Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
10 Luty 2012, 11:19
Świece
Autor Wiadomość
searlon

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Paź 2008
Posty: 142
Skąd: Poznań
Wysłany: 6 Październik 2008, 14:47   

Pytanie kto ma teraz racje? Mnie czeka jeszcze wymiana zakupionych świec. Kupilem NGK ale z tego co tutaj poczytałem wynika że Beru lepsze wiec jade do sklepu wymienić.
_________________
W202 C200D 94r
T210 E320CDI 2001r
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 6 Październik 2008, 14:55   

searlon napisał/a:
Na moje to im cieplejsza świeca tym "większa"


Tak - ale głowica będzie "jeszcze większa" (mało techniczne...) - aluminium ma większą rozszerzalność cieplną od materiału świecy

[ Dodano: 7 Październik 2008, 08:02 ]
Czasami to się w oku łezka zakręci za W123, tam nie było problemu z wykręcaniem świec żarowych :)
 
 
makawel 
VIP


Pomógł: 13 razy
Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 760
Skąd: K- Koźle/EŁK
Wysłany: 9 Październik 2008, 12:34   

witam
mam pytanko do specialistow co moze byc przyczyna notorycznie psujacych sie swiec żarowych? z rok temu wymienilem wszystkie na nowe po miesiacu jedna padla wiec wymienilem ta zepsutą za miasiac to samo chwile spokoju i znowu swieca sie zepsula. w ciagu roku wymienilem juz 6 swiec i dalej chwile pojezdze i znowu swieca. silnik mam 2.5 td. idzie zima i chcialbym miec spokój ze swiacami bo wymiane ich mam juz opanowana do perfekcji :lol: .
pozdrawiam i czekam na podpowiedzi
_________________
Polska – tutaj nawet kryzys się nie udał.

Moje autko
WDB2021881F621600
 
 
 
madzara31 

Pomógł: 95 razy
Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 3312
Skąd: Centrum Wszechświata
Wysłany: 9 Październik 2008, 12:44   

A czasem nie za długo trzyma świece pod prądem "włącznik-wyłącznik"świec?
Podłącz prostownik i sprawdź jak długo po odpaleniu grzeją.
 
 
makawel 
VIP


Pomógł: 13 razy
Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 760
Skąd: K- Koźle/EŁK
Wysłany: 9 Październik 2008, 12:45   

a w jaki sposob mam to zrobic gdzie podlaczyc?
_________________
Polska – tutaj nawet kryzys się nie udał.

Moje autko
WDB2021881F621600
 
 
 
madzara31 

Pomógł: 95 razy
Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 3312
Skąd: Centrum Wszechświata
Wysłany: 9 Październik 2008, 12:54   

Do akumulatora.Wyczaj prostownik z prawdziwym tzn dobrym wskaźnikiem (woltomierzem).Na początek pokazywał będzie stan baterii,przy rozruchu spadnie nawet do 10 volt.Następnie pewien czas świece nadal grzeją i aku ma ok 12 - 13 v.Potem stycznik wyłącza grzanie świec i masz prąd na aku 14 z kawałkiem.
I to sedno moich dumań czy stycznik nie za długo grzeje świece.
Ps.jak chcesz sprawdze u ojca jak długo powinien trzymać stycznik
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 9 Październik 2008, 12:56   

makawel napisał/a:
witam
mam pytanko do specialistow co moze byc przyczyna notorycznie psujacych sie swiec żarowych? z rok temu wymienilem wszystkie na nowe po miesiacu jedna padla wiec wymienilem ta zepsutą za miasiac to samo chwile spokoju i znowu swieca sie zepsula. w ciagu roku wymienilem juz 6 swiec i dalej chwile pojezdze i znowu swieca. silnik mam 2.5 td. idzie zima i chcialbym miec spokój ze swiacami bo wymiane ich mam juz opanowana do perfekcji :lol: .
pozdrawiam i czekam na podpowiedzi


Przyczyna mogą być lejące wtryskiwacze - wymieniałeś kiedyś końcówki?

