Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Pioterek
1 Grudzień 2012, 23:22
Kontrolka poziomu płynu w chłodnicy
Autor Wiadomość
Gerri 

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 30 Mar 2006
Posty: 1255
Skąd: Limerick
Wysłany: 7 Maj 2008, 20:51   

Styków się nie czyści: jest uszkodzony czujnik i usterka wróci. Czujnik należy wymienić.
A różnica oporności jest dużo większa niż pięć omów. Cytując z pamięci jest to zero dla jednego stanu, i ok. 130 omów dla drugiego.

Jak jesteś ciekaw zasady działania - to masz linka do mojej twórczości:

http://www.elektroda.pl/r...04d5679ecd69816
 
 
dj_bovorta 

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 237
Skąd: Tarnow/okolice
Wysłany: 8 Maj 2008, 08:10   

Gerri napisał/a:
Styków się nie czyści: jest uszkodzony czujnik i usterka wróci. Czujnik należy wymienić.
A różnica oporności jest dużo większa niż pięć omów. Cytując z pamięci jest to zero dla jednego stanu, i ok. 130 omów dla drugiego.

Jak jesteś ciekaw zasady działania - to masz linka do mojej twórczości:

http://www.elektroda.pl/r...04d5679ecd69816


No niestety kolego masz racje dziś rano problem powrócił , czyli pozostaje mi zmienić czujnik co prawda teraz tak lekko tylko mruga ale denerwuje, a w ksiażce pisze ze 5 om więc ja tam nie wiem
_________________
Mercedes-Benz W202 C180 Esprit '93 LPG
 
 
 
Gerri 

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 30 Mar 2006
Posty: 1255
Skąd: Limerick
Wysłany: 8 Maj 2008, 08:35   

Czujnik się rozszczelnia, do środka dostaje się płyn ze spryskiwacza i powoduje żarzenie. Wyjmij wtyczkę z czujnika na zbiorniczku wtryskiwaczy, zrób na niej mostek z drutu i uruchom silnik. Zobaczysz co będzie i zamelduj.
 
 
dj_bovorta 

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 237
Skąd: Tarnow/okolice
Wysłany: 8 Maj 2008, 08:57   

Gerri napisał/a:
Czujnik się rozszczelnia, do środka dostaje się płyn ze spryskiwacza i powoduje żarzenie. Wyjmij wtyczkę z czujnika na zbiorniczku wtryskiwaczy, zrób na niej mostek z drutu i uruchom silnik. Zobaczysz co będzie i zamelduj.


czyli byłby winny czujnik od spryskiwaczy a nie od płynu w chłodnicy :?:

z takim sprawdzeniem jak Ty mówisz jest mały problem bo ona nie zawsze żarzy ta kontrolka

[ Dodano: 9 Maj 2008, 07:59 ]
Gerri napisał/a:
Czujnik się rozszczelnia, do środka dostaje się płyn ze spryskiwacza i powoduje żarzenie. Wyjmij wtyczkę z czujnika na zbiorniczku wtryskiwaczy, zrób na niej mostek z drutu i uruchom silnik. Zobaczysz co będzie i zamelduj.


Niestety żarzy dalej po zmostkowaniu :evil:
_________________
Mercedes-Benz W202 C180 Esprit '93 LPG
 
 
 
Gerri 

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 30 Mar 2006
Posty: 1255
Skąd: Limerick
Wysłany: 9 Maj 2008, 20:35   

Podałem najpowszechniejszą przyczynę - jeżeli dalej żarzy, to trzeba wykonać poważniejsze pomiary. Na odległość to w tej chwili pomoże tylko wróżka - ale zdjęcie samochodu i tak jej trzeba pokazać :roll:

Pzdr. Gerri :wink:
 
 
dj_bovorta 

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 237
Skąd: Tarnow/okolice
Wysłany: 10 Maj 2008, 09:16   

Gerri napisał/a:
Podałem najpowszechniejszą przyczynę - jeżeli dalej żarzy, to trzeba wykonać poważniejsze pomiary. Na odległość to w tej chwili pomoże tylko wróżka - ale zdjęcie samochodu i tak jej trzeba pokazać :roll:

Pzdr. Gerri :wink:


Jakie te pomiary ? może będę w stanie sam je wykonać albo zlecić komuś pomiary żebym wiedział który czujnik mam kupic

Ps. zdjęcie mogę wysłać mailem :lol:
_________________
Mercedes-Benz W202 C180 Esprit '93 LPG
 
 
 
Gerri 

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 30 Mar 2006
Posty: 1255
Skąd: Limerick
Wysłany: 10 Maj 2008, 15:10   

Jak nie zapomnę, to w poniedziałek wgłębię się w WIS-a
 
 
jacekpl54 
jacekpl54

Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 14
Skąd: nowy sącz
Wysłany: 18 Maj 2008, 20:18   chłodzenie

jeżeli pali sie kontrolka niskiego stanu płynu chłodzącego a stan jest prawidłowy,znaczy to iż uszkodzony jest wiatrak chłodzenia silnika.
 
 
 
Jawelkiewicz 
Paweł_S.


