Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Camel-
11 Październik 2008, 13:17
Szarpania na gazie i benzynie w Mercedesie 2,0
Autor Wiadomość
slow 

Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 112
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 5 Lipiec 2008, 21:39   Szarpania na gazie i benzynie w Mercedesie 2,0

Witam.

Od dłuższeg czasu śledze to forum i szukam przyczyny awarii mojego Mercedesa, jednak z takim przypadkiem się tutaj chyba nie spotkałem.

Mianowicie kupiłem jakiś miesiąc temu Mercedesa c 200 sport z 94r. Ma niby przejechane 173000 km. Jest zagazowany instalacją sekwencyjną.

Po kupnie jak wracałem do domu jadąc na gazie przy mocnym dodaniu gazu szarpało nim i dławiło, gdy hamowałem biegami była kompletna masakra, rzucało silnikiem i tak samo szarpało. Pojechałem do gazowników. Powiedzieli mi, że mam instalację nie sekwencyjną tylko półsekwencyjną;/ i że z komputera wynika, że silnik ten wogóle nie powinie pracować. Czasy wtrysków skakały mi pomiędzy 0,6 a 3,5. Coś podregulowali, pokombinowali pocieli kable złożyli od nowa zmapowali i jakoś było lepiej nie szarpał przy hamowaniu silnikiem. Jednak dalje na wolnych obrotach faluje, potem przeniosło się to na benzynę skakał między 500 a 1000 obrotów, pojechałem znowu poregulowali i już tak nie jest ale to nie jest to co powinno być, Na gazie jak daje pełny gaz to przy ok 4000 zaczyna szarpać potem przestaje znów szarpie i tak w kółko. Gazownicy mówią, że trzeba wymienić całą instalację gazową, żeby nie psuła benzyny katalizatora, twierdzą że dzieję się tak właśnie przez tą popieprzoną instalację. Przeczytałem tu na forum, że to może listwa wtryskowa, świece, kable.

Co wy o tym myślicie, może ktoś się spotkał z takim przypadkiem? Jestem w podbramkowej sytuacji nie wiem czy wymieniać instalację, co robić???
 
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 5 Lipiec 2008, 22:26   

Powiem Ci tak. Trzeba tak ustawić instalacje LPG, żeby po przejeździe 100km na benzynie, następnie po przejechaniu 100km na gazie i znowu przełączeniu na benzynie silnik pracował dalej tak samo jak jakies 150km temu ;) Właśnie po to jest m. in. sekwencyjna instalacja, by można to było ustawić możliwie dokładnie.

Nie wiem co to znaczy instalacja półsekwencyjna, może tu chodzi o drugą gen?
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
slow 

Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 112
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 5 Lipiec 2008, 23:12   

tak tylko nie wiem czy to wina gazu czy moze czegos innego i prosze o rade? Czy mam wymieniac cala instalcacje czy mzoe obejdzie sie bez tego bo to inna przyczyna?
 
 
 
voshon 
C200, CLK 320 Cabrio


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 379
Skąd: Bytom
Wysłany: 7 Lipiec 2008, 09:36   

Camel- napisał/a:

Nie wiem co to znaczy instalacja półsekwencyjna, może tu chodzi o drugą gen?


Camel wydaję mi się, że kolega ma instalację III generacji.

Zbiornik gazu zawiera mieszankę propan-butan w stanie ciekłym, która poprzez wielozawór przepływa do reduktora (parownik), tam następuje ogrzanie mieszanki ciepłym lub gorącym płynem z układu chłodzenia i przejście ze stanu ciekłego w lotny. Gaz z reduktora następnie dopływa poprzez dysze wtryskowe do kolektora ssącego. Jest to wtrysk ciągły w fazie lotnej i gaz dochodzi do wszystkich cylindrów jednocześnie. Dawkowanie odbywa się za pomocą dodatkowego układu sterującego, który ma zaprogramowane parametry dawkowania gazu.
_________________
Gość zobacz moje damy WDB2020801F799122, WDB2084651T009322
 
