To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Zawieszenie, hamulce, felgi i opony - Problemy z zawieszeniem

winiar789 - 17 Wrzesień 2009, 20:43
Temat postu: Problemy z zawieszeniem
Witam państwa, mam 3 pytania. Dlaczego auto znosi mi na lewo w trakcie jazdy? Gdy samochód stoi w miejscu mam skręconą kierownice i powoli ruszam mam wrażenie a może jest tak faktycznie ,że przód jakby ślizgał się po lodzie? Pod samochodem na wysokości łączenia skrzyni z silnikiem wzdłuż lewego i prawego koła jest taki amortyzator do czego on służy? Pozdrawiam i dziękuje za odpowiedź.
puras - 17 Wrzesień 2009, 20:55

To jest amortyzator układu kierowniczego, jak jest dobry to musi chodzić ciężko w obydwie stron, jeśli będzie walnięty to wszystkie drgania przenoszone będą na przekładnie i kierownice . Koszt nowego to nie całe 100zł . Montaż bajecznie prosty.
Co do noszenia na bok to nie masz zbieżności albo może mało powietrza w oponie.Sprawdź.

Marcin Pop. - 17 Wrzesień 2009, 20:59

winiar789 napisał/a:
Dlaczego auto znosi mi na lewo w trakcie jazdy?


może ci blokować lewy tłoczek hamulcowy

winiar789 napisał/a:
Pod samochodem na wysokości łączenia skrzyni z silnikiem wzdłuż lewego i prawego koła jest taki amortyzator do czego on służy?


amortyzator układu kierowniczego. Służy do niwelacji drgań kierownicy podczas jazdy

winiar789 napisał/a:
Gdy samochód stoi w miejscu mam skręconą kierownice i powoli ruszam mam wrażenie a może jest tak faktycznie ,że przód jakby ślizgał się po lodzie?


tak nie powinno się dziać. prawdopodobnie masz uszkodzone któreś tulejki w przednim zawieszeniu. Wczołgaj się pod auto i sprawdź

dziki77 - 17 Wrzesień 2009, 21:04

a nie wiesz kolego czy ten od W124 tez pasuje? znalazlem cos takiego
http://moto.allegro.pl/it...s_w124_202.html

[ Dodano: 17 Wrzesień 2009, 21:06 ]
http://moto.allegro.pl/it...ercedes_12.html

albo ciekawe czy to drugie pasuje i czy jest cos warte?

maurycy - 17 Wrzesień 2009, 21:48

a mi się wydaję że wszystko już jest na forum napisane tylko się szukać nie chcę
jakubgruby - 17 Wrzesień 2009, 21:49

sprawdź ciśnienie w oponach :) ostatnio miałem "problemy" ze znoszeniem okazało się, że miałem mało powietrza w jednej oponie
Łukasz - 17 Wrzesień 2009, 23:32

winiar789 napisał/a:
Witam państwa, mam 3 pytania. Dlaczego auto znosi mi na lewo w trakcie jazdy? Gdy samochód stoi w miejscu mam skręconą kierownice i powoli ruszam mam wrażenie a może jest tak faktycznie ,że przód jakby ślizgał się po lodzie?

Znam to z autopsji, przy skręconych kołach (dość mocno skręconych) auto zachowuję się (przy niskich prędkościach) jak by prześlizgiwało się na zewnątrz zakrętu.
Sam jeszcze tego nie wyeliminowałem (sprzedali mi bubla w IC :( )
Obstawiam luz na drążku kierowniczym, wytarta teflonowa wkładka we wsporniku drążka kierowniczego, kończące się ograniczniki skrętu.

winiar789 - 18 Wrzesień 2009, 16:20

gdzie znajdują się ograniczniki skrętu?
Marcin Pop. - 18 Wrzesień 2009, 20:40

dziki77 napisał/a:
a nie wiesz kolego czy ten od W124 tez pasuje?


Pasuje. Fabrycznie W202 ma amorek od W124. Firma Stabilus. Ja u siebie wymieniałe. Ceny nie pamiętam, musiałbym grzebać we fakturach

winiar789 - 20 Wrzesień 2009, 20:42

Nie chce zakładać nowego tematu więc pytam. Podczas skrętu w prawo lub w lewo na maksa (do oporu) wydobywa się taki dziwny dźwięk jakby jakiś pasek tarł o coś czy to normalne pozdrawiam i dzięki za odpowiedź? i jeszcze odnowie swoje pytanie gdzie znajdują się ograniczniki skrętu.
Łukasz - 20 Wrzesień 2009, 20:43

Cytat:
Nie chce zakładać nowego tematu więc pytam. Podczas skrętu w prawo lub w lewo na maksa (do oporu) wydobywa się taki dziwny dźwięk jakby jakiś pasek tarł o coś czy to normalne pozdrawiam i dzięki za odpowiedź?

Normalna sprawa ;) Jednak nie polecam dokręcania do końca i dłuższego trzymania kierownicy w tej pozycji gdyż obciążasz pompę wspomagania.

Camel- - 20 Wrzesień 2009, 20:49

!Łukasz! napisał/a:
gdyż obciążasz pompę wspomagania.

To normalne, że na maksymalnym skręcie buczy? :P Płynu jest na maksa. Oczywiście przez to buczenie unikam skrętu na maksa...

Łukasz - 20 Wrzesień 2009, 20:51

Camel- napisał/a:
To normalne, że na maksymalnym skręcie buczy?

Ja tam nie wiem :P Nie mam wspomagania :mrgreen:
Nie nazwał bym tego buczeniem a bardziej doniosłym i niskim sykiem :)

grzesiekx - 20 Wrzesień 2009, 20:53

!Łukasz! napisał/a:
Camel- napisał/a:
To normalne, że na maksymalnym skręcie buczy?

Ja tam nie wiem :P Nie mam wspomagania :mrgreen:

Ja kiedyś miałem ale 2 lata temu płyn mi się skonczył i tak juz zostało :P

Camel- - 20 Wrzesień 2009, 21:01

Nie no buczenie to nie jest, ale syk? Rozumiem, że normalny? :P Brzmi jak mocno obciążona pompa :lol:

Taki syk wpadający w piszczenie... ;) Dobra nie róbmy OT :P



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group