Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Azot w oponach ?
Autor Wiadomość
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 27 Listopad 2008, 21:45   

Marcin Pop. napisał/a:
Teoria i praktyka nie zawsze chodza w parze


Wcześniej pisałem, że są jak tory kolejowe/tramwajowe, spotykaja sie najczęściej na rozjazdach, ale wtedy często są skutki :wink:
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
arekmroz 
Ggrzech


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Wrz 2008
Posty: 58
Skąd: Łódź
Wysłany: 27 Listopad 2008, 23:40   

Gomezio napisał/a:
12 miesięcy x 20 PLN = 240 PLN. To ja już wolę kichać w oponki zwykłym powietrzem :-)

to jest poważny argument na in minus!
Tylko czy dopompowanie to też cena 5 zeta od koła?
Jeżeli tak to koszty przy stosunkowo krótkiej żywotności rzeźby bieżnika jest godny zastanowienia.
Bilans przy jeździe miejskiej i małych obciążeniach faktycznie może wyjść na zero.
Pozostaje jednak współczynnik bezpieczeństwa i komfortu na plus.
Zastanawia mnie także proces sztywnienia gumy od wewnątrz mający wpływ na trwałość i układanie się powierzchni stycznej do drogi.
Szkoda, że nie ma więcej wiarygodnych opinii osób stosujących azot. Jak często dopompowują i czy wyczuwają namacalnie, a nie sugestywnie jakieś korzyści?
Osobiście gdy zmieniłem Michelin letnie 200/60/R15 na zimowe Dayton 195/65/R15 (obie na opcje na aluskach pompowanych powietrzem) to zaobserwowałem znaczne pogorszenie "głośności".
Zapas - Michelin - mam na stalowej i tu bez obciążeń chyba ze względu na ubytki ciśnienia (zawsze zapominam, albo brak czasu i w efekcie kontrola wypada z raz, góra dwa w roku) i starzenie bezwzględnie będzie się kalkulowało dmuchnąć azot.
Odnośnie wszystkich kół poczekam jeszcze na opinie praktyków - dojrzewam do decyzji czy w stare kapcie inwestować.
Czuję jednak, że w przypadku zakupu nowych (dobrej firmy/jakości) nie zastanawiałbym się na chwilę obecną i dmuchnąłbym azot.
_________________
S124 E250TD 1995 r. - tourmaline green metallic [269]
Samochody dzielą się na :mb: Mercedesy :mb: i inne pojazdy !
WDB1241861F321237 motor 605 911... ; 113 KM
 
 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 28 Listopad 2008, 07:27   

arekmroz napisał/a:
Tylko czy dopompowanie to też cena 5 zeta od koła?

Może być nawet 2 PLN od koła. Tyle, że kompresor z powietrzem mam na (prawie) każdej stacji, a butli z azotem nie. Czas też kosztuje :-)
Cytat:
Zastanawia mnie także proces sztywnienia gumy od wewnątrz mający wpływ na trwałość i układanie się powierzchni stycznej do drogi.(...)Zapas - Michelin - mam na stalowej i tu bez obciążeń chyba ze względu na ubytki ciśnienia (zawsze zapominam, albo brak czasu i w efekcie kontrola wypada z raz, góra dwa w roku) i starzenie bezwzględnie będzie się kalkulowało dmuchnąć azot.

Nie zapominaj o tym, że gdy jeździsz na komplecie zimowym, letnie kapcie leżą w garażu.. na powietrzu. Czyż wtedy się nie starzeją? :)

Osobiście uważam, że w przypadku zwykłych, cywilnych samochodów, prędzej zjeździsz oponę do "łysa", niż miałaby się ona rozpaść ze starości. Co do bezpieczeństwa czy komfortu "na azocie", to również jest to naciągany argument, gdyż takie same "efekty" można osiągnąć zwykłym powietrzem - regularnie kontrolując ciśnienie w oponach.

A pogorszenie głośności po zmianie letnich na zimowe wynika z różnych właściwości mieszanki gumowej, z której zrobione są oba komplety oraz z samej budowy bieżnika. I nijak się ma tutaj fakt czym są one wypełnione :-)
 
 
arekmroz 
Ggrzech


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Wrz 2008
Posty: 58
Skąd: Łódź
Wysłany: 28 Listopad 2008, 08:45   

Gomezio napisał/a:
kapcie leżą w garażu.. na powietrzu. Czyż wtedy się nie starzeją?

Nie chodziło mi o to starzenie, którego nie jesteśmy w zasadzie w stanie uniknąć przy kontakcie z otoczeniem warstwy zewnętrznej.
Myślałem o starzeniu (pod wzgledem twardnięcia nie rozpadu) od strony wewnętrznej mającej jakiś tam wpływ również na elastyczność itd.

