Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Pioterek
12 Styczeń 2012, 01:03
ubywający płyn chłodniczy
Autor Wiadomość
sebek88p 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Paź 2010
Posty: 94
Skąd: Cerkwica
Wysłany: 14 Styczeń 2011, 20:37   

Dzisiaj odebrałem auto z naprawy, C180 96' M111.921. Wymiana uszczelki pod głowicą, uszczelki dolot, wydech itd, nowe świece, castrol magnatec 10W40, płyn chłodzący, wymiana gum na stabilizatorze, tulei na wsporniku drążka kier. Za wszystko z robotą dałem 1970 zł:) U mnie uszczelka na cylindrach dobrze trzymała, ale puszczała olej do okoła na zewnątrz, płyn mi ubywał i uciekał kapając po kadłubie na zewnątrz...Przebieg 239500...Pozdrawiam!
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 14 Styczeń 2011, 21:25   

sebek88p, sprawdź napinacz łańcucha :!: :!: :!:
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
sebek88p 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Paź 2010
Posty: 94
Skąd: Cerkwica
Wysłany: 14 Styczeń 2011, 21:47   

CAMEL - wiem o co Ci chodzi z napinaczem :) Czytałem Twój temat przed wymianą uszczelki. Powiem szczerze że silnik ciszej chodzi po robocie, świeżutki olej zalany, silnik wyczyszczony. Napinacz mechanik zakładał w/g instrukcji, czyli rozbierał go i ten trzpień puszczał od tyłu jeszcze raz. Myślę że u mnie będzie dobrze z tym napinaczem. Dzisiaj po odebraniu auta zrobiłem już 100 km i chyba ze wszystkim jest dobrze. CHYBA :)

[ Dodano: 14 Styczeń 2011, 21:51 ]
Mam gwarancję na robotę w razie czego. Mechanik najlepszy u mnie w regionie, bynajmniej dla mnie. Robił mi wcześniej polo, diagnozował przed zakupem Lagune II dla ojca, znajomi którym poleciłem go również są bardzo zadowoleni z jego usług. Jedyny minus że jest dosyć drogi.

Pojeżdżę i z czasem zobaczę jak będzie się auto zachowywać.
 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 14 Styczeń 2011, 21:53   

sebek88p napisał/a:
Mechanik najlepszy u mnie w regionie, bynajmniej dla mnie

No to szkoda, że dla Ciebie nie jest najlepszy.
 
 
sebek88p 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Paź 2010
Posty: 94
Skąd: Cerkwica
Wysłany: 14 Styczeń 2011, 21:56   

Gomezio napisał/a:
No to szkoda, że dla Ciebie nie jest najlepszy.


Napisałem, że dla mnie najlepszy...zamknąłeś mój temat, a powiem Tobie że w "sam naprawiam" jest opisana wymiana płynu dla silnika ale ze zbiornikiem płynu chłodzącego obok filtra powietrza, a ja mam zbiornik na chłodnicy i zapewne inaczej się odpowietrza układ.
 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 14 Styczeń 2011, 22:00   

sebek88p napisał/a:
Napisałem, że dla mnie najlepszy

Napisałeś coś zupełnie przeciwnego.

http://poradnia.pwn.pl/lista.php?id=7222

;-)
sebek88p napisał/a:
zapewne inaczej się odpowietrza układ

Procedura jest identyczna.
 
 
sebek88p 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Paź 2010
Posty: 94
Skąd: Cerkwica
Wysłany: 14 Styczeń 2011, 22:09   

To zamiast tego "bynajmniej", przyjmij że jest tam "przynajmniej" :) Ja humanistą nie jestem, a przypuszczam, że większość będzie wiedziała o co chodzi.
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 15 Styczeń 2011, 00:04   

sebek88p napisał/a:
Napinacz mechanik zakładał w/g instrukcji, czyli rozbierał go i ten trzpień puszczał od tyłu jeszcze raz.

No to dobrze :)
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
Janusz51
C220 Elegance


Dołączył: 23 Maj 2010
Posty: 110
Skąd: Trzebinia
Wysłany: 15 Styczeń 2011, 09:47   

Gomezio napisał/a:
sebek88p napisał/a:
Napisałem, że dla mnie najlepszy

Napisałeś coś zupełnie przeciwnego.

http://poradnia.pwn.pl/lista.php?id=7222

;-)
sebek88p napisał/a:
zapewne inaczej się odpowietrza układ

Procedura jest identyczna.

Jeżeli chodzi o to "bynajmniej" to w poradni wyraźnie pisze o tym, że rozpowszechnione jest używanie togo słowa w znaczeniu "przynajmniej" i o co chodzi! Może trzeba zabronić używania togo słowa na tym forum i będzie mniej postów na temat BYNAJMNIEJ.
Jeśli chodzi o procedurę odpowietrzania to nie jest ona identyczna, bo jeżeli nie ma wężyka swobodnego przepływu to układ odpowietrzy się dopiero po otwarciu termostatu.Ogrzewanie też powinno być otwarte (włączone).
_________________
ELEGANCE C220D 94'
WDB2021211A103001
:mb:
 
 
Javoreczek 
a teraz dizel


Pomógł: 144 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2790
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15 Styczeń 2011, 11:23   

Janusz51 napisał/a:
i o co chodzi!


a o to:
http://bynajmniej.pl/byna...ie-przynajmniej

Słowo „bynajmniej” ma zupełnie inne znaczenie niż słowo „przynajmniej” więc jeśli używasz ich zamiennie, to jesteś imbecylem.

