Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
1 Luty 2012, 21:18
Pytanie o automat
Autor Wiadomość
Javoreczek 
a teraz dizel


Pomógł: 144 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2790
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20 Październik 2008, 12:23   

phan, jak kupiłem swoją :mb: miałem dokładnie te same przemyslenia i tez mi sie to nie podobało. Próbowałem z tym nawet walczyć, ale pewnego dnia dałem sobie spokój... i od razu spalanie mi spadło o dobry litr :mrgreen:
_________________
W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166

W202 C180 Esprit '93
 
 
 
mnef 
C180 ESPRIT

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Sie 2008
Posty: 417
Skąd: Szczecin
Wysłany: 20 Październik 2008, 17:23   

ja niczego nie kombinuję - tylko pytam, o wiele lepiej się jeździ ze świadomością, ż ASB działa poprawnie :mrgreen:
_________________
MB W202 C180 97' ESPRIT
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 20 Październik 2008, 17:38   

phan, zachowanie skrzyni poprawne. Jak się kulam po mieście to tez mi trzyma koło 1,5 tys obrotów. Do utrzymywania prędkości nie potrzeba dużo siły. Tym bardziej tak niskiej prędkości.

!Łukasz! napisał/a:
Powinien Ci zmienić przy około 6000obr.

Prawie trafiłeś. ASB jest tak dostosowane, że zmienia przy maksymalnej mocy lub lekko powyżej niej, tak by po zmianie biegu, uzyskać obroty w granicach maksymalnego momentu obrotowego. C180 powinien zmieniać przy ~5500. Mi zmienia średnio przed 6 tys (5800 maksymalna) i tylko raz w życiu na kickdownie udało mi się wyjść poza 6 tysięcy przy ruszaniu z jedynki. (Do tej pory nie wiem jak tego dokonałem :P ).

phan napisał/a:
Bo nigdy nie kręciłem wysoko zimnego silnika, i serce będzie mi się kroić jak na mrozie będzie go ciągnął tak wysoko. No trudno są wady i zalety ASB.

Skoro przez 350 tys nic się mojemu samochodowi nie stało, to nie mam zamiaru z tym walczyć. Wkurza mnie jedynie szarpanie przy zimnej skrzyni ;)

Nie walczmy ze skrzynią na siłę. To Mercedes, przypadki tu nie mają miejsca :)
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 20 Październik 2008, 19:46   

Camel- napisał/a:
To Mercedes, przypadki tu nie mają miejsca :)


To zdanie powinni niektórzy oprawić w ramkę 8)
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
BEENN 
E 270 CDI/BMW 530d


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 205
Skąd: LESZNO
Wysłany: 21 Październik 2008, 10:59   

Daniel napisał/a:
Camel- napisał/a:
To Mercedes, przypadki tu nie mają miejsca :)


To zdanie powinni niektórzy oprawić w ramkę 8)


Dobre, zgadzam sie :)
 
 
 
mateusz1986 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Paź 2008
Posty: 56
Skąd: slupsk
Wysłany: 16 Listopad 2008, 21:39   

witam
podepne sie pod temat i zadam pyatnie, mam problem polegajacy na tym ze rano jak odpale i jadac a pozniej zatrzymujac sie np na swiatlach ( polozenie lewarka w poazycji D ) wciskam hamululec i zatrzymuje sie i tu problem bo mam dziwne wrazenie caly camochod drży tak jakby dokonca ten wcisiety hamule go " niewysprzeglał" i tu pyanie dlacze tak sie dzieje i dodam ze tylko na zimnym silniku jak troszke pojezdze to problem znika
_________________
mercedes w202 2,5td wdb2021281f415446
 
 
btx

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 1736
Skąd: Looblyn
Wysłany: 17 Listopad 2008, 00:10   

Cytat:
że zmienia przy maksymalnej mocy lub lekko powyżej niej

skoro moc jest maksymalna to ta powyzej jaka jest ?:D

Cytat:
tak by po zmianie biegu, uzyskać obroty w granicach maksymalnego momentu obrotowego

maksymalny moment moze byc juz np przy 3000 obr/min.

ale to fakt, skrzynie tak wlasnie zmieniaja biegi w granicach maks. momentu
 
 
mrrocky 
Grupa 3-miasto


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Lip 2007
Posty: 1571
Skąd: Gdynia
Wysłany: 17 Listopad 2008, 10:00   

btx napisał/a:
skoro moc jest maksymalna to ta powyzej jaka jest ?:D
koledzze zapewne chodzilo o to ze zmienia troche powyzej obrotow mocy maksymalnej
btx napisał/a:
ale to fakt, skrzynie tak wlasnie zmieniaja biegi w granicach maks. momentu
czyli jak ja mam max moment zalozmy przy 2000rpm (diesel) to skrzynia zmienia przy 2000 a cala reszta obrotow do 5000 jest jej obca? zakreciles :)
_________________
s202 C250T DT na bordowych skorach. Poszlo w swiat.
Jest e46 320dAT M47TÜD20
J308 LUJ
f31 325d N47D20D
 
 
mruk 
CLK 320 Sport

Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 53
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17 Listopad 2008, 10:49   

mateusz1986 napisał/a:
mam dziwne wrazenie caly samochod drży tak jakby dokonca ten wcisiety hamule go " niewysprzeglał"


W polozeniu lewarka na D na postoju i wcisnietym hamulcu silnik nie jest i nie ma byc wysprzeglony wiec caly czas lekko "napiera" na kola, stad czujesz drgania. Wysprzeglony jest na P i na N.
 
