Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
ASR---ESP
Autor Wiadomość
TomeQ


Dołączył: 29 Sie 2006
Posty: 137
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16 Wrzesień 2006, 11:11   ASR---ESP

Witam.Czy ktoś wie czym różni sie przycisk ASR od ESP .Niektóre :mb: mają różne nazwy a przycisk jest w tym samym miejscu.Pozdrawiam i dziękuje z góry za podpowiedz.
_________________
:mb: C220 CDI Esprit Champion
 
 
Kowal 
Moderator
Mercedes C220D


Pomógł: 33 razy
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 1046
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16 Wrzesień 2006, 11:52   

ESP ----> to stabilizacja jazdy czyli pomaga aby samochod nie wpad w poslizg na zakrecie
ASR ----> ten system nieumozliwia poslizg kol przy starcie (ale tego nie jestem do konca pewny)
Pozdro
_________________
Mercedes C220 Diesel '94 ESPRIT body kit from Carlsson

Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki, a na cuda trzeba czekać tydzień :mrgreen:



:!: Odzież motocyklowa :!:
 
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 16 Wrzesień 2006, 14:57   

ESP - Electronic Stability Program, dzięki niezależnemu układowi ABS na każde koło, ten program oblicza jak powinien jechać samochód (po jakim torze) a jak jedzie :) Jeżeli coś mu nie pasuje, potrafi brzyhamować jedno (lub więcej) z kół aby samochód był jak najbardziej neutralny (ani podsterowny, ani nadsterowny).

ASR - Acceleration Slide Redcution, dzięki możliwości przyhomowania każdego z kół napędowych (również dzięki układowi ABS) przy ruszaniu (np. na sniegu) przyhamowuje jedno ze slizgajacych się kół, aby to drugie mogło się kręcić, bo w innym przypadku jest przyblokowane przez dyferencjał.
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
TomeQ


Dołączył: 29 Sie 2006
Posty: 137
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16 Wrzesień 2006, 17:02   

Czyli ESP działa na zkrętach a ASR tylko na prostych jeśli dobrze zrozumiałem.
_________________
:mb: C220 CDI Esprit Champion
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 16 Wrzesień 2006, 19:57   

TomeQ napisał/a:
Czyli ESP działa na zkrętach a ASR tylko na prostych jeśli dobrze zrozumiałem.

No nie dokońca. ASR działa zawsze, bo poślizg kół napędowych może wystąpić zawsze :)

Jeżeli chcesz wiedzieć na czym polega ESP, odwiedź np. tę strone - KLIK, następnie wybierz See Stability Control in action.
Są tam dwa filmiki pokazujące jak ESP wpływa na samochód podsterowny i nadsterowny.
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
TomeQ


Dołączył: 29 Sie 2006
Posty: 137
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16 Wrzesień 2006, 20:39   

Ok.dzięki.Pozdrawiam
_________________
:mb: C220 CDI Esprit Champion
 
 
sewan 
Oderint dum metuant

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 10 Lip 2006
Posty: 900
Skąd: W-wa
Wysłany: 18 Wrzesień 2006, 10:54   

Camel- napisał/a:

ASR działa zawsze, bo poślizg kół napędowych może wystąpić zawsze :)


Gwoli ścisłości - ASR działa tylko do określonej prędkości - zwykle jest to 40 km/h.
_________________
Myślę, więc jeżdżę :mb:
 
 
TomeQ


Dołączył: 29 Sie 2006
Posty: 137
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19 Wrzesień 2006, 22:21   

Znalazłem dokładne wyjaśnienie działania tych systemów. Opis jest dostępny jest tutaj http://www.sciaga.pl/teks...emami_abs_i_asr
Najlepiej otworzyć załącznik pod tekstem, oprócz tekstu zawiera także ilustracje i jest bardziej czytelny.
_________________
:mb: C220 CDI Esprit Champion
 
 
ADM 


Dołączył: 21 Sie 2006
Posty: 19
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19 Wrzesień 2006, 23:47   

