Przesunięty przez: Pioterek 12 Styczeń 2012, 01:35 |
Automat szarpie - TEMAT ZBIORCZY :: olej, filtr, wymiana,itp |
Autor |
Wiadomość |
polofix
polofix
Pomógł: 57 razy Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 2475 Skąd: Turek/Dobra
|
Wysłany: 13 Luty 2015, 21:46
|
|
|
wiskontii napisał/a: | oliva napisał/a: | Chłodnica wody/płynu/ zintegrowana z chłodnicą oleju ASB. Najczęstsza przyczyna, a nie wiem czy jedyna możliwa. |
Innego dostępu woda (płyn) niema do skrzyni i ta teza kolegi jest jak najbardziej trafna |
Jest jeszcze możliwość że uszczelka pod głowicą puszcza, ale to w Mercedesie rzadko się zdarza żeby olej do płynu poszedł. |
|
|
|
|
oliva
Pomógł: 122 razy Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 1074 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 13 Luty 2015, 21:55
|
|
|
polofix, ale tu chodzi jak się domyślam o wodę w oleju w skrzyni biegów, a silnik nie ma takiego połączenia ze skrzynią żeby woda poszła do skrzyni. Temat o ASB więc stąd mój domysł |
_________________ Był Mercedes C200 T CDI '98 AUTOMAT |
|
|
|
|
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14 Luty 2015, 11:54
|
|
|
Kolega AS PIK ma zdaje się skrzynię ręczną tak w ogóle...
A woda w oleju silnikowym się może kondensować, jak często jeździ na niedogrzanym silniku. Obecnośc łańcucha tuż pod korkiem może skutecznie zmywać typowe "masło" które się zwykle w innych samochodach tworzy pod korkiem w takich warunkach. |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
AS PIK
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Lut 2014 Posty: 136 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 15 Luty 2015, 11:34
|
|
|
Tak, mam manualaJavoreczek, interesuje mnie skąd ta woda mogła się tam dostać. Wystarczy niewiele w sumie. |
_________________ Sport&Skóra C200
C200 Sport&Skóra
WDB2020201F108022 |
|
|
|
|
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15 Luty 2015, 18:07
|
|
|
Skrapla się z pary wodnej, która jako jeden z produktów spalania przedostaje się do skrzyni korbowej. Jeśli mało jeździsz i olej nie ma szans się porządnie zagrzać (nagrzewa się znacznie wolniej niż płyn chłodzący) to ta woda nie odparowuje i gromadzi się w oleju. Jako, że się z nim nie miesza tworzy emulsję, która zwykle odkłada się m. in. pod korkiem wlewu oleju w postaci charakterystycznego masła. Jednak w Mercedesach tuż pod korkiem jest łańcuch, który rozbryzgując olej to masło zmywa. Jak sie tego sporo w oleju znajdzie, to zmętnieje.
No chyba, że uszczelka pod głowicą, wtedy może się zdarzyć tak, że do oleju trafi płyn chłodzący, a dalej to już jak wyżej. |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
Pioterek
Pomógł: 305 razy Dołączył: 21 Paź 2007 Posty: 2857 Skąd: Giżycko
|
Wysłany: 15 Luty 2015, 18:14
|
|
|
AS PIK napisał/a: | Tak, mam manuala |
No to żeś sobie temat wybrał o automacie, żeby pogadać o oleju w silniku? |
_________________ Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w częściach
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250 Turbodiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex |
|
|
|
|
Arch
Dołączył: 06 Paź 2012 Posty: 26 Skąd: Oberschlesien
|
Wysłany: 27 Luty 2015, 10:13
|
|
|
Proszę o poradę jaki olej dobrać do skrzyni 722422 03 732319 i w jakiej ilości + czy do tego są wewnątrz jakieś filtry do wymiany?
Jeżeli znajduje się na forum instrukcja wymiany oleju, będę wdzięczny za link
|
_________________ W202 C200 722422 744/001A 02.95
Ex - W124 300D, W124 200E, S124 E200, W208 CLK 200 Kompressor |
|
|
|
|
wiskontii
Pomógł: 602 razy Dołączył: 02 Lis 2010 Posty: 6369 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 27 Luty 2015, 10:41
|
|
|
Arch, Proszę
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=11673
Oczywiście filtr i uszczelka do wymiany |
_________________ Elegance 94 benzyna automat C180
WDB2020181A225570 SPRZEDANY
W202 2.2 D 96r automat
WDB2021211A384252 Sprzedany
W202 2,2D 96r. automat 5stpopniowy kombi CLASSIC
WDB2021821F518660 |
|
|
|
|
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27 Luty 2015, 10:42
|
|
|
Arch, przeczytałeś chociaż ten wątek od początku?
