Przesunięty przez: Łukasz 10 Luty 2012, 11:51 |
trudno wrzucić wsteczny |
Autor |
Wiadomość |
Nex@pl
ex C180T 98'
Pomógł: 19 razy Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 2111 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2 Czerwiec 2009, 21:40
|
|
|
Zainteresuj się tym sprzęgłem, bo jak masz koło dwu-masowe to potem będziesz płakał. |
_________________ W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981 |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 2 Czerwiec 2009, 22:17
|
|
|
W tym wypadku i z tymi objawami stawiam na hydrauliczny układ wysprzęglania, czyli pompka pod pedałem albo wysprzęglik siada.
Obejrzyj te miejsca (wysprzęglik jest zaraz za kołem zamachowym z prawej strony i u góry skrzyni) czy nie są mokre. Może być konieczne odpowietrzenie.
Nex@pl napisał/a: | bo jak masz koło dwu-masowe |
Co Wy z tymi kołami dwumasowymi - na każdym forum sie nimi straszy, a to raptem w nielicznych wersjach silnikowo-skrzyniowych było montowane... prawdopodobieństwo, ze akurat ten czy inny kolega takie ma, jest wg mnie niskie...
A poza tym zamiast straszyć sprawdzajcie w EPC i wtedy dopiero piszcie. |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
RYCHOSND
WDB2021941f966610
Pomógł: 7 razy Dołączył: 03 Paź 2008 Posty: 166 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2 Czerwiec 2009, 23:12
|
|
|
jjankiello, na 100 % każdy CDI ma koło dwumasowe starsze diesle maja szanse mieć zwykły zamach a od 2004 zaczynają montować nawet w benzynach dwumasy.
Ostatnio robiłem sprzęgło w V70 tylko kolo dwumsowe to koszt 4000 a sprzęgło to następne 2700.
Wiec chyba jest czym straszyć ?? |
_________________ Rusty Garage
mechanika samochodowa i motocyklowa
ul Parowcowa 18/22 Warszawa tel 883-599-555
|
|
|
|
|
Nex@pl
ex C180T 98'
Pomógł: 19 razy Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 2111 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 3 Czerwiec 2009, 00:06
|
|
|
Vito 97' - poszła skrzynia i rozwaliła koło i sprzęgło. Po ogromnych rabatach komplet sprzęgła 450pln i koło dwumasowe 1900pln, normalnie wyszłoby mnie grubo ponad 4000 pln.
Bagatelizowanie tego może sporo kosztować. |
_________________ W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981 |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 3 Czerwiec 2009, 01:12
|
|
|
Może kosztować, ale spójrzmy, ile awarii sprzęgieł zdarza się w czasie eksploatacji MB... i po jakim dystansie... ile jest MB, które mają zrobiony milion km albo sa grubo po 500-ce (kkm)... jakoś nie słychać, żeby użytkownicy tych aut mieli problemy ze sprzęgłem w sensie konieczności jego wymiany...
Zwykle jeśli już, pada układ wysprzęglania albo powstają luzy na drążkach i od tego trzeba zacząć diagnozę i poszukiwanie przyczyny usterki... |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
BolzZ
W211
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Wrz 2008 Posty: 1070 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 3 Czerwiec 2009, 08:04
|
|
|
jjankiello napisał/a: | W tym wypadku i z tymi objawami stawiam na hydrauliczny układ wysprzęglania, czyli pompka pod pedałem albo wysprzęglik siada.
Obejrzyj te miejsca (wysprzęglik jest zaraz za kołem zamachowym z prawej strony i u góry skrzyni) czy nie są mokre. Może być konieczne odpowietrzenie. |
Czy da się to obejrzeć z góry, czy z kanału trzeba? Ewentualne odpowietrzenie wymaga jakichś specjalnych umiejętności i wiedzy? |
_________________ S211 E320CDI avantgarde
WDB2112161A423652 |
|
|
|
|
Nex@pl
ex C180T 98'
Pomógł: 19 razy Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 2111 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 3 Czerwiec 2009, 11:46
|
|
|
jjankiello napisał/a: | Może kosztować, ale spójrzmy, ile awarii sprzęgieł zdarza się w czasie eksploatacji MB... i po jakim dystansie... ile jest MB, które mają zrobiony milion km albo sa grubo po 500-ce (kkm)... jakoś nie słychać, żeby użytkownicy tych aut mieli problemy ze sprzęgłem w sensie konieczności jego wymiany...
