Przesunięty przez: Łukasz 10 Luty 2012, 11:19 |
Problem: strzelanie i gaśnięcie przy zimnym silniku |
Autor |
Wiadomość |
inigo
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Kwi 2007 Posty: 48 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 8 Czerwiec 2008, 13:46 Problem: strzelanie i gaśnięcie przy zimnym silniku
|
|
|
Witam,
Od kilku dni mam problem: odpalam rano i po chwili gasnie, kiedy za 15 razem jakos trzyma obroty to tylko dlatego ze wciskam delaikatnie pedal gazu. Przy kazdej jednak wczesniejszej probie odpalania (z tych 15) to strzela w kolektor na benzynce.
Mam elegance z 1993 1.8 z gazem ale zawsze odpala na benzynie (taki sterownik gazu). w zeszlym roku wymienilem przepustnice a wczoraj swiece i nic nie pomoglo, aha, jak jest cieply to odpala i trzyma obroty bez problemu. proze o pomoc
Tu też byłem /// Camel- |
Ostatnio zmieniony przez Camel- 3 Październik 2008, 19:58, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
diagnosta.mb
diagnosta.mb
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Cze 2008 Posty: 89 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 8 Czerwiec 2008, 21:00
|
|
|
Z modułem HFM ? - odepnij masomierz powietrza i zobacz co się będzie działo ! |
_________________ SPRINT12 - Najlepszy tester do MB na polskim rynku
Dzwoń ERA 666520959 |
|
|
|
|
inigo
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Kwi 2007 Posty: 48 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 9 Czerwiec 2008, 00:19
|
|
|
ale u mnie nie ma przeplywki, czy sadzisz ze zmiana kabli cos pomoze? zastanawia mnie ze jak jest cieply to pali dobrze, moze znow przepustnica do czyszczenia albo wymiany? |
|
|
|
|
diagnosta.mb
diagnosta.mb
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Cze 2008 Posty: 89 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 9 Czerwiec 2008, 09:06
|
|
|
Brzmi prawdopodobnie |
_________________ SPRINT12 - Najlepszy tester do MB na polskim rynku
Dzwoń ERA 666520959 |
|
|
|
|
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 9 Czerwiec 2008, 09:28
|
|
|
Sprawdź może regulator ciśnienia na listwie gdzie są wtryski. |
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
TomekE34
Dołączył: 17 Wrz 2008 Posty: 5 Skąd: Wołomin
|
Wysłany: 17 Wrzesień 2008, 18:19
|
|
|
Witam! U mnie jest podobnie, na zimnym silniku za pierwszym razem gaśnie a za drugim jak odpali wchodzi 1,5 tys obr. i po chwili zaczyna spadać z obr. jak spadnie po niżej 1 tys. słychać stukanie, lekko przerywa tak jakby nie pracował na wszystkich cylindrach po około minucie wchodzi na obroty i silnik równo pracuje. Byłem u paru mechaników i jeden twierdzi że to wina jakiegoś czujnika temperatury, drugi że się zalewa a reszta nie wie co to. |
|
|
|
|
Marcin Pop.
C180 automat
Pomógł: 18 razy Dołączył: 15 Lip 2006 Posty: 1273 Skąd: Centrum
|
Wysłany: 17 Wrzesień 2008, 20:26
|
|
|
diagnosta.mb napisał/a: | masomierz powietrza |
Skoro ty jesteś diagnosta od MB to nazwij to "jak ustawa przewiduje" a nie po "druciarsku". Oj panie diagnosta... oj panie... |
_________________ C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337 |
|
|
|
|
duvi
duvi
Dołączył: 07 Cze 2006 Posty: 10 Skąd: kielce
|
Wysłany: 20 Wrzesień 2008, 23:09
|
|
|
witam
Panowie, Prawdopodobnie macie tryb awaryjny komputera- NOULAUFT
U mnie w C180 gaz sekwencja było to samo; jak był zimny to za pierwszym razem gaśnie a za drugim jak odpali wchodzi 1,5 tys obr. i lekko przerywa. Byłem w mechanika od MB pod kompem i wyszedł tryb awaryjny( silnik pracuje bez sterowania komputerem) . Mechanik mówił że to od gazu (za bogata mieszanka) i komp łapie błędy i przełącza sie w tryb awaryjny. Teraz po resecie pracuje ok. ale musze jechac do gazowników niech reguluja bo cos spieprzyli (moze za duze dysze dali) |
