Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
14 Styczeń 2012, 19:43
Pasek klinowy
Autor Wiadomość
Janusz51
C220 Elegance


Dołączył: 23 Maj 2010
Posty: 110
Skąd: Trzebinia
Wysłany: 12 Styczeń 2011, 08:52   

notoco napisał/a:
Amortyzator napinacza ... czy mowimy o tym elemencie (65)?

To jest sprężyna a po drugiej stronie napinacza jest amortyzator hydrauliczny.Ten rysunek jest jakby nie dokładny.
_________________
ELEGANCE C220D 94'
WDB2021211A103001
:mb:
 
 
notoco 

Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 34
Skąd: z wiezienia...
Wysłany: 14 Styczeń 2011, 22:51   

Przegladnaem dosc dokladnie wszystko - za nic nie moge namierzyc amortyzatorka nie jestem pewien czy posiadam takowy. Ma ktos moze zdjecie?
_________________
WDB2021941G000040
W202 ... wymierajacy gatunek .
 
 
Janusz51
C220 Elegance


Dołączył: 23 Maj 2010
Posty: 110
Skąd: Trzebinia
Wysłany: 15 Styczeń 2011, 09:14   

notoco napisał/a:
Przegladnaem dosc dokladnie wszystko - za nic nie moge namierzyc amortyzatorka nie jestem pewien czy posiadam takowy. Ma ktos moze zdjecie?

Jaki masz motor rocznik. Na pierwszej stronie tego tematu jest rysunek.
_________________
ELEGANCE C220D 94'
WDB2021211A103001
:mb:
 
 
notoco 

Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 34
Skąd: z wiezienia...
Wysłany: 15 Styczeń 2011, 09:29   

Tak widzialem ten rysunek - nijak nie pasuje on do mojego silnika.
Ja mam silnik diesla 102 konny (CDI200 model z 2000)
A na rysunku jest zdaje sie benzyna.... choc moge sie mylic.
Nie mam tej sprezyny co na rysunku.
_________________
WDB2021941G000040
W202 ... wymierajacy gatunek .
 
 
Janusz51
C220 Elegance


Dołączył: 23 Maj 2010
Posty: 110
Skąd: Trzebinia
Wysłany: 15 Styczeń 2011, 09:56   

Wyjaśniło się ja myślałem o starszych modelach no i niestety tu Ci nie pomogę nie znam tego motorka ale myślę, że teraz ktoś kto zna ten silnik pomoże Ci.
_________________
ELEGANCE C220D 94'
WDB2021211A103001
:mb:
 
 
notoco 

Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 34
Skąd: z wiezienia...
Wysłany: 15 Styczeń 2011, 17:01   

Plyn w wspomaganiu jest na dobrym poziomie
Pasek na postoju jest naprawde dobrze napiety.
Zełaczylem zdjecia i krotki filmik. Widac ze na odcinku od pompy wodnej i wspomagania najbardziej rzuca paskiem i na dodatek skreca go. dodatkowo widac ze trzesie paskiem tez pomiedzy alternatorem i pompa wodna. Pozostale odcinki sa ok.
Nie mam juz wiecej pomyslow co to moze powodowac.
Filmik
foto1
foto2
_________________
WDB2021941G000040
W202 ... wymierajacy gatunek .
 
 
Janusz51
C220 Elegance


Dołączył: 23 Maj 2010
Posty: 110
Skąd: Trzebinia
Wysłany: 15 Styczeń 2011, 19:19   

Filmik obejrzałem i co mogę Ci doradzić to trzeba zdjąć pasek i sprawdzić rolki-prowadnice paska tzn. czy obracają się bez żadnych oporów. Na filmiku widać jedno kółko, które zmienia położenie to jest napinacz paska i jego też trzeba sprawdzić tylko ja nie wiem jak on jest amortyzowany.Spróbuję poszukać czegoś na ten temat. Może ktoś wcześniej Ci pomoże, kto ma więcej wiedzy na ten temat.
Jeszcze jedno to sprzęgło alternatora, o którym wcześniej pisał "Łukasz" to ważne bo sprzęgło powinno ciągnąc oś alternatora tylko w jedną stronę (tak jak napęd rowera bez przerzutek).
_________________
ELEGANCE C220D 94'
WDB2021211A103001
:mb:
Ostatnio zmieniony przez Janusz51 15 Styczeń 2011, 19:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
notoco 

Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 34
Skąd: z wiezienia...
Wysłany: 15 Styczeń 2011, 19:28   

Dzieki za rady.
Pasek zdejmowalem dwa razy - wszystkie rolki sprawdzone zadnych oporow czy tarc itp... z reszta mechanik tez nie mial zastrzezen do rolek a dalem mu wolna reke do wymiany.
Jedyne co zaobserwowalem to delikatny opor na pompie wody dlatego ja wymienilem (mechanik nie ja)
Napinacz jest nowy (oryginalny MB) a stary nie wykazuje bynajmniej oznak zuzycia.. daje dobry opor.
Ach i jeszcze jedno - jak krece do oporu kierownica to zaczyna pasek piszczec dlatego podejzewam pompe wspomagania ... ale jak ja sprawdzic. Bez paska kreci ci sie narawde gladko. Czy moze byc na przyklad przytkany uklad wspomagania? (Kierownica chodzi w porzadku)

N.
_________________
WDB2021941G000040
W202 ... wymierajacy gatunek .
 
 
svine 


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 88
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 15 Styczeń 2011, 23:36   

A czy przypadkiem pasek nie jest za długi? Ja rozumiem ze nowy, ale może nieodpowiedni?
_________________
W202 C220 Automat 150KM - Grecia
WDB2020221A019259

Becker BE7920 - Indianapolis
Przód: Hertz EV 165S + Hertz HT 18
Piec - Pioneer GM-X802
Tył: 2 x Infinity Reference 6002i + 2 x Infinity Woofer
Piec - Pioneer GM-X904
 
 
 
bubu_piotr 
TAXI DRIVER


Pomógł: 153 razy
Dołączył: 15 Mar 2008
Posty: 1174
Skąd: Pyrlandia
Wysłany: 19 Styczeń 2011, 05:24   

notoco,
Pasek powinieneś mieć: 6PK2271. Sprawdź czy taki masz.
CDI nie ma tego "amortyzatorka". Napinany jest rolką z dość mocną sprężyną.
Mi to wygląda na problem z napinaczem, lub jest niedokręcony. Spróbuj założyć stary i zobacz co będzie się działo. Coś na tym filmiku za bardzo ten napinacz lata lewo/prawo. On ma napinać pasek i trzymać w jednym położeniu naciągniętego, a nie latać jak chcę !
_________________
C200 CDI' 1999 SEDAN w ELEGANCIE
VIN : WDB2021341A794554

 
 
notoco 

Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 34
Skąd: z wiezienia...
Wysłany: 19 Styczeń 2011, 09:41   

Pasek sprawdzilem kilka dni temu - typ jest dobry.
Wszystko wyglada na to ze problemem jest wysprzeglik na alternatorze. Skonsultowalem sie z serwisem MB telefonicznie i sa prawie pewni ze to jest powodem (jacy mili ludzie :) ).
Swoja droga czy ktos mi moze wytlumaczyc po co sie stosuje wysprzeglik na alternatorze?
Nie moge sobie wytlumaczyc zalet stosowania wysprzeglika w tym miejscu.
Czemu nie podlacza sie alternatora na sztywno?
Noto
_________________
WDB2021941G000040
W202 ... wymierajacy gatunek .
 
