Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Pioterek
12 Styczeń 2012, 01:35
Automat szarpie - TEMAT ZBIORCZY :: olej, filtr, wymiana,itp
Autor Wiadomość
polofix 
polofix

Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 2475
Skąd: Turek/Dobra
Wysłany: 13 Luty 2015, 21:46   

wiskontii napisał/a:
oliva napisał/a:
Chłodnica wody/płynu/ zintegrowana z chłodnicą oleju ASB. Najczęstsza przyczyna, a nie wiem czy jedyna możliwa.


Innego dostępu woda (płyn) niema do skrzyni i ta teza kolegi jest jak najbardziej trafna

Jest jeszcze możliwość że uszczelka pod głowicą puszcza, ale to w Mercedesie rzadko się zdarza żeby olej do płynu poszedł.
 
 
 
oliva 


Pomógł: 122 razy
Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 1074
Skąd: Siedlce
Wysłany: 13 Luty 2015, 21:55   

polofix, ale tu chodzi jak się domyślam o wodę w oleju w skrzyni biegów, a silnik nie ma takiego połączenia ze skrzynią żeby woda poszła do skrzyni. Temat o ASB więc stąd mój domysł :D
_________________
Był Mercedes C200 T CDI '98 AUTOMAT
 
 
Javoreczek 
a teraz dizel


Pomógł: 144 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2790
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14 Luty 2015, 11:54   

Kolega AS PIK ma zdaje się skrzynię ręczną tak w ogóle...

A woda w oleju silnikowym się może kondensować, jak często jeździ na niedogrzanym silniku. Obecnośc łańcucha tuż pod korkiem może skutecznie zmywać typowe "masło" które się zwykle w innych samochodach tworzy pod korkiem w takich warunkach.
_________________
W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166

W202 C180 Esprit '93
 
 
 
AS PIK 


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Lut 2014
Posty: 136
Skąd: Rybnik
Wysłany: 15 Luty 2015, 11:34   

Tak, mam manualaJavoreczek, interesuje mnie skąd ta woda mogła się tam dostać. Wystarczy niewiele w sumie.
_________________
Sport&Skóra C200

C200 Sport&Skóra
WDB2020201F108022
 
 
Javoreczek 
a teraz dizel


Pomógł: 144 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2790
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15 Luty 2015, 18:07   

Skrapla się z pary wodnej, która jako jeden z produktów spalania przedostaje się do skrzyni korbowej. Jeśli mało jeździsz i olej nie ma szans się porządnie zagrzać (nagrzewa się znacznie wolniej niż płyn chłodzący) to ta woda nie odparowuje i gromadzi się w oleju. Jako, że się z nim nie miesza tworzy emulsję, która zwykle odkłada się m. in. pod korkiem wlewu oleju w postaci charakterystycznego masła. Jednak w Mercedesach tuż pod korkiem jest łańcuch, który rozbryzgując olej to masło zmywa. Jak sie tego sporo w oleju znajdzie, to zmętnieje.
No chyba, że uszczelka pod głowicą, wtedy może się zdarzyć tak, że do oleju trafi płyn chłodzący, a dalej to już jak wyżej.
_________________
W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166

W202 C180 Esprit '93
 
 
 
Pioterek 

Pomógł: 305 razy
Dołączył: 21 Paź 2007
Posty: 2857
Skąd: Giżycko
Wysłany: 15 Luty 2015, 18:14   

AS PIK napisał/a:
Tak, mam manuala

No to żeś sobie temat wybrał o automacie, żeby pogadać o oleju w silniku?
_________________
Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w częściach
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250 Turbodiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex
 
 
 
Arch 

Dołączył: 06 Paź 2012
Posty: 26
Skąd: Oberschlesien
Wysłany: 27 Luty 2015, 10:13   

Proszę o poradę jaki olej dobrać do skrzyni 722422 03 732319 i w jakiej ilości + czy do tego są wewnątrz jakieś filtry do wymiany?