[ Dodano: 9 Październik 2008, 12:58 ]
madzara31 napisał/a:
Do akumulatora.Wyczaj prostownik z prawdziwym tzn dobrym wskaźnikiem (woltomierzem)


Zamiast prostownika można użyć tez woltomierza - to chyba lepsze rozwiązanie.
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
makawel 
VIP


Pomógł: 13 razy
Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 760
Skąd: K- Koźle/EŁK
Wysłany: 9 Październik 2008, 12:58   

dzieki w sobote podjade do znajomego i podlacze pod prostownik i zobaczy ile bedzie sie utrzymywalo 12- 13v.
1. a ile czasu stycznik powinien grzac swiece
2. gdzie znalesc ten stycznik jak sie okaże że to on jest niesprawny
3. i ile moze on kosztowac w przybliżeniu
_________________
Polska – tutaj nawet kryzys się nie udał.

Moje autko
WDB2021881F621600
 
 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 9 Październik 2008, 13:00   

makawel, a jak objawia się uszkodzenie świecy? Kłopoty z rozruchem? Zapalona kontrolka?
 
 
Łukasz 

Pomógł: 110 razy
Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 3803
Skąd: EPWA
Wysłany: 9 Październik 2008, 13:01   

Gomezio napisał/a:
Kłopoty z rozruchem? Zapalona kontrolka?

dokładnie tak jak piszesz :D
 
 
makawel 
VIP


Pomógł: 13 razy
Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 760
Skąd: K- Koźle/EŁK
Wysłany: 9 Październik 2008, 13:04   

Gomezio napisał/a:
makawel, a jak objawia się uszkodzenie świecy? Kłopoty z rozruchem? Zapalona kontrolka?

klopoty z rozruchem(dymi przy odpalaniu z zepsuta swieca) i oczywiscie kontrolka pali sie przez ok 30 sekund po odpaleniu
_________________
Polska – tutaj nawet kryzys się nie udał.

Moje autko
WDB2021881F621600
 
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 9 Październik 2008, 13:05   

Jako uzupełnienie - uszkodzenie świec przez lejące wtryskiwacze jest proste do diagnozy - upalona jest część grzejna świecy.
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
makawel 
VIP


Pomógł: 13 razy
Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 760
Skąd: K- Koźle/EŁK
Wysłany: 9 Październik 2008, 13:30   

jezeli leja wtryski to ile kosztuje ich regeneracja?
po czym poznac ze lał wtrysk i to bylo powodem usterki? bo jezeli za dlugo grzeje swiece stycznik to moze sie w ten sam sposób chyba wypalic?

PICT0735.JPG
no fotce nowa i stara swieca po czym poznac ze lałwtrysk i to bylo powodem usterki
Plik ściągnięto 97 raz(y) 61,49 KB

_________________
Polska – tutaj nawet kryzys się nie udał.

Moje autko
WDB2021881F621600
 
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 9 Październik 2008, 13:39   

makawel napisał/a:
jezeli leja wtryski to ile kosztuje ich regeneracja?
po czym poznac ze lał wtrysk i to bylo powodem usterki? bo jezeli za dlugo grzeje swiece stycznik to moze sie w ten sam sposób chyba wypalic?


Ty masz po prostu świecie przepalone - to nie wtryski.

Tak jak koledzy wyżej pisali - sterownik być może wymaga sprawdzenia, ale jego czasów grzania świec nie znam. Może po prostu świece kupujesz kiepskiej jakości?
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
madzara31 

Pomógł: 95 razy
Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 3312
Skąd: Centrum Wszechświata
Wysłany: 9 Październik 2008, 13:44   

Prawda.Ale lejące wtryski to czarna chmura za autem.Jeśli czarnego za autem brak to obstawiałbym na problem ze stycznikiem świec.
Sprawdze Ci czas pracy stycznika.Od startu do jego tyknięcia oznaczającego wył. świec.
PS po robocie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,161 sekundy. Zapytań do SQL: 12