To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Zawieszenie, hamulce, felgi i opony - Air matic W220

Bucky - 16 Wrzesień 2011, 23:45
Temat postu: Air matic W220
Witam,
Piszę z takim zapytaniem, czy nie orientuje się ktoś, czy dałoby się przerobić air matic w W220, nie wiem zmieniając oprogramowanie czy może kompresor od airmatica tak, aby było to coś w stylu airride. Aby niżej siadał i wysoko się podnosił może tak to ujmę. Myślę, że wiecie o co chodzi. Chcę pokombinować, ponieważ wiem ile by mnie wyniosło zrobienie prawdziwego airrida, dlatego na początek wymyślam coś tańszego:)

topol - 17 Wrzesień 2011, 00:04

Weź ogarnij tego posta bo czytać nie można bez bólu zębów. Dawno już nie czytałem tak niechlujnie napisanego posta.
Bucky - 17 Wrzesień 2011, 00:13

przepraszam poprostu to wina klawiatury no i po części moja bo śpiący jestem
topol - 17 Wrzesień 2011, 00:30

O ile mi wiadomo, to taka przeróbka nie jest możliwa.
TraczU - 17 Wrzesień 2011, 01:57

Bucky, topol, oczywiście, ze się da. Jesli znasz diagnostę który ma dostep do dobrej wersji SD i ogarnia temat to nie bedzie problemu, jednak musisz miec szczelny i dobrze dizłający w pełni sprawny system AirMatic, jesli cos bedzie nie tak to zaczną sie problemy. Wiele zalezy od tego co chcesz uzyskac ? 3cm w dól ? czy wiecej ? jak 3cm to w granicach bezpieczenstwa jesli więcej, to na własne ryzyko, a jak wiadomo to airmatic nie jest bezawaryjny :)
tak czy inaczej jest to do zrobienia bez ingerencji mechanicznej.
Powodzenia :)

Bucky - 17 Wrzesień 2011, 08:10

dzięki TraczU chodzi mi też o to żeby on się żwawiej poruszał w sensie szybciej podnosił i obniżał, no i tu mi się wydaje ze była by potrzebna wydajnieszy kompresor
topol - 17 Wrzesień 2011, 17:45

Nie jestem przekonany, że to będzie działać.
robert-c180 - 17 Wrzesień 2011, 22:26

Czy wszystkie w220 wyposażone są fabrycznie w airmatic, czy są też wersje na zwykłych amortyzatorach?
Bucky - 17 Wrzesień 2011, 23:32

z tego co sie orjętuje to air wszędzie
topol - 18 Wrzesień 2011, 13:34

Oj chyba były wersje na stali.
Bucky - 18 Wrzesień 2011, 14:05

BYły hydrauliczne i pneumatyczne.
topol - 18 Wrzesień 2011, 15:02

Hydrauliczne to po prostu Nivo, o ile się nie mylę czyli klasyczne zawieszenie z samopoziomowaniem.
Bucky - 18 Wrzesień 2011, 18:04

hydraulika czyli ABC
brys - 18 Wrzesień 2011, 21:33

Hydrauliczno-pneumatyczne = ABC = opcja w W220, standard w W215.

Mając AirMatic masz ten plus, że jak się coś rozleci przy tych kombinacjach to koszt Cię nie zabije. Jeśli jesteś tym kolesiem od srebrnej W220 z Lusowa to wiem, że masz przedlifta. One w regulacji zawieszenia miały tylko możliwość podniesienia o jeden, lub dwa stopnie prawda? Możesz kupić (raczej na ebayu) moduł Amg/Brabusa, wpinany, który obniża tą początkową wartość (0). To jest bezpieczne i bez zbytniej ingerencji. Wiem też, że ludzie kombinowali z wczytywaniem mniejszej wartości pozycji 0 przez SD. Kolejna możliwość - po lifcie W220 mają dodatkowy przycisk do obniżania zawieszenia (albo to była opcja, sam już nie wiem). Może by to jakoś przełożyć?
Efektu Air Ride raczej nie uzyskasz tanim kosztem, myślę, że to by się wiązało z montażem nowego zawieszenia :P

robert-c180 - 18 Wrzesień 2011, 21:46

Pytam, ze względu na to, że w planach na przyszłość figuruje zakup W220. Tylko właśnie boję się tego AirMatic'a bo duzo W220 na allegro na zdjeciach lezy prawie na ziemi, ze wzgledu uszkodzonego Air'a i wolałbym na klasycznych amorach. Nie chcialbym, zeby w srodku drogi dokądś coś takiego sie przytrafiło. A jeszcze spytam, jak auto leży z powodu niesprawnego zawieszenia, to da sie nim jechać nie robiąc żadnych szkód wśród innych elementów podwozia?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group