Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
13 Luty 2012, 12:01
Zimny rozruch - silnik się dławi i pada
Autor Wiadomość
Jerusalem 
Jerusalem


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Lis 2006
Posty: 19
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23 Listopad 2006, 15:37   Zimny rozruch - silnik się dławi i pada

Witam Forumowiczów,
Szukając informacji o W202 trafiłem na tą stronę - kumpel mi Was polecił. Prawdę mówiąc mam problem, na który nikt jeszcze nie znalazł skutecznej szczepionki. Silnik w mojej C-klasie (2,0 benzyna 1996 rok) robi problem podczas odpalania. Po zakręceniu ładnie wchodzi na obroty (ok. 1200), potem grzecznie opada do koło 1000 (przy których sie grzeje) - ale tylko na chwilę. Po jakichś 5 sekundach zaczyna spadać do 900, by nagle zacząć szybko tracić obroty - i wreszcie paść. Co ważne, opadaniu do 1000 obrotów towarzyszy równomierna praca na biegu jałowym, ale poniżej silnik zaczyna się trząść i pracować bardzo nierówno. Tak, jakby nagle stracił siłę. Drugie odpalenie zwykle skutkuje i silnik zaczyna normalnie się grzać. Gdy jest ciepły, pali i trzyma wolne obroty od pierwszego zakręcenia.
Byłem u mechanika, który podłączył mnie od komputer i stwierdził, że jedynie sonda lambda wykazuje niewielkie odchyły w pracy - wszystkie inne czujniki działają OK. I tu jest kłopot, bo przy zimnym silniku sonda NIE pracuje, włącza się odpiero od pewnej temperatury. A silnik grzeje się i dobiera mieszankę na podstawie informacji z czujników. Czyli którys jest walniety - ale jednocześnie żaden nie wykazuje nieprawidłowości w pracy.
Jak jest zimny, "oszukuje" modul sterujący silnikiem, który zmniejsza dawkę paliwa - i motor gaśnie.
Na co byście stawiali: czujnik powietrza (w moim modelu jest umiejscowiony tuż przed przepustnicą) czy może czujnik temperatury płynu chłodzącego? A może okablowanie? Wkurza mnie to strasznie - niby da sie jeździć, rozgrzanie silnika to 20-30 sekund, po czym pracuje normalnie - ale wolałbym mieć świadomość, że autku nic nie doskwiera.
Pozdrawiam
_________________
Shine, my silver star!
WDB2020201A406298
 
 
 
Adam8203 
C-180 sport

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Sty 2006
Posty: 96
Skąd: Łódź
Wysłany: 23 Listopad 2006, 16:00   

WITAM
Powodem może być nieszczelny układ paliwowy. Pracuje nagle dostaje powietrza i gaśnie przy następnym odpaleniu już jest odpowietrzony.
Oczywiście to tylko domysły ale całkiem możliwe
Pozdrawiam
 
 
Gość

Wysłany: 23 Listopad 2006, 21:40   

IMHO gdyby to była nieszczelność układu paliwowego to tuż przed zgaśnięciem silnik wskakiwałby na większe obroty (próbował zapobiec zgaśnięciu). Niestety nie wiem co może być przyczyną takiego zachowania.
 
 
topol 
Moderator
wiochmen


Pomógł: 40 razy
Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 4027
Skąd: dalej od Warszawy
Wysłany: 24 Listopad 2006, 11:28   Re: Zimny rozruch - silnik się dławi i pada

Jerusalem napisał/a:
Witam Forumowiczów,
Szukając informacji o W202 trafiłem na tą stronę - kumpel mi Was polecił. Prawdę mówiąc mam problem, na który nikt jeszcze nie znalazł skutecznej szczepionki. Silnik w mojej C-klasie (2,0 benzyna 1996 rok) robi problem podczas odpalania. Po zakręceniu ładnie wchodzi na obroty (ok. 1200), potem grzecznie opada do koło 1000 (przy których sie grzeje) - ale tylko na chwilę. Po jakichś 5 sekundach zaczyna spadać do 900, by nagle zacząć szybko tracić obroty - i wreszcie paść. Co ważne, opadaniu do 1000 obrotów towarzyszy równomierna praca na biegu jałowym, ale poniżej silnik zaczyna się trząść i pracować bardzo nierówno. Tak, jakby nagle stracił siłę. Drugie odpalenie zwykle skutkuje i silnik zaczyna normalnie się grzać. Gdy jest ciepły, pali i trzyma wolne obroty od pierwszego zakręcenia.
Byłem u mechanika, który podłączył mnie od komputer i stwierdził, że jedynie sonda lambda wykazuje niewielkie odchyły w pracy - wszystkie inne czujniki działają OK. I tu jest kłopot, bo przy zimnym silniku sonda NIE pracuje, włącza się odpiero od pewnej temperatury. A silnik grzeje się i dobiera mieszankę na podstawie informacji z czujników. Czyli którys jest walniety - ale jednocześnie żaden nie wykazuje nieprawidłowości w pracy.
Jak jest zimny, "oszukuje" modul sterujący silnikiem, który zmniejsza dawkę paliwa - i motor gaśnie.
Na co byście stawiali: czujnik powietrza (w moim modelu jest umiejscowiony tuż przed przepustnicą) czy może czujnik temperatury płynu chłodzącego? A może okablowanie? Wkurza mnie to strasznie - niby da sie jeździć, rozgrzanie silnika to 20-30 sekund, po czym pracuje normalnie - ale wolałbym mieć świadomość, że autku nic nie doskwiera.
Pozdrawiam


