Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytanko?
Autor Wiadomość
Gość

Wysłany: 14 Listopad 2006, 16:48   Pytanko?

Witam wszystkich użytkowników forum.
Jestem tu nowy i mam pytanko, czym różnią się silniki cdi od d.
Obecnie jeżdze BMW 325 td (115KM) i planuje sobie zmienić na :mb: C-klasy ale jeszcze niewiem z jakim motorem(cdi czy d).
Na co trzeba zwrócić szczególną uwage.
Pozdrawiam
 
 
Gość

Wysłany: 14 Listopad 2006, 16:53   

czesc, z tego co wiem ( jezdze C180auto) CDI sa bardzo wrazliwe na jakos paliwka.Trzeba uwazac na wtryskiwacze bo to jest dosc kosztowna naprawa. Td bezawaryjne :) Jednak w CDI lepsza dynamika :D Cos za cos ;) Ciezki wybor.
 
 
Gość

Wysłany: 14 Listopad 2006, 18:20   

uwazam ze CDI sa duzo lepsze i bardziej bezawaryjne . Uzytkuje C klase 2,2 diesel i sprintera 2,2 diesel CDI 130 KM . W ogole nie mozna porownywac tych dwoch silnikow . Osobowym robie dziesieciokrotnie mniej kilometrow a problemow mam z nim duzo wiecej . Sprinterem na dzien dzisjejszy mam przejechane 764 tys kilometrow jest to 2000 rok produkcji , wtryski wymienialem raz przy przebiegu okolo 600 tys , koszt z robocizna to 3500 zl . w C klasie regenerowalem pompe i zaplacilem 4200 zl :( . Nigdy juz nie kupie zwyklego diesla lub TD , tylko CDI!!!!! Wiem to nie z podslyszanych opowiastek tylko z doswiadczenia. Chcialbym nadmienic ze oba auta uzytkuje od nowego , C klasa 94 rok 160 tys km
 
 
Gość

Wysłany: 14 Listopad 2006, 23:06   

Ale czy przez ten okres eksploatacji c220d miałeś jakieś inne z nim problemy oprócz pompy wtryskowej.Co w niej tak dużo kosztowało że aż 4200 zapłaciłeś????? A wogóle to silniki cdi to są już na pompowtryskach czy tylko jest dodana turbina???? przesco jest większa moc, bo rozumie że "d" to jest silnik wolno ssący i z 2200 wyciągneli 95KM.Pozdrawiam
 
 
topol 
Moderator
wiochmen


Pomógł: 40 razy
Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 4027
Skąd: dalej od Warszawy
Wysłany: 15 Listopad 2006, 07:56   

piotrtsk napisał/a:
Ale czy przez ten okres eksploatacji c220d miałeś jakieś inne z nim problemy oprócz pompy wtryskowej.Co w niej tak dużo kosztowało że aż 4200 zapłaciłeś????? A wogóle to silniki cdi to są już na pompowtryskach czy tylko jest dodana turbina???? przesco jest większa moc, bo rozumie że "d" to jest silnik wolno ssący i z 2200 wyciągneli 95KM.Pozdrawiam


Silnik C220 D jest silnikiem wolnossącym z osławioną pompą Lucasa , C220 CDI to zupełnia inna konstrukcja, wtrysk bezpośredni ale na Common Railu nie pompowtryskiwacze, z turbiną.

Z tego co się orientuję, generalnie, użytkownicy z Diesli polecają C250 TurboDiesel. Jednostka nie do zajechania, i nie wymagająca takiego reżimu obsługowego jak CDI.
_________________
topol
Jeep Grand Cherokee Limited '04 - Wojtek
MB 420 SEC '87 - Greta - w trakcie restauracji...
MB A150 BlueEFFICIENCY '09 - Helga
MB C180 T '98 + LPG AKME - Hilda - Sprzedana....

Ludzie myślą czasem, jak zabić czas, a to czas ich zabija...