A czy u was koledzy przycisk ten świeci nieco słabiej niż pozostałe?Bo u mnie tym się wyróżnia na konsoli . Pozdrawiam
_________________
c200-98r-Esprit
 
 
topol 
Moderator
wiochmen


Pomógł: 40 razy
Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 4027
Skąd: dalej od Warszawy
Wysłany: 20 Wrzesień 2006, 08:33   

ADM napisał/a:
A czy u was koledzy przycisk ten świeci nieco słabiej niż pozostałe?Bo u mnie tym się wyróżnia na konsoli . Pozdrawiam

U mnie też! :mrgreen:
_________________
topol
Jeep Grand Cherokee Limited '04 - Wojtek
MB 420 SEC '87 - Greta - w trakcie restauracji...
MB A150 BlueEFFICIENCY '09 - Helga
MB C180 T '98 + LPG AKME - Hilda - Sprzedana....

Ludzie myślą czasem, jak zabić czas, a to czas ich zabija...

Myślisz nad LPG? Zajrzyj http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=14956

 
 
 
TomeQ


Dołączył: 29 Sie 2006
Posty: 137
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20 Wrzesień 2006, 09:03   

chodzi o podświetlenie ? bo na przycisku brak diody,przynajmniej u mnie.pozdrawiam
_________________
:mb: C220 CDI Esprit Champion
 
 
sewan 
Oderint dum metuant

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 10 Lip 2006
Posty: 900
Skąd: W-wa
Wysłany: 20 Wrzesień 2006, 10:51   

Pewnie macie poprzepalane żarówki, bo ja u siebie nie zanotowałem takiego problemu.
_________________
Myślę, więc jeżdżę :mb:
 
 
topol 
Moderator
wiochmen


Pomógł: 40 razy
Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 4027
Skąd: dalej od Warszawy
Wysłany: 21 Wrzesień 2006, 09:11   

sewan napisał/a:
Pewnie macie poprzepalane żarówki, bo ja u siebie nie zanotowałem takiego problemu.


Może i tak, a jak tam się dostać?
_________________
topol
Jeep Grand Cherokee Limited '04 - Wojtek
MB 420 SEC '87 - Greta - w trakcie restauracji...
MB A150 BlueEFFICIENCY '09 - Helga
MB C180 T '98 + LPG AKME - Hilda - Sprzedana....

Ludzie myślą czasem, jak zabić czas, a to czas ich zabija...

Myślisz nad LPG? Zajrzyj http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=14956

 
 
 
sewan 
Oderint dum metuant

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 10 Lip 2006
Posty: 900
Skąd: W-wa
Wysłany: 21 Wrzesień 2006, 09:59   

Trzeba zdjąć cały panel.

O ile dobrze pamiętam, to prosta sprawa: dwie śrubki od dołu, dwie śrubki schowane pod pokrętłami...
Potem uwolnić z zatrzasków zespół włączników i już....

Zastrzegam się, że nigdy tego nie robiłem, ale kiedyś widziałem gdzieś szczegółową instrukcję ze zdjęciami, jak szukałem sposobu na przepaloną żarówkę pokrętła nawiewu.....
_________________
Myślę, więc jeżdżę :mb:
 
 
lojek 
mesio

Pomógł: 12 razy
Dołączył: 11 Sie 2006
Posty: 607
Skąd: Szczecin
Wysłany: 21 Wrzesień 2006, 10:30   

nie trzeba ściągać całego panelu ja u siebie zdjełem pokrętł i tam pod nimi są dwie żaróweczki po jednej na każde pokrętło wymienisz je i po sprawie ale trzeba mieć sprawne paluszki lub posługiwać się dobrze małymi szczypcami zresztą na forum już o tym pisali :mb:
_________________
W 202 z 1995- sprzedany
W 203 C200 K z 2002r - sprzedany
W 202 z 1993 2,2 benzyna w automacie
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi ... naprawdę ...aż ciężko czasami ich wyprzedzić.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,113 sekundy. Zapytań do SQL: 9