Przesunięty przez: Łukasz 14 Styczeń 2012, 19:43 |
Pasek klinowy |
Autor |
Wiadomość |
marcin.mmz
((======))
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 148 Skąd: mińsk mazowiecki
|
Wysłany: 15 Listopad 2009, 09:45
|
|
|
Witam, potrzebuje szybką odpowiedz, czy ten napinacz :
http://moto.allegro.pl/it..._klinowego.html
pasuje do mojego auta?
WDB2021281F399060 Na aukcji napisane że to do silnika 2.5D a ja mam silnik 2.5TD ale wizualnie wygląda to tak samo jak u mnie.
Definitywnie mam to rozwalone bo jak przytrzymam ten amortyzatorek to ustaje hałas, jak puszcze to nieda się tego silnika słuchać. |
_________________ __C-klasa W202 1996r 2.5TD__
WDB2021281F399060
SUPB01CEHTW816951 - auto żonki |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 15 Listopad 2009, 10:02
|
|
|
Zamiast kupować za 150zł uzywany amorek z napinaczem, który kto wie w jakim jest stanie, pokuś się za 130zł na nowy amortyzator napinacza. Numer w IC np. FE08779 lub EVR55136 (polecam ten pierwszy). |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
marcin.mmz
((======))
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 148 Skąd: mińsk mazowiecki
|
Wysłany: 15 Listopad 2009, 10:17
|
|
|
W sumie też racja ale nie wiadomo w jakim stanie jest napinacz, wymienie sam amortyzatorek a potem będe musiał kupić napinacz to już koszta wzrosną. orientujesz się może ile kosztuje nowy napinacz? |
_________________ __C-klasa W202 1996r 2.5TD__
WDB2021281F399060
SUPB01CEHTW816951 - auto żonki |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 15 Listopad 2009, 17:37
|
|
|
marcin.mmz, no to się zdecyduj co masz uszkodzone czy napinacz czy amortyzator. Napinacz zawsze będzie się trząść i po to jest właśnie amortyzatorek, któremu prędzej tuleje padają niż on sam
Febi 350zł napinacz + śruba, podkładki + 100zł rolka też FEBI.
Rób jak chcesz, ale zawsze mi się wydawało, że padający napinacz ma inne symptomy. |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
marcin.mmz
((======))
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 148 Skąd: mińsk mazowiecki
|
Wysłany: 16 Listopad 2009, 09:22
|
|
|
w czwartek będe wymieniał ten amortyzator i zobaczymy co będzie dalej. dzieki za odpowiedź. |
_________________ __C-klasa W202 1996r 2.5TD__
WDB2021281F399060
SUPB01CEHTW816951 - auto żonki |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 22 Luty 2010, 09:25 Pasek wielorowkowy
|
|
|
Hej wczoraj wymieniałem pompe wody i nie wiem czy dobrze założyłem pasek wielorowkowy, silnik śmiga ale nie daje mi to spokoju czy może ktoś podesłać fotkę albo jakiś schemat jak należy założyć pasek na poszczególne elementy. Z góry dzięki za pomoc. Precyzuje silnik 1800 benzyna 122 km bez klimatyzacji. Pozdrawiam. |
Ostatnio zmieniony przez Gość 22 Luty 2010, 09:31, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
Wysłany: 22 Luty 2010, 09:29
|
|
|
W dziale DOWNLOAD masz skan książki "Sam naprawiam". Na s. 53 znajdziesz odpowiedni rysunek. |
|
|
|
|
damian_2002
Dołączył: 22 Paź 2009 Posty: 46 Skąd: pszczółki
|
Wysłany: 14 Maj 2010, 00:10
|
|
|
witam troszkę dłgo t nikt nie pisał ale mam pytanko otóż czy wymienia się sam napinacz? jak rozpoznać, że trzeba go wymienić. ja myślałem że zużywa się rolka napinacza ewentualnie amortyzatorek, a sam napinacz to kawałek metalu i co tam może być nie tak. Pytam, bo coś zaczęło mi bardzo głośno piszczeć pod maską i podejżewam rolkę napinacza bo nie ma kapsla i środek jakiś tak troszkę podrdzewiały. Dzisiaj popsikałem troszkę wd40 ale nic nie pomogło dopiero po kilku godzinach stania auta jak odpaliłem to jż nie piszczało. wiem, że to tylko doraźne rozwiązanie i chcę tą rolkę wymienić ale co z napinaczem? |
|
|
|
|
koper666
Pomógł: 5 razy Dołączył: 29 Wrz 2009 Posty: 683 Skąd: MIELEC
|
Wysłany: 15 Maj 2010, 12:18
|
|
|
KOledzy na wolnych obrotach ale na jakimś obciążeniu typu klima ,światła strasznie głosno buczy silnik chodzi jak stary traktor dodam ze jak tylko lekko dodam gazu np. na 900obr to hałas ustępuje . Co moze byc przyczyna tego ? |
_________________ Było : Ford MONDEO 2.5 V6 GHIA Brakuje mi brzmienia V6 170KM
BYŁO: Mercedes-Benz C250 Turbo Diesel 98 ELEGANCE 150KM KLIK !!