Hi hi hi - dziś dotarła do mnie informacja, iż wg instrukcji obsługi ciągnik Władimirec do ciężkich robót polowych przystosowany jest do pompowania kół wodą.
_________________
S124 E250TD 1995 r. - tourmaline green metallic [269]
Samochody dzielą się na :mb: Mercedesy :mb: i inne pojazdy !
WDB1241861F321237 motor 605 911... ; 113 KM
 
 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 28 Listopad 2008, 08:52   

arekmroz napisał/a:
wg instrukcji obsługi ciągnik Władimirec do ciężkich robót polowych przystosowany jest do pompowania kół wodą

Słoną czy słodką? Twardą czy miękką? A może destylowaną? Czy może ciężką? Tutaj dopiero mają pole do popisu ;-)
 
 
arekmroz 
Ggrzech


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Wrz 2008
Posty: 58
Skąd: Łódź
Wysłany: 28 Listopad 2008, 09:29   

... a Owsiak --> tłumaczenie/czytać: "Róbta co chceta"
_________________
S124 E250TD 1995 r. - tourmaline green metallic [269]
Samochody dzielą się na :mb: Mercedesy :mb: i inne pojazdy !
WDB1241861F321237 motor 605 911... ; 113 KM
 
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 28 Listopad 2008, 10:35   

arekmroz napisał/a:
wg instrukcji obsługi ciągnik Władimirec do ciężkich robót polowych przystosowany jest do pompowania kół wodą.

Jak zresztą większość ciągników. Chodzi o zwiększenie masy koła i efektywności przeniesienia siły napędowej na grunt. Koła się lepiej wtedy wgryzają i nie mielą gruntu.
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
Daniel 
Dociekliwy

Pomógł: 50 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 4110
Skąd: Tczew
Wysłany: 28 Listopad 2008, 16:26   

Dyskusja zeszła na ciągniki... A już myślałem, że po wyższości tlenu technicznego nad medycznym nic mnie już w tym wątku nie zadziwi.
_________________
S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839


"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem
 
 
Marcin Pop. 
C180 automat


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Lip 2006
Posty: 1273
Skąd: Centrum
Wysłany: 28 Listopad 2008, 16:35   

Daniel napisał/a:
Dyskusja zeszła na ciągniki... A już myślałem, że po wyższości tlenu technicznego nad medycznym nic mnie już w tym wątku nie zadziwi.


... wszystko jeszcze przed nami, panie kolego...... :mrgreen:
_________________
C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337
 
 
zibi_43 
C250TD

Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 101
Skąd: Kościan
Wysłany: 18 Grudzień 2008, 14:31   

Dla zainteresowanych: Mieszanina gazu do pompowania kół nosi nazwę PNEUMIX. W swym składzie zawiera 98% azotu i 2% argonu.
_________________
W202 C250TD 99r. WDB2021881F915667
 
 
Marcin Pop. 
C180 automat


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Lip 2006
Posty: 1273
Skąd: Centrum
Wysłany: 18 Grudzień 2008, 14:56   

zibi_43 napisał/a:
Mieszanina gazu do pompowania kół nosi nazwę PNEUMIX. W swym składzie zawiera 98% azotu i 2% argonu.


ooooo znowu się zaczyna ...................
_________________
C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337
 
 
arekmroz 
Ggrzech


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Wrz 2008
Posty: 58
Skąd: Łódź
Wysłany: 18 Grudzień 2008, 15:03   

zibi_43 napisał/a:
Mieszanina gazu do pompowania kół nosi nazwę PNEUMIX

Źle zacząłeś zaraz Cię tu dopadnie parę maluczkich móżdżków myślących, że pozjadało wszystkie rozumy --> czytaj prawie troli ;-)
Nie przejmuj się zibi_43 zazwyczaj zdania za i przeciw są podzielone: jednakże częściej rozmowa bywa na poziomie, a nie taka jak tu.
Dobra rada: nie polemizuj z nimi bo sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem!
Trzymaj :mb: się merca choćby nie wiem co ;-)
_________________
S124 E250TD 1995 r. - tourmaline green metallic [269]
Samochody dzielą się na :mb: Mercedesy :mb: i inne pojazdy !
WDB1241861F321237 motor 605 911... ; 113 KM
 
 
 
btx

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 1736
Skąd: Looblyn
Wysłany: 18 Grudzień 2008, 15:11   

http://www.pneumix.pl/

kto go ma zjesc ? piszac tak obrazacie innych.
 
 
Marcin Pop. 
C180 automat


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Lip 2006
Posty: 1273
Skąd: Centrum
Wysłany: 19 Grudzień 2008, 16:54   

arekmroz napisał/a:
zazwyczaj zdania za i przeciw są podzielone


:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: nooooooooo zazwyczaj :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
_________________
C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337
 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 19 Grudzień 2008, 16:59   

Marcin Pop. napisał/a:
nooooooooo zazwyczaj

Chyba, że mówimy o wyborach na prezydenta Białorusi:

Czy masz coś przeciwko, aby obecny prezydent był nim przez następną kadencję?
[ ] Tak, nie mam nic przeciwko.
[ ] Nie, nie mam nic przeciwko.

:mrgreen:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,18 sekundy. Zapytań do SQL: 9