Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamiana oleju minerał-półsyntetyk
Autor Wiadomość
btx

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 1736
Skąd: Looblyn
Wysłany: 3 Luty 2009, 11:23   

a Ty na jakim jezdzisz ?
Orlen mi sie zle kojarzy, niby Polskie a ceny na stacjach najdrozsze ;/// jesli chodzi o paliwo np.

Jezdzi ktos na oleju LOTOS lub ORLEN ?
 
 
BolzZ 
W211


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 1070
Skąd: Warszawa
Wysłany: 3 Luty 2009, 11:27   

Wyjaśnijcie mi proszę na jakiej podstawie można podejrzewać, że choć mineralnego ubywa, to półsyntetyka nie będzie ubywać ? :D przecież to że nie widać wycieku i nie dymi nie oznacza że on znika bo nazywa się ELF, tylko oznacza że są jakieś nieszczelności w miejscach mniej typowych, a olej lepszej jakości bezie nimi uciekał szybciej.
_________________
S211 E320CDI avantgarde
WDB2112161A423652
 
 
madzara31 

Pomógł: 95 razy
Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 3313
Skąd: Centrum Wszechświata
Wysłany: 3 Luty 2009, 11:32   

Teraz na Lotos Dynamic 0w40.Pełny syntetyk.Nie przywiązuje się do marki.
Ma być polskie bo mamy najlepszych chemików na świecie.
Obecny zestaw
silnik j/w
skrzynia manual Lotos ATF IID
most Lotos Tytanis GL 5 80w90

[ Dodano: 3 Luty 2009, 11:47 ]
BolzZ napisał/a:
Wyjaśnijcie mi proszę na jakiej podstawie można podejrzewać, że choć mineralnego ubywa, to półsyntetyka nie będzie ubywać ? :D przecież to że nie widać wycieku i nie dymi nie oznacza że on znika bo nazywa się ELF, tylko oznacza że są jakieś nieszczelności w miejscach mniej typowych, a olej lepszej jakości bezie nimi uciekał szybciej.


Święte słowa...jak łyka oliwe na zaworach to zmiana oleju da tyle co sztywnemu gromnica.
PS.ELF Turbo Diesel 15w40 ma norme :mb:
 
 
btx

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 1736
Skąd: Looblyn
Wysłany: 3 Luty 2009, 12:18   

Lotos napewno jest polski ? :)
upewnic sie chce.
W sumie przekonales mnie, tylko napisz cos o tym lotosie, kiedys nie byl chyba polski ?

PS faktycznie :) cos wspolnego ma z Rafineria Gdanska.
Tak zrobie, kupuje Lotos Thermal Control 10w40. Mam nadzieje, ze nie bedzie niespodzianek zadnych ;)

dzieki madzara za patriotyczne podejscie
pozdrawiam
 
 
madzara31 

Pomógł: 95 razy
Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 3313
Skąd: Centrum Wszechświata
Wysłany: 3 Luty 2009, 12:27   

No kurcze :!: :?: Przecież to Rafineria Gdańsk.
W Wa-wie na Wiejskiej ktoś ją sprzedał :?:
Pozdro Kolego.
PS.Jeśli na flaszce mają aprobate :mb: to próbka musi iść do rajchu,a tam pewnie nie za free ją badają.Czyli po jaką cholere nabijać obcą sakwe skoro :mb: potwierdza że polskie jest takie samo jak angielskie(Castrol)
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 3 Luty 2009, 17:37   

Raz dostałem wykład o Lotosie, to jakoś odechciało mi się nim cieszyć. ;) Nie wiem na ile można tym panom wierzyć, ale z innego forum:

