Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
17 Styczeń 2012, 19:39
klakson 'wywala' bezpiecznik
Autor Wiadomość
_Pawel_ 

Dołączył: 15 Paź 2007
Posty: 65
Skąd: Walbrzych
Wysłany: 15 Lipiec 2008, 13:39   

hejka
dzieki ponownie,
wychodzi na to, ze srubki od poduszki a pozniej sruba od kielni i te blaszki bede mial juz na patelni.

pobawie sie na weekend z tym!
 
 
andgor

Dołączył: 31 Mar 2007
Posty: 11
Skąd: Opole
Wysłany: 4 Sierpień 2008, 21:38   

Czesc kolego, napisz czy pomoglo, czy to faktycznie te blaszki powodowaly zwarcie. Mam identyczna sytuacje. Po uzyciu klaksonu przepala bezpiecznik nr 41. Z gory dzieki.
 
 
_Pawel_ 

Dołączył: 15 Paź 2007
Posty: 65
Skąd: Walbrzych
Wysłany: 5 Sierpień 2008, 12:56   

hej,

widzialem Twoj temat, brzmi podobnie jak u mnie.
U mnie spala sie bezpiecznik 10A ale nie pamietam, ktory to numer (patrzac od kabiny kierowcy to jeden z pierwszych rzedow po prawej stronie).

nie zapomnialem o sprawie. Niestety moje naprawcze zapedy weekendowe najpierw skonczyly sie na tym, ze nie mialem odpowiednio dlugiego torxa (tu sklepy zamkniete w niedziele) a pozniej byl wyjazd sluzbowy. Postaram sie tym zajac teraz w sobote, napisze na pewno o rezultatach i wrzuce fotki.

do 'uslyszenia'
 
 
andgor

Dołączył: 31 Mar 2007
Posty: 11
Skąd: Opole
Wysłany: 5 Sierpień 2008, 14:04   

Czesc, dzieki za odpowiedz. Dokladnie u mnie tez przepala wlasnie ten bezpiecznik 10A. To zycze powodzenia i czekam na informacje jak poszlo. Pozdrawiam
 
 
_Pawel_ 

Dołączył: 15 Paź 2007
Posty: 65
Skąd: Walbrzych
Wysłany: 12 Sierpień 2008, 12:00   

jeszcze sie za to nie zabralem, asap poinformuje co i jak

[ Dodano: 16 Sierpień 2008, 15:00 ]
odkurzam temat klaksonu
dzis sie zabralem za to ale mam dalej problem, bo nie wiem co robic...
jak dobrac sie do tej tasmy?

1. odkrecic srube numer 1? bardzo mocno siedzi...

2. nie moge odkrecic srub numer 2!!! sa jakby zblokowane nakretkami z drugiej strony, bo sie kreca ale nie odkrecaja.

gdzie szukac tej slynnej tasmy od klakonu?

prosze o wyrozumialosc i rzeczowe posty (nie typu, jedz z tym do ASO albo moj elektryk powiedzial...)

[ Dodano: 16 Sierpień 2008, 15:04 ]
dodam jeszcze zdjecie poduszki, moze tu jest problem??

poduszka.jpg
Plik ściągnięto 370 raz(y) 142,52 KB

klaskon2.jpg
Plik ściągnięto 462 raz(y) 151,47 KB

 
 
pHre4ker 


Pomógł: 125 razy
Dołączył: 05 Paź 2009
Posty: 287
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 30 Czerwiec 2010, 18:18   

Odkurzając bardzo zakurzony temat klaksonu...
Dzisiaj znowu wymieniałem bezpiecznik numer 40 od klaksonu. Podczas jazdy klakson działał normalnie (pozdrawiałem Kolegę na sąsiednim pasie; wczoraj również pozdrawiałem innego Kolegę, fanfara działała jak należy), ale jakąś godzinę później, kiedy chciałem użyć klaksonu, żeby wyrazić emocje związane z wepchnięciem się samochodu z ulicy podporządkowanej klakson "dał głos" ciszej, a potem umarł. Wiedziałem, że to bezpiecznik, bo w maju miałem taką samą sytuację. Ale do czego dążę... Zauważyłem, że takie sytuacje mają miejsce przy wysokich temperaturach zewnętrznych. Podczas dzisiejszego "testu" termometr w :mb: wskazywał 31 stopni Celsjusza (poprzednio ok. 28 stopni). Czy wysoka temp. zewnętrzna i - co za tym idzie - gorąca atmosfera w komorze silnika mają aż taki wpływ na klakson?
_________________
Ex - Mercedes-Benz W202 C200 Esprit '97 po liftingu + LPG

"...co lepiej działa na wyobraźnie niż to, czego nie widać, nie słychać, a zabija?..."

 
 
maurycy 
C43 ///AMG


Pomógł: 97 razy
Dołączył: 28 Kwi 2009
Posty: 5420
Skąd: Sochaczew
Wysłany: 30 Czerwiec 2010, 18:42   

Cytat:
fanfara


masz klakson czy fanfarę ??

pHre4ker napisał/a:
Zauważyłem, że takie sytuacje mają miejsce przy wysokich temperaturach zewnętrznych. Podczas dzisiejszego "testu" termometr w :mb: wskazywał 31 stopni Celsjusza (poprzednio ok. 28 stopni). Czy wysoka temp. zewnętrzna i - co za tym idzie - gorąca atmosfera w komorze silnika mają aż taki wpływ na klakson?


może tak być cewka klaksonu się kończy. użycie klaksonu i wysoka temperatura powoduję przegrzanie, a żeby nie spalić instalacji wywala bezpiecznik :)
_________________
MB C43 AMG
Szmaragdowe C43 AMG 98'
WDB2020331F726355

nie mam czasu pomagać poza forum, proszę nie wysyłać do mnie maili z pretensjami :)
 
 
pHre4ker 


Pomógł: 125 razy
Dołączył: 05 Paź 2009
Posty: 287
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 30 Czerwiec 2010, 19:01   

maurycy napisał/a:
masz klakson czy fanfarę ??

