Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: G.
27 Sierpień 2009, 12:05
ciężko odpalić na zimno a potem oko
Autor Wiadomość
dafii 
dafiicom

Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 12
Skąd: Bogatynia
  Wysłany: 22 Wrzesień 2008, 21:02   ciężko odpalić na zimno a potem oko

witam wszystkich mam w202 220d z 94r. jak chcem go odpalic na zimno to czekam az się świece nagrzeją odpalam a tu obrotomierz pokazuje 3500 obrotów i gaśnie pali się EPC potem jeszcze tak z 2 razy aż za 3 zapala i później już oko mogę jeździc przez cały dzień stawać i nawet jak go zostawie na 4h to odpalę go za 1 razem problem powstał niedawno nie wiem co go boli jakieś rady?????? :?:
 
 
Łukasz 

Pomógł: 110 razy
Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 3803
Skąd: EPWA
Wysłany: 22 Wrzesień 2008, 21:14   

http://www.w202.pl/viewto...t=naprawa+lukas

http://www.w202.pl/viewto...ighlight=#17809 :D
 
 
qraf

Dołączył: 05 Sie 2009
Posty: 5
Skąd: Lubin
Wysłany: 19 Sierpień 2009, 10:39   Mam podobny problem

Mam podobny problem. Jeżdżę Mietkiem z 1994r. 1.8 benzyna+LPG w automacie.
Problem sprowadza się mniej więcej do tego: rano, po odpaleniu samochodu muszę potrzymać go chwilę na gazie, w przeciwnym wypadku obroty spadną i auto zgaśnie. Gdy już chwilę popracuje (podejrzewam, że wiąże się to ze złapaniem nieco wyższej temperatury) silnik pracuje równo, obroty w okolicach 650/minutę (bez wahnięć), jednak przy wbiciu biegu (R lub D) silnik odmawia współpracy (również gaśnie, obroty spadają, jakby się dusił). Jeżeli ruszę i przejadę np. około 100 metrów, problem znika (zgaszę auto i mogę je bez problemów ponownie odpalić), mogę też spokojnie przejechać (chyba dowolny) dystans. Również (np. po dojechaniu do pracy- około 4 km) po zgaszeniu silnika przez około 10 minut nie mam problemów z odpaleniem i ruszeniem.
Podejrzewam, że przez instalację gazową pojawia się błąd komunikatu sondy Lambda (regulacja lambda poza zakresem max).
Co może być przyczyną problemu? Co z tym zrobić? Czy przepływomierz to to urządzenie, które jest wpięte w rurę idącą od filtra paliwa (wyciągałem go, poza tym, że jest pokryty niewielką ilością czarnego nalotu wygląda (wiem, wygląd to nie wszystko) całkiem OK.).
_________________
W202, 1.8+lpg, 1994, jedyny słuszny dla Mercedesa kolor: czarny ;]
 
 
topol 
Moderator
wiochmen


Pomógł: 40 razy
Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 4027
Skąd: dalej od Warszawy
Wysłany: 19 Sierpień 2009, 11:50   

U mnie było podobnie jak przepływkę szlag trafił. To znaczy, nie padła dawała wartości z zakresu poprawnego ale nieadekwatne do sytuacji :mrgreen:
_________________
topol
Jeep Grand Cherokee Limited '04 - Wojtek
MB 420 SEC '87 - Greta - w trakcie restauracji...
MB A150 BlueEFFICIENCY '09 - Helga
MB C180 T '98 + LPG AKME - Hilda - Sprzedana....

Ludzie myślą czasem, jak zabić czas, a to czas ich zabija...

Myślisz nad LPG? Zajrzyj http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=14956

 
 
 
Adaśko 
Pomorskie

Pomógł: 100 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 2557
Skąd: Rumia
Wysłany: 19 Sierpień 2009, 14:10   

qraf napisał/a:
Czy przepływomierz to to urządzenie, które jest wpięte w rurę idącą od filtra paliwa
od filtra powietrza-to to
qraf napisał/a:
jest pokryty niewielką ilością czarnego nalotu
może świadczyć o jego końcu, spróbuj samym spirytusem umyć bardzo delikatnym wacikiem. Może filtr powietrza nie dolegał na którymś z krawędzi i syf dostał się na przepływomierz co powoduje jego fałszowanie, jeszcze przepustnicę umyłbym i wtedy sprawdź jak chodzi. Tylko pamiętaj, jak nie czyściłeś przepustnicy i jest mocno zasyfiona-możesz mieć później efekt podwyższonych obrotów, ale to w archiwum znajdziesz jak wyczyścić.
_________________
Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561

