Przesunięty przez: Łukasz 8 Luty 2012, 17:59 |
Róznice miedzy silnikami cdi a td |
Autor |
Wiadomość |
Axwell
C 220 od Brabusa
Pomógł: 78 razy Dołączył: 07 Sie 2007 Posty: 3494 Skąd: 42-200
|
Wysłany: 9 Październik 2007, 11:39 Róznice miedzy silnikami cdi a td
|
|
|
Ojciec prosił mnie o znalezienie róznic miedzy silnikami cdi a td i nie znalazłem, moze szukajka nie podała na moje zapytania, tak czy inaczej prosił bym Was Szanowni Koledzy i Kolezanki o wyjasnienie róznic miedzy tymi silnikami (poza pojemnoscią oczywiscie)
dzieki z góry.
Axwell
Ok, znalazłem
td jest starszym systemem wtrysku w silnikach diesla
cdi jest ulepszonym o sysytem common rail co wyjasnia wiki ponizej.
Common rail (w wolnym tłumaczeniu: wspólna szyna) - nowoczesna wersja systemu bezpośredniego wtrysku paliwa w silnikach Diesla.
W tradycyjnym układzie wtrysku paliwa w silnikach Diesla, pompa sekcyjna wytwarza tylko w określonych, dla poszczególnych cylindrów, momentach ciśnienie, które otwiera wtryskiwacz i paliwo zostaje rozpylone w cylindrze lub komorze spalania. Ten system wymaga korektora dawki paliwa (przy pompie sekcyjnej), gdyż dawka paliwa rośnie w funkcji obrotów (bez tego silnik charakteryzowałby się niestatecznością obrotów). Nowszym rozwiązaniem jest pompa rozdzielaczowa, nie wymagająca już korektora dawki. W systemie Common-rail pompa wytwarza cały czas ciśnienie, akumulator ciśnienia wyrównuje ciśnienie, zaś wtryskiwacze otwierane są elektronicznie. Właśnie rozwój elektroniki i precyzji obróbki wtryskiwaczy (mikrodawki paliwa) sprawił, że system common-rail mógł się zrealizować w praktyce. W systemie tym wtrysk odbywa się pod znacznie wyższym ciśnieniem (nawet o około 10 razy wyższym niż ma to miejsce w klasycznych układach wtryskowych).
Warto w tym miejscu powiedzieć, iż idea zasilania ze wspólnego zbiornika (nazywano to systemem akumulatorowym) była znana od dawna. Jednakże silnik wysokoprężny z klasycznym układem wtrysku (układ stricte mechaniczny) charakteryzował się niestatecznością obrotów - dawka paliwa rosła w nim w miarę wzrostu obrotów - co sprawiało, iż system ten sprawdzał się jedynie do silników stacjonarnych o stałych obrotach (np. do zasilania generatora prądotwórczego). Dopiero rozwój elektroniki umożliwił praktyczne wykorzystanie systemu akumulatorowego pod szyldem Common-rail.
Sterowanie elektroniczne oraz szybkie otwieranie i zamykanie wtryskiwacza (znikomy czas zwłoki) pozwala na podział dawki paliwa na 3 etapy: dawka pilotująca, dawka właściwa oraz dawka dopalająca. W kolejnych generacjach silnika Common rail jak np. MultiJet Fiata liczba etapów wtrysku może być większa niż 3 i nie musi być stała - może się zmieniać w zależności od takich czynników jak obciążenie silnika, obroty itp.
Silniki Common rail charakteryzują się:
* lepszym spalaniem paliwa,
* wysoką sprawnością termodynamiczną,
* mniejszym wydzielaniem ciepła,
* mniejszym hałasem,
* mniejszą emisją spalin niż silniki poprzedniej generacji.
