Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
17 Styczeń 2012, 20:16
Pompa wspomagania
Autor Wiadomość
Przemek 
Site Admin
W202 C180 LPG Esprit

Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Gru 2005
Posty: 405
Skąd: lubuskie
Wysłany: 21 Czerwiec 2012, 18:22   

Witam


Czy normalnym jest ze kolo pasowe pompy wspomagania wraz z walkiem ma luz ale tylko do przod/tyl tzn jakies 1 mm. Gdy biore w rece kolo pasowe i proboje ruszac góra dól i na boki to zadnego luzu nie ma. Hałasu wielkiego podczas pracy nie wydaje, moze minimalnie szumi pozatym uklad pracuje poprawnie, minimalnie sie ostatnio jakby spocila ale oleju nie ubylo.
Moze ktos sprawdzic ? ew jak ktos rozbieral i naprawial i podrzuci jakies wskazowki.


Pompa to zwykla z metalowym zbiornikiem
_________________
W służbie Jej Królewskiej Mości
W202 C180 Esprit LPG => BRC Sequent 24
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 21 Czerwiec 2012, 19:32   

U mnie również taki luz występuje. Dokładnie jakiś 1mm przód tył. Ogólnie wszystko ok z pompą, poza malutkim wyciekiem, chyba z przedniego uszczelniacza. Ale widocznie tak ma być :)
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
madzara31 

Pomógł: 95 razy
Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 3312
Skąd: Centrum Wszechświata
Wysłany: 21 Czerwiec 2012, 19:56   

Przemek napisał/a:
moze minimalnie szumi
Łożysko lekko wyciarchane i stąd ten luz. Wymień łożysko i uszczelniacz który pewnie zacznie ciec.
 
 
Przemek 
Site Admin
W202 C180 LPG Esprit

Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Gru 2005
Posty: 405
Skąd: lubuskie
Wysłany: 21 Czerwiec 2012, 20:09   

Dzieki za info.

Moze ktos jeszcze cos napisze.

Do dobrania lozyska i uszczelniacza trzeba rozebrac stare i dobrac czy juz ktos przerabial i zna wymiary ?
_________________
W służbie Jej Królewskiej Mości
W202 C180 Esprit LPG => BRC Sequent 24
 
 
madzara31 

Pomógł: 95 razy
Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 3312
Skąd: Centrum Wszechświata
Wysłany: 21 Czerwiec 2012, 20:35   

Olej jeszcze nowy jej kup i filterek. Jak już będzie wyjęta i koło ściągnięte to już wymiary będziesz miał. One wychodziły z różną wydajnością.....nie wiem czy miało to wpływ na zastosowany uszczelniacz czy wymiar łożyska :idea:
Wiesz jaka oliwa tam idzie i jaki filterek do puszki ?
Olej od Febiego Nr. 08972 Dexron II MB 236.3
Filtr do układu hydraulicznego A 000 466 21 04 - zamiennik np. Meyle 014 017 4500/S
 
 
Łukasz 

Pomógł: 110 razy
Dołączył: 10 Mar 2007
Posty: 3803
Skąd: EPWA
Wysłany: 21 Czerwiec 2012, 21:32   

Aż muszę u siebie sprawdzić ;) Choć niepokojących odgłosów nie zarejestrowałem :)
 
 
koziknysa 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 131
Skąd: Nysa
Wysłany: 19 Październik 2012, 19:58   

Chciałbym się dowiedzieć czy pompa wspomagania od silnika benzynowego będzie pasowała do diesla?
_________________
W 202 96rok 2,5 TD
VIN: WDB2021281F504139
 
 
Gniewko20


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 09 Wrz 2012
Posty: 1124
Skąd: TM
Wysłany: 16 Grudzień 2012, 00:26   

Witam. Mam oto taki problem:
http://w253.wrzuta.pl/fil...odzi_ten_dzwiek
Coś mi głupi mówiąc "cyka", wydaje mi się iż ten dźwięk dochodzi z pompy wspomagania lub z łożyska koła pasowego. Występowanie tego dźwięku jest nieregularne, czasami jest czasami go nie ma i nie zależne jest od tego czy silnik jest ciepły czy zimny. Może ktoś ma jakieś sugestie co sprawdzić? :roll:
_________________
WDB2020241F410040
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=17718 <-- EX
 
 
malyjunak 
w201 om601

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Paź 2012
Posty: 30
Skąd: trzcianka
Wysłany: 16 Grudzień 2012, 09:36   

Zwal pasek i sprawdź. Pokręć kołem od pompy, klimy itp.
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 16 Grudzień 2012, 22:41   

Możesz na chwilę odpalić silnik bez paska - gdy cykanie zniknie, szukaj w osprzęcie napędzanym przez pasek.
Jak nie zniknie - ten osprzęt wyklucz i szukaj w tym, co napędzane bezpośrednio silnikiem...
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
frutis

Pomógł: 48 razy
Dołączył: 28 Sie 2009
Posty: 287
Skąd: Wałdyki
Wysłany: 23 Sierpień 2013, 19:04   

Witam
Od jakiegoś czasu podczas kręcenia kierownicą, pompa wspomagania zaczęła głośno pracować. Kierownica chodzi lekko, poziom oleju w normie. Oznacza to że pompa się kończy i czeka mnie wymiana.
_________________
Mercedes C 220D ELEGANCE
rok produkcji: 1996
VIN WDB2021211F423178
 
 
włosek 

Dołączył: 29 Cze 2013
Posty: 76
Skąd: Wrocław
Wysłany: 13 Kwiecień 2014, 10:42   

Zaraz pewnie dostanę złotą łopatę za odkop roku ale nie chcę zakładać drugiego wątku dlatego napiszę tutaj:
Mam pytanie odnośnie wpomagania.
Przy skręcaniu słyszę jakby huczenie pompy. Im wyższe obroty silnika tym wyższy ton.
Zobaczyłem, że mam uszkodzony wąż od wspomagania i trochę uciekło płynu. (wąż już trochę połatałem prowizorycznie).
Najciekawsze w tym wszystkim jest to, że nie mogę określić jakiego koloru jest płyn. Raz mi się wydaje, że czerwony, raz że zielony a raz ze żółty (taki oleisty).

Powiedzcie mi co będzie najbezpieczniej wlać do wspomagania? Mam w202 po lifcie z plastikową pompą - tak ją nazwijmy.

Zrobiłem foto tego oleju na chusteczce higienicznej

 
 
Alexander 
c 280 lpg

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Maj 2013
Posty: 174
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13 Kwiecień 2014, 11:02   

U mnie jest czerwony przejrzysty....
 
 
włosek 

Dołączył: 29 Cze 2013
Posty: 76
Skąd: Wrocław
Wysłany: 13 Kwiecień 2014, 11:04   

No a jak określasz kolor tego?
Zielony odpada.

Żółty? Czerwony tyle, że stary?
 
 
Alexander 
c 280 lpg

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Maj 2013
Posty: 174
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13 Kwiecień 2014, 11:08   

A jeśli chodzi o buczenie, to miałem taki przypadek że założyli rury wysokiego cisnienia i dobrze nie dokrecili to przy skrecaniu słychać było takie wycie/szum pompy. Z tego przewodu gołym okiem było widać za cieknie. Dokrecili kawałek aż przestało cieknac i wycie ustało...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,23 sekundy. Zapytań do SQL: 10