Przesunięty przez: Łukasz 26 Styczeń 2012, 18:54 |
ladowanie akumulatora |
Autor |
Wiadomość |
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 22 Październik 2008, 17:30
|
|
|
m00n napisał/a: | nie no ja sie nie obawiam ze mi swiatal zgasna podczas jazdy itp. tylko zastanawiam sie czynp komputer nie dostaje przeklamanych wartosci czy moze pompa paliwa dostaje za niskie napiecie i nie dziala jak powinna (moje spekluacje tylko). Jeszcze zastanawia mnie kwestia akumulatora bo niewiem kiedy byl wymieniany a jest orginalny z gwiazdka tylko niewiem czy ktos wymienil na orginal czy to wersja z 1994 roku ;] aku 100AH, 760A, czy na akumulatorze jest data produkcji czy cos podobnego ? Poziom elektrolitu jest na poziomie kreski z napisem min ... |
W instalacji elektrycznej w samochodzie zawsze jest różne napięcie i odbiorniki są przystosowane do takiej sytuacji, komputer też. |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 22 Październik 2008, 19:47
|
|
|
m00n napisał/a: | Poziom elektrolitu jest na poziomie kreski z napisem min . |
Wykręć korki i dolej wody destylowanej, tak by było trochę poniżej max
Wartością krytyczną jest napięcie 10,5V . |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 22 Październik 2008, 21:11
|
|
|
Jary napisał/a: |
Wartością krytyczną jest napięcie 10,5V . |
Ja myślę, że to już zgon oznacza |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
mlody_lukas
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Lis 2007 Posty: 329 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: 12 Grudzień 2008, 17:27
|
|
|
witam zeby nei zaczynac nowego postu napisze w tym. Ostatnio patrzylem napiecie mojego akumulatora przy zgaszonym silnku mial 12V a po odpaleniu i tylko odpaleniu bez zadnego radia czy nawiewu czy swiatel mial 13,4V. Co tu jest nie tak czyz by akumulutaro do wymiany ?? dodam ze mam taki problem ze jak jezdze tylko po miescie to po kilku odpaleniach zaswieca mi sie kontrolka ABS ale jak pojade w trase to gasnie ( pewnie daltego ze sie naladuje) i pozniej znow kilka odpalen dobrze ale za 6-7 razem znow sei zaswieca ABS. |
_________________ Super MB C180 z 1997r wersja esprit (juz po lifcie)
VIN WDB2020181A568543 |
|
|
|
|
m00n
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Sie 2007 Posty: 674 Skąd: Morąg
|
Wysłany: 12 Grudzień 2008, 20:18
|
|
|
predzej regulator napiecia niz akumulator, na sprawdzeni akumulatora jedz do elektryka, a co do regulatora to sprawdz napiecie na zaciskach alternatora, a jesli jezdzi stylem typu male trasy i czeste gaszenie i zapalanei silnika to bedziesz mial takie wartosci. test zrob powiedzmy po przejechaniu 30 km bez zatrzymania i wtedy zmierz. |
_________________ C200 Esprit benzyna (bez gazu) 1994
"Jestem nędzarzem, posiadam tylko marzenia, rozsiałem je u twych stóp, stąpaj lekko, gdyż stąpasz po moich marzeniach..." |
|
|
|
|
grzesimi
Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 39 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 22 Grudzień 2008, 22:29
|
|
|
pytanie troche z innej beczki, chce podladowac akumulator 100ah a pozyczylem prostownik na ktorym jest napisane ze do 60ah czy nic nie zaszkodzi jak p[odlacze na nocke do podladowania? |
_________________ MB C-220 Cdi classic'2000r tiptronic WDB2021931F972221 |
|
|
|
|
bubu_piotr
TAXI DRIVER
Pomógł: 153 razy Dołączył: 15 Mar 2008 Posty: 1174 Skąd: Pyrlandia
|
Wysłany: 23 Grudzień 2008, 03:26
|
|
|
grzesimi,
Nie zaszkodzi. Będzie się ładować mniejszym prądem. |
_________________ C200 CDI' 1999 SEDAN w ELEGANCIE
VIN : WDB2021341A794554
|
|
|
|
|
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
Wysłany: 23 Grudzień 2008, 07:34
|
|
|
bubu_piotr napisał/a: | Będzie się ładować mniejszym prądem. |
.. co jest nawet bezpieczniejsze dla aku |
|
|
|
|
btx
Pomógł: 45 razy Dołączył: 23 Maj 2006 Posty: 1736 Skąd: Looblyn
|
Wysłany: 23 Grudzień 2008, 09:30
|
|
|
tylko dluzej bedziesz musial go ladowac, zeby sie w pelni naladowal, zalezy jaki prad ladowania ma prostownik |
|
|
|
|
Sitek
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Mar 2008 Posty: 103 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 23 Grudzień 2008, 22:04
|
|
|
Jeśli masz akumulator więkrzej pojemności, to ten prostownik prawdopodobnie nie naladuje go na max. Poza tym nie zaszkodzi.. |
_________________ Zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
C180 '94r, WDB2020181A158250
MACK TITAN |
|
|
|
|
Gerri
Pomógł: 45 razy Dołączył: 30 Mar 2006 Posty: 1255 Skąd: Limerick
|
Wysłany: 23 Grudzień 2008, 22:51
|
|
|
Sitek napisał/a: | Jeśli masz akumulator więkrzej pojemności, to ten prostownik prawdopodobnie nie naladuje go na max. Poza tym nie zaszkodzi.. |
Niestety - nie da się ukryć, że Kolega omijał zarówno lekcje polskiego, jak i fizyki
Końcowe napięcie ładowania to coś zupełnie innego niż prąd ładowania. Całkowite naładowanie akumulatora o pojemności nawet 200 Ah może zapewnić ładowarka wielkości paczki papierosów - wszystko zależy od tego, jakie ona daje napięcie.
