Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Pioterek
12 Styczeń 2012, 01:09
Tylny most
Autor Wiadomość
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 23 Luty 2009, 15:01   

jjankiello napisał/a:
Daniel napisał/a:
Ciekawa koncepcja naprawcza....

Ale prawdziwa - podkładkami ustala się właśnie luz międzyzębny w dyferencjale...


Tak to prawda - tylko przeważnie po takiej operacji dyferencjał zaczyna wyć... Jak wałek atakujący i koło wieńcowe jest "wytłuczone" to już im nic nie pomoże.
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
tamaszek 
tamaszek

Dołączył: 18 Maj 2007
Posty: 2
Skąd: Bieszczady
Wysłany: 23 Kwiecień 2009, 12:16   PROBLEM Z MOSTEM

witam
wiem, że temat był wałkowany na forum już kilka razy, zalecałem się do wskazówek użytkowników, ale mój problem trwa nadal i może ktoś mógłby coś jeszcze poradzić.

jestem użytkownikiem c180 z 95 roku z przebiegiem 136 tyś. nie dalej jak miesiąc temu rozpoczeło się dziwne buczenie z tyłu samochoodu, co teraz jest wyraźnym metalicznym dźwiękiem niezależnie od tego czy jadę na biegu czy na luzie. w moście jest olej i nie ma w nim opiłków metalu. nie mam też ciężkiej nogi. mechanik wpierw wymienił podpore wału po, czym stwierdził, że to jednak nie to. drugim podejściej było łożysko koła, które okazało się dobre. ostatecznie doszedł do wniosku, że mam do wymiany tylni most, może to być tylko łożysko wałka atakującego, ale to się nie opłaca i lepiej wymienić cały most.

moje pytanie, czy jest jakiś sposób na zdiagnozowanie czy rzeczywiście potrzebna jest wymiana całego mostu. jeśli tak jak szukać dobrego mostu?? czy musi on być dobrany rocznikowo?? czy może pochodzić z diesla?? i czy powienien wiedzieć coś jeszcze na ten temat :/

help
Ostatnio zmieniony przez G. 23 Kwiecień 2009, 12:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Marcin Pop. 
C180 automat


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Lip 2006
Posty: 1273
Skąd: Centrum
Wysłany: 23 Kwiecień 2009, 12:40   

tamaszek napisał/a:
jestem użytkownikiem c180 z 95 roku z przebiegiem 136 tyś


Jeżeli to wina mostu - to z takim przebiegiem raczej NIEMOŻLIWE. Mosty nie wyją, przy takim przebiegu w mercedesie, nawet jak od nowości nie był wymieniany olej. :idea: (sprawdź wiarygodność przebiegu)

Przyczyn Twojego problemu może być kilka:
- nieodpowiedni olej do mostu,
- luzy w innych mechanizmach (łożyska),
- opony,
- hamulce,
- zużycie samego mostu (czarny scenariusz i kosztowny),


Czy napewno te odgłosy dochodząz tyłu auta :?:
Zmień swojego mechanika. Jeżeli źle diagnozuje Twoje auto mając go u siebie na warsztacie - i każeci wymieniać elementy na "chybił-trafił" - to jego kompetencje mają wiele do życzenia.
_________________
C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337
 
 
Dzi0bak 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Lip 2008
Posty: 96
Skąd: Tychy
Wysłany: 24 Kwiecień 2009, 18:19   

tamaszek, po pierwsze jak napisał Marcin Pop., zmień mechanika, wybuliłeś kasę a problem trwa nadal. Poza tym zazwyczaj mosty "gwizdają" a rzadziej "buczą", więc postaraj sie upewnić czy to most. Wybulisz grubszą kasę, wstawisz "nowy" używany most, dalej będzie wyć i co? Poza tym jeśli jesteś pewny przebiegu, to sytuacja jest bardzo dziwna, bo nie spotkałem się z nikim, komu po nie całych 140 tyś w mercedesie nawal most.
A sprawdzałeś od spodu czy jest suchy, nie cieknie Ci, nie kapie?
_________________
Przemek. Mercedes W202 1.8 Sequent LPG 1995r Elegance. WDB2020181A299867.
 
 
Jareklbn 

Dołączył: 20 Lis 2008
Posty: 172
Skąd: Lublin
Wysłany: 24 Kwiecień 2009, 19:13   

łożysko na walku ataku moja podpowiedz
_________________
2.2cdi Elegance Selection TIPTRONIC:)
WDB2021331A814487
Gość Szerokości i Przyczepności, oceń Moja Gwiazdkę:)
 
 
 
tomeko89 

Dołączył: 09 Kwi 2006
Posty: 11
Skąd: olsztyn
Wysłany: 22 Maj 2009, 12:03   

[quote="tamaszek"]może to być tylko łożysko wałka atakującego, ale to się nie opłaca i lepiej wymienić cały most.

