Przesunięty przez: Łukasz 10 Luty 2012, 11:51 |
trudno wrzucić wsteczny |
Autor |
Wiadomość |
BolzZ
W211
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Wrz 2008 Posty: 1070 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2 Czerwiec 2009, 09:35 trudno wrzucić wsteczny
|
|
|
Miałem nadzieję że znajdę taki temat, ale nie udało się, więc albo znów nie potrafię poradzić sobie z szukaniem, albo jestem odosobniony z tym problemem...
Kłopot polega na dużych trudnościach ze wrzuceniem wstecznego, czasami dosłownie kilka minut macham tym lewarkiem zanim wejdzie. Inne biegi wskakują, wydaje się, w porządku, wsteczny nie daje się wrzucić. Jeśli minimalnie staczam się do tyłu to już w 100% przypadków nie ma szans na wrzucenie wstecznego i po zatrzymaniu też wielu prób potrzeba. Myślałem że może wymiana oleju w skrzyni pomoże, ale jest chyba jeszcze gorzej. Olej wymieniał Zibi, nie wiem co wlał, ale podejrzewam że to, co trzeba
Ktoś coś podpowie?
C220 diesel, skrzynia manualna |
_________________ S211 E320CDI avantgarde
WDB2112161A423652 |
|
|
|
|
pavel
pavel
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2007 Posty: 792 Skąd: szwecja
|
Wysłany: 2 Czerwiec 2009, 12:35
|
|
|
sprawdzilesz luzy tulejek dzwigienek pod tunelem kolo skrzyni? |
_________________ C180 Elegance 94
VIN WDB2020181F062833 |
|
|
|
|
BolzZ
W211
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Wrz 2008 Posty: 1070 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2 Czerwiec 2009, 13:20
|
|
|
Da się to zrobić z kabiny? |
_________________ S211 E320CDI avantgarde
WDB2112161A423652 |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 2 Czerwiec 2009, 14:15
|
|
|
BolzZ napisał/a: | Da się to zrobić z kabiny? |
Nie. Musisz z kanału albo podnośnika zajrzeć od spodu - z boku skrzyni biegów będzie widać dźwigienki o których pisał Pavel - tulejki gumowe na nich nie mogą mieć luzu. Sprawdź jeszcze regulację mechanizmu wybierania biegów - jak to zrobic jest chyba napisane w "Sam naprawiam".
Jeszcze może oznaczać to , że pada sprzęgło; sprawdź grubość tarczy oraz odpowietrzenie układu hydraulicznego sterowania. |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
Nex@pl
ex C180T 98'
Pomógł: 19 razy Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 2111 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2 Czerwiec 2009, 14:16
|
|
|
BolzZ napisał/a: | Da się to zrobić z kabiny? |
Nie, tylko kanał/podnośnik. |
_________________ W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981 |
|
|
|
|
pavel
pavel
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2007 Posty: 792 Skąd: szwecja
|
Wysłany: 2 Czerwiec 2009, 14:18
|
|
|
tak, dokladnie... Daniel.
A jezeli nic nie pomoglo... to najgorsza rzecz, rozebrac skrzynie. i zajrzec do lozysk i kolka zebatego. |
_________________ C180 Elegance 94
VIN WDB2020181F062833 |
|
|
|
|
Łukasz
Pomógł: 110 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3803 Skąd: EPWA
|
Wysłany: 2 Czerwiec 2009, 14:33
|
|
|
pavel napisał/a: | to najgorsza rzecz, rozebrac skrzynie. i zajrzec do lozysk i kolka zebatego. |
I zerknąć na wybieraki |
|
|
|
|
BolzZ
W211
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Wrz 2008 Posty: 1070 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2 Czerwiec 2009, 15:03
|
|
|
Dupa tam, na szrot z tym pociskiem się szybciej wybiorę niż zacznę wyciągać skrzynię
I z powrotem zmienię hasło z "bez gwiazdy nie ma jazdy" na "raz honda zawsze honda" |
_________________ S211 E320CDI avantgarde
WDB2112161A423652 |
|
|
|
|
Nex@pl
ex C180T 98'
Pomógł: 19 razy Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 2111 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2 Czerwiec 2009, 15:30
|
|
|
Inaczej, jeżeli z jedynką, dwójką i trójką też masz czasem problemy, to zapewne poluzowane drążki od mechanizmu wybierania biegów, lub inna usterka w tamtym rejonie.