A "więkrzej" należy pisać inaczej...
Pzdr. : Gerri |
|
|
|
|
Sitek
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Mar 2008 Posty: 103 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 24 Grudzień 2008, 19:49
|
|
|
Przepraszam, czasami w podróży pisze z klawiatury telefonu no i są wtedy błedy...pozatym niektórzy piszą tu gorsze rzeczy... No a co do ładowania, czy jeżeli prostownik ładuje akumulatory do 60ah (taki miał grzesimi ), to czy naladuje on wiekrzy np 100ah czy 165ah? skoro tak, to poco by pisali, że ładuje tylko do jakiejś okreslonej pijemności? :/ Nie mam w tym temacie zbyt dużej wiedzy i doświadczenia wiec nie bede sie sprzeczał |
_________________ Zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
C180 '94r, WDB2020181A158250
MACK TITAN |
|
|
|
|
bubu_piotr
TAXI DRIVER
Pomógł: 153 razy Dołączył: 15 Mar 2008 Posty: 1174 Skąd: Pyrlandia
|
Wysłany: 25 Grudzień 2008, 03:01
|
|
|
Sitek,
Aku powinno być ładowane prądem 10x mniejszym od jego pojemności (100Ah - 10A , 40Ah - 4A). Może niedoładować lub ładować dłużej. Takie jest moje zdanie, lecz mogę się mylić. |
_________________ C200 CDI' 1999 SEDAN w ELEGANCIE
VIN : WDB2021341A794554
|
|
|
|
|
m00n
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Sie 2007 Posty: 674 Skąd: Morąg
|
Wysłany: 25 Grudzień 2008, 19:47
|
|
|
naladuje tylko mu to dluzej zajmie |
_________________ C200 Esprit benzyna (bez gazu) 1994
"Jestem nędzarzem, posiadam tylko marzenia, rozsiałem je u twych stóp, stąpaj lekko, gdyż stąpasz po moich marzeniach..." |
|
|
|
|
wojtas_p
NYC TAXI 4.6 V8
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Cze 2008 Posty: 353 Skąd: PL
|
Wysłany: 27 Grudzień 2008, 00:04
|
|
|
bubu_piotr napisał/a: | Sitek,
Aku powinno być ładowane prądem 10x mniejszym od jego pojemności (100Ah - 10A , 40Ah - 4A). Może niedoładować lub ładować dłużej. Takie jest moje zdanie, lecz mogę się mylić. |
Piotrze, w kwestii akumulatora to prąd rzędu 1/10 pojemności to za dużo. Optymalnie dla akumulatora 55-65 Ah to prąd 1,5-2 A i większy jest niewskazany. Naładowanie akumu to nie "wtłoczenie" prądu, ale stworzenie reakcji ektrolizy, a czym dłużej ta reakcja przebiega, tym aku zostanie lepiej naładowany. Do łądowania najlepszy w miarę mały prąd a jak najdłuższy czas ładowania- nawet do 24h. Warto też sprawdzić poziom i gęstość elektrolitu, czasami elektrolit może być za rzadki, np kwas gdzieś wycieknie i ktoś uzupełni to wodą dest., a należy kwasem do akumulatorów (siarkowy), jeżeli natomiast tylko ubytek z odparowania, to oczywiście sama woda destylowana. Jeżeli raz rozładuje się akumulator ołowiowy na maxa, do tzw zera, to niestety długo on nie posłuży. To samo z ładowaniem, jak ktoś przesadzi ze zbyt wysokim prądem ładowania lub długim dużym obciążeniem (kręcenie rozrusznikiem kilka minut), to też mu dość dużo zaszkodzi. |
_________________ https://nyc-taxi-wroclaw.pl/ |
|
|
|
|
|