Przesunięty przez: Łukasz 14 Styczeń 2012, 19:48 |
Górna odma |
Autor |
Wiadomość |
seba4466
Dołączył: 22 Lut 2011 Posty: 16 Skąd: ostrowiec
|
Wysłany: 24 Luty 2011, 10:21
|
|
|
A moze orietujesz się jak się tego pozbyć i jakie koszty naprawy? |
_________________ C220 Classic97 WDB2021211A515216 |
|
|
|
|
Smush
Dołączył: 02 Kwi 2010 Posty: 88 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 24 Luty 2011, 12:02
|
|
|
głowica w górę i uszczelniacze ? Też mi olej leje się do, dolotu przez odmę i tak mi mówiono. |
_________________ C180 Esprit ATP tour\96 WDB2020181F442496 |
|
|
|
|
seba4466
Dołączył: 22 Lut 2011 Posty: 16 Skąd: ostrowiec
|
Wysłany: 28 Luty 2011, 09:25
|
|
|
Witaj Smush czy coś dalej robiłeś z tą odmą uszczelniacze itd. |
_________________ C220 Classic97 WDB2021211A515216 |
|
|
|
|
Smush
Dołączył: 02 Kwi 2010 Posty: 88 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 28 Luty 2011, 14:07
|
|
|
Nie, jeżdżę i czekam aż mi uszczelka pod głowicą puści, jak się to prędko nie stanie, to może to zrobię prędzej. |
_________________ C180 Esprit ATP tour\96 WDB2020181F442496 |
|
|
|
|
Pioterek
Pomógł: 305 razy Dołączył: 21 Paź 2007 Posty: 2857 Skąd: Giżycko
|
Wysłany: 28 Luty 2011, 14:17
|
|
|
Smush napisał/a: | głowica w górę i uszczelniacze ? Też mi olej leje się do, dolotu przez odmę i tak mi mówiono. |
Masz na myśli uszczelniacze zaworów?
To napisz coś więcej: chętnie poczytam jak wymiana uszczelniaczy na zaworach pomaga na przedmuchy w silniku |
_________________ Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w częściach
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250 Turbodiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex |
|
|
|
|
Smush
Dołączył: 02 Kwi 2010 Posty: 88 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 4 Marzec 2011, 15:17
|
|
|
To co wg. Ciebie Pioterek, jest powodem powstawania nadciśnienia pod pokrywą? |
_________________ C180 Esprit ATP tour\96 WDB2020181F442496 |
|
|
|
|
Pioterek
Pomógł: 305 razy Dołączył: 21 Paź 2007 Posty: 2857 Skąd: Giżycko
|
Wysłany: 4 Marzec 2011, 15:37
|
|
|
Cytat: | To co wg. Ciebie Pioterek, jest powodem powstawania nadciśnienia pod pokrywą? |
To co w każdym silniku: przedmuchy z komór spalania cylindrów do skrzyni korbowej.
A jak uważasz inaczej, to:
Po pierwsze primo: uszczelniacze na zaworach są po to aby silnik przez prowadnice zaworów nie pił oleju i nie zatrzymują żadnych przedmuchów.
Po drugie primo: jeśli nie zgadzasz się z pkt 1 to wyobraź sobie jaki jest luz między prowadnicą zaworu i zaworem. A teraz wyobraź sobie jaki musiałby on być, aby ciśnienie wybrało tą drogę, a nie po prostu kanał kolektora.
Pozdrawiam |
_________________ Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w częściach
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250 Turbodiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex |
|
|
|
|
Smush
Dołączył: 02 Kwi 2010 Posty: 88 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 4 Marzec 2011, 17:33
|
|
|
czyli ozncza to, że pierscienie są już marne? |
_________________ C180 Esprit ATP tour\96 WDB2020181F442496 |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 4 Marzec 2011, 20:23
|
|
|
Pioterek napisał/a: | To co w każdym silniku: przedmuchy z komór spalania cylindrów do skrzyni korbowej. |
W górę też są, a jak zaworki już podłechtane, to całkiem niezłe
Smush napisał/a: | czyli ozncza to, że pierscienie są już marne? |
Sprawdź ciśnienie w cylindrach i się okaże. |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
Pioterek
Pomógł: 305 razy Dołączył: 21 Paź 2007 Posty: 2857 Skąd: Giżycko
|
Wysłany: 4 Marzec 2011, 20:53
|
|
|
Smush napisał/a: | czyli ozncza to, że pierscienie są już marne? |
Tak jak napisał Jary: sprawdź ciśnienie i będziesz wiedział coś więcej.
A w praktyce, może nic złego się nie dzieje, bo akurat o Twoim silniku nic nie wiemy. Może pierścienie nie są marne, a zapieczone, może wszystko jest w granicach normy. Wszystko zależy od tego jak auto użytkujesz, jak wcześniej było użytkowane, jak pracuje, ile oleju bierze itp.
Jary napisał/a: | W górę też są, a jak zaworki już podłechtane, to całkiem niezłe
|
Bez przesady IMO do pominięcia. No, a jeśli nawet są, to wymiana uszczelniaczy pomoże na wywalone prowadnice jak umarłemu kadzidło
Ogólnie nawet pełny remont góry przy zajechanym dole nic nie pomoże. |
_________________ Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w częściach
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250 Turbodiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 5 Marzec 2011, 19:00
|
|
|
Pioterek napisał/a: | No, a jeśli nawet są, to wymiana uszczelniaczy pomoże |
Ja nie pisałem, że uszczelniacze utrzymują ciśnienie w cylindrach, natomiast ich nieumiejętna wymiana (szczególnie w dieslu), tak |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
|