Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
14 Styczeń 2012, 19:48
Turbina
Autor Wiadomość
arekkan 

Dołączył: 18 Paź 2007
Posty: 27
Skąd: Szczecin
Wysłany: 4 Grudzień 2008, 15:26   Turbina

Witam
Wydaje mi się że kończy mi się turbina. Przejrzałem posty na forum na ten temat i chciałem sie jeszce upewnić.
U mnie objawy są takie: Piszczy coraz częściej przy przyspieszaniu w okolicy 2000 obrotów. - dźwięk dochodzi z okolic turbiny. Tylko dziwi mnie że jak obroty przekroczą 2500 to przestaje piszczeć. Nawet jak przyśpieszam to przy tych wyższych obrotach jest ok. Nic nie kopci przy przyśpieszaniu, dynamika wydaje mi się bez zmian. Oleju nie ubywa - na bagnecie zmian nie widzę. Byłem juz na wstępnej diagnozie w warsztacie (Szczecin) - diagnoza taka że trzeba samochód zostawić na cały dzień i się przyjrzą. Mam opory bo zakład mi nie znany i myslę że jakikolwiek by nie był stan tej turbiny to mi ją zregenerują - za 1300.
I żeby było jeszce trudniej to na forum przeczytałem że taka regeneracja rzadko pomaga.
Sprawdzony mechanik - niestety nie zajmuje się turbinami - mówi żeby przy takich objawach jeździć i na razie się nie przejmować. Tylko że ja za niedługo w dwie długie trasy jadę i jak cos pieprznie mi w jakiejś Austrii w Alpach to masakra.
Będę wdzięczny za porady
_________________
C250 TD kombi 1997 VIN WDB2021881F636468 wersja Elegance
 
 
Łukasz 

Pomógł: 110 razy
Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 3803
Skąd: EPWA
Wysłany: 4 Grudzień 2008, 15:34   

Regeneracja daje i to dużo a kosztuje od 915zł w górę.
Ja u siebie regenerowałem turbinkę i jestem zadowolony.
Wpisz w google "Moto-remo", jest to oficjalny przedstawiciel firmy Garrett na polskę.
Zdejmij rurę dochodzącą do turbiny, ukaże Ci się wirnik turbiny i jej łopatki.
Złap za wirnik i sprawdź czy nie ma na nim luzu(poruszaj na boki i góra-dół (dopuszczalny jest delikatny luz).
Co do dźwięku, może masz nieszczelność w dolocie(np.nieszczelny intercooler) i jak turbo zaczyna pompować do świszczy.
 
 
arekkan 

Dołączył: 18 Paź 2007
Posty: 27
Skąd: Szczecin
Wysłany: 4 Grudzień 2008, 18:22   TURBINA

A nie wiesz jak garażowym sposobem sprawdzic nieszczelności w dolocie?
Kombinuje jak koń pod górę bo objawy u mnie nie są takie jednoznaczne. Dzisaj np jak ruszałem po pracy to zaczęły się dziwne odgłosy ni to swiszczenie ni to piszczenie juz od 1500 obrotów - a wydawało mi się że turbina tak nisko się nie załącza. Jak sie silnik rozgrzał to dopiero około 2000 tys. Powyżej już ok i dopiero ok 3ooo gwizd ale taki jaki chyba powinien być. A w garażu zauważyłem jeszcze jedną rzecz zwiększając obroty na biegu jałowym poprzez pociaganie za ciegno od gazu (to pod maską) piszczenie pojawiało się nie kiedy dodawałem gazu lecz kiedy po dodaniu gazu puszczałem to cięgno i trwało to krótko.
I tak kombinuje czy to może nie cos innego ? Może faktycznie jakaś nieszczelność w dolocie?
_________________
C250 TD kombi 1997 VIN WDB2021881F636468 wersja Elegance
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 4 Grudzień 2008, 19:02   

arekkan napisał/a:
wydawało mi się że turbina tak nisko się nie załącza


Turbina pracuje cały czas, wszak jest napędzana spalinami, a od 2000obr. jest najbardziej odczuwane jej działanie (tzw "lepszy ciąg") spowodowane wytwarzanym ciśnieniem powietrza doładowującego. IMO szukaj piszczenia innego wypasażenia silnika, może faktycznie nieszczelny dolot, choć jak piszesz, dynamika bez zmian, a nieszczelność byłaby raczej odczuwalna.
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
arekkan 

Dołączył: 18 Paź 2007
Posty: 27
Skąd: Szczecin
Wysłany: 4 Grudzień 2008, 19:16   zgadza się

jak kiedys cos grzebałem przy wężykach odprowadzających nadmiar paliwa i źle podokręcałem obejmy na tej plastikowej "rurze" która przechodzi nad silnikiem i podczas jazdy spadła to spadek mocy był taki że pedał do dechy a celina szła jakbym autobus holował
dlatego nieszczelność i brak spadku mocy nie idą mi w parze
ale skoro turbo chodzi cały czas to by to wyjasniało piszczenie na zimno przy 1500 obrotów. Tylko czemu nie piszczy jak jadę na 2500 - 3000 jednym tempem, a nawet jak przyspieszam w tym przedziale obrotów to nie wiem
chyba skończy się na tej regeneracji z nadzieją że mnie nikt w trąbę nie zrobi, dobrze że daja 12 miesięczną gwarancję ponaprawczą
_________________
C250 TD kombi 1997 VIN WDB2021881F636468 wersja Elegance
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 4 Grudzień 2008, 20:32   