Myślisz nad LPG? Zajrzyj http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=14956

 
 
 
tomcat 

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Paź 2006
Posty: 111
Skąd: mazow
Wysłany: 15 Listopad 2006, 10:33   

Dokładnie jak mówi topol cdi to inna bajka w porównaniu do D czy TD. Tam trzeba szczególnie uważac na paliwo i lać tylko ze sprawdzonych stacji, A co do 250td to fakt silnik nie do zaj***nia tylko nie myśl ze będzie palił 6l ropy, no i większość była wypuszczana w automacie.
_________________
c220CDI
 
 
jacon 
NIGHT HUNTER

Pomógł: 157 razy
Dołączył: 07 Lis 2006
Posty: 1948
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 15 Listopad 2006, 11:57   

No właśnie takiego CDI to łatwo załatwić na naszych stacjach badziewiackim paliwem dlatego najlepsze z silników D,TD, czy TDI są te na benzynkę.ha ha.... pozdro.
_________________
NIECH MOC BĘDZIE Z WAMI
esprit champion limited 98' ex
W203 Awantgarde 2001 kombi automat 2.0 kompressor teraz syna
R170 SLK 2002r. 2.0 kompressor automat żony
W201 1990r. 2.0 E automat obecnie moje autko
 
 
 
artek30 
C200 D


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sty 2006
Posty: 103
Skąd: busko
Wysłany: 15 Listopad 2006, 12:39   

nokian,
zapraszam na http://www.bus-forum.pl moze podzielisz sie i tam doświadczeniami
_________________
Jestem też tu: http://www.bus-forum.pl/
 
 
 
Gość

Wysłany: 15 Listopad 2006, 14:17   

Jako użytkownika C250TD lojalnie uprzedzam, że silnik mimo że jest mocny, to pali jak smok - 10 to absolutne minimum, mi na początku palił po mieście 14 (sportowy obniżony, opony 225), zmieniłem opony na zimowe, i zacząłem jeździć na trasach,i jest 10. Ale w bajki ż komuś 250td pali 6 litrów to nie wierz.
 
 
tchoman 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Mar 2006
Posty: 56
Skąd: Wodzisław
Wysłany: 15 Listopad 2006, 15:22   

moxy0 napisał/a:
Jako użytkownika C250TD lojalnie uprzedzam, że silnik mimo że jest mocny, to pali jak smok - 10 to absolutne minimum, mi na początku palił po mieście 14 (sportowy obniżony, opony 225), zmieniłem opony na zimowe, i zacząłem jeździć na trasach,i jest 10. Ale w bajki ż komuś 250td pali 6 litrów to nie wierz.


Bajki to ty piszesz, 8l w mieście to norma a na trasie przy spokojnej jeździe do 6,5 zejdzie. Znałem ludzi którym i maluch 10 spalił. Albo tak jeździsz albo masz coś nie tak z autem.
Był temat o spalaniu poczytaj sobie!!
_________________
W 202 250 TD, 96r ELEGANCE
 
 
Gość

Wysłany: 15 Listopad 2006, 16:25   

Panowie niema się co kłucić o spalania,ponieważ ja mam BMW 325td (115KM) V6 i po mieście pali mi 10l a na trasie ok 7l. Pompa jest Boscha i powoli mi pada tzn. pierwszy objaw to był taki że zaczeła cięknąć po 260tys teraz ma już 280tys i oprócz tego że cieknie to niechce palić na gorącym silniku i już niema wolnych obrotów, bo zaraz gaśnie. Tak że mitem jest że Bosch jest lepszy od Lukasa. Koszt pompki używki to 1500zł + przekładka 200zł.Ale narazie nie zmieniam czekam aż padnie hehehehe. Dzięki za wyjaśnienie czym się różni cdi od d. Mam nadzieje że ktoś napisze mi jak się ma eksploatacja mesia w dieselku tzn (co się psuje oprócz pompy wtryskowej bo już wiem coś na ten temat) i jakie koszty ponosicie w związku z urzymaniem go. Za wszytkie komentarze dziękuje i pozdrawiam.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,108 sekundy. Zapytań do SQL: 10