Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Co oznacza "pstryknięcie" na czerwonym polu od tem
Autor Wiadomość
Łukasz 

Pomógł: 110 razy
Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 3803
Skąd: EPWA
Wysłany: 26 Październik 2008, 11:25   

Cendra napisał/a:
Auto jest po lifcie jeżeli np ma trójkątny przycisk awaryjnych :?: Sorry za takie pytania, ale jeździmy nim kilka dni, a ja mam ograniczony dostęp do neta (przeprowadzka).

Jest po małym lifcie w 95r :D

[ Dodano: 26 Październik 2008, 10:25 ]
Cytat:
Lifting auta przeszły pod koniec 1997 r.

To był duży lifting :D
 
 
Cendra 
...


Dołączył: 16 Paź 2008
Posty: 59
Skąd: Ciechanów // W-wa
Wysłany: 26 Październik 2008, 11:31   

To teraz nasuwa się pytanie: jak powinno być po "mały" FL :?:
_________________
Skoda Citigo 3D Ambition 60KM + LPG '12


C180T '96 Esprit
WDB2020781F345608
 
 
Łukasz 

Pomógł: 110 razy
Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 3803
Skąd: EPWA
Wysłany: 26 Październik 2008, 11:33   

Dokładnie tak :D
Ze środkowych też leci ciepłe.
Ostatnio zmieniony przez Łukasz 13 Styczeń 2012, 18:48, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 26 Październik 2008, 11:33   

Cendra, Camel- Ci przecież odpisał.
 
 
Cendra 
...


Dołączył: 16 Paź 2008
Posty: 59
Skąd: Ciechanów // W-wa
Wysłany: 26 Październik 2008, 11:40   

Dzięki, zakręciłem się trochę :P
W każdym razie u mnie coś jest nie tak... :?
_________________
Skoda Citigo 3D Ambition 60KM + LPG '12


C180T '96 Esprit
WDB2020781F345608
 
 
driver 

Dołączył: 07 Gru 2008
Posty: 103
Skąd: W-wa
Wysłany: 10 Luty 2009, 17:10   

Witam , chciałbym jeszcze wrócić do opisywanej wcześniej funkcji REST . Czy aby wystartowała ta elektryczna pompka w obiegu nagrzewnicy muszą byc spełnione jakieś określone warunki ( ustawienia pokręteł zarówno tych od reg. temperatury jak też tych od siły nadmuchu czy też kierunku dmuchania ) . Moje pytanie wynika stąd , że u mnie ta funkcja raz działa a innym razem nie . Jak przypuszczam jest to sprawa zabrudzonych styków /złączek , a funkcja jest dość fajna bo można ok. 20-30 utrzymać ciepełko w kabinie bez włączonego silnika .
_________________
W202 C180 Esprit `95 WDB2020181F333454
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 10 Luty 2009, 17:49   

driver napisał/a:
Witam , chciałbym jeszcze wrócić do opisywanej wcześniej funkcji REST . Czy aby wystartowała ta elektryczna pompka w obiegu nagrzewnicy muszą byc spełnione jakieś określone warunki ( ustawienia pokręteł zarówno tych od reg. temperatury jak też tych od siły nadmuchu czy też kierunku dmuchania ) . Moje pytanie wynika stąd , że u mnie ta funkcja raz działa a innym razem nie . Jak przypuszczam jest to sprawa zabrudzonych styków /złączek , a funkcja jest dość fajna bo można ok. 20-30 utrzymać ciepełko w kabinie bez włączonego silnika .


Silnik musi mieć temperaturę powyżej 40 st.C
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 10 Luty 2009, 19:09   

Cytat:
Silnik musi mieć temperaturę powyżej 40 st.C

.. akumulator ma być sprawny, a zapłon wyłączony ;-)
 
 
grzesiekx 


Pomógł: 95 razy
Dołączył: 11 Paź 2006
Posty: 1441
Skąd: słupsk
Wysłany: 10 Luty 2009, 19:16   

Daniel napisał/a:
Silnik musi mieć temperaturę powyżej 40 st.C

Na zimnym tez sie wlącza tylko nie grzeje.
_________________
VW Touran 2.0 TDI DSG '12
ex W202 C200 '00
ex W211 E320 '02
ex S203 C320 '02
ex W210 E200 '01
ex S203 C180 Kompressor '06
ex W210 E200 CDI '00
ex S202 C220 CDI '99
ex W210 E230 '97
ex W124 250D '91
 
 
 
driver 

Dołączył: 07 Gru 2008
Posty: 103
Skąd: W-wa
Wysłany: 25 Luty 2009, 21:40   

Ta pompka od REST jak się nie mylę znajduje się w komorze silnika poniżej filtra powietrza tuż przed wlotem cieczy chłodzącej do korpusu silnika .
Dochodzi do niej 1 para przewodów elektr.

Chciałbym wiedzieć czy podczas pracy silnika ta pompka również pracuje czy tylko przy wył. silniku a zał. zapłonie .

Zamierzam pomierzyć napięcie jakie tam dochodzi , o ile wogóle dochodzi . W razie gdyby brakło U , to jaki układ odpowiada na jego dostarczenie /i jaki bezpiecznik czy też przekaźnik / ?


Czy winno tam dochodzić 12V , może ktoś wie na którym bolcu + , bo można sprawdzić na krótko czy pompka pracuje .
(co do biegunowości to już wiem wystarczy zmierzyć na wsuwce po której stronie jest przewód masy (-) . )


Fakt , że kilka razy układ ogrzewania postojowego mi zadziałał , ale jakoś nieregularnie a teraz nie chce mu się od dłuższego czasu .
Obawiam się czy nie ma tu jakiegoś powiązania z pokrętłem sterującym pracą silnika nawiewów , bo nie jest on w idealnym stanie , a nie mam pojęcia jak się do niego dostać .