A TBN jest wartoscia rownie szkodliwa co pozyteczna. Zalewanie olejem o wysokiej wartosci TBN silnika, w ktorym wczesniej pracowal olej nieznany lub o niskiej wartosci tego parametru to droga prosta, szybka i krotka do... jego konca. Nie wiem czy zwrociles uwage na to, ze oleje cieszace sie naprawde poszanowaniem wsrod mechanikow - takie jak chocby Castrol, Statoil, Agip, Texaco czy Motul rzadko kiedy przekraczaja w przypadku olejow polsyntetycznych i syntetycznych normalnego stosowania wartosc 10,5md KOH/g (z reguly jest to przedzial od 8 do 10.5). Wiekszosc olejow majacych wyzsza wartosc nadaje sie do silnikow nowych o nieduzym przebiegu. Ewentualnie sa to oleje zalecane do aut o wysilonych jednostkach napedowych, najczesciej z ukladami typu Turbo lub Supercharger, pracujacych i serwisowanych w systemie wyczynowym. Jednakze w tym przypadku owe wskazniki na ktore sie powolujesz malo znacza, bo oleje sa testowane pod katem ciaglosci filmu olejowego, zdolnosci do nagrzewania, wytrzymywania wysokiego temperatury i jeszcze paru innych rzeczy.

Dodatkowo jakosc oleju zalezy od wytrącalnosci zwiazkow bedacych efektami tzw przepracowania i tutaj z uwagi wlasnie na owa wytracalnosc wspolczynnik TBN jest podnoszony w olejach slabej jakosci (mowiac wprost, aby olej byl w stanie wymyc swoj wlasny syf - tutaj nawet syntetyczny Lotos szalu nie robi, Semisyn jest slaby a mineralny City to totalna katastrofa - lepsza jakosc prezentuje WinErgy czy jakos tak - z Lidla). Tutaj tez nastepuje powiazanie - im wieksza baza syntetyczna tym z reguly mniejszy odpad, wiec wymaganie wysokiego TBN staje sie zbedne. Tak wiec nawet polsyntetyk na poziomie sredniej polki np Elf, bedzie o wiele lepszy od nalepszego oleju mineralnego (wiec cervadesowe Texaco jest be). Z reguly powrot z mineralnego oleju do polsyntetyka nie jest zyt trudny poniewaz roznice wspoczynnika gestosci sa raczej niewielkie. Przeskok z oleju semisyn na fullsyn juz nie jest taki bezproblemowy poniewaz roznica gestosci potrafi byc nawet dziesieciokrotnie wyzsza niz w przypadku minerala i polsyntetyka. Stad tez bierze sie druga przyczyna utraty szczelnosci przez silnik. W zasadzie taki przeskok powinno sie wykonywac tylko w przypadku kiedy silnik spelnia normy zewnetrznej szczelnosci, pracowal na oleju, ktorego TBN rekomepensowal zdolnosci odpadowe a roznica miedzy obecnym stopniem sprezania i fabrycznym nie przekracza 5%. A i silnik nie pracuje na LPG lub CNG - wyzsza temperatura spalania paliwa niestety jest tutaj spora przeszkoda.


----

Lotos - za duze wytracenie osadu, za duzy TBN ktory odpowiada za reakcje z el. uszczelniajacym - ktore sa na nie podatne po osiagnieciu pewnego przebiegu do tego wspolcznnik gestosci ma mniejszy, co wplywa rowniez na latwosc roszczelnienia... Kiepska ciaglosc filmu olejowego w warunkach ekstremalnych (korki).

----

Co racja, to racja. Syf rozcieńczany wodą, którego żaden ciasno i dobrze spasowany silnik raczej długo nie zniesie. A jak zniesie to... cóż, chwała mu za to... Na normalnym oleju zniósł by 3x dłużej.

;)

Co prawda pare zdań tam to czysta teoria, raczej nie poparta jakimiś doświadczeniami, ale z Lotosami to dałbym sobie spokój ;)
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
zibi_43 
C250TD

Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 101
Skąd: Kościan
Wysłany: 3 Luty 2009, 18:22   

Nic dodać nic ująć Camel
_________________
W202 C250TD 99r. WDB2021881F915667
 
 
btx

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 1736
Skąd: Looblyn
Wysłany: 3 Luty 2009, 18:39   

aha :) czyli co w takim razie wybrac ?
 
 
bambero 
R129 SL500


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 450
Skąd: Warszawa
Wysłany: 3 Luty 2009, 18:49   