 
 
qraf

Dołączył: 05 Sie 2009
Posty: 5
Skąd: Lubin
Wysłany: 19 Sierpień 2009, 15:49   

to może być dziwne (pomijając szczegół, że auto mam od 1.5 miesiąca) ale to co mam u siebie nie wygląda na przepływomierz (z tego co udało mi się zobaczyć na zdjęciach i porównać z własnym silnikiem, to tam mam po prostu kawałek rury). Spróbuje przeczyścić przepustnicę, mam nadzieję że pomoże. Jakie są konsekwencje jazdy bez przepływomierza?
_________________
W202, 1.8+lpg, 1994, jedyny słuszny dla Mercedesa kolor: czarny ;]
 
 
Javoreczek 
a teraz dizel


Pomógł: 144 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2790
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19 Sierpień 2009, 16:07   

qraf, nie masz u siebie przepływomierza. To co wystaje z rury łączącej filtr z przepustnicą to czujnik temperatry powietrza i raczej nie bedzie on powodował wspomnianych przez ciebie obiawów
_________________
W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166

W202 C180 Esprit '93
 
 
 
Cielu87 
'Cielu'

Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 106
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19 Sierpień 2009, 16:36   

Miałem podobną sytuację, wyczyściłem przepustnicę i sprawa zapomniana.
_________________
C180 '94' WDB2020181A070769 ;]
 
 
 
piwek1972 

Dołączył: 27 Wrz 2008
Posty: 21
Skąd: warszawa
Wysłany: 19 Sierpień 2009, 20:30   

A spróbuj na całkowicie zimnym silniku (np. rano) podgrzać świece ,a następnie cofnąć kluczyk do poz . 0 i zaraz zapalić bez świec.
 
 
Adaśko 
Pomorskie

Pomógł: 100 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 2557
Skąd: Rumia
Wysłany: 19 Sierpień 2009, 20:55   

piwek1972, opisujemy problem qraf, Kolega ma benzyniaka :wink:
_________________
Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561

 
 
qraf

Dołączył: 05 Sie 2009
Posty: 5
Skąd: Lubin
Wysłany: 27 Sierpień 2009, 11:55   

Problem okazał się dużo bardziej banalny. Koszty wymiany części odpowiedzialnej za wszystkie problemy to 3.50 zł. Chodziło o filtr gazu (kupiłem używane auto i nie sprawdziłem takiej drobnostki).
Dzięki wszystkim za pomoc (sprawdziłem przepustnicę, jest czysta, znalazłem wężyk, który będzie trzeba wymienić w przyszłości bo wygląda niekoniecznie ładnie, a u mechanika (który studentowi na pytanie: ile? odpowiedział: a jedź i mi nie zawracaj... :) ) dowiedziałem się o dobrej praktyce posiadania zapasowego paska w bagażniku...).
Dzięki wszystkim za pomoc!
_________________
W202, 1.8+lpg, 1994, jedyny słuszny dla Mercedesa kolor: czarny ;]
 
 
meśfan


Dołączył: 02 Lut 2010
Posty: 165
Skąd: Sejny
Wysłany: 11 Marzec 2010, 00:07   

sprawdz czujnik temp. powietrza
_________________
WDB2020181A210418
 
 
 
widmo 


Dołączył: 01 Mar 2010
Posty: 6
Skąd: RADZYŃ PODL.
Wysłany: 17 Marzec 2010, 12:52   

panowie mam ten problem palę rano i gaśnie później już jest oki czy to tak jak piszecie czy też wada że mam 1 świecę zalaną olejem?? :?:
_________________
MB C180 esprit '97 + LPG [STAG300] aktualnie :)
MB C180 esprit '95 - dawca organów od roku :(
MB S300 DIESEL '81 - MOŻESZ GO NABYĆ
 
 
topol 
Moderator
wiochmen


Pomógł: 40 razy
Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 4027
Skąd: dalej od Warszawy
Wysłany: 17 Marzec 2010, 13:00   

widmo, sprawdź przepływomierz na przykład.....
_________________
topol
Jeep Grand Cherokee Limited '04 - Wojtek
MB 420 SEC '87 - Greta - w trakcie restauracji...
MB A150 BlueEFFICIENCY '09 - Helga
MB C180 T '98 + LPG AKME - Hilda - Sprzedana....

Ludzie myślą czasem, jak zabić czas, a to czas ich zabija...

Myślisz nad LPG? Zajrzyj http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=14956

 
 
 
widmo 


Dołączył: 01 Mar 2010
Posty: 6
Skąd: RADZYŃ PODL.
Wysłany: 17 Marzec 2010, 13:04   

a co może być powodem zalanej świecy??
_________________
MB C180 esprit '97 + LPG [STAG300] aktualnie :)
MB C180 esprit '95 - dawca organów od roku :(
MB S300 DIESEL '81 - MOŻESZ GO NABYĆ
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 10