Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
10 Luty 2012, 11:51
Uderzenie w podwoziu przy zmianie z 4 na 5....
Autor Wiadomość
wiktor8

Dołączył: 16 Gru 2008
Posty: 42
Skąd: Swiebodzice
Wysłany: 31 Styczeń 2009, 11:05   Uderzenie w podwoziu przy zmianie z 4 na 5....

Witajcie ...zawsze gdy zmieniam bieg z 4 na 5 slysze uderzenie ,mam wrazenie ze w okolicach tylnego wału lub pomiedzy wałem a siedzeniami...Czy macie pomysl co to moze byc..z gory dzieki...220 d

auto 005.jpg
Plik ściągnięto 192 raz(y) 68,57 KB

_________________
w202 C220 D '93

WDB2021211F034162
Ostatnio zmieniony przez wiktor8 7 Luty 2009, 12:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
makawel 
VIP


Pomógł: 13 razy
Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 760
Skąd: K- Koźle/EŁK
Wysłany: 31 Styczeń 2009, 11:11   

moze podpora walu jak sprawdzic to opisal wczoraj espritek jak sie nie myle wiec szukajka w ruch i znajdziesz
_________________
Polska – tutaj nawet kryzys się nie udał.

Moje autko
WDB2021881F621600
 
 
 
m00n

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Sie 2007
Posty: 674
Skąd: Morąg
Wysłany: 31 Styczeń 2009, 17:06   

tez tak mam ale to jak za szybko sprzeglo puszczam
_________________
C200 Esprit benzyna (bez gazu) 1994

"Jestem nędzarzem, posiadam tylko marzenia, rozsiałem je u twych stóp, stąpaj lekko, gdyż stąpasz po moich marzeniach..."
 
 
arekmroz 
Ggrzech


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Wrz 2008
Posty: 58
Skąd: Łódź
Wysłany: 1 Luty 2009, 21:09   

mam podobnie ale wyczuwam to puknięcie najbardziej jak szybko puszczam sprzęgło na wstecznym - sądzę, ze to łącznik wału tylny lub elastyczny przedni też.
_________________
S124 E250TD 1995 r. - tourmaline green metallic [269]
Samochody dzielą się na :mb: Mercedesy :mb: i inne pojazdy !
WDB1241861F321237 motor 605 911... ; 113 KM
 
 
 
m00n

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Sie 2007
Posty: 674
Skąd: Morąg
Wysłany: 2 Luty 2009, 14:19   

moze byc lacznik w najlepszym wypadku, moze byc sprzeglo a w najgorszym kolo dwumasowe, u mnie jest to najprawdopodobniej sprzeglo bo lacznik przedni wymieniany, podpora powiedzieli ze dobra, a tylnego nie ruszalem, ale jezdze narazie, sprzeglo zmienie za jakis roczek profilaktycznie
_________________
C200 Esprit benzyna (bez gazu) 1994

"Jestem nędzarzem, posiadam tylko marzenia, rozsiałem je u twych stóp, stąpaj lekko, gdyż stąpasz po moich marzeniach..."
 
 
searlon

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Paź 2008
Posty: 142
Skąd: Poznań
Wysłany: 7 Kwiecień 2010, 11:01   

Witam. Mam podobny problem dlatego piszę w tym temacie. Od jakiegoś czasu słyszę stuknięcie przy zapalaniu silnika takie głuche bum. I przy zmianie biegu z 3-4. Od razu piszę, że wszystkie poduchy silnika i skrzyni biegów zmieniałem pół roku temu na lemforder i troche mnie to kosztowało :shock: Dodatkowa sprawa, to kiedy zahamuje auto hamulcem awaryjnym, włączę 1 bieg i gwałtownie puszcze lekko sprzęgło, to spod auta dochodzą metaliczne dźwięki jakby luźnej opaski tłumika. ( Tłumik nowy eberspaecher) więc to dźwiek z wału. Dodatkowo od samego początku jak mam to auto czyli 2 lata - między 2500-3000 obrotów niezaleznie od biegu słyszę jakby drgania - przenoszone na karoserie. Słyszę , nie odczuwam. Na postoju na biegu jałowym taki sam dźwięk drgań pojawia się sinusoidalnie, czasem go nie ma, a czasem pojawia się od cichego , głośniej i potem znowu cicho i przestaje. Co to może być?
_________________
W202 C200D 94r
T210 E320CDI 2001r
 
