|
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C
|
Ogłoszenie |
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy, |
Wymiana tulei wspornika drążka |
Autor |
Wiadomość |
dorbb
Dołączył: 26 Gru 2008 Posty: 22 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 11 Styczeń 2009, 21:19 Wymiana tulei wspornika drążka
|
|
|
Witam wszystkich. Mam nadzieje, że komuś się ten opis przyda.
Rozpocznijmy najpierw od tego, jak sprawdzić czy wymiana tulei wspornika jest konieczna. Najprościej można to zrobić wjeżdżając na kanał i szarpnąć drążkiem w pobliżu wspornika. Zobaczymy od razu czy tuleja jest luźna czy nie. W moim przypadku drążek na tulei wahał się około 2cm w górę (to dość znaczny luz).
Do wymiany potrzebny nam będzie:
1. nowy wspornik
2. kanał
3. klucz imbusowy 5 lub 6 (nie pamiętam) - ewentualnie pół metrowa żabka.
4. klucz 8mm
5. 2 klucze 17mm (cholera to chyba 17 była, tak to jest jak się pisze po paru dniach)
6. 20 minut czasu.
Wjeżdżamy na kanał i skręcamy koła mocno w prawo - nie musimy do oporu - to nam ułatwi wykręcenie śruby imbusowej.
Wykręcamy śrubę nr 1 która przytrzymuje osłonę tulei wspornika. Osłonę wyginamy do góry. Można ją zdjąć zupełnie, ale nie jest to konieczne więc po co sobie komplikować życie.
Kluczem 17mm od dołu oraz takim samym od góry do przytrzymania odkręcamy śrubę tulei nr 2. Trochę ciężko od góry się dostać, ale płaskim kluczem można spokojnie od góry dojść.
Wyciągamy wspornik z tuleją na zewnątrz uchwytu. Po to właśnie skręcaliśmy koła żeby umożliwić sobie dostęp do śruby nr 3. U mnie jest już wymieniona na śrubę z łbem 6-kątnym ale oryginalnie jest na imbus. Dlatego jest wymieniona bo po prostu przeskoczył imbus (nie dało się jej ruszyć) dlatego na wszelki wypadek proponuje zaopatrzyć się w żabkę.
Po wykręceniu śruby nr 3 wkładamy śrubokręt w szparę nr 4 i wybijamy starą zniszczoną tuleję.
Wkładamy nową tuleję zakręcamy ją (śruba 3) dość solidnie, a następnie ustawiamy w uchwycie i skręcamy (śruba 2) też dość solidnie.
Zakręcamy osłonę (śruba 1) i cieszymy się zdecydowanie lepszym trzymaniem na zakrętach. Zaoszczędzone na mechanikach pieniądze przepijamy w pobliskim pubie (pijąc zdrowie autora )
Koszt tulei to ok 35zł.
P.S. Wybaczcie jakość zdjęć.
1.jpg 1 |
|
Plik ściągnięto 427 raz(y) 68,81 KB |
2.jpg 2 |
|
Plik ściągnięto 547 raz(y) 42,69 KB |
3.jpg 3 |
|
Plik ściągnięto 522 raz(y) 55,83 KB |
4.jpg 4 |
|
Plik ściągnięto 593 raz(y) 87,79 KB |
5.jpg 5 |
|
Plik ściągnięto 685 raz(y) 44,46 KB |
|
_________________ ------------------
C200D '95 Esprit WDB2021201A229185
A teraz najlepsze... Mam fotel ortopedyczny... Szkoda tylko że nie działa |
|
|
|
|
_Pawel_
Dołączył: 15 Paź 2007 Posty: 65 Skąd: Walbrzych
|
Wysłany: 22 Styczeń 2009, 14:03
|
|
|
super manual,
musze sprawdzic w moim MB.
pozdrawiam! |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
phpBB by
przemo
Strona wygenerowana w 0,13 sekundy. Zapytań do SQL: 11
|