Przesunięty przez: Łukasz 10 Luty 2012, 10:43 |
Silnik pali olej - biały dym z wydechu |
Autor |
Wiadomość |
lunow
Dołączył: 11 Wrz 2008 Posty: 38 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 21 Maj 2009, 09:44 Silnik pali olej - biały dym z wydechu
|
|
|
Witam wszystkich.Mam problem ze spalaniem oleju, jest to ok.1l/400km. Silnik pracuje bez zarzutu, kopcenie występuje tylko w sytuacji jak jade powiedzmy 80 km/h wcisne gaz skrzynia zredukuje i wtedy za mną jest chmura białego dymu. Myślałem że to uszczelniacze zaworowe,wymieniłem je ale problem pozostał.Wyczytałem tu na forum że może być zatkana odma i jak zacząłem czyścić to okazało sie że w kolektorze ssącym było ok. 0,5l. oleju.Jak już udrożniłem odme(górną bo dolnej niema),która była zapchana myślałem że bedzie wszystko dobrze ale po kilku dniach znów olej nazbierał sie w kolektorze i problem pozostał. Mam pytanie do was którędy może dostawać sie jeszcze olej do kolektora, bo nie wiem czy rozbierać silnik czy to może jakaś drobnostka.Silnik to 2.8 V6 rok98 |
_________________ C280 V6 Esprit Limited |
Ostatnio zmieniony przez G. 21 Maj 2009, 09:51, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
art-34
C220 Elegant D 16V
Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Maj 2008 Posty: 251 Skąd: LB
|
Wysłany: 21 Maj 2009, 09:49
|
|
|
Witam!
Chmura białego dymu świadczyła by o uszkodzeniu uszczelki pod głowicą po prostu płyn chłodniczy dostaje się do komory spalania. Sprawdź zbiornik wyrównawczy czy nie pływają tam "oczka rosołowe" które zostawia olej. Skoro nie ma plan oleju po postoju nocnym to coś z olejem musi się dziać. W benzynie chmura będzie niebieskawa (olej z płynem). Może sprężarka się "kończy" jeśli ją masz. Nie wkleiłeś VIN-u .
Pzdr! |
_________________ Wiek średni poznajemy po tym jak szeroki umysł z wąską talią zamieniaja się miejscami...
http://pl.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_W202
WDB2021211A327558
http://www.partscatalog.ru/mercedes/ wklejamy Vin i kod do radia gratis... |
|
|
|
|
lunow
Dołączył: 11 Wrz 2008 Posty: 38 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 21 Maj 2009, 15:11
|
|
|
płynu z chłodnicy nie ubywa, "oczek rosołowych" niema, turbina w tym silniku nie występuje |
_________________ C280 V6 Esprit Limited |
|
|
|
|
art-34
C220 Elegant D 16V
Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Maj 2008 Posty: 251 Skąd: LB
|
Wysłany: 21 Maj 2009, 18:00
|
|
|
lunow napisał/a: | płynu z chłodnicy nie ubywa, "oczek rosołowych" niema, turbina w tym silniku nie występuje |
A ze zbiornika wyrównawczego?
Sprężanie w cylindrach sprawdzałeś?
Po nocy (dłuższym postoju) kałuży pod samochodem nie ma?
Choć obstawiam uszczelkę... |
_________________ Wiek średni poznajemy po tym jak szeroki umysł z wąską talią zamieniaja się miejscami...
http://pl.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_W202
WDB2021211A327558
http://www.partscatalog.ru/mercedes/ wklejamy Vin i kod do radia gratis... |
|
|
|
|
lunow
Dołączył: 11 Wrz 2008 Posty: 38 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 21 Maj 2009, 19:45
|
|
|
żadnych wycieków z silnika niema i płynu ze zbiorniczka nie ubywa.
Jutro zabieram sie za ściąganie głowic, podejrzewam zużycie prowadnic zaworowych, innych pomysłów nie mam |
_________________ C280 V6 Esprit Limited |
|
|
|
|
art-34
C220 Elegant D 16V
Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Maj 2008 Posty: 251 Skąd: LB
|
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 21 Maj 2009, 20:17
|
|
|
No przecież nie musi ubywać z układu chłodzenia. Troche tu troche tam: w wodzie błotko, a z rury biało |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
lunow
Dołączył: 11 Wrz 2008 Posty: 38 Skąd: Tarnowskie Góry
|
|
|
|
|
TM
Pomógł: 6 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 389 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 21 Maj 2009, 20:40
|
|
|
W moim przypadku regeneracja kosztowała mnie 3000 pln/1000 pln montaż 500pln części,1500 spawanie były 3 pęknięcia/ ale mam pewność że jest dobrze zrobiona no i gwarancja.Tu głowica używana za 600 pln + osprzęt trochę cena za niska.To jakaś lipa. |
