Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Camel-
11 Październik 2008, 13:14
nie chce sie przełączyc na gaz gdy jest zimny silnik
Autor Wiadomość
SZCZURrat

Dołączył: 07 Paź 2008
Posty: 5
Skąd: Góra
Wysłany: 7 Październik 2008, 23:56   nie chce sie przełączyc na gaz gdy jest zimny silnik

Witam mam merca c200 + lpg sekwencja problem jest w tym ze po nabraniu odpowiedniej temperatury powinien mi sie przelaczyc z benzyny na gaz fakt faktem sie przelacza ale zaraz wraca na benzyne problem ten wystepuje nan zimnyn silniku gdy silnik jest rozgrzany na gaz przelacza sie bez problemu bylem wczoraj na regulacji i niby wszystko jest ok nawet filtr gazu mi wymienili i bez zmian PROSZE O POMOC
 
 
comza 

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 605
Skąd: Batumi
Wysłany: 8 Październik 2008, 06:14   

Czyli jak jest:
Silnik startuje ba PB, rozgrzewa się troszkę, sam przeskakuje na LPG.
Po przejściu na LPG robi się na moment zimniejszy i wraca na PB
I co się dzieje dalej, bo z Twojego posta nie jestem w stanie wywnioskować...

PS: to forum ma regulamin. Poczytaj go i wprowadź w zycie proszę.
 
 
SZCZURrat

Dołączył: 07 Paź 2008
Posty: 5
Skąd: Góra
Wysłany: 8 Październik 2008, 08:32   

mozna tak powiedziec. startuje na benzynie i przy temperaturze 35*C powinein sie przelaczyc na gaz fakt jak silnik nabierze takiej temperatury przelacza sie ale momentalnie wraca na prace na benzynie i trzeba kilka razy przelaczyc przelacznikiem to czasem sie uda ze przelaczy sie na gaz a jak nie to trzeba czekac az silnik sie nagrzeje do 50*C lub wyzej :cry:

********************************

C200 Sport
 
 
comza 

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 605
Skąd: Batumi
Wysłany: 8 Październik 2008, 10:30   

Poprostu powinien sie przełacząc przy wyższej temp niż to robi.
Tak jak jest teraz jest kiszka.
Po przełaczeniu na LPG spada temp o kilka stopni. Więc wraca on na PB (i dobrze)
Gdyby po raz pierwszy na LPG przeskakiwał przy wyższej temp. nie wróciłby na PB
Ciekawe czy jest jakas mozliwość regulacji temp. przy której ma zostać przełaczony na LPG, jesli jest - podniesiesz temp. i bedzie OK :wink:
 
 
SZCZURrat

Dołączył: 07 Paź 2008
Posty: 5
Skąd: Góra
Wysłany: 8 Październik 2008, 11:39   

dzis sprawdzalem rano jak bylo 14*C na dworze to przelaczyl sie normalnie chyba od czasu do czasu swiruje najgorsza bedzie zima. trzeba sie z tym pogodzic powiedzmy ze temat zamkniety
 
 
goner 

Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 17
Skąd: lubin
Wysłany: 8 Październik 2008, 11:48   

SZCZURrat napisał/a:
dzis sprawdzalem rano jak bylo 14*C na dworze to przelaczyl sie normalnie chyba od czasu do czasu swiruje najgorsza bedzie zima. trzeba sie z tym pogodzic powiedzmy ze temat zamkniety


Nie ma czegos takiego jak " od czasu do czasu świruje" .
Komputer gazu sekwencyjnego jest baerdzo precyzyjny i do tego połączony z sondą .
masz 2 ustawienie 1 to start na zimnym silniku i wtedy przelącza sie na gaz przy 39 stopniach , i drugie ustawienie to start na cieplym silniki , wtedy przelaca sie przy 60 stopniach ( tak mam w brc sequent) ,
obie wartosci sa regulowalne, jak je zaniżysz za bardzo , gaz będzie wariował.