* łatwością uzyskania wysokich parametrów użytkowych (moc, moment obrotowy).
jesli moderator uzna za zbyteczny temat, prosze o usunięcie.
tak czy inaczej Pozdrawiam
Axwell |
_________________
|
|
|
|
|
anubus
Dołączył: 05 Wrz 2006 Posty: 13 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 11 Październik 2007, 21:13
|
|
|
a jak sie ma roznica w tych silnikach jesli chodzi o spalanie i dynamikie...??? |
_________________ 2,5 TD Elegance 1996 |
|
|
|
|
Macias27td
wymęczony
Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Cze 2007 Posty: 153 Skąd: 3miasto
|
Wysłany: 11 Październik 2007, 21:43
|
|
|
przecie kolega ładnie napisał, CDI są EFEKTYWNIEJSZE a 2.5 TD kochamy za trwałość sprawdzonej konstrukcji,5 garków , odpowiednie osiągi i tańsze koszty obsługi w porównaniu do cedeków.
np koszt wtrysków błeee... |
_________________ naprawy modyfikacje silników i instalacje audio
zawieszenia (naprawy regulacje)
2.5TD
R.I.P
(już 2 razy ją oszukałem) |
|
|
|
|
Mirek04
Mirek
Dołączył: 07 Wrz 2008 Posty: 41 Skąd: Żary
|
Wysłany: 7 Grudzień 2008, 14:14
|
|
|
Mam pytanie w tym watku, może naiwne ale,: 1. czy CDI ma jakies turbo 2.koło dwumasowe? -trwałośc tego elementu w C klasie 3. Pisza o eksploatacji turbiny zeby po jeżdzie silinik popracował na wolnych obrotach. Jesli grzeje autostradą i potem musze w miescie stac na kilku skrzyżowaniach ze swiatlami,to czy to nie wystarczy ?
Pozdrawiam |
_________________ CDI 220 2000r
WDB 2021331A845359 |
|
|
|
|
pip
Pomógł: 8 razy Dołączył: 18 Wrz 2007 Posty: 479 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 8 Grudzień 2008, 07:11
|
|
|
wystarczy 1 min. spokojnej pracy aby schłodził się olej i turbina. - pamiętać o tym jak zjeżdżacie z autostrady na tankowanie
co do cdi i td to bardzo tendencyjny ten "artykuł"
|
_________________ W202 DT T 250 Automat '97 ellegance |
|
|
|
|
wojtas_p
NYC TAXI 4.6 V8
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Cze 2008 Posty: 353 Skąd: PL
|
Wysłany: 9 Grudzień 2008, 03:59
|
|
|
Hehe.. "Mniejszym hałasem". Tu chyba ciutkę poniosła fantazja. Ideologicznie może i tak, praktycznie nie! |
_________________ https://nyc-taxi-wroclaw.pl/ |
|
|
|
|
MikiPOZ
Klubowicz
Pomógł: 59 razy Dołączył: 06 Wrz 2007 Posty: 1995 Skąd: Poznań-Czmoniec
|
Wysłany: 9 Grudzień 2008, 08:01
|
|
|
wojtas_p, i tu sie mylisz ....
ja mam silnik w 203 z rocznika 2005 po lifcie... taki sam jak 211 po lifcie.
i róznia sie od silników od wesji przed liftem. Cichą charakterystyką pracy.
Nie wierzysz, zapraszam |
_________________ W123 300D 1978r
W123 280CE 1979r.
W123 230C 1977r.
w123 230TE 1984r
w107 560AMG 1972r.
w210 320CDI T 2000r. Avantgarde
w211 320CDI T 2003r. Avantgarde |
|
|
|
|
pip
Pomógł: 8 razy Dołączył: 18 Wrz 2007 Posty: 479 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 9 Grudzień 2008, 08:10
|
|
|
ja mam td i jeszcze nie słyszałem aby jakiś cdi lepiej pracował (kultura pracy) od mojego - fakt, że chyba nie trafiłam nigdy na bardzo zadbany silnik -tak jak mój, ale świadczy to też o tym, że jeździ dużo nie zadbanych - i te wibracje.