Wczoraj wymieniłem łozyska wałka atakującego koszt 97 zł łożyska (timken),33 uszczelniacz 17zł nakrętka plus 400 za robotę,nadmienię że nie było objawów wycia mostu ,po prostu przy wymianie flanszy stwierdziliśmy duże zużycie łożyska (tzw.raka),

Kiedyś walczyłem z podobnym dżwiękiem z okolic most tylne koło a okazało się że to łożysko przedniego koła tak buczało i buda pięknie przenosiła ten dżwięk.Poproś kumpla zdejmij tylną kanapę i i pojeżdzij po długich łukach delikatnie bujając autem jeśli to łożyska to na pewno się objawi które przy obciążeniu. 8)
_________________
W 202 220D 95
 
 
Vernier 

Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 161
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26 Maj 2009, 00:18   

Hmm.... Metaliczny stuk, zakładając że dyfer jest zużyty, powoduje luz na zębach w planetarkach. Spróbuj na kanale sprawdzić najpierw czy masz luz na półosiach. A drugi test... Masz manulala, ja to wypraktykowałem na ASB, może też się sprawdzi. Najpierw hamuje przód, potem łapie tył. Jeśli hamowałem delikatnie, był metaliczny stuk. A przy mocnym wciśnięciu hamulca, kiedy klocki trzymały sztywno tarcze i nie było niepotrzbnego luzu na półosiach i dyfrze, stuku nie było. W sumie wszystko to na przykładzie 190...... Dodam jeszcze, że mam tam czujnik od ABS-u. Przy tym "stuku" czułem wyraźne wibracje na pedale hamulca, jakbym przejeżdżał po tarce przed światłami. Pokombinuj..... naprawianie dyfra to raczej mało skuteczna i droga impreza...
_________________
W201 2.0 E + Gaz '90 AUTOMAT
W202 220 CDI '00 CLASSIC SELECTION
W203 220 CDI '05 AVANTGARDE
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 30 Maj 2009, 10:58   

Witam,

Chciałbym zostać przy tematyce tylnego mostu. Mam pytanie. Miał ktoś doczynienia z wymianą mocowania dyferencjału? Szukam w EPC i nie moge znaleźć; cennik Intercars też milczy. Chodzi mi o tylne dwie gumowe tuleje, które przechodza przez tylny wózek (czerwone kółko; dwie dziury). Potrzebuje oryginalnego numeru tych części.


(zrzut pochodzi z Rear Axle)

Jak widać, jedno mocowanie dyfru (repair kit - numer 20) jest zaznaczony, który też zapewne wymienię. Brakuje mi tylko tych dwóch tulej z tyłu :) Pomocy :(

;)

Pozdrawiam.
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
Borat

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Maj 2008
Posty: 166
Skąd: Berlin/Zgierz
Wysłany: 30 Maj 2009, 11:31   

a numery 8,28,27 i 23 to nie jest mocowanie dyfra?
_________________
W202 200CDI 10.1998
 
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 30 Maj 2009, 12:42   

Borat, o faktycznie. :mrgreen: Teraz muszę tego w IC poszukać :)

Dzieki Borat! 8)
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
madzara31 

Pomógł: 95 razy
Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 3312
Skąd: Centrum Wszechświata
Wysłany: 19 Czerwiec 2009, 11:03   

Witam.Potrzebna jest mi norma oleju do "mostu" z ASD.Za pomoc wielkie dzięki.Miłego dnia.
Pojazd to "kupeta"320 z 94 roku.
 
 
misiekmis4 

Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 114
Skąd: częstochowa
Wysłany: 20 Czerwiec 2009, 12:39   

witam! co do zuzycia mostu przy przebiegu ok 140 tys to mozliwe, jesli objawia sie buczeniem, wyciem.
_________________
C180 Esprit automat 98'
WDB2020181A617619
 
 
Mayhem190d 
WDB2011221A371711

Dołączył: 09 Sty 2009
Posty: 64
Skąd: Jarocin-Koźmin Wlkp
Wysłany: 20 Czerwiec 2009, 21:37   

W moim 201 2.0d buczenie występowało jak miałem rozwalony tłumik drgań wału napędowego. Mostu nie słychać a mam ponad 500tys. km na liczniku.
 
 
RYCHOSND 
WDB2021941f966610

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 166
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14 Sierpień 2009, 10:54   

jakiś czas temu znajomy kupił nowego Okulara to było w 95/96r. i po 90 000 zaczął wyć most zapłacił za naprawę 9000 i jak ręką odjął.
niestety szarpanie się z serwisem i przepychanki kto powinien ponieść koszty naprawy.

Wiec jest możliwe ze przy małym przebiegu dyfer defekt
_________________
Rusty Garage
mechanika samochodowa i motocyklowa
ul Parowcowa 18/22 Warszawa tel 883-599-555
 
 
laguna

Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 2
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 5 Wrzesień 2009, 21:23   

może nie w temacie ale mój kolega kóry ma 124 miał takie same objawy , kupił zestaw naprawczy w tym sklepie
i po wymianie ma spokójsklep-merc.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,32 sekundy. Zapytań do SQL: 11