Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Azot w oponach ?
Autor Wiadomość
arekmroz 
Ggrzech


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Wrz 2008
Posty: 58
Skąd: Łódź
Wysłany: 24 Listopad 2008, 11:01   

Lonek napisał/a:
...mam w garazu dużą butlę z tlenem i zamiast pompować pompką podpiąbym węża z końcówka do pompowania...

Myślałem, ze sobie wcześniej żartujesz z tym pompowaniem tlenem.
Mimo, ze zagryzłem już zęby i miałem nie pisać to ze względów bezpieczeństwa jednak nie mogę pozostawić tego pytania bez odpowiedzi.
Pomijam aspekty nieopłacalne typu korozja, sztywnienie gumy czy inne ubytki.
Duża butla ma circa 150 atm.
Zalezy jaki to tlen medyczny czy dużo czyściejszy techniczny (taki do spawania).
Jednakże w obu przypadkach odwodzę Cię od tego zamierzenia.
Zadając takie pytanie jesteś na najlepszej drodze do spalenia lub wysadzenia ggarażu.
Tlen przy warościach ponad 4 atm ma własności wybuchowe. Gdy napotka coś tłustego zrobi pierdut i z garażu będziesz miał altankę ;-) [chociaż chyba już nie Ty bedziesz miał].
Ponadto w każdych warunkach tlen napotykając tłustą powierzchnię (nawet w pewnych okolicznościach i skórę ręki) wywołuje proces szybkiego utleniania się... czyli palenia.
Zamień tę butlę z tlenem na butlę ze sprężonym powietrzem, dwutlenkiem węgla lub azotem (ich koszt porównywalny) i sobie kombinuj.
W każdym przypadku postaraj się o instrukcję postepowania z tlenem i przeczytaj ją ze zrozumieniem. Bez szkolenia tzw. tlenowego nie można nawet dotykać takiej butli (można bez przeszkolenia tylko po reduktorze) - nie mówiąc o przestawianiu, nie daj Boze przetaczaniu, czy odkręcaniu zaworu!
NIE RYZYKUJ - koła pompuj w miarę możliwości raczej azotem, a butle tlenową staraj się omijać!
_________________
S124 E250TD 1995 r. - tourmaline green metallic [269]
Samochody dzielą się na :mb: Mercedesy :mb: i inne pojazdy !
WDB1241861F321237 motor 605 911... ; 113 KM
 
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 24 Listopad 2008, 16:23   

arekmroz napisał/a:
proporcjach strzeżonych tajemnicą. Ogólnie jednak wiadomo, iż sa one w większym stopniu niz azot pozbawione tlenu i oparów oleju.


Azot to azot - tlenu nie zawiera, tym bardziej oparów oleju. Zastanów się co piszesz.

[ Dodano: 24 Listopad 2008, 16:25 ]
arekmroz napisał/a:

Zalezy jaki to tlen medyczny czy dużo czyściejszy techniczny (taki do spawania).


Tym razem to napisałeś totalną głupotę!! Zawsze najbardziej czyste są gazy medyczne :!:
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
btx

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 1736
Skąd: Looblyn
Wysłany: 24 Listopad 2008, 16:30   

Daniel na Twoim miejscu to ja bym sie zastanowil.
oczywiste jest, ze azot to azot, ale kto Ci napompuje opone azotem, zeby pozniej w oponie nie bylo tlenu ?
trzeba byloby zrobic w oponie proznie (zeby nie bylo w niej powietrza), dopiero wtedy pompowac azotem, zeby w oponie byl 100% azot.
czajisz ?
 
 
Caweł 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 104
Skąd: Siedlce/Wa-wa
Wysłany: 24 Listopad 2008, 17:30   

IMHO arekmroz raczej wie o czym pisze. Nie wiem jednak czemu częśc z kolegów robiła wszystko aby podważyc odważną opinię "nowego" i go "utemperowac" nie podając wcale albo prawie wcale konkretów - opierając się tylko na swoich domysłach i spekulacjach. Jednak takie kłótnie to syndrom prawie każdego forum.

btw, na złagodzenie:
http://img141.imageshack.us/img141/1579/arguingyr1.jpg

:P
_________________
Był: C220D 96r Elegance WBD2021211A408485
Jest: C200 CDI Elegance 00r WDB2021341a867802
 
 
 
arekmroz 
Ggrzech


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Wrz 2008
Posty: 58
Skąd: Łódź
Wysłany: 24 Listopad 2008, 20:26   