u mnie nic nie wibruje. |
_________________ W202 DT T 250 Automat '97 ellegance |
|
|
|
|
carlos
Pomógł: 30 razy Dołączył: 15 Cze 2007 Posty: 1055 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 11 Grudzień 2008, 13:41
|
|
|
wojtas_p napisał/a: | Hehe.. "Mniejszym hałasem". Tu chyba ciutkę poniosła fantazja. Ideologicznie może i tak, praktycznie nie! |
Hałas wewnątrz kabiny w CDi jest o wiele mniejszy, dźwiękowo porównałbym do "ciszy" w wersji benzynowej a nie "hałasu"w zwykłym dieselu. Na zewnątrz to inna bajka ale każdy z tych silników ma inną kulturę pracy, ze swojej strony mogę jeszcze dodać że ja po prostu wolę CDI. Do czynienia mam z obydwoma.
pip napisał/a: | i te wibracje |
Jakie wibracje? |
_________________ ex:W 202 C 200 CDI '99
W 246 B 180 CDI '14 |
|
|
|
|
Grzehoo
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Sie 2008 Posty: 48 Skąd: Trojmiasto
|
Wysłany: 11 Grudzień 2008, 19:47
|
|
|
Jeżeli chodzi o kulture pracy TD a CDI to również sie przychylam do opini iż CDI jest o wiele cichszy. Troche hałasuje gdy jest zimny po dogrzaniu na 80 stopni prawie wogole nie słychać "klekotu".
Wibracji żadnych nie odczuwam oprocz jednej, na zimnym silniku gdy stoje w miejscu w momencie kiedy orotomierz opada przy 1k raz go zabuja. Byłem u mechanika powiedział żeby przyjechać gdy będzie to bardziej odczuwalne, także chyba to nic poważnego hehe pozdrawiam |
_________________ W202 C200 CDI 99r
--------------------------------------------------------- |
|
|
|
|
pip
Pomógł: 8 razy Dołączył: 18 Wrz 2007 Posty: 479 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 12 Grudzień 2008, 07:09
|
|
|
dlatego mówię, w każdym którym jechałem wibrowało nadwozie (lekki dyskomfort) podczas postoju - ale nie wiem w jakim były stanie.
w żadnym z td, którymi jeździłem tego nie doświadczyłem.
w td jest jedna niezaprzeczalna zaleta - brak pompy Lucas |
_________________ W202 DT T 250 Automat '97 ellegance |
|
|
|
|
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
Wysłany: 12 Grudzień 2008, 07:45
|
|
|
OK, ok.. ale uściślijmy..
Co to jest TD? |
|
|
|
|
arekmroz
Ggrzech
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Wrz 2008 Posty: 58 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 12 Grudzień 2008, 10:58
|
|
|
Gomezio napisał/a: | Co to jest TD? |
w wykazie VIN mój S124 E250TD oznacza:
E=e klasa,
250=2500 cm3 pojemności,
T= towarenwagen tj. kombi - czyli rodzaj nadwozia: tzn. S przed 124 (W to sedan, a C coupe),
D=diesel.
605.911... to motor z okulara 210, a raczej w okularze z mojego hi hi.
Kolega miał chyba na myśli T jako turbo; choć opis dotyczy silnika bez turbo.
Czyli, że TD ==> turbo diesel |
_________________ S124 E250TD 1995 r. - tourmaline green metallic [269]
Samochody dzielą się na Mercedesy i inne pojazdy !
WDB1241861F321237 motor 605 911... ; 113 KM |
Ostatnio zmieniony przez arekmroz 1 Luty 2009, 09:26, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 12 Grudzień 2008, 11:11
|
|
|
O jedno T zamało, TDT, to turbodiesel kombi . |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
Grzehoo
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Sie 2008 Posty: 48 Skąd: Trojmiasto
|
Wysłany: 12 Grudzień 2008, 11:27
|
|
|
TD to skrot od turbodiesla zarówno w sedanach jak i w kombi |
_________________ W202 C200 CDI 99r
--------------------------------------------------------- |
|
|
|
|
|