Zwykle jeśli już, pada układ wysprzęglania albo powstają luzy na drążkach i od tego trzeba zacząć diagnozę i poszukiwanie przyczyny usterki... |
Często awaria leży po stronie uzytkownika |
_________________ W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981 |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 3 Czerwiec 2009, 23:48
|
|
|
BolzZ napisał/a: | Czy da się to obejrzeć z góry, czy z kanału trzeba? |
Można, choć nie zawsze, dojrzeć z góry patrząc w dół za kolektorem wydechowym albo namacać z kanału...
BolzZ napisał/a: | Ewentualne odpowietrzenie wymaga jakichś specjalnych umiejętności i wiedzy? |
Wystarczy podstawowa wiedza o odpowietrzaniu hamulców, tyle że sprzęgło odpowietrza się w odwrotnym kierunku - od siłownika do pompki...
Łączysz wężykiem odpowietrznik przy kole z tym przy wysprzęgliku, przy pomocy drugiej osoby naciskasz pedał hamulca, luzujesz oba odpowietrzniki (pedał wpadnie) i przy wciąż wciśniętym pedale zakręcasz. Powtarzasz kilka razy, między którymi kontrolujesz poziom płynu hamulcowego w zbiorniczku.
Wężyk dobierz dość ciasny albo zaciśnij czymś na odpowietrznikach, bo ciśnienie płynu może go zrzucić. |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
Goliad
Dołączył: 28 Gru 2009 Posty: 160 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 13 Kwiecień 2010, 23:01
|
|
|
Witam wszystkich, pozwolę sobie odnowić temat, mam podobny problem co założyciel tematu - nie moge wrzucić wstecznego biegu(220 CDI ESPRIT '98 - skrzynia Manual), pozostałe biegi działaja idealnie, auto nie szarpie więc pod tym względem jest ok, chciałbym to jak najszybciej zrobić i teraz pytanie do Was, czy poniższy cytat zawiera wszystko co powinienem sprawdzić, czy proponujecie coś jeszcze - w czwartek bede miał wolny kanał i chciałbym się z tym uporać. Czy do wspomnianych dzwigienek o których pisał Pavel, da się bez problemu dostać, i zreperować je samodzielnie czy lepiej szukać szpeca od
Generalnie to szukam jakiegoś zagorzałego fana , lub dobrego mechanika z Bydgoszczy, zawsze lepiej poradzic się dobrego fachowca
Daniel napisał/a: | BolzZ napisał/a: | Da się to zrobić z kabiny? |
Nie. Musisz z kanału albo podnośnika zajrzeć od spodu - z boku skrzyni biegów będzie widać dźwigienki o których pisał Pavel - tulejki gumowe na nich nie mogą mieć luzu. Sprawdź jeszcze regulację mechanizmu wybierania biegów - jak to zrobic jest chyba napisane w "Sam naprawiam".
Jeszcze może oznaczać to , że pada sprzęgło; sprawdź grubość tarczy oraz odpowietrzenie układu hydraulicznego sterowania. |
|
_________________ W 202 C 220 CDI '98 ESPRIT |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 14 Kwiecień 2010, 00:19
|
|
|
To, co powyżej zacytowałeś, plus sprawdzenie poprawności działania mechanizmu lewarka pod mieszkiem wewnątrz pojazdu, ewentualnie od razu prysnąć tam czymś rozpuszczającym syf (stary smar z kurzem).
