Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
problem po wymianie akumulatora w C200 Kompressor
Autor Wiadomość
remas

Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 13 Luty 2009, 08:56   problem po wymianie akumulatora w C200 Kompressor

Witam,
w C200 Kompressor padł mi akumulator i wymieniłem go na nowy.
Wymieniłem również przepalony bezpiecznik.
Od momentu wymiany akumulatora samochód ma odczuwalnie mniejszą moc (dławi się przy dodawaniu gazu).

Mam pytanie czy jest to wina zresetowania się komputera, czy może coś odłączyłem przy sprawdzaniu bezpieczników?

Liczę na Waszą pomoc.

Pozdrawiam forumowiczów :mb:
Remas
 
 
grzesik1 


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 188
Skąd: zielona góra
Wysłany: 13 Luty 2009, 09:40   

Poszukaj o adaptacji przepustnicy...
W sumie to ja też musze bo mi gaśnie po odłączeniu aku :cry:
_________________
WDB2020181A192442 <-- Moja :MB:702 smoke silver metallic

 
 
 
Nex@pl 
ex C180T 98'


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 2111
Skąd: Szczecin
Wysłany: 13 Luty 2009, 11:07   

Dokłądnie, tylko komputer pomoże. Podjedź do ASO i dowiedz się jaka cena za taką usługę.
_________________
W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981
 
 
 
remas

Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13 Luty 2009, 13:41   

Znalazłem w sieci dokument (nie pamiętam już gdzie to było, skopiowałem sobie część treści, wydaje mi się, że właśnie to muszę zrobić.
Poniżej cytat (kolorem czerwonym zaznaczyłem kluczową informację):