________________________________________________________________________

Witam ponownie , właśnie pomierzyłem na aucie i wygląda to następująco.

napięcie dochodzące do pompki :
1.- wyłączony zapłon ok. 8V :?:
2.- włączony zapłon , wył.dmuchawa. wył. silnik ok.8V :?:
3.- włączony zapłon , wł.dmuchawa, przynajmniej jedno pokrętło reg. temp. w poz. innej niż skrajna niebieska , wył. silnik ok. 12,2V

4.- włączony zapłon , wł.dmuchawa, przynajmniej jedno pokrętło reg. temp. w poz. innej niż skrajna niebieska , pracujący silnik ok. 14,4V

5.- włączony zapłon , wył.dmuchawa lub oba pokrętła reg. temp. w poz. skrajnej niebieskiej , pracujący silnik ok. 9,5V :?:

* warunkiem podania pełnego napięcia na pompkę jest : włączenie nawiewu i przynajmniej jedno pokrętło reg. temp. w poz. innej niż skrajna niebieska


opór zmierzony na bolcach pompki - nieskończoność :!: , dopiero jakieś uciski powodowały chwilowe pojawienie się bliżej nieokreślonych przepływności . Czyli sama pompka do rozebrania i może do naprawy jeśli to tylko przerwa gdzieś przy złączce .


prośba


1.Czy zechciałby ktoś sprawdzić napięcia tak jak opisałem w pkt. 1 , 2 i 5 , bo moim zdaniem winno być na 0V , a u mnie jakaś dziwna wartość ?
Może mam coś zwalone w taj kwestii .

2. prosze też o zmierzenie oporu elektr. pompki .

Wiem że to trochę kłopotliwe , ale dzięki jak ktoś się podejmie , niewątpliwie przyczyni się to do rozwiązania kolejnej zagadki .

___________________________________________________________________________

No dobrze czyli zostaje tylko pompka ,
czy w takiej pompce mogą się skończyć szczotki , rozbierał to ktoś .

czy idzie jej założyć nowe szczotki , czy też tylko zakup nowej ( 285 zł /169 zł) lub używki za ok 120,-

http://www.fotosik.pl/pok...e9d40d0026.html
http://www.fotosik.pl/sho...1b2720c3ac25d#e

Te napięcia o które pytałem występują przy całkowitym braku odbiornika ( czyli w tym przypadku gdy rozpięta jest złączka ) . Po podłączeniu pod tą złączkę jakiegokolwiek odbiornika ( np. żarówka 1,5W ) napięcie wynosi 0V jak też brak jakichkolwiek wskazań miliamperomierza - ot taka specyfika tego układu elektronicznego .
_________________
W202 C180 Esprit `95 WDB2020181F333454
 
 
mchali 
W202 2.5td 95'


Dołączył: 29 Cze 2008
Posty: 125
Skąd: MC-P
Wysłany: 8 Listopad 2010, 19:12   

wczoraj wymieniałem pompę wody i zauważyłem że mam takową pompkę elektryczną, jednak nie mam żadnego przycisku "rest", i teraz mam takie pytanie , czy dało by się coś z tym zrobić, coś w stylu dołożyć w kabinie dodatkowy przycisk który podawał by po prostu napięcie do tej pompki... hmmm pewnie trochę bez sensu bo wiatrak na wyłączonym zapłonie by nie działał, trzeba by było też coś z tym jakoś zrobić :) prosił bym o jakieś sugestie, czy w ogóle warto się za to brać czy jednak to zbyt dużo roboty i nie takiej prostej :)
 
 
MickB. 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 102
Skąd: Kielce
Wysłany: 8 Listopad 2010, 21:39   

Jeśli masz pompkę elektryczną, ale bez przycisku REST, to ona i tak działa.
Ja mam tak samo. Nie pamiętam już, czy wystarczy ustawić kluczyk zapłonu w I pozycji, czy też musi być włączony zapłon. Jeśli układ ma odpowiednią temperaturę, to po wyłączeniu silnika dość długo i skutecznie można jeszcze ogrzewać wnętrze.
_________________
C180 Classic 96r.
WDB2020181A420920
 
 
rypley 


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 265
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 9 Listopad 2010, 07:43   

Ale to chyba normalne jest że jak jest włączony zapłon i silnik ciepły to wiatraki będą wiały ciepłym z silnika... przynajmniej do tej pory we wszystkim czym jechałem chyba tak było :)
_________________
MB C180 Elegance VIN: WDB2020181A532233
 
 
barnaba 


Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 111
Skąd: Pruszków
Wysłany: 9 Listopad 2010, 09:24   

rypley napisał/a:
Ale to chyba normalne jest że jak jest włączony zapłon i silnik ciepły to wiatraki będą wiały ciepłym z silnika... przynajmniej do tej pory we wszystkim czym jechałem chyba tak było :)

Będzie wiało ciepłym ale nie z silnika a z nagrzewnicy, a ta moment i się wychłodzi. Pompka obiegowa (rest) wydłuża ten czas.
_________________
Szukam: W124 320CE
Jest: W124 200E 1991r
Było: W211 E320 T 2003r; W203 C200 Kompressor 2000r; W202 C250 Diesel 1993r
 
 
MickB. 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 102
Skąd: Kielce
Wysłany: 9 Listopad 2010, 10:32   

Ale, jak napisałem u mnie jest pompka obiegowa bez przycisku REST. Działa ona, gdy silnik jest wyłączony i w zimie nawet po 15 min. takiego ogrzewania "bez silnika" nadal z nawiewów leciało przyjemne ciepełko. :-)
_________________
C180 Classic 96r.
WDB2020181A420920
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,169 sekundy. Zapytań do SQL: 9