U mnie takie objawy towarzyszyły padaniu przepływomierza. Psuł się tak perfidnie, że podawał błędne, ale prawdopdobne wartości... doszło do tego,że musiałem odpalać i rozgrzewać non stop na gazie...
_________________
topol
Jeep Grand Cherokee Limited '04 - Wojtek
MB 420 SEC '87 - Greta - w trakcie restauracji...
MB A150 BlueEFFICIENCY '09 - Helga
MB C180 T '98 + LPG AKME - Hilda - Sprzedana....

Ludzie myślą czasem, jak zabić czas, a to czas ich zabija...

Myślisz nad LPG? Zajrzyj http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=14956

 
 
 
Eugen

Dołączył: 24 Sty 2006
Posty: 3
Wysłany: 24 Listopad 2006, 13:49   Zimny rozruch- silniksię dławi i pada

Witam!
U mnie (C230 T z 97 r.) były podobne objawy. Okazało się, że winny był przepływomierz.
Zdiagnozowano mnie w Mercedesie na Gottieba-Daimlera w W-wie za ok. 400zł(podłączenie do komputera). Za przepływomierz chcieli 1 500 zł, a za montaż 150 zł. W Intercarsie kupiłem przepływomierz za niecałe 600 zł, a montaż(wykręcenie starego i wkręcenie nowego) zajął mi ok. 1 minuty.
 
 
topol 
Moderator
wiochmen


Pomógł: 40 razy
Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 4027
Skąd: dalej od Warszawy
Wysłany: 24 Listopad 2006, 17:02   

Ja kupiłem na Allegro za 430 zł, tyle, że trzeba było wgrać nowy SW na przepustnicę bo sfiksowała...
_________________
topol
Jeep Grand Cherokee Limited '04 - Wojtek
MB 420 SEC '87 - Greta - w trakcie restauracji...
MB A150 BlueEFFICIENCY '09 - Helga
MB C180 T '98 + LPG AKME - Hilda - Sprzedana....

Ludzie myślą czasem, jak zabić czas, a to czas ich zabija...

Myślisz nad LPG? Zajrzyj http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=14956

 
 
 
adrian.s 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Gru 2005
Posty: 126
Skąd: Spoza PL
Wysłany: 1 Marzec 2007, 19:32   

topol napisał/a:
Ja kupiłem na Allegro za 430 zł, tyle, że trzeba było wgrać nowy SW na przepustnicę bo sfiksowała...


Cześć,

byłem w ASO - stwierdzili, że mam padnięty przepływomierz. Wymiana + nowy =1,5K PLN. To trochę dużo :mrgreen:
Czy Twoja :mb: zachowuje się ok po wymianie tego przepływomierza z Allegro? Nie znam się na tym, jaki będzie dobry?

BTW. co to znaczy "wgrać nowy SW na przepustnicę"?

Dzięki i pozdrawiam
Adrian S.

[ Dodano: 1 Marzec 2007, 19:33 ]
topol napisał/a:
Ja kupiłem na Allegro za 430 zł, tyle, że trzeba było wgrać nowy SW na przepustnicę bo sfiksowała...


Cześć,

byłem w ASO - stwierdzili, że mam padnięty przepływomierz. Wymiana + nowy =1,5K PLN. To trochę dużo :mrgreen:
Czy Twoja :mb: zachowuje się ok po wymianie tego przepływomierza z Allegro? Nie znam się na tym, jaki będzie dobry?

BTW. co to znaczy "wgrać nowy SW na przepustnicę"?

Dzięki i pozdrawiam
Adrian S.
 