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 217
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19 Maj 2008, 06:50   Re: chłodzenie

jacekpl54 napisał/a:
jeżeli pali sie kontrolka niskiego stanu płynu chłodzącego a stan jest prawidłowy,znaczy to iż uszkodzony jest wiatrak chłodzenia silnika.

Mógłbyś to wyjaśnić dokładniej, bo nie bardzo widzę związek między poziomem płynu a wentylatorem.
_________________
C 220 CDI kombi automat 1999-był
W210 2.2CDI 2001
Każdy inżynier wie, że matematyka jest jak kobieta - trzeba ją umieć wykorzystać, a nie zrozumieć.
 
 
dj_bovorta 

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 237
Skąd: Tarnow/okolice
Wysłany: 19 Maj 2008, 10:23   Re: chłodzenie

jacekpl54 napisał/a:
jeżeli pali sie kontrolka niskiego stanu płynu chłodzącego a stan jest prawidłowy,znaczy to iż uszkodzony jest wiatrak chłodzenia silnika.


Właśnie wiatrak zdaje mi sie ok znaczy wiskoza działa bo wiatrak pięknie szumi :lol:
_________________
Mercedes-Benz W202 C180 Esprit '93 LPG
 
 
 
jacekpl54 
jacekpl54

Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 14
Skąd: nowy sącz
Wysłany: 19 Maj 2008, 18:59   

nie mam jeszcze doświadczenia z tym problemem ale zacytowałem fragment z "sam naprawiam"
 
 
 
Gerri 

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 30 Mar 2006
Posty: 1255
Skąd: Limerick
Wysłany: 19 Maj 2008, 20:22   

No więc (tak jak obiecałem) dzisiaj jest poniedziałek i zabrałem się za analizę tematu.

Jak juz wcześniej wspomniano oba czujniki są na jednym drucie. Każdy czujnik zawiera wewnątrz kontaktron (stycznik reagujący na pole magnetyczne) oraz równolegle dołączony do niego opornik.
Identyfikacja konkretnego stanu polega na prostym pomiarze oporności:
- czujnik S41 jest czujnikiem poziomu płynu chłodzącego. Jeżeli stan płynu jest prawidłowy, to kontaktron jest rozwarty i oporność czujnika wynosi 102 - 120 omów. Jeżeli poziom płynu spadnie, to kontaktron zwiera i oporność czujnika wynosi 0 omów
- czujnik S42 jest czujnikiem poziomu płynu w spryskiwaczu. Jeżeli stan jest prawidłowy, to oporność czujnika wynosi 145 do 185 omów. Jeżeli poziom spadnie, to oporność wynosi 0 omów.
Tak więc jeżeli oporność całości wynosi 233 do 297 omów - znaczy to, że oba czujniki są sprawne, i poziom płynu w obu zbiorniczkach jest powyżej minimum.
Jeżeli odczytana oporność wynosi 102 do 120 omów znaczy to, że czujnik spryskiwacza jest zwarty (niski poziom w zbiorniczku) natomiast czujnik w chłodnicy wykazuje poziom prawidłowy.
Jeżeli odczytamy oporność 145 do 185 omów - dopowiedzcie sobie jako ćwiczenie :)
Jeżeli będzie 0 omów - to w obu zbiorniczkach jest niski stan.

czujniki.jpg
Plik ściągnięto 140 raz(y) 24,95 KB

 
 
dj_bovorta 

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 237
Skąd: Tarnow/okolice
Wysłany: 20 Maj 2008, 09:03   

Gerri, bardzo satysfakcjonująca mnie odpowiedz masz pomógł widzę że dobry fachura z Ciebie , Pozdrawiam i dzięki sprawdzę i będę wiedział który z czujników jest do wymiany na lepszym mierniku bo jak sprawdzałem ostatnio na takim za 20zł to mi skakała skala oporności :roll:
_________________
Mercedes-Benz W202 C180 Esprit '93 LPG
 
 
 
wlodi27 


Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 49
Skąd: Połczyn-Zdrój
Wysłany: 16 Wrzesień 2008, 19:48   

Witam wszystkich. Mam podobny problem z kontrolka płynu chłodzącego ponieważ ciągle się pali aż do momentu skończenia się płynu w zbiorniku spryskiwacza i wtedy zapala się kontrolka od spryskiwacza, a od płynu chłodzącego gaśnie i tak w kółko. Na komputerze pokazywało tylko błąd wyłącznika świateł stopu. W czym może być problem.
Pozdrawiam wlodi27
 
 
jacon 
NIGHT HUNTER

Pomógł: 157 razy
Dołączył: 07 Lis 2006
Posty: 1948
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 17 Wrzesień 2008, 20:41   

Ja miałem podobny problem, i wymiana czujnika płynu chłodzącego rozwiązała sprawę.
Oba czujniki działają na "jednym obwodzie i dlatego są takie cyrki.
A tak dla pewności przeczyść jeszcze styki tych czujników.
_________________
NIECH MOC BĘDZIE Z WAMI
esprit champion limited 98' ex
W203 Awantgarde 2001 kombi automat 2.0 kompressor teraz syna
R170 SLK 2002r. 2.0 kompressor automat żony
W201 1990r. 2.0 E automat obecnie moje autko
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,197 sekundy. Zapytań do SQL: 12