 
BolzZ 
W211


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 1070
Skąd: Warszawa
Wysłany: 7 Kwiecień 2010, 11:11   

searlon napisał/a:
Słyszę , nie odczuwam. Na postoju na biegu jałowym taki sam dźwięk drgań pojawia się sinusoidalnie, czasem go nie ma, a czasem pojawia się od cichego , głośniej i potem znowu cicho i przestaje. Co to może być?

Też to czasem mam, liczyłem na to, że wymiana poduch to wyeliminuje, ale nie, równiez będę wdzięczny za diagnozę. Ale nie zauważyłem żeby pojawiało mi się to przy obrotach 2500-3000, jedynie na postoju na wolnych obrotach.
_________________
S211 E320CDI avantgarde
WDB2112161A423652
 
 
Smush 


Dołączył: 02 Kwi 2010
Posty: 88
Skąd: Rybnik
Wysłany: 7 Kwiecień 2010, 11:47   

No ja też mam takie głuche, odczuwalne "bum", wtedy jak powiedzmy dojadę sobie do świateł na 2, wrzucę na luz, no i jak daje 1 to wtedy jest te "bum". No i przy okazji się spytam, to czy wyrobione poduchy pod silnikiem objawiają się tym, ze autem huśta podczas ruszania, albo przy szybszym zmienianiu biegu, głównie z 1 na 2 ?
_________________
C180 Esprit ATP tour\96 WDB2020181F442496
 
 
searlon

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Paź 2008
Posty: 142
Skąd: Poznań
Wysłany: 7 Kwiecień 2010, 12:16   

Smush napisał/a:
No ja też mam takie głuche, odczuwalne "bum", wtedy jak powiedzmy dojadę sobie do świateł na 2, wrzucę na luz, no i jak daje 1 to wtedy jest te "bum". No i przy okazji się spytam, to czy wyrobione poduchy pod silnikiem objawiają się tym, ze autem huśta podczas ruszania, albo przy szybszym zmienianiu biegu, głównie z 1 na 2 ?


Ja wymieniałem poduchy bo cała buda drżała na wolnych obrotach i między innymi maiłem nadzieje, że wyeliminuje te sisnusoidalne dudnienie. Po wymianie poduszek silnik pracuje jak benzin - nie czuć , że to diesel. Troszke zakołysze przy dodaniu gazu i przy gaszeniu ale to przy c200d i jego 4 czajnikach norma. Niestety dźwięki pozostały. Podejrzewam jeszcze wieszaki rury wydechowej. Może są wyciągnięte i rura ma większe wahania i wpada w rezonans. Przyszło mi to na myśl kiedy urwałem ostatni tłumik. Przed wymianą na nowy postanowiłem pospawać tymczasowo. Prawdopodobnie przez ten spaw było jakies naprężenie w układzie i efekt drgań przy 2500-3000 obrotów zaniknął na tydzień. Potem stopniowo wrócił. Wymienie zawieszki rury i zobaczymy. Pozostaje problem tego sinusoidalnego dudnienia na wolnych obrotach. Mam do was pytanie. Czy na poduszce skrzyni biegów lub na podporze poduszki skrzyni biegów jest możliwość regulacji jakiejkolwiek. Podczas wymiany poduszek silnika, poduszkę skrzyni przykręciłem w identycznym miejscu gdzie była ta stara. Być może jest jakieś naprężenie pomiędzy 3 punktami podpierania silnika. Mam na myśli dwie poduchy boczne silnika i tylna skrzyni. Co o tym myślicie. Dobrze nie pamiętam ale wydaje mi sie że była mała możliwoś regulacji poduszki skrzyni. No i co z tym "bum" przy odpalaniu i przy zmianie biegów 3-4 czasem 4-5.
_________________
W202 C200D 94r
T210 E320CDI 2001r
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 7 Kwiecień 2010, 14:24   