 
sewan 
Oderint dum metuant

Pomógł: 35 razy
Dołączył: 10 Lip 2006
Posty: 900
Skąd: W-wa
Wysłany: 17 Listopad 2008, 10:59   

mrrocky napisał/a:
btx napisał/a:
skoro moc jest maksymalna to ta powyzej jaka jest ?:D
koledzze zapewne chodzilo o to ze zmienia troche powyzej obrotow mocy maksymalnej
btx napisał/a:
ale to fakt, skrzynie tak wlasnie zmieniaja biegi w granicach maks. momentu
czyli jak ja mam max moment zalozmy przy 2000rpm (diesel) to skrzynia zmienia przy 2000 a cala reszta obrotow do 5000 jest jej obca? zakreciles :)

To nie takie proste.
Nowoczesne skrzynie są mądrzejsze od jej użytkowników (no dobra, od większości, bo jeszcze się ktoś obrazi.... :wink: ) Skrzynia po prostu (i niestety) zmienia biegi wtedy, gdy jej sterownik stwierdzi, że użytkownik tego chce. :mrgreen:
Kiedyś, sprawa była prosta - bieg zmieniał się w zależności od podciśnienia, więc tak naprawdę zależał od prostego obciążenia silnika (stopnia otwarcia przepustnicy, ilości obrotów i ilości dopływającego powietrza). Mniejsze obciążenie - bieg zmieniał się wcześniej, większe - później).
Potem wymyślono elektroniczne sterowanie, gdzie zapisywane były mapy opisujące kilka/kilkanaście wariantów pracy skrzyni, i skrzynia zmieniała biegi dopasowując bieżące działanie silnika do mapy. Pozwoliło to na dokładniejsze dopasowanie pracy skrzyni do przebiegu momentu obrotowego, głównie w celu oszczędności paliwa. Np. mapa "oszczędna" kazała zmieniać bieg na wyższy w przypadku osiągnięcia minimalnych obrotów maksymalnego momentu, a mapa "agresywna" dopiero po osiągnięciu obrotów maksymalnej mocy.
Obecne skrzynie są skrzyniami autoadaptacyjnymi, które same uczą się sposobu jazdy kierowcy i zapamiętują nawet kilkaset map (zachowań kierowcy). I moim zdaniem to przegięcie, bo często zapamiętuje mapy, które nie są właściwym (poprawnym) zachowaniem i wykorzystują je później w podobnych sytuacjach, co budzi zdziwienie kierowcy (automat zmienia bieg nie wtedy, gdy kierowca wyobraża sobie, że powinien).
Takie sytuacje są frustrujące na drodze i powodują potem pytania: czy skrzynia pracuje poprawnie? No poprawnie, z punktu widzenia jej sterownika.... 8)
_________________
Myślę, więc jeżdżę :mb:
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 17 Listopad 2008, 23:13   

sewan napisał/a:
Takie sytuacje są frustrujące na drodze i powodują potem pytania: czy skrzynia pracuje poprawnie? No poprawnie, z punktu widzenia jej sterownika.... 8)

Coś w tym jest faktycznie...
Osobiście zdarza mi się, że muszę pocisnąć do końca pedał gazu (czasem nawet i Kick-Down), żeby skrzynia się odmuliła, bo np. przez jakiś czas jechałem leniwie i ona nie bardzo chce teraz wyrywać do przodu, bo się nauczyła takiego sposobu mojej jazdy. Po prostu chwilę jej zajmuje, żeby się zorientować, że teraz chcę jechać dynamiczniej. :lol:
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
grzesiekx 


Pomógł: 95 razy
Dołączył: 11 Paź 2006
Posty: 1441
Skąd: słupsk
Wysłany: 17 Listopad 2008, 23:49   

Przestancie zamulac swoje samochody :) Kazdy samochod minimum raz w miesiacu powinien zostac porządnie przedmuchany :) a juz napewno samochody z turbosprężarką :)

Pozdrawiam.
_________________
VW Touran 2.0 TDI DSG '12
ex W202 C200 '00
ex W211 E320 '02
ex S203 C320 '02
ex W210 E200 '01
ex S203 C180 Kompressor '06
ex W210 E200 CDI '00
ex S202 C220 CDI '99
ex W210 E230 '97
ex W124 250D '91
 
 
 
uve 


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 900
Skąd: wrocław
Wysłany: 18 Listopad 2008, 00:40   

A dmucham swoja sliczonetke codziennie, a czasami nawet kilka razy dziennie robie jej ostra jazde 8)
_________________
C220 CDI, VIN: WDB2021331A842349
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 18 Listopad 2008, 07:36   

grzesiekx napisał/a:
Przestancie zamulac swoje samochody :)

Kto mówi o zamulaniu... :mrgreen:

Po prostu w trasie zdarza się, że warunki drogowe (duży ruch, wahadła, etc.) wymuszają dłuższą spokojna jazdę :evil:

Myślę, że moja M jest porządnie przedmuchiwana zdecydowanie częściej niż raz miesiącu, nawet po mieście. :twisted:
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
pip 

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 479
Skąd: W-wa
Wysłany: 18 Listopad 2008, 11:46   

uve napisał/a:
A dmucham swoja sliczonetke codziennie, a czasami nawet kilka razy dziennie robie jej ostra jazde 8)

oczywiście w łóżku :wink:

a tak na serio to ja nie mam problemów, jak chcę aby pracowała dynamicznie, to pracuję dynamicznie, jak toczę się leniwie to ona też pracuje leniwie.
jedynie czasami jak bardzo słabo trzymam hamulec (jak było to opisane wcześniej, czuję lekkie kołysanie "do przodu") ale wystarczy mocniej wcisnąć hamulec.
_________________
W202 DT T 250 Automat '97 ellegance
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,162 sekundy. Zapytań do SQL: 10