 
Gość

Wysłany: 23 Lipiec 2008, 17:19   

Witam,
Jestem tu nowy i szukam rozwiązania swojego problemu. Mam 2.0 kompresSsor w wersji 192 KM :D i od jakiegoś czasu problem z szarpaniem pomiędzy 2 a 3 tys obr , wygląda to jakby coś z zapłonem ale to nie jest chyba to. Świece nowe (wsadzałem dla testu stare które wcześniej były dobre i to samo), przwody zapłonowe również nowe, myślałem że cewka któraś więc nabyłem nową (jedną ale zakładałem w różnych kombinacjach i dalej to samo :( ), biedniejszy o kolejne stówki podjechałem do elektronika który po podpięciu stwierdził że sonda lambda pokazuje błąd bodajże 170 - zbyt uboga/bogata mieszanka, wykasował i po przejażdżce okazało się to samo. Odpiął mi więc sondę i kazał przyjechać za kilka tygodni bo jest strasznie zapracowany. Pod obudową filtra powietrza jest gumowe niepozorne kolanko łączące dolot powietrza do kompresora i chyba jakąś przepustnicę (było w nim pęknięcie które skleiłem już drugi raz a które ma jednak duży wpływ na to jak auto jeździ ). Dodam że posiadam w aucie gaz i na obu paliwach jest to samo. Jak ktoś może pomóc to BŁAGAM bo nie mogę normalnie egzystować kiedy mój misio niedomaga. Pozdrawiam, Sebastian
 
 
Marcin Pop. 
C180 automat


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Lip 2006
Posty: 1273
Skąd: Centrum
Wysłany: 23 Lipiec 2008, 21:27   

voshon napisał/a:
Jest to wtrysk ciągły w fazie lotnej i gaz dochodzi do wszystkich cylindrów jednocześnie.


Czyli w suwie wydechu gaz by sobie płynął w kolektor wydechowy :?: :?: :?: Na skutek rozgrzania kolektora spalanie (jeżeli nie wybuch) następowało by w wydechu :?: :?: :?: chyba nie.
Impulsy z wtryskiwaczy benzynowych za pomocą emulatora są przekazywane do wtryskiwaczy gazowych (kolejność ta sama co benzynowych - to oczywiste)

To o czym piszesz to chyba na to mówią instalacja gazowa FULL GROUP

[ Dodano: 23 Lipiec 2008, 20:39 ]
c200_sport napisał/a:
Jednak dalje na wolnych obrotach faluje, potem przeniosło się to na benzynę skakał między 500 a 1000 obrotów,


Rozkalibrowana instalacj gazowa doprowadziła do tego, że mapy benzynowa i gazowa nie pokrywały się ze sobą i błył poza dopuszczalną tolerancją (np. dla stag-a jest tolerancja +-10%). Komputer benzynowy na skutek niewłaściwej pracy na gazie "zaczął wariować" i dlatego masz problemy teraz z benzyną.
Moja osobista rada:
- zresetuj sterownik benz. - odłącz kleme "-" na 10 - 15min,
- wyczyść przepustnicę (jest taki środek w spreyu do czyszczenia gaźników). Najlepsze warunki będziesz miał jak ją odkręcisz i wymyjesz z obu stron bardzo dokładnie ,
- sprawdź drożność kanałów w przepustnicy - jak ją będziesz czyścił to je zobaczysz.
_________________
C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337
 
 
topol 
Moderator
wiochmen


Pomógł: 40 razy
Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 4027
Skąd: dalej od Warszawy
Wysłany: 24 Lipiec 2008, 09:45   

Marcin Pop. napisał/a:
Czyli w suwie wydechu gaz by sobie płynął w kolektor wydechowy

Nie płynąłby, bo zawór ssący jest zamknięty w suwie wydechu... wtrysk gazu IIIG i IVG to wtrysk pośredni! :!:
_________________
topol
Jeep Grand Cherokee Limited '04 - Wojtek
MB 420 SEC '87 - Greta - w trakcie restauracji...
MB A150 BlueEFFICIENCY '09 - Helga
MB C180 T '98 + LPG AKME - Hilda - Sprzedana....

Ludzie myślą czasem, jak zabić czas, a to czas ich zabija...

Myślisz nad LPG? Zajrzyj http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=14956

Ostatnio zmieniony przez topol 24 Lipiec 2008, 11:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Adaśko 
Pomorskie

Pomógł: 100 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 2557
Skąd: Rumia
Wysłany: 24 Lipiec 2008, 10:03   

malinek, Witamy, a auto tak samo zachowuje się zimne i ciepłe?
_________________
Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561

 
 
slow 

Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 112
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 27 Lipiec 2008, 08:32   

Jak jest zimne to jest ok. Przy normalnej temperaturze są drgania, jk tylko bardziej się nagrzeje to są coraz większe. Co to może być?
 
