Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Radio raz jeszcze + alarm
Autor Wiadomość
Przemo(c) 

Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 6
Skąd: UK, Sittingbourne
Wysłany: 27 Sierpień 2008, 02:12   Radio raz jeszcze + alarm

Witam,

Kolejny problem. Kopnąłem w %$@&* stare radio i zamontowałem nowe. Wszystko cacy - włącza się po przekręceniu kluczyka, gaśnie kiedy wyjmuję kluczyk, natomiast pojawił się problem z alarmem. Otóż po zamknięciu drzwi pilotem po około 10 sekundach zaczyna wyć alarm. Dzieje się tak od momentu podłączenia nowego radia. Remedium na to mam takie, że czekam, aż zacznie wyć, następnie otwieram drzwi pilotem i za chwilę drzwi się same zamykają i już jest spokój. Co to może być? Czy samochód może "myśleć", że ktoś zwędził radio i trzeba go "nauczyć" nowego radia?
Czy kluczykiem typu rybka da się jakoś zdalnie zamykać zamek nie powodując uzbrojenia alarmu? Przecież i tak go nie będę słyszał jakby co. Samochód to C240 Elegance z '99. Pzdr.
 
 
PiotrSzpak 

Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19 Wrzesień 2008, 16:42   

Cześć,
Ok, moge poradzić jedną rzecz:
jeśli kostke ISO będącą w Twoim samochodzie po prostu wyjąłeś ze starego radia i podpiąłeś ją pod nowe radio, to prawdopodobnie nie zgadza się liczba (czy jakoś tak) PINów.
Zasilanie alarmu często idzie w tej samej wiązce co radia i tu może pojawić się powód problemu.
Rozwiązanie - kupić w nor-auto lub tym podobnym sklepie przejściówkę ISO-ISO, wpiąć ją pomiędzy oryginalną wiązkę a nowe radio i powinno być ok.
Co ciekawe, podłączenie nowych grajków często powoduje problemy z pracą zegarów (nie pokazują prędkości albo kilometrów przejechanych).
Ta przejściówka powinna załatwić i w/w problem.
 
 
badmojo 


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 1076
Skąd: Łódź
Wysłany: 6 Kwiecień 2015, 00:27   

Odświeżę temat, bo się przez przypadek na niego natknąłem i połączyłem fakty.
Tylko u mnie odwrotnie - powrót do oryginału.
Jakieś 2 lata temu kupiłem w Anglii oryginalne radio Audio 10 CD, bo kupiłem auto z nieoryginalnym radiem. I od tego czasu zaczęły się problemy z alarmem, czyli od czapy uruchamiany alarm. Szukałem, dłubałem, radziłem i w końcu odpiąłem syrenkę by nie wkurzać sąsiadów. Alarm mam dilerski.
Na ile alarm może być powiązany z radiem i czy ta przejściówka naprawdę może rozwiązać problem?
Aaaaaa! W radiu mruga czerwona kontrolka - nie wiem czy tak jest we wszystkich, więc wspominam.
_________________
C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685
 
 
wiskontii 


Pomógł: 602 razy
Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 6369
Skąd: Gdynia
Wysłany: 6 Kwiecień 2015, 10:11   

badmojo, U mnie też mruga to znaczy ze radio jest kodowane :D
_________________
Elegance 94 benzyna automat C180
WDB2020181A225570 SPRZEDANY
W202 2.2 D 96r automat
WDB2021211A384252 Sprzedany
W202 2,2D 96r. automat 5stpopniowy kombi CLASSIC
WDB2021821F518660
 
 
badmojo 


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 1076
Skąd: Łódź
Wysłany: 6 Kwiecień 2015, 11:51   

wiskontii napisał/a:
badmojo, U mnie też mruga to znaczy ze radio jest kodowane :D

No ok. O tym napisałem, bo nie wiedziałem jak jest u innych.
Ale co ze związkiem radia z alarmem? I czy radio może mieć wpływ na jego działanie?
_________________
C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685
 
 
kubus838 

Pomógł: 52 razy
Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 1256
Skąd: Polska
Wysłany: 6 Kwiecień 2015, 13:42   

Witam
Każde radio ma swój schemat podłączenia czyli piny w kostce radia. Przed podłączniem nawet nowego radia należy sprawdzić poprawność pinów ze schematem radia. Jedna mała uwaga nie należy zwierać pinu z zasilaniem pamięci z pinem od zasilania radia bo albo alarm zacznie głupieć albo akumulator będzie się bardzo szybko rozładowywał. Pin od zasilania radia trzeba podłączyć pod zródło prądu które jest wyłączane po wyjęciu kluczyka. Pin od pamięci radia należy podłączyć pod źródło prądu które nie jest wyłączane kluczykiem - czyli cały czas jest nim napięcie 12v. Jeżeli piny w kostce są inaczej ustawione należy je poprzekłądać i wszystko wróci do normy.

robert
_________________
C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917
 
 
Fez 
Fez

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Lip 2014
Posty: 85
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 6 Kwiecień 2015, 21:01   

kubus838 napisał/a:
Witam
nie należy zwierać pinu z zasilaniem pamięci z pinem od zasilania radia bo albo alarm zacznie głupieć albo akumulator będzie się bardzo szybko rozładowywał.