Mnie się kiedyś zdarzyło, że najpierw jedynka i wsteczny wchodziły ciężko, a potem zamiast jedynki, wchodził wsteczny (stare 190D, 4-biegowy manual), bo jedna z tulejek pod mieszkiem nie wracała na miejsce z powodu brudu... |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
notoco
Dołączył: 20 Mar 2010 Posty: 34 Skąd: z wiezienia...
|
Wysłany: 14 Kwiecień 2010, 08:48
|
|
|
Mialem ten sam problem - najpierw ciezko wchodzila jedynka potem wsteczny a potem juz zupelnie nie moglem wrzucic tych biegow - po wyjeciu lewarka nasmarowaniu wszystkich ciegen i lacznikow wewnatrz problem zniknal. Cala operacja trwala 30 min. |
_________________ WDB2021941G000040
W202 ... wymierajacy gatunek . |
|
|
|
|
Mucha
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Lut 2009 Posty: 97 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14 Kwiecień 2010, 16:07
|
|
|
Powiem o swoim przypadku,juz w poscie "PEDAŁ W PODŁODZE" pytałem kolegów forum jaka moze być przyczyna.
To co zrobiłem do tej pory:
Wymiana wysprzeglika
Wymiana sprzęgła
Wymiana wszystkich tulejek + zabezpieczenia
Wymiana płynu na nowy
Odpowietrzenie układu
Poprawiło się na lepsze ale to nie to czego oczekuję.
Wszystko wskazuje na przewód,ale to się okaże. Ale aby go sprawdzić musi jedna osoba pompować druga być pod spodem i patrzeć na przewód.
Dziś wymieniam przewód od wysprzęglika do pompy tam gdzie kawałek jest gumowy,i okaże się czy to nie to, bo był zapocony i miał guza na sobie.
Kaski nie żałuję bo mam zamiar jeszcze pobujać sie moją mercedes kolo 2 latek |
_________________ W202 C220 110kW 210Nm 150 KM Esprit M111.961 |
|
|
|
|
Pussey
Dołączył: 06 Sty 2009 Posty: 15 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 14 Kwiecień 2010, 16:24
|
|
|
ja bym najpierw sprawdził część nr 53 oraz 95.
czesc 53 posiada palec prowadzący blokujący przesuw w przód od wstecznego i w dół od 5 biegu (uniemożliwia wrzucenie 6tki )
potrafią się zluzować śruby 98 i mechanizm zaczyna pracować nieprecyzyjnie, lub śruba nr 56 co powoduje obrót 53 na sworzniu 38.
Co ważne utrudnienia z wrzuceniem wstecznego związane z ww. przyczynami NIE zawsze idą w parze z problemem w wrzuceniu 5tki.
Czy problem leży po stronie wybieraka diagnozujemy poprzez demontaż cięgien (kanał/podnośnik) i ręczne przesunięcie skrajnych cięgien do przodu (potrzebna druga osoba która wciśnie sprzęgło) - jeżeli dźwignie przesuwają się bez oporów -wiadomo, że błąd jest w wybieraku lub jego regulacji.
|
_________________ W210 E220D 604.912 Żółwik, ale z klasą... |
|
|
|
|
Mucha
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Lut 2009 Posty: 97 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14 Kwiecień 2010, 22:03
|
|
|
Diagnoza już znana.
Powodem peadłu sprzęgła biorącego nisko na 99,9 % był bombel na przewodzie od wysprzęglika do pompy na odcinku gumowym.
Więc pedał bierze na 3/4 wysokości. Tak jak chciałem.
Pozdrawiam. |
_________________ W202 C220 110kW 210Nm 150 KM Esprit M111.961 |
|
|
|
|
Goliad
Dołączył: 28 Gru 2009 Posty: 160 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 15 Kwiecień 2010, 20:40
|
|
|
Dziękuję wszystkim za pomoc , usterka zdiagnozowana , okazało się że przyczyną awarii biegu wstecznego była mała śrubka, która zaklinowała mechanizm zmiany biegów - skąd ta śrubka się tam znalazła nie mam zielonego pojęcia , ważne że wszystko wróciło do normy
Pozdrowienia dla wszystkich fanów |
_________________ W 202 C 220 CDI '98 ESPRIT |
|
|
|
|
|