 
 
Gość

Wysłany: 31 Lipiec 2008, 09:56   

Kilka dni temu odpiąłem klemę, podpiąłem sondę i jeździłem tylko na benzynce, nawet nie jęknął. Wrzuciłem gaz i przez kilka km było ok aż szarpanie znowu się pojawiło. Znów zacząłem jeździć na samej benzynie i dokładnie tak samo, po kilku km przerywa, odpiąłem sondę i jest ok ale tylko jeśli chodzi o jazdę na benzynie. Gdy jest zimny pracuje tak samo jak po rozgrzaniu.
 
 
kostek 
ważne jest serce


Pomógł: 27 razy
Dołączył: 10 Kwi 2008
Posty: 1381
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31 Lipiec 2008, 10:32   

sprawdz swiece czy zużywaja się równomiernie. świece są sparowane do cewek ( jedna cewka na dwa cylindry) mozesz mieć taka sytuacje jak ja miałem, cewka nie pracowała jak powinna, więc momentami, szczególnie na gazie silnik pracował nierówno i wolne obroty troszke wariowały
_________________
c-180, W202, 1996r, LPG EX
w210, 2.0 b, 1997r sedan, avangarde

Gość, twardy bądź jak żelki z Biedronki


Gość nie pisz do mnie skąd Twój nick w moim podpisie
 
 
Javoreczek 
a teraz dizel


Pomógł: 144 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2790
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31 Lipiec 2008, 10:40   

malinek napisał/a:
Kilka dni temu odpiąłem klemę, podpiąłem sondę i jeździłem tylko na benzynce, nawet nie jęknął. Wrzuciłem gaz i przez kilka km było ok aż szarpanie znowu się pojawiło.


Znaczy gazownie masz źle ustawioną. Jeżeli po zresetowaniu komputera w samochodzie na samej benzynie jeździ dobrze, a po rozpoczęciu jazdy na gazie zaczynają sie dziać cuda, to znaczy, że instalka LPG rozjeżdża Ci autoadaptacje w kompie benzynowym.
Jedź do gazownika, niech to poprawia.
Nie mam u siebie gazu, więc nie mam doświadczeń z gazem w :mb: , ale w innych samochodach takie rzeczy sie dzieją zazwyczaj przy niewłaściwie ustawionej emulacji sondy lambda w kompie gazowym.
_________________
W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166

W202 C180 Esprit '93
 
 
 
Gość

Wysłany: 31 Lipiec 2008, 12:32   

Tak też zrobię i napiszę jaki tego był wynik. Dzięki bardzo.

[ Dodano: 2 Sierpień 2008, 11:00 ]
Hmmm. Wizytę u gazownika mam dopiero w przyszłym tygodniu więc na tą chwilę powtórzyłem operację z opięciem klemy (jeżdżę na razie tylko na benzynie) żeby było ok. Problem jednak pozostał, zgasł mi raz nawet. Zauważyłem że na biegu jałowym telepie się chwilami i chodzi dobrze na przemian, w czasie jazdy problem występuje ale też nie cały czas, nie da się w żaden sposób przewidzieć kiedy szarpnie albo przestanie w ogóle ciągnąć (jadąc ratuję się wysprzęgleniem i lekką przegazówką bo potrafi wyhamować prawie do zera i Ci za mną się stresują). Czy sonda lambda może płatać takie figle?? Na odpiętej problem występuje bardzo znikomo.
 
 
marcmerc 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 187
Skąd: Elbląg
Wysłany: 3 Sierpień 2008, 16:30   

widzę, że większość problemów występuje w autach zasilanych gazem hmmmmm, czy to coś oznacza ??
_________________
okazuje się że mercedes i BMW są w stanie stać na jednym podwórku
w202 c250 WDB2021251F056553
E39 523i, same automaty
 
 
 
Adaśko 
Pomorskie

Pomógł: 100 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 2557
Skąd: Rumia
Wysłany: 4 Sierpień 2008, 09:53   

Większa część to wina gazowników (mało jest dobrych warsztatów), a druga część użytkowników, którzy zakładają jak najtańszą instalację-dla oszczędności, a gazownik nie potrafi odmówić bo straci klienta :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
_________________
Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,176 sekundy. Zapytań do SQL: 10