Tak.

Jesteś.

Zamiast pisać w komentarzu, że nie jesteś nauczycielem języka polskiego, pomyśl, że pisząc to, pogrążasz się jeszcze bardziej.

Naprawdę.

Pomyśl. To proste.


A kto ma Wam zwrócić uwagę, jak nie koledzy z forum. Powiecie tak gdzieś między obcymi i co sobie o Was pomyślą? :mrgreen:
To wszystko dla Waszego dobra :wink:
_________________
W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166

W202 C180 Esprit '93
 
 
 
sebek88p 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Paź 2010
Posty: 94
Skąd: Cerkwica
Wysłany: 15 Styczeń 2011, 12:39   

Panowie,

Nie spodziewałem się, iż na tym forum ktoś będzie mi zwracać uwagę jak mam się w życiu wysławiać :) Dziękuję Wam za tak wyczerpujące odpowiedzi dotyczące "bynajmniej" vs "przynajmniej" - dobrze wiedzieć :)

A teraz wracając do spraw technicznych dotyczących W202,

Janusz51 napisał/a:
Jeśli chodzi o procedurę odpowietrzania to nie jest ona identyczna, bo jeżeli nie ma wężyka swobodnego przepływu to układ odpowietrzy się dopiero po otwarciu termostatu.Ogrzewanie też powinno być otwarte (włączone).


Myślę, że Pan Janusz51 dał mi wyczerpującą podpowiedź, za co DZIĘKUJĘ.

W układzie ze zbiornikiem na górze nie ma węża swobodnego przepływu, a dotychczas w posiadanych przeze mnie pojazdach ten wąż był, dlatego chciałem podpytać osoby które mają takie samo rozwiązanie jak w moim W202.

Pozdrawiam :)
 
 
Javoreczek 
a teraz dizel


Pomógł: 144 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2790
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15 Styczeń 2011, 12:56   

Ja mam zbiornik na górze. Kiedyś wymieniałem chłodnicę, ostatnio termostat i w obu przypadkach nie dokonywałem żadnych specjalnych zabiegów w celu odpowietrzenia układu. Odpowietrzał się sam. Jednyne co ja osobiście robię, to przy napełnianiu układu, kiedy poziom płynu jest juz prawie pod korkiem, ściskam (delikatnie, żeby nie chlupneło przez wlew) rurę łączącą chłodnicę z termostatem celem wypchnięcia znajdującego się w niej powietrza. Nie jest to konieczne, ale poziom płynu się wtedy obniży i jeszcze mozna trochę dolać (ewentualny nadmiar wyleci przez rurkę przelewową pod korkiem w trakcie normalnej eksploatacji)
_________________
W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166

W202 C180 Esprit '93
 
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 15 Styczeń 2011, 15:32   

Javoreczek napisał/a:
Nie jest to konieczne, ale poziom płynu się wtedy obniży i jeszcze mozna trochę dolać (ewentualny nadmiar wyleci przez rurkę przelewową pod korkiem w trakcie normalnej eksploatacji)

Dokładnie, też tak robie. Jak płukałem układ to jeszcze zostawiłem odkręcony korek i gdy termostat się już trochę uchylił to dodawałem obrotów - nie wiele, ok 2 tys. :)
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
sebek88p 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Paź 2010
Posty: 94
Skąd: Cerkwica
Wysłany: 15 Styczeń 2011, 16:06   

Dziś przejechałem 50 km i już nic nie ubyło. Myślę, że jest git, odpowietrzyło się tak jak trzeba bo jeżdżę z max ogrzewaniem :) Ogrzewanie bucha ciepłem aż miło :)
 
 
Janusz51
C220 Elegance


Dołączył: 23 Maj 2010
Posty: 110
Skąd: Trzebinia
Wysłany: 15 Styczeń 2011, 16:19   

Javoreczek napisał/a:
Ja mam zbiornik na górze. Kiedyś wymieniałem chłodnicę, ostatnio termostat i w obu przypadkach nie dokonywałem żadnych specjalnych zabiegów w celu odpowietrzenia układu. Odpowietrzał się sam. Jednyne co ja osobiście robię, to przy napełnianiu układu, kiedy poziom płynu jest juz prawie pod korkiem, ściskam (delikatnie, żeby nie chlupneło przez wlew) rurę łączącą chłodnicę z termostatem celem wypchnięcia znajdującego się w niej powietrza. Nie jest to konieczne, ale poziom płynu się wtedy obniży i jeszcze mozna trochę dolać (ewentualny nadmiar wyleci przez rurkę przelewową pod korkiem w trakcie normalnej eksploatacji)

Jak już tak chcesz pouczać i ubliżać innym to najpierw popraw byki w pisowni bo tym też ubliżasz innym. Może tylko to potrafisz, a jeśli chodzi o imbecyla, to przegiąłeś, ale cóż to twój poziom.

[ Dodano: 15 Styczeń 2011, 16:21 ]
sebek88p napisał/a:
Myślę, że Pan Janusz51 dał mi wyczerpującą podpowiedź, za co DZIĘKUJĘ.

Jest mi bardzo miło.
_________________
ELEGANCE C220D 94'
WDB2021211A103001
:mb:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,182 sekundy. Zapytań do SQL: 11