Daniel:
Jak braknie Ci gazu medycznego to choremu możesz podać gaz techniczny. Przeciwwskazania to jedynie to, iż zazwyczaj butla jest brudna i odrapana.
Jeżeli jednak braknie gazu technicznego to niedopuszczalne jest użycie w zastępstwie pięknie pomalowanej butli z gazem medycznym m.in. dlatego, że tlen techniczny jest czyściejszy.
Co zaś do zawartości "cukru w cukrze" ;-) to btx ujął jeden z aspektów, który sądzę, iż jest Ci do niczego nieprzydatny (chyba dlatego trudny do zrozumienia) i prawdopodobnie nigdy nie będzie wykorzystany.
Przyjmij zatem, że jak sadzisz drzewka to zielonym do góry (choć nie zawsze).
_________________
S124 E250TD 1995 r. - tourmaline green metallic [269]
Samochody dzielą się na :mb: Mercedesy :mb: i inne pojazdy !
WDB1241861F321237 motor 605 911... ; 113 KM
 
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 24 Listopad 2008, 21:03   

arekmroz napisał/a:
Daniel:
Jak braknie Ci gazu medycznego to choremu możesz podać gaz techniczny.


Nadal uważam, że piszesz bzdury.

Równie dobrze mógłbyś napisać, że jak skończy się wódka, to zawsze można jagodziankę przez chleb przepuścić i tez będzie w głowę trzepało.
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
arekmroz 
Ggrzech


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Wrz 2008
Posty: 58
Skąd: Łódź
Wysłany: 24 Listopad 2008, 21:09   

Uważać wolno każdemu... po co jednak te ostre słowa.
Nawet nie masz pojęcia jak powstrzymywałem się i powstrzymuję aby nie nazwać Cię po imieniu. Spróbuj to docenić i przemyśl co piszesz, gdyż epitet, który niejednokrotnie już użyłeś pasuje jak najbardziej do Twych wypowiedzi!
_________________
S124 E250TD 1995 r. - tourmaline green metallic [269]
Samochody dzielą się na :mb: Mercedesy :mb: i inne pojazdy !
WDB1241861F321237 motor 605 911... ; 113 KM
 
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 24 Listopad 2008, 21:40   

arekmroz napisał/a:

Jak braknie Ci gazu medycznego to choremu możesz podać gaz techniczny.


Ja nie chce tu żadnej pyskówki, po prostu piszesz bzdury. Nie masz pojęcia jaka jest różnica pomiędzy napełnianiem butli z tlenem medycznym a tlenem technicznym.
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
arekmroz 
Ggrzech


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Wrz 2008
Posty: 58
Skąd: Łódź
Wysłany: 24 Listopad 2008, 21:54   

Daniel napisał/a:
Nie masz pojęcia

Akurat mam... " Primum non nocere"
Drogi Danielu: proszę od dziś zaprzestać używania w stosunku do mnie formy Ty, gdyż mi to ubliża!
Dla ignorantów jestem pan przez duże P.
_________________
S124 E250TD 1995 r. - tourmaline green metallic [269]
Samochody dzielą się na :mb: Mercedesy :mb: i inne pojazdy !
WDB1241861F321237 motor 605 911... ; 113 KM
 
 
 
Sitek 


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Mar 2008
Posty: 103
Skąd: Białystok
Wysłany: 24 Listopad 2008, 21:59   

Panowie przystopujcie,chcecie sobie cos wytłumaczyć i mówic po imieniu to umówcie sie poza forum. Kolega Lonek prosił o sugestie nie kłótnie spowodowane różnica zdań :wink:
_________________
Zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
C180 '94r, WDB2020181A158250
MACK TITAN
 
 
Lonek 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Gru 2005
Posty: 307
Skąd: P-sl
Wysłany: 25 Listopad 2008, 06:35   

http://www.nurkopedia.pl/...p/Tlen_medyczny


Tlen medyczny

Tlen medyczny od technicznego różni się sposobem napełniania:

Butle na tlen medyczny przed nabiciem są odpompowywane próżniowo (czyli do ciśnienia 0 atm), potem płukane tlenem ze zbiornika i dopiero napełniane. Czyli mamy gwarancję, że nie ma w nich pozostałości innego gazu.

Częściej również przeprowadzana jest analiza gazu (każda partia napełnianych butli).

========================

Tlen techniczny

Tlen techniczny różni się od tlenu medycznego sposobem napełniania butli.