5,5 l oleju typu Dextron II spełniającego normę MB236.6 + filtr + uszczelka miski |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
Arch
Dołączył: 06 Paź 2012 Posty: 26 Skąd: Oberschlesien
|
Wysłany: 9 Marzec 2015, 21:26
|
|
|
olej wymieniony, a że moderatorzy nadgorliwie blokują i usuwaja mi tematy z prośbą o pomoc pytanie zadam tu, może przetrwa:
jeżeli było, a pewnie było - bardzo proszę o wskazanie konkretnego tematu, gdzie mogę znaleźć odpowiedź lub po prostu o podpowiedź:
po wyminie oleju szarpanie nadal występuje, są to szarpnięcia jak przy "strzelaniu" ze sprzęgła w manualu, występują: przy mało wciśniętym gazie (1/4 - 1/2) przy jeździe na wprost (D), przy puszczeniu gazu podczas dojeżdżania (skrzynia redukuje). Nie występuja przy mocnym wciśnięciu gazu (3/4 - 4/4), na wysokich obrotach rzędu 5-6 tys. biegi zmieniane są płynnie.
Same szarpnięcia są dość głośne (czuć wstrząs całą budą) i słychać przy tym głuchy stuk.
Co to może być? Wał, most, jakiś czujnk na skrzyni? Gumy na wale nie mają luzu przy śrubach, natomiast wałem mogę obrócić obracając nim ręką o jakieś niecałe 0,5 cm. |
_________________ W202 C200 722422 744/001A 02.95
Ex - W124 300D, W124 200E, S124 E200, W208 CLK 200 Kompressor |
|
|
|
|
Muciek
Pomógł: 110 razy Dołączył: 01 Paź 2011 Posty: 2850 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 9 Marzec 2015, 21:27
|
|
|
Miałem takie coś w S124 i winą obarczono łącznik elastyczny wału, czyli właśnie ta guma okrągła, miałem niemalże identyczne objawy. A wszystko jest opisane prawdopodobnie w tym temacie, całkiem spora lektura |
_________________ 12'-14' | S124 3.0TDT 92'
14'-15' | S202 C220CDI 98'
15'-19' | CLK 200 W208 97'
19'-21' | CLK 270CDI W209 04' |
|
|
|
|
Arch
Dołączył: 06 Paź 2012 Posty: 26 Skąd: Oberschlesien
|
Wysłany: 9 Marzec 2015, 21:32
|
|
|
@Muciek: dzięki, wezmę się zatem do lektury, jednak jeżeli komuś zachce się podpowiedzieć czy to dobry trop, będę wdzięczny |
_________________ W202 C200 722422 744/001A 02.95
Ex - W124 300D, W124 200E, S124 E200, W208 CLK 200 Kompressor |
|
|
|
|
barto125
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Wrz 2014 Posty: 397 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 9 Marzec 2015, 23:21
|
|
|
Objawy:
Na zimnym wszystko ok, długo przełącza biegi
Jak się rozgrzeje, delikatne szarpnięcie przy przełączeniu z P na D/R z nogą na hamulcu.
Przy kickdownie, redukuje od razu do dwójki, przez co jest chwilowe zamulenie, bo wypada na 7k obrotów i zaraz przerzuca na trójkę.
To normalne, czy czymś się martwić? |
_________________ Był - W202 C280 http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=21600
Jest - Saab 9-3 http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=25868 |
|
|
|
|
Michael
Pomógł: 15 razy Dołączył: 30 Cze 2014 Posty: 572 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 9 Marzec 2015, 23:25
|
|
|
barto125, ja bym się nie przejmował, u mnie jest podobnie z tym że na zimnym mocniej szarpie. Mam skrzynie 4 biegową więc zawsze zredukuje do 2 |
_________________ W202 by Michael
W210 by Michael |
|
|
|
|
barto125
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Wrz 2014 Posty: 397 Skąd: Żnin
|
|
|
|
|
|