Alarm tutaj nie ma żadnego powiązania uruchamia się jedynie kiedy akumulator jest bardzo rozładowany.
 
 
kubus838 

Pomógł: 52 razy
Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 1256
Skąd: Polska
Wysłany: 6 Kwiecień 2015, 23:05   

Fez napisał/a:

Alarm tutaj nie ma żadnego powiązania uruchamia się jedynie kiedy akumulator jest bardzo rozładowany.



Niestety ma. A dlaczego ma? Sam sobie odpowiedziałeś. Te nowoczesne radia w momęcie zwarcia zasilania radia i zasilania pamięci radia pobierają dość duży prąd. Takie radio wykończy Ci akumulator w ciągu trzech dni jak nie będziesz jeździł samochodem. Dlatego producent radia podzielił zasilanie radia. Podzielił to w ten sposób: pamięć radia zasilana była cały czas, a całkowite zasilanie radia włączało się stacyjką. Oczywiście pisze tu o radiach programowanych.
Alarm to nie tylko czujki ultradźwiekowe, czy wstrząsowe, czy jeszcze jakieś inne. Alarm zasilany jest z instalacji samochodu lub bezpośrednio z akumulatora - zależy od wersji. Jeżeli nastąpi szybki spadek prądu w akumulatorze(np z powodu źle podłączonego radia) to alarm się uaktywni i będzie wył. Jak się skończy akumulator to wyła będzie syrena zasilana własnym akumulatorem. W każdym alarmie jest taki moduł który jest czuły na spadki nawet napięcia w instalacji samochodu lub spadki napięcia na akumulatorze. Ten moduł w alarmie również działa na spadki prądu. W obu przypadkach moduł uaktywnia alarm.

robert
_________________
C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917
 
 
badmojo 


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 1076
Skąd: Łódź
Wysłany: 7 Kwiecień 2015, 09:39   

moje radio wyłącza się po przekręceniu kluczyka na poz. 0. Działa na poz. 1. Ale też można je włączyć manualnie jak nie ma kluczyka w stacyjce. Nie mam żadnego problemu z odpaleniem auta nawet po tygodniowym postoju.
_________________
C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685
 
 
Javoreczek 
a teraz dizel


Pomógł: 144 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2790
Skąd: Warszawa
Wysłany: 7 Kwiecień 2015, 10:13   

badmojo napisał/a:
Alarm mam dilerski.


Znaczy nie fabryczny?
Musisz się wobec tego dowiedzieć co to za alarm, znaleźć instrukcję i poczytać. Przyzwoitsze systemy alarmowe mają pamięć przyczyny aktywacji alarmu i można się dowiedzieć przynajmniej która grupa czujników go wywołała (czujniki drzwiowe, czujniki dodatkowe, spadek napięcia zasilania, włączenie zapłonu przy uzbrojonym alarmie itp.)
_________________
W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166

W202 C180 Esprit '93
 
 
 
badmojo 


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 1076
Skąd: Łódź
Wysłany: 7 Kwiecień 2015, 20:41   

Javoreczek, tak, to alarm zamontowany u dealera i jest to Gemel Serpi Star GR44.
Żeby było śmieszniej, nie jestem w stanie wyłączyć alarmu kluczykiem. Potrafi wyć po odpaleniu silnika. W czasie jazdy również wyje. I to wycie jest sekwencyjne, tzn. kilkanaście sekund wyje potem chwila ciszy i znów wyje. I tak aż nie odłączę syreny... :-(
_________________
C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685
 
 
Javoreczek 
a teraz dizel


Pomógł: 144 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2790
Skąd: Warszawa
Wysłany: 7 Kwiecień 2015, 21:12   

No to z niego się takich informacji raczej nie wyciągnie. To mocno leciwa konstrukcja, być może dokonuje już żywota. W każdym razie wydaje mi się, że wystąpienie usterki po wymianie radia to przypadek.
_________________
W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166

W202 C180 Esprit '93
 
 
 
badmojo 


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 1076
Skąd: Łódź
Wysłany: 7 Kwiecień 2015, 21:49   

Pisząc wcześniejszy post coś mi się jeszcze nasunęło... Jakiś czas temu zacząłem też używać drugiego kluczyka i może on nie jest zsynchronizowany z alarmem...?
_________________
C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685
 
 
Javoreczek 
a teraz dizel


Pomógł: 144 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2790
Skąd: Warszawa
Wysłany: 8 Kwiecień 2015, 09:24   

Może tak być. A ten pierwszy kluczyk masz jeszcze? Jeśli tak, to sprawdź, czy z nim zadziała.
_________________
W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166

W202 C180 Esprit '93
 
 
 
badmojo 


Pomógł: 26 razy
Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 1076
Skąd: Łódź
Wysłany: 8 Kwiecień 2015, 21:00   

Cholera, jednak nic z tego. Na drugi kluczyk też nie reaguje...
_________________
C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,14 sekundy. Zapytań do SQL: 10