Jeżeli tylko ze wsstecznym, to juz się troche komplikuje. |
_________________ W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981 |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 2 Czerwiec 2009, 15:32
|
|
|
Nex@pl napisał/a: | Jeżeli tylko ze wsstecznym, to juz się troche komplikuje. |
To może oznaczać problemy ze sprzęgłem |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
jugi1971
Dołączył: 15 Sie 2008 Posty: 120 Skąd: biały
|
Wysłany: 2 Czerwiec 2009, 15:48
|
|
|
Ja mimo wszystko zacząłbym od dokładnego zajęcia się drążkami. Miałem opdobne objawy jak kupiłem swoją . Pza tym potrafił zawiesić się na wstecznym i 4. Okazało się, że poprzedni właściciel miał za dużo siły i powyginał drążki. Wyprostowałem całość złożyłem do kupy (nie wiem czy we wszystkich ale u nie jest możliwość regulacji). Teraz chodzi dobrze. Na sprzęgło i rozbieranie skrzyni zawsze przyjdzie czas lata starczy
HMMM. Honda powiadasz Wać Pan . |
_________________ C 2OO KOMPRESOR ELEGANCE '98 WDB2020821F738550 |
|
|
|
|
wadamw
Pomógł: 3 razy Dołączył: 12 Lut 2009 Posty: 131 Skąd: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 2 Czerwiec 2009, 16:53
|
|
|
Miałem podobny problem w Audi ze znacznym przebiegiem tylko na liczniku 300kkm(ale wydaje mi się że było minimum 400kkm )
Do wymiany lewarek dzwigni skrzyni biegów(ten co zmieniasz biegi)
Po wizycie na szrocie i wymianie biegi wchodziły jak należy
Aha problemem było to że nie "wchodziła" "Jedynka i Dwójka" |
_________________ MB C180 '93 Esprit Manual + LPG
WDB2020181A054056 |
|
|
|
|
BolzZ
W211
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Wrz 2008 Posty: 1070 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2 Czerwiec 2009, 19:24
|
|
|
Za drążki sam się nie wezmę, bo do żadnego kanału dostępu nie mam teraz.
Sprzęgło... po zakupie miałem wrażenie że bierze nisko, co wskazywałoby na tarcze, ale teraz takiego wrażenia już nie mam, poza tym nie szarpie przy ruszaniu(chyba że ruszam bez dodawania gazu, to trochę szarpie ).
Pozostałe biegi wchodzą bez problemu (co nie znaczy że bez oporu, ale ładnie i za każdym razem wskakują na miejsce).
Czasem czuć delikatne szarpnięcie przy wrzucaniu jedynki na postoju, i czuć zawsze nieco mocniejsze szarpnięcie po puszczeniu sprzęgła po wrzuceniu piątki.
Zbyszek Mianowski jeździł i nic na temat biegów nie mówił, więc myślałem że tak ma być Jakieś 350kkm jak nie więcej najeżdżone ten pojazd w końcu ma |
_________________ S211 E320CDI avantgarde
WDB2112161A423652 |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 2 Czerwiec 2009, 21:25
|
|
|
BolzZ napisał/a: | Czasem czuć delikatne szarpnięcie przy wrzucaniu jedynki na postoju, |
Kolejny dowód na to, że sprzęgło kończy się - rozumiem, że sprawdziłeś odpowietrzenie hydrauliki sprzęgła? |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
pawcio-aerox123
Pawcio-Esprit
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 34 Skąd: Łosice
|
Wysłany: 2 Czerwiec 2009, 21:38
|
|
|
Ja stawiam na wysprzęglik u mnie to samo było szarpał pól sprzęgła znikneło a okazało się ze już ładnie przepuszczał po wymianie biegi jak nowe wchodziły idelanie a sprzęglo bierze od samego początku do końca:) |
_________________ BEZ GWIAZDY NIEMA JAZDY!!!:)
4 :mb jest po co żyć i dla kogo
W 202 C180 Esprit 94
W 210 E300 Tuuuurbo Dieeeeesel 98
W 210 E220 CDI -Elegance 99
W 220 S350 benzyna 05
CDI-ciąg dalszych inwestycji <haha> |
|
|
|
|
|