WDB2021281A618651 |
|
|
|
|
Łukasz
Pomógł: 110 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3803 Skąd: EPWA
|
Wysłany: 15 Maj 2010, 14:21
|
|
|
koper666 napisał/a: | KOledzy na wolnych obrotach ale na jakimś obciążeniu typu klima ,światła strasznie głosno buczy silnik chodzi jak stary traktor dodam ze jak tylko lekko dodam gazu np. na 900obr to hałas ustępuje . Co moze byc przyczyna tego ? |
Tłumik drgań napinacza paska pożegnał się z tulejkami.
Warto sprawdzić też sam napinacz czy nie dostał luzu.
[ Dodano: 15 Maj 2010, 14:22 ]
Na forum jest kilka tematów o tym, w tym fotorelacja z naprawy w dziale "Zrób to sam". |
|
|
|
|
koper666
Pomógł: 5 razy Dołączył: 29 Wrz 2009 Posty: 683 Skąd: MIELEC
|
Wysłany: 15 Maj 2010, 14:49
|
|
|
Łukasz napisał/a: | Tłumik drgań napinacza paska pożegnał się z tulejkami.
Warto sprawdzić też sam napinacz czy nie dostał luzu.
[ Dodano: 15 Maj 2010, 14:22 ]
Na forum jest kilka tematów o tym, w tym fotorelacja z naprawy w dziale "Zrób to sam". |
Dzieki właśnie o tym myślałem
Sprobuje same tulejki wymienić...
[ Dodano: 12 Czerwiec 2010, 21:59 ]
witam wymieniłem pasek na nowy i faktycznie 20 min roboty ale z tym amortyzatorkiem sobie nie poradziłem .... juz lepiej pracuje ale dalej to nie to
Koledzy jak odkrecic napinacz ??? bo męczyłem sie kilkadziesiąt minut i nic ja mam inny napinacz niz ten z Zrob to Sam ja mam taki z sprężyną....Kolo pasowe jest na imbus 17 ale nie wiem jak to odkrecic ??? |
_________________ Było : Ford MONDEO 2.5 V6 GHIA Brakuje mi brzmienia V6 170KM
BYŁO: Mercedes-Benz C250 Turbo Diesel 98 ELEGANCE 150KM KLIK !!
WDB2021281A618651 |
|
|
|
|
notoco
Dołączył: 20 Mar 2010 Posty: 34 Skąd: z wiezienia...
|
Wysłany: 11 Styczeń 2011, 20:00
|
|
|
Troche stary post ale sie podepne bo nie znalazlem powyzej odpowiedzi.
Pasek mi "lata" na wolnych obrotach i w ogole glosny jest straszliwie.
Wymienilem pasek , potem napinacz i pompe wodna ...
A pasek dalej lata. Tylko na niskich obrotach - jak podniose niskie obroty na okolo 800 lub wiecej to wszystko znika.
Kolejny podejrzany to wspomaganie - jak krece kierownica do oporu lewo lub prawo to mocno piszczy (nie robil tego do tej pory).
Czy ktos sie kiedys spotkal z takimi objawami?
Z gory dzieki za wszelkie pomocne info
N. |
_________________ WDB2021941G000040
W202 ... wymierajacy gatunek . |
|
|
|
|
Janusz51
C220 Elegance
Dołączył: 23 Maj 2010 Posty: 110 Skąd: Trzebinia
|
Wysłany: 11 Styczeń 2011, 20:14
|
|
|
To może być amortyzator napinacza paska objaw typowy. |
_________________ ELEGANCE C220D 94'
WDB2021211A103001 |
|
|
|
|
Łukasz
Pomógł: 110 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3803 Skąd: EPWA
|
Wysłany: 11 Styczeń 2011, 20:54
|
|
|
Tudzież sprzęgiełko na alternatorze |
|
|
|
|
notoco
Dołączył: 20 Mar 2010 Posty: 34 Skąd: z wiezienia...
|
Wysłany: 11 Styczeń 2011, 21:39
|
|
|
Amortyzator napinacza ... czy mowimy o tym elemencie (65)?
Pasek |
_________________ WDB2021941G000040
W202 ... wymierajacy gatunek . |
|
|
|
|
|