"Adaptacja w układach stabilizacji biegu jałowego

Termin adaptacja oznacza dopasowanie. Przy wymaganej precyzji sterowania samochodowymi silnikami spalinowym, można stwierdzić, że nie ma dwóch identycznych silników, zwłaszcza, gdy mają one za sobą wiele godzin pracy w różnych warunkach.
W rozpatrywanym przypadku chodzi o dopasowanie dla danego silnika, jemu tylko właściwych wartości otwarć zaworu na kanale obejściowym lub ustawień przepustnicy, tak by przy różnych temperaturach otoczenia, gdy silnik przechodzi do pracy na biegu jałowym, praca ta mogła jak najszybciej zacząć się przy właściwej prędkości obrotowej biegu jałowego, bez towarzyszącego spadku lub nadmiernie długo trwających podwyższonych obrotów.
Samochód opuszczający fabrykę ma dla wszystkich wartości temperatur występujących podczas eksploatacji samochodu, zapisane w swojej pamięci ROM (EPROM) wartości otwarć zaworu w kanale obejściowym przepustnicy lub uchyleń przepustnicy (zależnie od konstrukcji układu stabilizacji biegu jałowego), umożliwiające przeciętnemu silnikowi uzyskanie wymaganej wartości prędkości obrotowej biegu jałowego (ROM to tzw. pamięć stała, której zawartość pozostaje nawet po odłączeniu zasilania sterownika – zawiera ona różne charakterystyki i dane niezbędne do pracy sterownika).
Jednak dla konkretnego egzemplarza silnika, charakteryzującego się określonym stanem technicznym, dane zapisane w pamięci ROM sterownika mogą nie zapewnić optymalnej stabilizacji obrotów biegu jałowego. Silnik musi więc nauczyć się nowych nastaw, umożliwiających sterownikowi spełnienie tego warunku. Nowe, właściwe dla konkretnego silnika wartości nastaw, są zapisywane w pamięci RAM (pamięć ta służy do przechowywania różnych informacji niezbędnych do pracy sterownika, ale gdy zostanie odłączone zasilanie sterownika, zawartość tej pamięci zostaje utracona). Zostanie to objaśnione na przykładzie układu stabilizacji obrotów biegu jałowego z zaworem w kanale obejściowej przepustnicy, sterownym silnikiem krokowym.
Po pierwszym uruchomieniu nowego silnika lub po ponownym przyłączeniu uprzednio odłączonego sterownika (utracona została więc zawartość pamięci RAM), rozpoczyna się proces uczenia i zapamiętywania nowych wartości otwarć zaworu krokowego. Jeżeli silnik rozpoczyna pracę na biegu jałowym, to dla danej temperatury silnika sterownik zasięga informacji z pamięci ROM, w jakim stopniu będzie musiał otworzyć napędzany silnikiem krokowym zawór w kanale obejściowym przepustnicy, aby uzyskać wymaganą wartość prędkości obrotowej biegu jałowego silnika. Jednak gdy silnik krokowy ustawi tą wartość otwarcia zaworu, to przeważnie okazuje się, że rzeczywista prędkość obrotowa silnika różni się za dużo od wartości wymaganej. Sterownik koryguje więc otwarcie zaworu tak, aby obie wartości maksymalnie do siebie zbliżyć. Ta wartość otwarcia zaworu podawana w ilości kroków, jakie musi wykonać silnik krokowy napędzający zawór w kanale obejściowym przepustnicy, przy której zostaje to osiągnięte, jest zapisywana w pamięci RAM sterownika.
Jeśli w przyszłości silnik o tej samej temperaturze będzie przechodził do pracy na biegu jałowym, to wartość otwarcia zaworu w kanale obejściowym zostanie odczytana z pamięci RAM. Wartość ta, dla konkretnego egzemplarza silnika, zapewni szybsze osiągnięcie wymaganej wartości prędkości obrotowej niż wartość średnia, taka sama dla wszystkich silników danego typu, przechowywana w pamięci ROM.
Każdorazowo przy przechodzeniu silnika do pracy na biegu jałowym, jeśli sterownik nie znajdzie w pamięci RAM odpowiedniej dla swojej aktualnej temperatury wartości otwarcia zaworu w kanale obejściowym przepustnicy, powtarza opisaną powyżej procedurę uczenia się. Również, gdy po jakimś czasie eksploatacji silnika okaże się, że wartość otwarcia zaworu w kanale obejściowym, wcześniej zapamiętana dla danej temperatury w pamięci RAM, nie gwarantuje uzyskania przez silnik wymaganej wartości prędkości obrotowej, to w pamięci RAM zostaje zapamiętana na jej miejsce nowa wyuczona wartość.
Nawet przy stałej temperaturze i obciążeniu silnika jedna wartość otwarcia zaworu w kanale obejściowym przepustnicy nie gwarantuje, ze względów podanych wcześniej, utrzymania rzeczywistej prędkości obrotowej silnika, różniącej się nie więcej niż o przyjętą wartość od wartości wymaganej. Aby to uzyskać, silnik krokowy na bieżąco, względem wartości zapamiętanej w pamięci RAM, przymyka lub otwiera o 1 lub 2 kroki zawór w kanale obejściowym przepustnicy. W rzeczywistości więc wartość otwarcia napędzanego silnikiem krokowym zaworu w kanale obejściowym przepustnicy, przechowywana w pamięci RAM, jest wartością średnią, względem której oscyluje bieżąca wartość otwarcia zaworu.
Sterownik układu wtryskowego w eksploatowanym samochodzie, zawiera w swojej pamięci RAM wiele danych dopasowanych do konkretnego egzemplarza silnika. Odłączając akumulator od instalacji elektrycznej samochodu dane zawarte w pamięci RAM zostają utracone. Oczywiście sterownik ma do dyspozycji dane zawarte w pamięci ROM, ale dla konkretnego egzemplarza silnika nie są one idealne. Po ponownym przyłączeniu akumulatora do instalacji elektrycznej samochodu następuje ponownie proces uczenia się dla wszystkich układów typu adaptacyjnego. Może wiązać się to z przejściowym pogorszeniem kultury pracy silnika, wzrostem zużycia paliwa i wzrostem emisji składników toksycznych. W związku z tym, w silnikach o zapłonie iskrowym z elektronicznym układem wtryskowym należy przestrzegać zalecenia, aby po przerwaniu zasilania i ponownym zasileniu sterownika energią elektryczną, zostawić samochód pracujący na biegu jałowym i pozwolić mu osiągnąć temperaturę pracy (około 80C), a dopiero potem rozpocząć jazdę. Wynika to z konieczności przeprowadzenia procedury umożliwiającej ponowne utworzenie w pamięci RAM sterownika, zbioru idealnych dla danego silnika wartości nastaw otwarcia zaworu w kanale obejściowym przepustnicy. "
 
 
Nex@pl 
ex C180T 98'


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 2111
Skąd: Szczecin
Wysłany: 13 Luty 2009, 16:19   