_________________ C180'93 |
|
|
|
|
melon.p
melon C180 ESPRIT
Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 14 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 21 Wrzesień 2008, 21:16
|
|
|
Witajcie koledzy ja mam dokładnie to samo i nie mam gazu czy już wiecie może co to bylo? |
_________________ Było 525tds:-/ jest C180 BLACK ESPRIT:-) |
|
|
|
|
misiekmis4
Dołączył: 01 Lip 2008 Posty: 114 Skąd: częstochowa
|
Wysłany: 22 Wrzesień 2008, 20:50
|
|
|
witam! ja tez mam ten sam problem.na cieplym zapala i jest ok, a na zimnym zapali i zgasnie.za 2 strzalem zapali i sie duzi pozniej na ssaniu pochodzi ale nadal przez jakas minutle slychac jak przerywa po czym dojdzie do siebie i jest ok. nie mam gazu. nie jest to przepustnica ani czujnik temperatury.narazie nie wiem co robic. podpinany pod kompa nic nie wykazało...:-((( |
_________________ C180 Esprit automat 98'
WDB2020181A617619 |
|
|
|
|
TomekE34
Dołączył: 17 Wrz 2008 Posty: 5 Skąd: Wołomin
|
Wysłany: 23 Wrzesień 2008, 17:39
|
|
|
duvi napisał/a: | witam
Panowie, Prawdopodobnie macie tryb awaryjny komputera- NOULAUFT
U mnie w C180 gaz sekwencja było to samo; jak był zimny to za pierwszym razem gaśnie a za drugim jak odpali wchodzi 1,5 tys obr. i lekko przerywa. Byłem w mechanika od MB pod kompem i wyszedł tryb awaryjny( silnik pracuje bez sterowania komputerem) . Mechanik mówił że to od gazu (za bogata mieszanka) i komp łapie błędy i przełącza sie w tryb awaryjny. Teraz po resecie pracuje ok. ale musze jechac do gazowników niech reguluja bo cos spieprzyli (moze za duze dysze dali) |
Witam! Kolego skoro masz sekwencję to silnik jak jest zimny (czy ciepły) to zapala na benzynie, dopiero po osiągnięciu odpowiedniej temperatury przełącza się na gaz, tak więc to nie może być wina gazu. U mnie przełącza się na gaz przy 37 stopniach, dużo wcześniej jeszcze na benzynie już ładnie pracuje i nie przerywa. To musi być coś innego. |
|
|
|
|
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 24 Wrzesień 2008, 09:28
|
|
|
A wydech nie jest przytkany? No i prozaiczne może, ale w jakim stanie filtr powietrza jest, czy rura od filtra powietrza do silnika jest ok, tzn czy jest drożna, czy nie ma jakiejś szmaty w rurze dolotowej (spotkałem się z czymś takim, więc warto sprawdzić.) |
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
HeMP
RWD fan
Dołączył: 08 Lip 2007 Posty: 18 Skąd: stolica
|
Wysłany: 24 Wrzesień 2008, 17:58
|
|
|
na poczatek polecam....
wlaczyc zaplon (wszystkie kontrolki zapalone) -pozostawic WLACZONY
odlaczyc minus od aku (podaje za minus bo latwiejszy dostep )
po 3 sek ponownie podlaczyc ( minus) na 3 sek
odlacznie i podlacznie powtorzyc okolo 3 - 5 razy - beda slyszalne-praca przekaznikow i pompy paliwa
podlaczyc kleme na stale
wsiasc do autka i BEZ COFANIA kluczyka z zaplonu wlaczyc rozrusznik ( nie dodajac gazu - to nie trabant )
mam nadzieje ze pomoze ... jak nie to.... pomyslimy dalej
pozdrawiam |
_________________ zielony w temacie merca.... |
|
|
|
|
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25 Wrzesień 2008, 08:45
|
|
|
HeMP, możesz przybliżyc celowośc takich zabiegów?
IMHO takie odłączanie i podłączanie akumulatora przy włączonym zapłonie to najprostrza droga do pozbycia sie połowy elektroniki w samochodzie. |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
Wysłany: 25 Wrzesień 2008, 08:47
|
|
|
Javoreczek napisał/a: | IMHO takie odłączanie i podłączanie akumulatora przy włączonym zapłonie to najprostrza droga do pozbycia sie połowy elektroniki w samochodzie. |
+ wysyp postów na forum: "kto mi odkoduje radio?" |
|
|
|
|
|