_________________ MB C200 CDI SPORT KOMBI WDB2021941F870839-Sprzedana.
|
|
|
|
|
schadook
schadook
Dołączył: 01 Gru 2008 Posty: 70 Skąd: Jaworzno/ Włocławek
|
Wysłany: 23 Maj 2009, 18:26
|
|
|
Radziłbym też sprawdzić pierścienie olejowe, prawdopodobnie są zapieczone lub popękane. W takim przypadku silnik chodzi ładnie, kompresję może mieć dobrą bo uszczelniające mogą być ok. Olejowe z reguły lecą najczęściej przy przegrzaniu a pobiera olej na wyższych obrotach a na wolnych nie kopci, najbardziej właśnie przy redukcji bo dostaje wtedy największe obciążenie.
Powodzenia
Pozdrawiam |
_________________ Jest Gwiazda jest jazda!
C 180 Sport 95' |
|
|
|
|
godaC
godaC
Pomógł: 78 razy Dołączył: 07 Sty 2009 Posty: 731 Skąd: 26-340
|
Wysłany: 23 Maj 2009, 19:42
|
|
|
Jeżeli masz turbo to przez niego. |
_________________ C 180 ESPRIT WDB2020181A245229
Astra I -EX
C 180 ELEGANCE WDB2020181A269483 -EX
i insze pojazdy
|
|
|
|
|
darianbuhaha
darianbuhaha
Dołączył: 03 Gru 2008 Posty: 63 Skąd: Siedlce ;]
|
Wysłany: 25 Maj 2009, 15:46
|
|
|
zamocz palec w plynie chlodzacym w zbiorniczku wyrownawczym. bedziesz widziec czy masz olej w plynie czy nie. |
_________________ wdb2021281f326056=c250TD - juz nie ma.
moze dla niektorych herezja, ale... BMW E39 520i ;] |
|
|
|
|
lunow
Dołączył: 11 Wrz 2008 Posty: 38 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 25 Maj 2009, 15:50
|
|
|
silnik już rozebrałem, głowice poszły do przeglądu
112.920.jpg
|
|
Plik ściągnięto 426 raz(y) 410,24 KB |
|
_________________ C280 V6 Esprit Limited |
|
|
|
|
RYCHOSND
WDB2021941f966610
Pomógł: 7 razy Dołączył: 03 Paź 2008 Posty: 166 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26 Maj 2009, 19:23
|
|
|
Witam kolego.
O ile wiem to jak z odmy idzie oliwa to jest dół do roboty a nie góra.
Naj prostszy sposób to odpiąć odmę od kolektora ssącego wetknać ją w butelke i polatac troche jak sie powtórzy to kombinowac dalej tylko zatkaj te rurke co wchodzi w kolektor ssący lub inna część dolotu.
Sorka że dopiero teraz pisze na ten temat ale wczesniej nie widziałem tematu.
Pozdrawiam i Powodzenia |
_________________ Rusty Garage
mechanika samochodowa i motocyklowa
ul Parowcowa 18/22 Warszawa tel 883-599-555
|
|
|
|
|
lunow
Dołączył: 11 Wrz 2008 Posty: 38 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: 26 Maj 2009, 20:56
|
|
|
RYCHOSND napisał/a: | Witam kolego.
O ile wiem to jak z odmy idzie oliwa to jest dół do roboty a nie góra.
Naj prostszy sposób to odpiąć odmę od kolektora ssącego wetknać ją w butelke i polatac troche jak sie powtórzy to kombinowac dalej tylko zatkaj te rurke co wchodzi w kolektor ssący lub inna część dolotu.
Sorka że dopiero teraz pisze na ten temat ale wczesniej nie widziałem tematu.
Pozdrawiam i Powodzenia |
jak wcześciej wymieniałem uszczelniacze zaworowe to wyczułem minimalny luz między zaworem a prowadnicą i myśle że to będzie powód, ale teraz jak mam rozebrany silnik to przy okazji sprawdze pierscienie tłokowe bo na cylindrach żadnego zużycia nie widać ani rowka w górnej części |
_________________ C280 V6 Esprit Limited |
|
|
|
|
|