Za przeproszeniem pierdu pierdu - jak mi padł alternator i wyjeździłem do końca akumulator to po założeniu nowego altka i naładowanego alternatora również przerywał mi i dławił sie podczas dodawania gazu, nie dało rady jechać. Pod komputerem zajęło to może 10 minut i odzyskał moc zyciową :)
_________________
W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981
 
 
 
maras11111 
C180 Esprit


Dołączył: 27 Lis 2008
Posty: 81
Skąd: slupsk
Wysłany: 13 Luty 2009, 17:12   

remas napisał/a:
aby po przerwaniu zasilania i ponownym zasileniu sterownika energią elektryczną, zostawić samochód pracujący na biegu jałowym i pozwolić mu osiągnąć temperaturę pracy (około 80C), a dopiero potem rozpocząć jazdę.
Witam moze w tym wlasnie tkwi problem wiekszosci z nas :?: poprostu podlaczamy aku i jedziemy,a powinno sie poczekac,ja sprobuje jak napisano powyzej :wink:
_________________
C 180 sedan 1997
 
 
grzesik1 


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 188
Skąd: zielona góra
Wysłany: 13 Luty 2009, 22:30   

Tak, tylko u mnie np, po odłąćzeniu aku nie trzyma obrotów i wygląda to tak:
Odpale- zgaśnie odpale- zgasnie i tak non stop. jak nie przytrzymam przez chwilę gazu to gaśnie.
_________________
WDB2020181A192442 <-- Moja :MB:702 smoke silver metallic

 
 
 
jugi1971 

Dołączył: 15 Sie 2008
Posty: 120
Skąd: biały
Wysłany: 14 Luty 2009, 02:23   

Grzesik jeśli dobrze zrozumiałem próbujesz robić adaptację na włączonym silniku odłączając aku. Nie dziwię się, że w takim razie masz wachnięcia obrotów. Zgodnie z zaleceniami powinno się odłączyć akumulator przy wyłączonym silniku i stacyjce. Następnie nie dotykając pedału gazu urochomić silnik (bez obciążenia odbiornikami) i tak jak pisze nasz kolega pozostawić na biegu jałowym do osiągnięcia temperatury pracy. Pozdrawiam.
_________________
C 2OO KOMPRESOR ELEGANCE '98 WDB2020821F738550
 
 
grzesik1 


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 188
Skąd: zielona góra
Wysłany: 14 Luty 2009, 02:51   

jugi1971 napisał/a:
Grzesik jeśli dobrze zrozumiałem próbujesz robić adaptację na włączonym silniku odłączając aku.


Ze niby jak? Odłączyć aku podczas gdy silnik pracuje? Jeszcze mnie nie pogieło :x

jugi1971 napisał/a:
odłączyć akumulator przy wyłączonym silniku i stacyjce. Następnie nie dotykając pedału gazu urochomić silnik


I tak robie, tylko przy uruchomieniu silnika Celina odrazu gaśnie, więc bez pomocy na jałowym nie pochodzi nawet 2 sek... :roll:

Więc musze lekko noge na gazie trzymać żeby się wstępnie zaprogramowała a po jakiś 15sek puszczam gaz i ładnie pracuje na ok 850rpm.

Ot cała historyja :mrgreen:
_________________
WDB2020181A192442 <-- Moja :MB:702 smoke silver metallic

 
 
 
jugi1971 

Dołączył: 15 Sie 2008
Posty: 120
Skąd: biały
Wysłany: 14 Luty 2009, 03:00   

Pojmuję, ale w takim razie jest coś nie halo. Ja robiłem adaptację po czyszczeniu przepustnicy i nawet nie tknąłem gazu. Inna sprawa, że nigdy go nie uyżwam nawet odpalając zimą.
_________________
C 2OO KOMPRESOR ELEGANCE '98 WDB2020821F738550
 
 
grzesik1 


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 188
Skąd: zielona góra
Wysłany: 14 Luty 2009, 03:26   

Ja teraz też nie dodtykam jak odpalam, ale jak odłącze aku a potem podłącze i chce odpalić to muszę po odpaleniu przytrzymać gaz bo inaczej klapa. Przepustnicy jeszcze nie czyściłem, może już pora :)
_________________
WDB2020181A192442 <-- Moja :MB:702 smoke silver metallic

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,089 sekundy. Zapytań do SQL: 6