Klakson. "Fanfare" zostało zapożyczone z opisu bezpieczników :)
Czyli zbliża się wydatek. Dzięki za podpowiedź!
_________________
Ex - Mercedes-Benz W202 C200 Esprit '97 po liftingu + LPG

"...co lepiej działa na wyobraźnie niż to, czego nie widać, nie słychać, a zabija?..."

 
 
Javoreczek 
a teraz dizel


Pomógł: 144 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2790
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30 Czerwiec 2010, 21:53   

pHre4ker napisał/a:
Czy wysoka temp. zewnętrzna i - co za tym idzie - gorąca atmosfera w komorze silnika mają aż taki wpływ na klakson?


Raczej nie, klakson jest pod zderzakiem i temperatura w komorze silnika ma na niego raczej drugorzędny wpływ. Prędzej się gdzieś "po drodze" kabelek przetarł i robi zwarcie.
_________________
W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166

W202 C180 Esprit '93
 
 
 
adurweb 
Visca El Barça!


Dołączył: 22 Wrz 2007
Posty: 634
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 22 Styczeń 2011, 15:04   

Klakson umarł, a przegląd się zbliża. Kostki przeczyszczone, bezpieczniki sprawdzone. Trąbka podłączona na krótko do akumulatora trąbi. Oglądałem przekaźnik, domyślam się, że to ten mały niebieski. Gdy cisnę kierownicę, przekaźnika nie słychać. Jak sprawdzić czy ten przekaźnik działa?

_________________
MB W202 C200 Esprit - brilliant silver metallic. LPG. Koniec roku 94, model 95.
VIN: WDB2020201A205202.

cykl mieszany.
 
 
 
Adaśko 
Pomorskie

Pomógł: 100 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 2557
Skąd: Rumia
Wysłany: 22 Styczeń 2011, 15:07   

Na nim powinien być schemat narysowany, podłączyć pod nóżki gdzie podłączona jest cewka, 12 V, jak cisza to skończył się.

[ Dodano: 22 Styczeń 2011, 15:10 ]
tak wygląda podobnie cewka na schemacie przekaźnika

cewka.jpg
Plik ściągnięto 12110 raz(y) 3,53 KB

_________________
Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561

 
 
adurweb 
Visca El Barça!


Dołączył: 22 Wrz 2007
Posty: 634
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 22 Styczeń 2011, 15:16   

A czy ten przekaźnik odpowiada tylko za klakson, czy też za inne sprawy, bo chcę go wyjąć i sprawdzić u kumpla.
_________________
MB W202 C200 Esprit - brilliant silver metallic. LPG. Koniec roku 94, model 95.
VIN: WDB2020201A205202.

cykl mieszany.
 
 
 
Adaśko 
Pomorskie

Pomógł: 100 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 2557
Skąd: Rumia
Wysłany: 22 Styczeń 2011, 15:27   

adurweb napisał/a:
A czy ten przekaźnik odpowiada tylko za klakson, czy też za inne sprawy
Ty domniemasz że on jest od sygnału, z reguły przekaźnik nie odpowiada za kilka rzeczy tylko za jedną, włączy lub rozłączy dany obwód. Chcesz wyjąć i jechać swoim autem? To nie lepiej dojechać i wyjąć wtedy do sprawdzenia? Jak auta nie ruszasz to wyciągnięcie przekaźnika nie wpłynie na nic.
_________________
Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561

 
 
adurweb 
Visca El Barça!


Dołączył: 22 Wrz 2007
Posty: 634
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 22 Styczeń 2011, 15:33   

Szczerze powiedziawszy nie jestem na 100% przekonany, że to on jest od klaksonu. Gdzieś na forum przeczytałem, że to on. I dla tego chcę go sprawdzić, tym bardziej, że go nie słyszę gdy włączam klakson, a ktoś napisał, że powinien cykać. Gdy okaże się dobrym, będę zabierał się do ściągnięcia poduszki i wymiany taśmy, bo już nic innego mi chyba nie zostało.

[ Dodano: 24 Styczeń 2011, 10:58 ]
Adaśko, Słuchaj, co mam podłączyć pod ten przekaźnik zgodnie ze schematem? Jakiś próbnik, miernik czy akumulator?
Jestem zielony na temat elektryki, a chcę sprawdzić ten przekaźnik.

[ Dodano: 25 Styczeń 2011, 11:56 ]
Przekaźnik podłączałem do aku i "tyka", więc jest sprawny. Gdy był w skrzynce nie "tykał" to pokazuje, że chyba mam walniętą taśmę, nie podaje prądu do przekaźnika i dalej do trąbki. Wymienię taśmę.
Ale jeszcze pytanie, jak sprawdzić ciągłość (czy są nie przerwane ) przewodów od taśmy do trąbki? Jest na to jakiś sposób próbnikiem?

[ Dodano: 20 Lipiec 2011, 20:41 ]
Klakson naprawiony, padła taśma kierownicy.
_________________
MB W202 C200 Esprit - brilliant silver metallic. LPG. Koniec roku 94, model 95.
VIN: WDB2020201A205202.

cykl mieszany.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,188 sekundy. Zapytań do SQL: 14