ! Diagnoza 3 zjarane swiece :wink: tylko problem jest w tym ze mechanik nie mógł odkręcic swiec i nie podjął się wymiany :? nie wiem co robic ?? bał sie ze ukręci gint i trza by było cała głowicę odkręcac! w sobote zabierze sie za to moj kuzyn mechanik tylko nie bardzo dokładnie wiem jaki model swiec ja chce kupic Beru lub ngk tylko mam merca z 10.1995r i wszedzie w sklepach nie bardzo wiedzą jaki model może ktoś z was zakładał takie swiece w aucie i zna dokładny model swiec?? z góry dzieki pozdro 8)
 
 
sewan 
Oderint dum metuant

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 10 Lip 2006
Posty: 900
Skąd: W-wa
Wysłany: 23 Kwiecień 2008, 19:51   

Daniel, ma to do rzeczy, że złe paliwo (i niska temperatura spalania) powoduje powstawanie dużych ilości nagaru, który potrafi "zespawać" świecę z głowicą. Zresztą temat jest szeroko znany i raczej nie podlega dyskusji.... :wink:
_________________
Myślę, więc jeżdżę :mb:
 
 
Gerri 

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 30 Mar 2006
Posty: 1255
Skąd: Limerick
Wysłany: 23 Kwiecień 2008, 20:22   

Poniżej gwintu świecy (bliżej komory spalania) jest stożek uszczelniający. Jeżeli to połączenie z głowicą jest szczelne - to nic się nie zespawa.
Tendencje do złego wykręcania mają zwłaszcza świece podłej jakości - gwint i stożek jest źle obrobiony (nierówny, porowaty) i powstają "miniprzedmuchy" doprowadzające do zapiekania się i związanych z tym problemów.
Do montażu świec jest specjalnie dedykowany przez "Mercedesa" smar białego koloru w znacznym stopniu redukujący problem.
 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 23 Kwiecień 2008, 20:24   

sewan napisał/a:
Zresztą temat jest szeroko znany i raczej nie podlega dyskusji


Dotyczy to również starszych silników (nie CDI)?
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 24 Kwiecień 2008, 11:33   

Gomezio napisał/a:
sewan napisał/a:
Zresztą temat jest szeroko znany i raczej nie podlega dyskusji


Dotyczy to również starszych silników (nie CDI)?


kiedys slyszalem o problemach z wykrecaniem swiec w cdi - nawet przypadkiem ogladalem film w jaki sposob mozna zregenerowac zerwany gwint w glowicy. ja to wszystko rozumiem - zerwane gwinty juz sie zdarzaly w starych fiatach itp.

natomiast kojarzenie tego problemu z kiepskiej jakosci ON jest moim zdaniem bardzo mocno naciagane - tym bardziej, ze problem ten jest znany w Niemczech a tam raczej nie ma kiepskiej jakosci ON

tym bardziej nie spotkalem sie z tym problemem w starszych silnikach

co do filmu - probowalem go szukac przezd chwila, nie udalo mi sie go znalezc. bede probowal jeszcze

[ Dodano: 24 Kwiecień 2008, 11:35 ]
Gerri napisał/a:
Poniżej gwintu świecy (bliżej komory spalania) jest stożek uszczelniający. Jeżeli to połączenie z głowicą jest szczelne - to nic się nie zespawa.
Tendencje do złego wykręcania mają zwłaszcza świece podłej jakości - gwint i stożek jest źle obrobiony (nierówny, porowaty) i powstają "miniprzedmuchy" doprowadzające do zapiekania się i związanych z tym problemów.
Do montażu świec jest specjalnie dedykowany przez "Mercedesa" smar białego koloru w znacznym stopniu redukujący problem.


o kupowaniu marnej jakosci czesci do MB pisalem juz wczesniej - jest to kolejny przyklad jak mozna sobie zniszczyc silnik oszczedzajac pare zlotych

[ Dodano: 24 Kwiecień 2008, 13:58 ]
niestety ponownie sprobowalem poszukac tego filmiku o regeneracji gwintu w glowicy i nie znalazlem.... :(

natomiast uwazam, ze "profilaktyczne" wykrecanie swiec zarowych jest pozbawione sensu. jezeli juz ktos chce zadbac o swoja glowice i wymienia swiece zarowe, poniewaz sa uszkodzone, to niech stosuje sie do zalecen producenta oraz wkreca swiece z ODPOWIEDNIM momentem obrotowym, czyli nalezy uzywac klucza dynamometrycznego, tak jak przy montazu glowicy (mam nadzieje, ze tak robicie)
 
 
marcmerc 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 187
Skąd: Elbląg
Wysłany: 26 Kwiecień 2008, 07:17   

świece najlepiej wykręcać na gorącym silniku i nie dotyczy to tylko cdi ale jak ktoś wcześniej napisal również starszych modeli
_________________
okazuje się że mercedes i BMW są w stanie stać na jednym podwórku
w202 c250 WDB2021251F056553
E39 523i, same automaty
 
 
 
searlon

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Paź 2008
Posty: 142
Skąd: Poznań
Wysłany: 2 Październik 2008, 10:47   

Witam. Zastanawiam się czy faktyczni elepiej wykrecac na ciepłym silniku? Czytałem gdzieś na forum, że do odkręcania świec żarowych warto stosowac spray zmrażający, który obniży tem. świecy, a dzięki temu ułatwi odkręcanie. Pamiętajmy o rozszerzalności temperaturowej. Na moje to im cieplejsza świeca tym "większa"
_________________
W202 C200D 94r
T210 E320CDI 2001r
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 2 Październik 2008, 11:44   

searlon napisał/a:
Pamiętajmy o rozszerzalności temperaturowej.


Ale też o wymianie ciepła przez poszczególne metale :idea:
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
searlon

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Paź 2008
Posty: 142
Skąd: Poznań
Wysłany: 2 Październik 2008, 12:12   

hmmm więc jak jest lepiej w końcu? Na ciepłym czy na zimnym?
_________________
W202 C200D 94r
T210 E320CDI 2001r
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 2 Październik 2008, 14:32   

searlon napisał/a:
hmmm więc jak jest lepiej w końcu? Na ciepłym czy na zimnym?


Świece wykręca się na ciepłym silniku. Wynika to z różnic rozszerzalności cieplnej materiału głowicy (aluminium) i świecy (nie aluminium).
 
 
grzesiekx 


Pomógł: 95 razy
Dołączył: 11 Paź 2006
Posty: 1441
Skąd: słupsk
Wysłany: 2 Październik 2008, 17:02   

Hmm nie wiem jak to jest ale moj mechanik zawsze jak wykreca wtryski czy swiece robi to na zimnym silniku bo jego zdaniem tak jest lepiej. Czasami wlasnie jak komus sie spieszy i nie moze zostawic auta zeby ostyglo to stosuje srodek o ktorym napisal searlon.

Pozdrawiam.
_________________
VW Touran 2.0 TDI DSG '12
ex W202 C200 '00
ex W211 E320 '02
ex S203 C320 '02
ex W210 E200 '01
ex S203 C180 Kompressor '06
ex W210 E200 CDI '00
ex S202 C220 CDI '99
ex W210 E230 '97
ex W124 250D '91
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,129 sekundy. Zapytań do SQL: 11