 
Janusz51
C220 Elegance


Dołączył: 23 Maj 2010
Posty: 110
Skąd: Trzebinia
Wysłany: 19 Styczeń 2011, 17:56   

notoco napisał/a:
Pasek sprawdzilem kilka dni temu - typ jest dobry.
Wszystko wyglada na to ze problemem jest wysprzeglik na alternatorze. Skonsultowalem sie z serwisem MB telefonicznie i sa prawie pewni ze to jest powodem (jacy mili ludzie :) ).
Swoja droga czy ktos mi moze wytlumaczyc po co sie stosuje wysprzeglik na alternatorze?
Nie moge sobie wytlumaczyc zalet stosowania wysprzeglika w tym miejscu.
Czemu nie podlacza sie alternatora na sztywno?
Noto

O tym, że to sprzęgło pisał Łukasz. Alternator sterowany jest regulatorem prądu ładowania i jego opór jest zależny od zapotrzebowania na prąd. Czyli opór jest raz mały czasem duży i żeby złagodzić szarpnięcia zwłaszcza na wolnych obrotach jest właśnie to sprzęgło. Alternator wbrew pozorom stanowi znaczy opór dla napędzającego go paska w czasie ładowania.
_________________
ELEGANCE C220D 94'
WDB2021211A103001
:mb:
 
 
TM 


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 389
Skąd: Wrocław
Wysłany: 22 Styczeń 2011, 20:59   

notoco napisał/a:
Troche stary post ale sie podepne bo nie znalazlem powyzej odpowiedzi.
Pasek mi "lata" na wolnych obrotach i w ogole glosny jest straszliwie.
Wymienilem pasek , potem napinacz i pompe wodna ...
A pasek dalej lata. Tylko na niskich obrotach - jak podniose niskie obroty na okolo 800 lub wiecej to wszystko znika.
Kolejny podejrzany to wspomaganie - jak krece kierownica do oporu lewo lub prawo to mocno piszczy (nie robil tego do tej pory).
Czy ktos sie kiedys spotkal z takimi objawami?
Z gory dzieki za wszelkie pomocne info
N.
Sprzęgło na alternatorze do wymiany FOTO NR2..Też tak miałem zapiekło sie sprzęgło na alternatorze jak jechałem na wakacje do Kołobrzegu :( .Po wymianie jak ręką odjął,zamiennik około 200 zł.I pewnie hałasuje jak stary rozklekotany grat z dużym luzem zaworowym?Sprzęgło montuje na wypadek cofnięcia się silnika w czasie gaszenia.Sprzęgło ciągnie w jedną stronę a w drugą powinno przepuszczać.Jak nie przepuszcza to są właśnie takie objawy.
_________________
MB C200 CDI SPORT KOMBI WDB2021941F870839-Sprzedana.
 
 
 
notoco 

Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 34
Skąd: z wiezienia...
Wysłany: 23 Styczeń 2011, 14:40   

Zmienione i wszystko chodzi jak sie patrzy - chodzil jak stary ursus a teraz miod dla uszu :)
Stare sprzegielko bylo zapieczone jak pisalisci.
_________________
WDB2021941G000040
W202 ... wymierajacy gatunek .
 
 
Gri 

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Maj 2007
Posty: 235
Skąd: Płock
Wysłany: 25 Marzec 2011, 11:55   

Mam tez różne dziwne dźwięki w okolicy paska, jeden mechanik powiedział nawet że to kółko od alternatora i nawet takie kółko zamówiłem. Ale po pożyczenia specjalnego klucze do jego odkręcania okazało się że:
- jak kręcę za zewnętrzną obręcz tego kółka - to trzyma w obie strony - myślałem zablokowane,
- ale jak włożyłem klucz wewnątrz to w jedna stronę kręcił razem z ośką alternatora a w drugą luzem.

I nie wiem juz czy to sprzęgło jest zepsute czy nie.

Druga sprawa: kręcąc ręką wyczuwa się i słyszy że chyba łożysko w sprężarce klimatyzacji juz pada, choć luzów żadnych nie ma. Czu można do niego się dostać i je wymienić. Kolega cracof bodajże w tym lub którymś wątku pisał że wymianiał. Czy ktoś ma jasnośc w tym temacie.



Dzięki
_________________
W202, 220 CDI kombi, Elegance;
WDB2021931F950487
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,076 sekundy. Zapytań do SQL: 7