Przesunięty przez: Łukasz 26 Styczeń 2012, 18:44 |
przekaźnik zespolony, wycieraczka |
Autor |
Wiadomość |
cracof
Tomek
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 438 Skąd: kraków
|
Wysłany: 29 Wrzesień 2008, 07:23 przekaźnik zespolony, wycieraczka
|
|
|
witam ponownie kolegów :]
od dłuższego czasu zmagam się z następującym problemem, mianowicie:
podgrzewanie tylnej szyby działa wtedy kiedy chce i ciężko mi zdiagnozować od czego to może zależeć. sytuacja przedstawia się tak, że podczas 95% włączania podgrzewania ono oczywiście się włącza (zaobserwowałem delikatny spadek napięcia) po czym po 10 sek dioda kontrolna zaczyna migać i napięcie lekko skacze spowrotem do góry (tak w kółko mogę się bawić). próbowałem zamieniać przekaźnik zespolony - wrzuciłem wersję od 124 nieróżniący się praktycznie niczym i sytuacja nadal występuje. napięcie ładowania wynosi ok 13,4 V więc wersja z niskim U odpada, jak wcześniej wspomniałem z przekaźnikiem raczej też. szczerze powiedziawszy już nie mam pojęcia co może być powodem ale w tym miejscu skieruję do Was jeszcze jedną ogromną prośbę. czy parę osób mogłoby podać mi rezystancję mierzoną na stykach tylnej szyby w sedanach (nie wiem czy wersję szyb się różnią w poszczególnych modelach), być może spróbuję jeszcze w tą stronę...
druga sprawa to problem wycieraczki (za który nomem omen odpowiada również przekaźnik zespolony)... raz działa raz nie działa wycieranie czasowe. przeważnie zaczyna działać kiedy wcześniej wycieraczka pochodzi trochę na średniej prędkości. czy położenie parkingowe wycieraczki może być tu istotne, bo u mnie parkuje dosyć nisko? |
_________________ W202, 250TD, 1996r. (WDB2021281F343461)
|
|
|
|
|
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29 Wrzesień 2008, 10:36
|
|
|
Te 13,4V to troche cieniutko. Po właczeniu ogrzewania szyby masz zapewne jeszcze dodatkowy spadek napiecia w instalacji "po drodze" do przekaźnika, o którym nawet nie wiesz. W rezultacie na samym przekaźniku możesz mieć po włączeniu ogrzewania poniżej 13V i traktuje on to jak zbyt niskie napiecie w instalacji, stąd miganie diody.
Zresztą fakt, że na innym przekaźniku jest to samo swiadczy, że coś jest nie tak z prądam, a nie z samym przekaźnikiem. |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
cracof
Tomek
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 438 Skąd: kraków
|
Wysłany: 29 Wrzesień 2008, 10:53
|
|
|
ładowanie mam 14,4 V sorry za literówkę oczywiście. domyślam się, że problem leży nie w przekaźniku, w instalacji nic wadliwego nie zaobserwowałem... |
_________________ W202, 250TD, 1996r. (WDB2021281F343461)
|
|
|
|
|
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29 Wrzesień 2008, 11:02 Re: przekaźnik zespolony, wycieraczka
|
|
|
cracof napisał/a: | czy parę osób mogłoby podać mi rezystancję mierzoną na stykach tylnej szyby w sedanach (nie wiem czy wersję szyb się różnią w poszczególnych modelach), być może spróbuję jeszcze w tą stronę... |
Napisz mi gdzie jest jakiś w miare sensowny dostęp do tych styków (bez koniecznosci prucia tapicerki ze słupków) to zmierze u siebie. |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
cracof
Tomek
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 438 Skąd: kraków
|
Wysłany: 29 Wrzesień 2008, 11:23
|
|
|
nie musisz pruć tapicerki wystarczy zdjąć jedną osłonę słupka i zmierzyć rezystancję miedzy stykiem +12V na szybie, a masą auta, lub na stykach przekaźnika tak samo między odp. stykiem a chassis
z góry dziękuję za poświęcenie |
_________________ W202, 250TD, 1996r. (WDB2021281F343461)
|
|
|
|
|
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29 Wrzesień 2008, 12:00
|
|
|
Bedzie ciężko... wg chińskiego miernika wychodzi ok 0,4 - 0,5 ohma (a raz 0,7 mi wyszlo)
Biorąc pod uwagę fakt, ze taka szyba ma ze 70W to nie powinno byc więcej niż 0,2 ohma. Niestety nie dysponuje zbyt dokładnym sprzętem pomiarowym. |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
cracof
Tomek
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 438 Skąd: kraków
|
Wysłany: 29 Wrzesień 2008, 12:03
|
|
|
dzięki i za to, postaram się coś więcej jeszcze wyłuskać z sieci i szukać dalej przyczyny, jednak brak podgrzewania szyby jest uciążliwe... |
_________________ W202, 250TD, 1996r. (WDB2021281F343461)
|
|
|
|
|
Marcin Pop.
C180 automat
Pomógł: 18 razy Dołączył: 15 Lip 2006 Posty: 1273 Skąd: Centrum
|
Wysłany: 29 Wrzesień 2008, 12:15
|
|
|
cracof,
taki sam problem jak opisujesz możesz mieć jeżeli aku będzie się już powoli kończyć. Możesz mieć "prądy" w okablowaniu dobre, ale jak aku będzie niezbyt OK to problem z migającą kontrolką od ogrzewania szyby będzie nadal. Te oporniki na szybie są bardzo energożerne.
Wymień aku na inny, przełóż z innego auta i zobacz co się będzie działo. Jeżeli będzie OK - to masz winowajce. |
_________________ C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337 |
|
|
|
|
cracof
Tomek
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 438 Skąd: kraków
|
Wysłany: 29 Wrzesień 2008, 12:22
|
|
|
możesz mieć rację, aku ma 8 albo 9 lat...
ja nie wiem w jaki sposób on potrafi zapalić po 4 dniach na mrozie, ale ciesze się z tego |
_________________ W202, 250TD, 1996r. (WDB2021281F343461)
|
|
|
|
|
Marcin Pop.
C180 automat
Pomógł: 18 razy Dołączył: 15 Lip 2006 Posty: 1273 Skąd: Centrum
|
Wysłany: 29 Wrzesień 2008, 12:35
|
|
|
Mój ma 12 lat. Data wytłoczenia 96" jest na spodzie akumulatora. Także wnioskuje że ma tyle. Po 2,3 dniach postoju ma ciężko zapalić. Na zime musze kupić nowy.
Podłącz inny aku, zobaczymy efekt (powinien być zauważalny od razu) |
_________________ C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337 |
|
|
|
|
|