 
Gość

Wysłany: 26 Luty 2010, 23:09   

Witam wszystkich
Chcialbym dzis opisac swoj problem bo juz rece mi opadaja, byc moze tu ktos jest mi w stanie pomoc... posiadam mesia 2.2 benzyna z 96r(produkcja 95)w wersji elegance w sedanie, nr VIN WDB2020221F358962. wszystko jest ok oprocz pracy silnika.odpala bez najmniejszych problemow lecz po kilkudziesieciu sekundach po odpaleniu zaczyna przerywac jakby go zalewalo(?)
gdy chce dodac gazu zaczyna przerywac i strzelac (dodam ze jest na benzynie i nie posiadal nigdy instalacji LPG).objawy sa bez wzgledu na to czy silnik jest rozgrzany czy zimny.bylem na diagnostyce komputerowej i nie wykazalo zadnych bledow a to dziwne bo gdy zmierzylem opor czujnika polozenia walka rozrzadu wyniosl 0 ohm.oczywiscie wczesniej zmienilem swiece i przewody ale to w najmniejszym stopniu nie pomoglo.sprawdzilem cisnienie na pompie paliwa(podaje ponad 6bar) wiec jest OK.nie mam pojecia co wiecej sprawdzac(czujnik polozenia walu bede mial w pon)
w jakich wartosciach powinny sie miescic parametry czujnika polozenia walu i walka rozrzadu oraz przeplywomierza i czujnika temperatury powietrza przed przepustnica??jesli kos posiada takie informacje bylbym wdzieczny.slyszalem tez ze jest mozliwosc wykrycia ewentualnych zaklocen prze LIVE DATA ale nie wiem jak to zrobic(mam interfejs i czytnik kodow) prosze o jakiekolwiek podpowiedzi i pomysly i zgory za to dziekuje
 
 
drift83 

Dołączył: 09 Sty 2008
Posty: 12
Skąd: Zgierz
Wysłany: 31 Marzec 2010, 23:21   

Witam. Mam ten sam problem, silnik dławi sie i strzela komputer pokazał jedynie czujnik temp powietrza, zamieniłem na inny to samo. Może problem tkwi w czujniku położenia wałka rozrządu przez co silnik procuje jakby miał przestawiony zapłon. Na całym forum nie ma na to odpowiedzi, każdy tylko pisze przepływomierz, a jak ktoś nie ma przepływomierza to nikt nie wie co nie działa:(:(:(:(
 
 
Javoreczek 
a teraz dizel


Pomógł: 144 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2790
Skąd: Warszawa
Wysłany: 1 Kwiecień 2010, 09:53   

bogdan1227, sprawdź regulatory ciśnienia na listwie paliwowej (było już o tym pare razy)


drift83 napisał/a:
nikt nie wie co nie działa:(:(:(:(


Przede wszystkim nikt nie wie o jakim siniku rozmawiamy, ale jesli to 1.8 bez przepływomierza to nie ma w nim czujnika położenia wałka rozrządu.
_________________
W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166

W202 C180 Esprit '93
 
 
 
drift83 

Dołączył: 09 Sty 2008
Posty: 12
Skąd: Zgierz
Wysłany: 1 Kwiecień 2010, 10:01   

Silnik 2,0 bez przepływki A dzieje się tak na beznynie i na gazie także listwa paliwowa odpada :(
 
 
Javoreczek 
a teraz dizel


Pomógł: 144 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2790
Skąd: Warszawa
Wysłany: 1 Kwiecień 2010, 10:12   

drift83 napisał/a:
listwa paliwowa odpada :(

jesli masz pękniętą membranę w regulatorze, to bedzie lał benzyne w dolot również w czasie jazdy na gazie
_________________
W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166

W202 C180 Esprit '93
 
 
 
drift83 

Dołączył: 09 Sty 2008
Posty: 12
Skąd: Zgierz
Wysłany: 1 Kwiecień 2010, 16:38   

Udało się naprawić, okazało się że jest zapchany przewód podciśnieniowy który idzie z kolektora do modułu zapłonu Po wygrzebaniu całego syfu który sie tam zgromadził (głownie chyba z mycia przepustinicy czyszczonej na aucie bez wylmowania tak jak to robi większość forumowiczów) Mercedes chodzi jak nowy :)
 
 
13696 
Mateusz

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 664
Skąd: lubelskie
Wysłany: 5 Wrzesień 2010, 17:24   

witam prosil bym Was o radę a mianowicie rano po odpaleniu silnik przez jakies 30 sekund pracuje bardzo nierowno obroty spadaja i podnosza sie auto wowczas nie ma wogule mocy tak ze nie da sie nim jechac wcisniecie gazu powoduje jeszcze wieksze zamulenie auta po okolo 30 sekundach wszystko wraca do normy i jezdzi jak ta lala prosze o jakies rady co sprawdzic i gdzie podlubac
_________________
c200 kompressor (lpg stag-4)
 
 
 
Axwell 
C 220 od Brabusa


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 07 Sie 2007
Posty: 3494
Skąd: 42-200
Wysłany: 5 Wrzesień 2010, 17:55   

13696, od niedawna mam podobne problemy, z tym ze pracuje równo a przy dotknięciu pedału gazu dławi się i gaśnie, musi popracować od 1min do 2,3min by normalnie zabrać się do jazdy.

Nie zawsze ale często.

Problem daje o sobie znać od czasu do czasu.
Podłączenie pod StarDiagnostic nie wykryło jakichkolwiek problemów.
_________________


 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,198 sekundy. Zapytań do SQL: 10