Butle napełnianie tlenem technicznym są w firmie opróżniane do zera (czyli do ciśnienia otoczenia 1atm) a potem napełniane tlenem. Czyli jeżeli w butli był inny gaz (bo ktoś sobie w między czasie coś do butli przetoczył) to 1 atm tego czegoś zostania. Po nabiciu do 200 atm daje to 0,5% zanieczyszczenia.

Podczas napełniania butli tlenem technicznym jest również rzadziej prowadzona kontrola jakości gazu (sprawdzana jest jedna butla raz na 8 godzin).

Źródło: "http://nurkopedia.pl/wiki/index.php/Tlen_techniczny"



No więc jak z powyższego wynika to tlen medyczny jest czystrzy od technicznego i to wydaje sie być logicznym.

Myślę ża jako Autor tego wątku mogę zaproponować EOT
i proszę Moda o zamknięcie tematu .
_________________
------------
 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 25 Listopad 2008, 07:34   

Cytat:
i proszę Moda o zamknięcie tematu .

Zamykać nie ma potrzeby, bo a nuż ktoś coś interesującego dorzuci do tematu.

Natomiast proponuję przenieść wycieczki osobiste na PW. Tak będzie lepiej dla wszystkich :-)
 
 
arekmroz 
Ggrzech


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Wrz 2008
Posty: 58
Skąd: Łódź
Wysłany: 25 Listopad 2008, 09:39   

Lonek napisał/a:

"...Czyli mamy gwarancję, że nie ma w nich pozostałości innego gazu. ..."


"...No więc jak z powyższego wynika to tlen medyczny jest czystrzy od technicznego i to wydaje sie być logicznym. ..."


Co do "gwarancji" , że w tlenie jest tlen to fakt niezaprzeczalny.

My jednat prawiliśmy o czystości i tu ja swoją opinię zapożyczyłem od obsługi technicznej napełniającej butle w duzym zakladzie w Łodzi przy ul. Traktorowej.
Opinia ta mnie bardzo wówczas również zdziwiła. Ów pan widząc moje zainteresowanie długo ze mną rozmawiał i wyjaśńiał wiele wątków (czesto brałem różne gazy - jako firma - i tym razem byłem tam osobiście). Z tego co pamiętam o tlenie to mówił o ilosci i jakości filtrów.
Coś mi się wydaje, że chyba odwadniacze - nawet mi pokazał jakieś dwa zabrudzone filtry na udowodnienie mojego zdziwienia, ze tlen techniczny jest czyściejszy i wyjaśniał kiedy je wymienia się i dlaczego na medycznym rzadziej ;) . Było to lat naście temu. Dziś już nie bardzo pamiętam o co chodziło jednak pokiwałem głowa ze zdumieniem udając, że rozumię o co chodzi - po prostu mnie przekonał. Od tego czasu mogło się wiele zmienić, gdyż w międzyczasie raz zrobiło pierdut i rano się okazało, że trzeba postawić nową ogromną halę.

Aby zakończyć ten temat (męczący już nie tylko mnie) dodam, że nie zawsze teoria idzie w parze z praktyką.
Lenistwo, względy oszczędnościowe czy po prostu przyczyny obiektywne są wielokrotnie przyczyną znacznie większych odstępstw.

Na zakończenie ładnie dygnę ;) pozdrawiając. Miło mi było poznać tak szanowne grono wielbicieli pięknych pań.
_________________
S124 E250TD 1995 r. - tourmaline green metallic [269]
Samochody dzielą się na :mb: Mercedesy :mb: i inne pojazdy !
WDB1241861F321237 motor 605 911... ; 113 KM
 
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 25 Listopad 2008, 11:18   

arekmroz napisał/a:
nie zawsze teoria idzie w parze z praktyką.


Tak jak tory kolejowe, spotykają się na rozjazdach, ale wtedy już są skutki :wink:
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
Marcin Pop. 
C180 automat


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Lip 2006
Posty: 1273
Skąd: Centrum
Wysłany: 25 Listopad 2008, 15:43   

Lonek napisał/a:
Butle napełnianie tlenem technicznym są w firmie opróżniane do zera (czyli do ciśnienia otoczenia 1atm)


Każdy z was pisze jakieś bzdury.
Od kiedy to ciśnienie otoczenia to 1 atmosfera?????. Przy tym ciśnieniu już dawno byś miał 2 metry piachu na klacie.
Ciśnienie otoczenia (normalne) to 1013 hPa. Policz sobie teraz ilet to atmosfer. Wynik ci wyjdzie: 0,........................ atm
_________________
C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,122 sekundy. Zapytań do SQL: 9