Ja jak zakupilem auto to w ksiazce serwisowej do przebiegu 227tys w serwisie mercedesa byl lany mobil 5W-40 (czyli syntetyk) nastepnie ktos odkupil to auto i poszedl po kosztach i nie robil wymiany w serwisie mercedesa i zalal odrazu przy 240tys shell 15w40 (czyli mineral) co mnie bardzo zdziwilo :shock: . Wiec jak go zakupilem bilem sie z myslami co zalac. Postawilem na (połsyntetyk Castrol nie pamietam jaki dokladnie) zrobilem to przy 256tys. teraz mam 261tys i jak narazie ani grama nie wziol, a zostal zalany silnik na maksa bo sie obawialem ze bedzie bral. Jak narazie u mnie nic sie nie dzieje.
_________________
EX: C30 CDI AMG.
R129 SL500 98r.
 
 
perzu126 
W202 & A208 & W164

Pomógł: 433 razy
Dołączył: 21 Wrz 2008
Posty: 11979
Skąd: Perzów
Wysłany: 3 Luty 2009, 20:42   

madzara31 napisał/a:
ELF Turbo Diesel 15w40 ma norme :mb:


Na opakowaniu nie ma żadnej wzmianki o normie MB229.1. Jest wymieniona masa producentów, ale o Mercedesie ani słowa
_________________

C220D WDB2021211A313360

CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
 
 
 
bizonek27

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 174
Skąd: warszawa
Wysłany: 3 Luty 2009, 21:06   

Co chodzi o olej to nie polecam Lotosa! To jest syf! Ostatnio znajomy robił silnik cos tam mu padło mniejsza z tym to w srodku był syf muł i w ogóle caly remont robił! Co sie okazało to przez olej bo lotos nie dawał sobie rady! Chodzi o 270cdi! Szkoda silnika! pozdro
 
 
btx

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 23 Maj 2006
Posty: 1736
Skąd: Looblyn
Wysłany: 3 Luty 2009, 21:35   

to jaki olej kupic ???
Castrol Magnatec 10w40 czy Mobil 1 S 10w40 ???

PS http://www.allegro.pl/ite...ier_expres.html
tani jakis jak na mobil 4l, w sklepie z 130 kosztuje, pewnie odchodza koszty magazynu itd.
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 3 Luty 2009, 22:05   

Ja nie ryzykuje, raz na 10 tys można się szarpnąc na olej za około 100zł + filtr koło 20, wymiana we własnym zakresie i mamy pewnośc. A tu niby oszczędzenie nawet 50% - bo koło 60zł - tylko gorzej jak to sie okaże olej do smażenia, a nie silnikowy ;)

A zalewać bym radził conajmniej półsyntetyki i to dobrej klasy, a sam jestem zwolennikiem syntetyków - i to tylko tej najlepszej (przynajmniej pozornie :) ).
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
G.


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 4550
Wysłany: 3 Luty 2009, 23:07   

btx napisał/a:
Castrol Magnatec 10w40 czy Mobil 1 S 10w40

Kup tańszy, oba są dobre. Ale potem się go trzymaj, silniki nie lubią ciągłych zmian :)
Cytat:
tani jakis jak na mobil 4l, w sklepie z 130 kosztuje, pewnie odchodza koszty magazynu itd.

Temat pojawiał się już na forum. To są oleje od naszych zachodnich sąsiadów. Teoretycznie wszystko jest OK, ale.. powtórzę to kolejny raz: Mobil to najczęściej podrabiana marka. Jeśli nie chcesz mieć kłopotów, dołóż trochę i kup u autoryzowanego dystrybutora. Np. w Intercars (dałem u nich 179 PLN za 7 litrów ww. Castrola - uważam to za dobrą cenę).
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 4 Luty 2009, 00:34   

Polecam Orlen Platinum - oba auta jeźdżą na nich od kilku wymian, tak samo u moich znajomych i jest OK. Spełnia normę MB i jest sporo tańszy od ww.
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,137 sekundy. Zapytań do SQL: 10