Co do uderzenia przy zmianie biegów to chyba przypadłośc Mercedesów. Ja tak mam, kolega w w124 tez tak ma, w kilkuletnim Sprinterze to samo. U mnie na jedynce jest to szczególnie widoczne- tuz przed zmiana na dwójke. Jak żle zsynchronizuje gaz i sprzęgło to czuje właśnie uderzenie. Ja po prostu przy zmianie biegów szybciej wciskam pedał sprzęgła niz ujmuje gazu i żadnego uderzenia nie ma.
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
searlon

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Paź 2008
Posty: 142
Skąd: Poznań
Wysłany: 7 Kwiecień 2010, 14:46   

perzu126 napisał/a:
Co do uderzenia przy zmianie biegów to chyba przypadłośc Mercedesów. Ja tak mam, kolega w w124 tez tak ma, w kilkuletnim Sprinterze to samo. U mnie na jedynce jest to szczególnie widoczne- tuz przed zmiana na dwójke. Jak żle zsynchronizuje gaz i sprzęgło to czuje właśnie uderzenie. Ja po prostu przy zmianie biegów szybciej wciskam pedał sprzęgła niz ujmuje gazu i żadnego uderzenia nie ma.


Wiesz, ja tez tak robię i bez problemu da się jechać bez tego "bum" ale wcześniej tego nie miałem. Mercedes ma to do siebie, że bardzo szybko zachodzą w nim reakcje łańcuchowe. Jeżeli jedna rzecz się psuje to po chwili kolejna zużyta. Wiec wolę odnaleźć przyczynę zanim skutki zaczną się objawiać w szerszym zakresie.
_________________
W202 C200D 94r
T210 E320CDI 2001r
 
 
BolzZ 
W211


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 1070
Skąd: Warszawa
Wysłany: 7 Kwiecień 2010, 14:59   

searlon, ale to zjawisko rzeczywiście występuje u wielu osób, temat powraca co jakiś czas, i nikt nie ustalił przyczyny ani nie odnotował nasilania się tego.
_________________
S211 E320CDI avantgarde
WDB2112161A423652
 
 
searlon

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Paź 2008
Posty: 142
Skąd: Poznań
Wysłany: 7 Kwiecień 2010, 15:09   

Czyli trzeba się będzie sprawie bardzo dokładnie przyglądnąć z poziomu kanału, a najlepiej podnośnika. Wykluczając poduszki silnika, skrzyni, i koło dwumasowe, pozostaje wał, podpora, mocowanie dyfra, amortyzatory wału itd..... Zapowiada się kolejna zagadka do rozwiązania. Chętnie podziele się info jak dopadnę do przyczyny. Zastanawiam się tylko, skoro problem jest tak powszechny to dlaczego nikt tego jednoznacznie nie zdiagnozował. Mechanik, który siedzi parenaście lat w :mb: powinien naprawiać takie coś z opaską na oczach.
_________________
W202 C200D 94r
T210 E320CDI 2001r
 
 
BolzZ 
W211


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 1070
Skąd: Warszawa
Wysłany: 7 Kwiecień 2010, 16:13   

searlon napisał/a:
Mechanik, który siedzi parenaście lat w :mb: powinien naprawiać takie coś z opaską na oczach.

Też tak mi się wydawało :(
_________________
S211 E320CDI avantgarde
WDB2112161A423652
 
 
pawlo 

Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 23
Skąd: Szczecin
Wysłany: 7 Kwiecień 2010, 18:18   

witam,
a mnie sie wydaje że to tuleja belki tylnej na której siedzi karoseria, jest wyrobiona a to własnei ona pracuje przy zmianie biegów 8) .
pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,141 sekundy. Zapytań do SQL: 13