Jeżeli znajduje się na forum instrukcja wymiany oleju, będę wdzięczny za link

8)
_________________
W202 C200 722422 744/001A 02.95

Ex - W124 300D, W124 200E, S124 E200, W208 CLK 200 Kompressor
 
 
wiskontii 


Pomógł: 602 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 6369
Skąd: Gdynia
Wysłany: 27 Luty 2015, 10:41   

Arch, Proszę
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=11673
Oczywiście filtr i uszczelka do wymiany
_________________
Elegance 94 benzyna automat C180
WDB2020181A225570 SPRZEDANY
W202 2.2 D 96r automat
WDB2021211A384252 Sprzedany
W202 2,2D 96r. automat 5stpopniowy kombi CLASSIC
WDB2021821F518660
 
 
Javoreczek 
a teraz dizel


Pomógł: 144 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2790
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27 Luty 2015, 10:42   

Arch, przeczytałeś chociaż ten wątek od początku?
5,5 l oleju typu Dextron II spełniającego normę MB236.6 + filtr + uszczelka miski
_________________
W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166

W202 C180 Esprit '93
 
 
 
Arch 

Dołączył: 06 Paź 2012
Posty: 26
Skąd: Oberschlesien
Wysłany: 9 Marzec 2015, 21:26   

olej wymieniony, a że moderatorzy nadgorliwie blokują i usuwaja mi tematy z prośbą o pomoc pytanie zadam tu, może przetrwa:

jeżeli było, a pewnie było - bardzo proszę o wskazanie konkretnego tematu, gdzie mogę znaleźć odpowiedź lub po prostu o podpowiedź:

po wyminie oleju szarpanie nadal występuje, są to szarpnięcia jak przy "strzelaniu" ze sprzęgła w manualu, występują: przy mało wciśniętym gazie (1/4 - 1/2) przy jeździe na wprost (D), przy puszczeniu gazu podczas dojeżdżania (skrzynia redukuje). Nie występuja przy mocnym wciśnięciu gazu (3/4 - 4/4), na wysokich obrotach rzędu 5-6 tys. biegi zmieniane są płynnie.
Same szarpnięcia są dość głośne (czuć wstrząs całą budą) i słychać przy tym głuchy stuk.

Co to może być? Wał, most, jakiś czujnk na skrzyni? Gumy na wale nie mają luzu przy śrubach, natomiast wałem mogę obrócić obracając nim ręką o jakieś niecałe 0,5 cm.
_________________
W202 C200 722422 744/001A 02.95

Ex - W124 300D, W124 200E, S124 E200, W208 CLK 200 Kompressor
 
 
Muciek 


Pomógł: 110 razy
Dołączył: 01 Paź 2011
Posty: 2850
Skąd: Gdynia
Wysłany: 9 Marzec 2015, 21:27   

Miałem takie coś w S124 i winą obarczono łącznik elastyczny wału, czyli właśnie ta guma okrągła, miałem niemalże identyczne objawy. A wszystko jest opisane prawdopodobnie w tym temacie, całkiem spora lektura :P
_________________
12'-14' | S124 3.0TDT 92'
14'-15' | S202 C220CDI 98'
15'-19' | CLK 200 W208 97'
19'-21' | CLK 270CDI W209 04'
 
 
Arch 

Dołączył: 06 Paź 2012
Posty: 26
Skąd: Oberschlesien
Wysłany: 9 Marzec 2015, 21:32   

@Muciek: dzięki, wezmę się zatem do lektury, jednak jeżeli komuś zachce się podpowiedzieć czy to dobry trop, będę wdzięczny 8)
_________________
W202 C200 722422 744/001A 02.95

Ex - W124 300D, W124 200E, S124 E200, W208 CLK 200 Kompressor
 
 
barto125 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Wrz 2014
Posty: 397
Skąd: Żnin
Wysłany: 9 Marzec 2015, 23:21   

Objawy:
Na zimnym wszystko ok, długo przełącza biegi
Jak się rozgrzeje, delikatne szarpnięcie przy przełączeniu z P na D/R z nogą na hamulcu.
Przy kickdownie, redukuje od razu do dwójki, przez co jest chwilowe zamulenie, bo wypada na 7k obrotów i zaraz przerzuca na trójkę.

To normalne, czy czymś się martwić?
_________________
Był - W202 C280 http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=21600
Jest - Saab 9-3 http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=25868
 
 
Michael 

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 30 Cze 2014
Posty: 572
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 9 Marzec 2015, 23:25   

barto125, ja bym się nie przejmował, u mnie jest podobnie z tym że na zimnym mocniej szarpie. Mam skrzynie 4 biegową więc zawsze zredukuje do 2
_________________
W202 by Michael
W210 by Michael
 
 
barto125 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Wrz 2014
Posty: 397
Skąd: Żnin
Wysłany: 10 Marzec 2015, 00:14   

Właśnie to mnie wkurza, bo zamiast jechać do przodu, to jest kilka sekund zamuły.
_________________
Był - W202 C280 http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=21600
Jest - Saab 9-3 http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=25868
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,329 sekundy. Zapytań do SQL: 6