Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
14 Styczeń 2012, 19:45
C250TDT amortyzator napinacza paska wieloklinowego
Autor Wiadomość
pip 

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 479
Skąd: W-wa
Wysłany: 12 Marzec 2009, 12:36   

nie wiem co tam mi aso montuje za każdym razem,
ale wiem, że amortyzator i dźwignię (czy co tam jest jeszcze) wymieniają mi dwa razy częściej niż pasek :shock: ( i przyjemność kosztuje mnie ok 300zł)
przy najstępnej wymianie się zainteresuję bo to coś za mały przebiek wg mnie - żeby po roku wymieniać? ile można
_________________
W202 DT T 250 Automat '97 ellegance
 
 
carlos 


Pomógł: 30 razy
Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 1055
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 12 Marzec 2009, 19:31   

pip, widzą, że sie kolega nie interesuje co robią, to wymieniają na papierze :lol:
_________________
ex:W 202 C 200 CDI '99
W 246 B 180 CDI '14
 
 
jjankiello 


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 2939
Skąd: Szczecin, PL
Wysłany: 12 Marzec 2009, 19:40   

Najlepiej oznaczyć część w sobie znany i trudny do zauważenia sposób... :mrgreen:
_________________
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
 
 
pip 

Pomógł: 8 razy
Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 479
Skąd: W-wa
Wysłany: 12 Marzec 2009, 19:47   

spokojnie,
to że wymieniają na nowe to widzę i wiem,
nie pamiętam tylko jakiej firmy,
martwi mnie tylko, że wystarcza to na rok lub półtora :-(
_________________
W202 DT T 250 Automat '97 ellegance
 
 
carlos 


Pomógł: 30 razy
Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 1055
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 13 Marzec 2009, 14:54   

Cytat:
to że wymieniają na nowe to widzę i wiem

Sprawne na inne sprawne?
_________________
ex:W 202 C 200 CDI '99
W 246 B 180 CDI '14
 
 
michele

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Wrz 2009
Posty: 253
Skąd: Gliwice
Wysłany: 12 Marzec 2011, 23:11   

Miałem ten problem, że zauważyłem, że amortyzator ma uszkodzoną dolną gumę i na wolnych obrotach daje dziwne dźwięki. Próbowałem odkręcić wisko zgodnie z instrukcją zrób to sam, ale mam problem z zablokowaniem ośki, aby śruba puściła. Nie mam pomysłu jak je ruszyć, więc podstawiłem tylko poluzować koło pasowe - puściła jedna śruba, resztę główek w śrubach się uwaliło. Więc postanowiłem wykręcić cały napinacz klucz imbus 17 i rurka 50cm i poszło..

Po rozkręceniu naprawiłem amortyzator wg. przepisu Zrób to sam, na wąż gumowy. Przy skręcaniu wypadła mi podkładka z dźwigni i zacząłem ten element bardziej oglądać. Zauważyłem, że można tę śrubę wyciągnąć, a gdy ją wycągnąłem widziałem jeden wielki maras. Wyczyściłem ten zeschnięty smar, który utrudniał ruch stabilizatora i okazuje się, że są luzy. Jednak części nie mam, więc poskładałem wszystko w jedną całość, nasmarowałem i drgania w pewnym zakresach znikły, zwłaszcza w tych, w których jeździłem, ale 600-900rpm się powiększyły przez ten luz na dźwigni napinacza.

Wnioski mam dwa:
Demontaż/Montaż w od tyłu:
- ściągnąć sprężynę napinacza.
- poluzować obudowe z wentylatora,
- wykręcić z wiskozy wentylator,
- obrócić obudowę wentylatora cienką częścią do góry i delikatnie wyciągnąć lekko naginając przy wisko obudowe.
- ściągnać pasek klinowy i go obejrzeć,
- klucz 17 imbus i 50cm rury i wykręcić napinacz,
- wyczyścić i posprawdzać luzy.

Przy montażu zastosować pastę teflonową dla śruby dźwigni napinacza wchodzącej do bloku.

Wniosek 2:
- wykręcenie całego napinacza pozwala go wyczyścić i sprawdzić luzy. Gdybym tylko rozkręcił wisko lub koło pasowe, ręką bym luzu nie wyczuł - smar był już tak twardy, że byłoby ciężko - miejscami musiałem go skrobać, a w konsekwencji bym to przeoczył.

Wniosek 3:
Warto te elementy od czasu do czasu sprawdzić. Dwie śruby 13 od amortyzatora oraz od sprężyny i zweryfikować, całość napinacza, bo w konsekwencji będzie to co mi się stało.

Pasek klinowy był u mnie popękany jedynie w kilku miejsca po ściągnięciu do zauważenia, na aucie nie widoczne.

Więc teraz muszę cały napinacz kupić: rolkę, dźwignię oraz pasek klinowy. Amortyzator zostawię zregenerowany.
_________________
C250 Diesel '93 WDB2021251A010620
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,073 sekundy. Zapytań do SQL: 6