Jedz do gazownika , niech poprawi i zadne gadanie ze tak ma być nie daj sobie wcisnąć.
jak sie przełączy na gaz na chodzic na gazie , a przelacznika w ogóle nie powinienes tykać , w koncu to sekwencja wiec automat steruje,.

pozdrawiam
_________________
w202 1.8 kombi, 1998, wdb2020781f772946 lpg
w201 2.0e 1988, po lifcie, lpg
"bez gwiazdy nie ma jazdy"
 
 
SZCZURrat

Dołączył: 07 Paź 2008
Posty: 5
Skąd: Góra
Wysłany: 8 Październik 2008, 12:15   

jak bylem to mi powiedzial ze z komputerem i programem jest wszystko ok jak cos to wina tylko instalacji silnika jakis dziwny koles. a moze cos jest z czujnikiem temperatury silnika ?? ale temperature pokazuje bardzo dobrze wiec penie to to nie jest narazie malo gazownikow ma to oprogramowanie u mnie w miescie. ja mam PRINS
 
 
frytol29 
frytol

Dołączył: 28 Sie 2008
Posty: 23
Skąd: Szczecin
Wysłany: 8 Październik 2008, 13:00   

Miałem podobny problem,ale mój gazownik zapytał mnie wręcz przy jakiej temperaturze i przy jakich obrotach chcę aby perzłączał mi sie na gaz...wszystko w tych modelach mozna ustawić precyzyjnie,tylko mechanikom sie nie chce albo nie umieją:) Pozdrawiam
 
 
dramol 

Dołączył: 17 Lip 2008
Posty: 59
Skąd: Kraków
Wysłany: 9 Październik 2008, 11:02   

goner napisał/a:

masz 2 ustawienie 1 to start na zimnym silniku i wtedy przelącza sie na gaz przy 39 stopniach , i drugie ustawienie to start na cieplym silniki , wtedy przelaca sie przy 60 stopniach ( tak mam w brc sequent) ,
obie wartosci sa regulowalne, jak je zaniżysz za bardzo , gaz będzie wariował.


Bez problemu w BRC można ustawić "próg na zimnym" na 30 stopni silnik w praktyce i tak ma wtedy ok 40 stopni.
SZCZURrat byłeś u kogoś kto nie zna się na tym co robi - jedź do "normalnego" warsztatu.
 
 
SZCZURrat

Dołączył: 07 Paź 2008
Posty: 5
Skąd: Góra
Wysłany: 9 Październik 2008, 11:40   

bylem u jednego ktorego uwazam za rozsadnego i normalnego ale nie ma oprogramowania ale moze w przyszlym tyg bedzie mial to zadzwonie i sie umowie. ale teraz jak narazie wszystko dziala ok wiec nie wiem w czym problem ale dla pewnosci pojade to sprawdzic a mozna zrobic tak zeby nie przelaczal sie przy odpowiedniej temperaturze tylko zebym przalaczal obrotami na przygazowac do 2000 obrotow i sam sie wtedy przelaczy ?????
 
 
Marcin Pop. 
C180 automat


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Lip 2006
Posty: 1273
Skąd: Centrum
Wysłany: 13 Październik 2008, 08:18   

goner napisał/a:
Komputer gazu sekwencyjnego jest baerdzo precyzyjny i do tego połączony z sondą


Nie musi byc połączony z sonda lambda (chyba o to ci chodzi) i będzie funkcjonował prawidłowo. Komputer gazowy zczytuje czasy wtrysku z wtryskiwaczy benzynowych :idea: Każdy wtryskiwacz benzynowy jest połączony z cewkami gazowymi na listwie wtryskowej.

Lambda jest do dodatkowej informacji - np. czy działa, czy sie nie zacina. Na podstwie lambdy można zobaczyć jak auto zachowuje sie w mieszance ubogiej / bogatej, jak długo w tym zostaje.

dramol napisał/a:
Bez problemu w BRC można ustawić "próg na zimnym" na 30 stopni silnik w praktyce i tak ma wtedy ok 40 stopni.


Zgadza się. W PRINS też tak można zrobić.
Przyczyną złego przełączania / wariowania mogą być "sztywne membrany" w parowniku.
_________________
C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337
 
 
Gość

Wysłany: 13 Październik 2008, 14:06   

caly parownik znaczy ten mieszacz zostal 2 lata temu wymieniony na nowy ale jak wspomniejlem wczesniej jak narzaie zaczelo wszystko normalnie dzialac
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,163 sekundy. Zapytań do SQL: 11