To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

Zawieszenie, hamulce, felgi i opony - zjechane opony + szarpanie przy ruszaniu

perzu126 - 21 Październik 2011, 10:35

Camel- napisał/a:
Jeśli auto ściąga to znaczy, że jadąc na wprost nie masz kierownicy (albo przekładni) na wprost

Dokładnie tak- u mnie ściąga w prawo, czyli kierownica mam obrócona w lewo. Niekiedy mocniej lub mniej- zależy od drogi.

[ Dodano: 21 Październik 2011, 10:36 ]
Camel- napisał/a:
Ściąganie może być przez nierówno starte opony

Opony są właśnie starte równo. Mam tak na zimówkach i na letnich

Camel- - 21 Październik 2011, 11:07

perzu126, to idź do auta i pokręć jedną końcówką w jedną stronę, drugą końcówką o tyle samo w drugą i rób tak aż do wyrównania kierownicy na wprost. Ściąganie zniknie :)
perzu126 - 21 Październik 2011, 12:27

Camel-, i wszystko będzie ok? Bez wpływu na np zużycie opon? To moment- to którą końcówka w która strone mam kręcić? Bo w czasie jazdy muszę kierownicą powiedzmy o 2cm kręcić w lewo żeby korygować tor jazdy. I cały czas czuje opór na kierownicy, bo w tym momencie nie jest to położenie zero przekładni, czyli wspomaganie pracuje. Chyba rozumiesz o co mi chodzi?
kamizelka - 21 Październik 2011, 17:02

perzu126 napisał/a:
Camel- napisał/a:
C-klasa podczas postoju musi być zbieżna, ponieważ tuleje w wahaczu są elastyczne (co wszyscy wiedzą i widzieli). Dopiero podczas jazdy siły działające na koła rozbieżniają je prowadząc do żądanych wartości. W związku z tym są dwie szkoły ustawiania jej:
- przeliczana - mniej dokładna
- z belką rozporową (zdaje się 80N ale już nie pamiętam) stosowaną w serwisach, którą zakłada się pomiędzy przednie koła z przodu.


Ustawiałem juz kiedyś zbieżność (i kąty pochylenia kół), bo ściąga lekko w prawo. Nie widziałem, żeby wkładali jakieś belki. Może to przez to? Mam gdzieś jeszcze tabelki z parametrami po ustawieniu, jak znajdę to wrzucę- ocenisz. Opony zdzierają sie równo, ale wiem, że coś jest nie tak. Najgorsze, że nie wiem gdzie z tym jechać, bo pewnie w każdym nieautoryzowanym warsztacie, nie stosują takich belek

[ Dodano: 21 Październik 2011, 10:20 ]
Camel- napisał/a:
PS. Perzu, dzisiaj zadziałam w Twojej sprawie, bo już mi się to śniło

dzięki :D


To nie przez brak belki-ja miałem ustawiane bez belki i jedzie prosto. Więc nie sądzę, żeby błąd pomiarowy był, aż tak duży. Pewnie masz źle ustawioną przekładnie tak jak mówi Camel.

ps. Camel, opony 195/65 r15. Teraz jeździ się naprawdę świetnie(w sumie nie wiem czy idealnie, ale tego raczej się nie da osiągnąć), więc chyba nic nie będę ruszał. Dzięki

perzu126 - 23 Październik 2011, 15:26

Obiecane ustawienia do oceny
Camel- - 23 Październik 2011, 23:04

perzu126 napisał/a:
Camel-, i wszystko będzie ok? Bez wpływu na np zużycie opon?

Bez, bo nie zmieniasz zbieżności tylko położenie drążka w stosunku do przekładni ;)

perzu126 napisał/a:
to którą końcówka w która strone mam kręcić?

Jedną w jedną drugą w drugą :P

perzu126 napisał/a:
Bo w czasie jazdy muszę kierownicą powiedzmy o 2cm kręcić w lewo żeby korygować tor jazdy.

Jeśli w lewo, to znaczy, że koła na wprost są za bardzo w prawo. Prawą stronę trzeba zbieżnić, a lewą rozbieżnić. Oba drążki trzeba przekręcić o tyle samo. Polecam opaski plastikowe (te taki co trykają) lub kredę.
Prawy drążek trzeba wykręcić np. o pół obrotu, a lewy wkręcić.
Patrząć od strony koła (strona prawa), trzeba podkręcić końcówką w prawo, czyli drążkiem w lewo. Strona kierowcy odwrotnie.
Na początek po pół obrotu. Jeśli dalej kierownica nie będzie stała prosto, to jeszcze pół obrotu. Skok gwintu ok 1mm, więc pół obrotu to ledwie 0,5mm. ;)

Jeśli jużbędziesz sięgrzebać przy końcówkach, to jeśli narzekasz na zbyt martwąprzekładnię w pozycji zero (czyli musisz dużo kręcić, żeby poprawić), to możesz ciut rozbieżnić przód, czyli wkręcić oba drążki po tyle samo, np. 1/4 czy 1/2 obrotu.

perzu126 - 25 Październik 2011, 03:10

Camel-, właśnie zapoznałem się z tym co napisałeś. W wolnej chwili się za to zabiore, zanim wydam pieniądze u "fachowcow".


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group