Myślę, że w Twoim przypadku nie jest ona konieczna, sprawdź czy ma smarowanie, czy całe łopatki i chyba zostaw ją w spokoju - oczywiście decyzja jest Twoja :wink:
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
darianbuhaha 
darianbuhaha

Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 63
Skąd: Siedlce ;]
Wysłany: 4 Grudzień 2008, 20:37   

a ja wlasnie mialem zapytac sie o turbiny w tych merciach. ;] co mozecie mi o nich powiedziec? bo slyszalem rozne rzeczy...
_________________
wdb2021281f326056=c250TD - juz nie ma.
moze dla niektorych herezja, ale... BMW E39 520i ;]
 
 
 
arekkan 

Dołączył: 18 Paź 2007
Posty: 27
Skąd: Szczecin
Wysłany: 4 Grudzień 2008, 20:47   

skłaniam sie ku takiemu rozwiazaniu ale jak sprawdzic to smarowanie i łopatki? mam oczywiscie na mysli jak zrobić to samodzielnie
_________________
C250 TD kombi 1997 VIN WDB2021881F636468 wersja Elegance
 
 
pip 

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 479
Skąd: W-wa
Wysłany: 5 Grudzień 2008, 09:52   

jak masz w dolocie olej, to raczej napewno jest smarowana.
co do piszczenia sprawdź czy przypadkiem nie piszczy pasek albo któraś rolka
a może to łożysko alternatora, lub pompy
_________________
W202 DT T 250 Automat '97 ellegance
 
 
arekkan 

Dołączył: 18 Paź 2007
Posty: 27
Skąd: Szczecin
Wysłany: 5 Grudzień 2008, 21:09   

rozebrałem dzisiaj to co mogłem rozebrać
w dolocie jest olej nie jest go dużo, jak przechyliłem to parę kropel wyleciało
obsłuchałem wszystko dokładnie i definitywnie piszczy turbina
sprawdziłem wirnik i łopatki, łopatki całe
wirnik ma wyczuwalny luz ale czy za duzy czy nie to tego nie wiem
trzeba jednak dać do regeneracji
cały czas mnie nurtuje jeszcze jedno czemu ona piszczy przy 1500 obrotów jak silnik zimny a jak sie rozgrzeje to dopiero w okolicy 2000
_________________
C250 TD kombi 1997 VIN WDB2021881F636468 wersja Elegance
 
 
pip 

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 479
Skąd: W-wa
Wysłany: 6 Grudzień 2008, 08:26   

może dlatego, że turbina jest na łożysku ślizgowym i wyrobiła się warstwa cierna i piszczy, metal różnie pracuje przy różnej temperaturze.
ale możemy sobie tak gdybać.
gdyby ktoś miał lepszy pomysł już by dawno powiedział.
najelpiej jak byś podjechał do kogoś kto zajmuje się turbinami
oczywiście napisz co było
_________________
W202 DT T 250 Automat '97 ellegance
 
 
ttoip

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Paź 2008
Posty: 115
Skąd: lublin
Wysłany: 6 Grudzień 2008, 08:35   

hm , raczej nie sądzę aby była to kwestia wyrobienia , o ile mi wiadomo turbina ( jej łozysko ) jest doskonale smarowane , wyrobienie , zużycie się łożyska powodowałoby, ( moim skromnym zdaniem) pojawienie się dużej ilości oleju , nie sądzę aby pojawił się pisk chyba że dzieje się coś niedobrego ze smarowaniem turbiny , ale wtedy pewnie już dawno padłaby na amen. Najlepszym sposobem będzie konsultacja i oględziny specjalisty. Pewnie nic złego się nie dzieje i po jakimś czasie pisk zniknie , ew zmieniłbym np olej w silniku.
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 6 Grudzień 2008, 12:30   

arekkan napisał/a:
wirnik ma wyczuwalny luz ale czy za duzy czy nie to tego nie wiem


Jaki luz: wzdłużny, czy poprzeczny, sprawdź jeszcze zawór regulujący ciśnienie doładowania (podciśnieniowy) może to on wydaje te piski .
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
arekkan 

Dołączył: 18 Paź 2007
Posty: 27
Skąd: Szczecin
Wysłany: 8 Grudzień 2008, 11:06   

Luz jest jak poruszam w pionie ale równiez w poziomie. Tylko jest niewielki -wyczuwalny w palcach.
A gdzie jest ten zawór podcisnieniowy?

Mam jeszcze jedno może ktoś zna dobrego specjalistę od turbin w Szczecinie lub okolicach. Byłem w jednym warsztacie ale zostałem dzisiaj troszeczkę olany - pracownik nie przyszedł czekałem godzinę i nic.
_________________
C250 TD kombi 1997 VIN WDB2021881F636468 wersja Elegance
 
 
Nex@pl 
ex C180T 98'


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 2111
Skąd: Szczecin
Wysłany: 8 Grudzień 2008, 12:21   

arekkan napisał/a:
Mam jeszcze jedno może ktoś zna dobrego specjalistę od turbin w Szczecinie lub okolicach. Byłem w jednym warsztacie ale zostałem dzisiaj troszeczkę olany - pracownik nie przyszedł czekałem godzinę i nic.


A gdzie byłeś, jesli można wiedzieć?
_________________
W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,065 sekundy. Zapytań do SQL: 6